Skocz do zawartości

E-34 stuki przy wolnej jeżdzie i wibracje przy 90 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Musisz napisać trochę więcej szczegółów, ponieważ przyczyn może być wiele np. luzy na drążku środkowym, na drążkach kierowniczych, wahaczach, łożyska i przy każdej z nich mogą być takie objawy. Może być również parę usterek na raz i wtedy dochodzi uszkodzona podpora wały, niewyważone koła (wibracje) oraz klocki hamulcowe, łączniki stabilizatora, ósemki, poduszki (stuki). Ważne jest, co sprawdzałeś, jakiego rodzaju są stuki (metaliczne, głuche), z której strony dochodzą, na jakiej nawierzchni najbardziej słychać i nawet wtedy może nie udać się określić na odległość, co to może być.

Było na ten temat sporo na forum.

Opublikowano

Ja osobiscie mam ten sam problem i mechanik mi powiedzial ze tulejki na wahaczach + nie wywazone kola jak sie nasila przy hamowaniu to koncowki drazkow kierowniczych. Dla pewnosci pojedz na stacje kontroli pojazdow i za jakies 30zl wyszarpia Ci go, powiedza co jest, bo tak domowym sposobem niebardzo to sprawdzisz.

Pozdrawiam

Opublikowano
A więc może zacznę od tego że na szarpakach nic nie wykryli , koła wyważone , geometria sprawdzona. Stuki są raczej głuche i dobiegają z prawego przodu , końcówki drążków były sprawdzane podczas ustawiania geometrii. A te drgania to są takie jak by się koło chciało urwać, wręcz zaczyna skakać okoł 90-tki, najczęściej w czasie zwalniania chamując silnikiem. Ja osobiście podejżewam wahacz dolny prawy.
Pozdrawiam
Opublikowano

na szarpakach pokazaloby luz na tulejkach wahaczy. Jak nie ma to stukac moze tez wydech w jakas czesc podwozia (mialem to osobiscie; walilo aby samochod ruszyl. Wystarczylo dobrze zawiesic i bylo ok) . Drgania przy 90tce moga tez byc spowodowane guzami w ogumieniu. Wcale nie musi byc odczuwalne przy innych predkosciach tylko akurat przy tej

Pozdrowionka

Opublikowano
Drgania przy 90tce moga tez byc spowodowane guzami w ogumieniu. Wcale nie musi byc odczuwalne przy innych predkosciach tylko akurat przy tej

Lub tak jak w moim przypadku niedopasowane felgi do konkretnego modelu. Musialem kupic pierscienie centrujace i wszystko wrocilo do normy. Zero drgan. :)

Opublikowano
Na przekładni luzu raczej nie ma, bo chyba było by go czuć i słychać kręcąc delikatnie kierownicą. Ale jeszcze raz sprawdzę.
Pozdrawiam
Opublikowano

a ja po przekroczeniu 120 do 140 czuje minimalne drgania takie mrowienia raczej całego samochodu ponizej 120 nic nie ma a powyzej 140 chybba tez nie ma albo zdecydowanie mniej i nie czuć. kierownicą mozna swobodnie pokrecic jakies kilka cm gdy samochód stoi i nie działa wspomaganie wiec powinna chyba być sztywno czy to tez luz na kole ? i czy to sie kasuje za pomoca tej sruby pod kierownica czy co to moze być?

:mad2:

howgh!
Opublikowano
Mnie stukał kiedyś amortyzator, niby nie ciekł, wykazywał ponad 70% sprawności, a jednak przy wolnej jeździe po małych nierównościach stukał.
Opublikowano

Chyba znalazłem :lol: Był luz na przekładni kierowniczej, trochę za mocno dokręciłem, jutro popuszczę. Ale jak na razie nie drży. Dzięki wszystkim za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Pozdrawiam
Opublikowano

Hej chłopaki.

Ja wiem, że mnie zaraz zbluzgacie, że nie poszukałem ale w którym miejscu kasuje się luz na przekładni???

Filip.B ty masz praktyke jak widze. Jest do tego jedna śruba czy więcej do dokręcenia??? No i w którym miejscu jej szukać?

 

I jeszcze jedno...

Nie zabijajcie :modlitwa:

Opublikowano
Bastan chłopie wysil się troszeczkę, nawet nie przeczytałeś tego tematu dokładnie. Odpowiedź jest w linku podanym przeze mnie. :mad2: :mad2:
Opublikowano

Ja wiem i czytałem o tym kasowaniu, tyle, że ja mam E34 z silnikiem M50. Czy ten opis mogę pod siebie "podciągnąć"??? Mi chodzi jak jest w E34 i czy wg tego opisu w moim dyliżansie dam rade ten luz skasować ??

:|

Opublikowano

Bastan ! W moim przypadku przekaładnia jest po lewej stronie silnika, i nie potrzeba odkręcać osłony.

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.