Skocz do zawartości

diesel czy benzyna - merytorycznie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałbym rozpocząć dyskusję mogącą pomóc wielu użytkownikom stojącym przed tym dylematem. Kupić diesla czy benzynę.

Z pomocą przyjdzie statystyka. Statystyka pokazująca koszt przejechania jednego kilometra każdym z napędów. Dla porównania przyjmiemy koszty utrzymania wyłącznie silnika czyli naprawy (wszelkie, włącznie z olejami i filtrami) w połączeniu z kosztami zużytego paliwa.

Proszę o nie rozpoczynanie dyskusji co jest subiektywnie lepsze, interesują mnie wyłącznie fakty i wydane pieniądze.

 

Zacznę od siebie.

Dystans 10 Tkm, wydane pieniądze (paliwo, świece, filtry i olej) 4.735,-PLN

co daje 0,4735 gr na kilometr

 

Fajna zabawa?

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mogłeś podać też jakieś średnie spalanie bo domyślam się ze wyszło niewielkie a większość użytkowników mieszkających w dużych miastach ma zapewne dużo wyższe niż Ty podajesz, podejrzewam, że od 13 w górę. A co do samego pomysłu to cała dyskusja i tak skończy się jak zwykle czyli wielką batalią o wyższość diesla nad benzyną i odwrotnie :D
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Aby miało ręce i nogi trzeba by podawać bardziej szczegółowo.

Wycinek 10kkm może się ograniczyć tylko i wyłącznie do kosztów paliwa.

Dalej.

Jeden olej kupi za 100zł, drugi za 400zł.

Jeden świece, filtry na targu, drugi w ASO.

Porównujemy silniki 3.0 czy 2.0 a może mix?

 

Ale generalnie OK ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Jakby nie liczyć ... przy obecnej cenie oleju, zakup diesla jest nieopłacalny, chyba, że samochód przejeżdża dobre 20 może 30k km rocznie. Z moich osobistych doświadczeń wynika, że koszty utrzymania diesla są większe niż benzyny. Mimo, że mniejsze spalanie rekompensuje koszty paliwa to i tak w ogólnych rozrachunku koszty silników dieslowych są większe. Począwszy od zakupu samochodu, gdzie różnica może sięgać 10k pln'ów, kosztów przeglądów i ich częstotliwości, kosztów części i materiałów eksploatacyjnych ... nie mówiąc już o wrażliwości nowoczesnych dieslów do naszej parszywej, gdzie nie gdzie, ropy.

 

I teraz może coś bardzo głupiego ale zarazem bardzo życiowego ... do benzyniaka nie nalejesz ropy a do diesla benzyny możesz lać po sam korek, jak się to kończy opisywać nie muszę :twisted:

Opublikowano

ciężko jest ocenić przewagę jednego nad drugim gdyż np ktoś kupi diesla w super stanie i będzie tylko lał paliwo i wymieniał filtry + olej a ktoś inny zdąży w tym samym czasie zmienić turbinę wtryski przepływkę i inne rzeczy i będzie przeklinał klekota :) podobnie może być z benzyną [choć osprzęt ma mniejszy więc i mnie się może popsuć]

 

generalnie przy zakupie auta podejście powinno być takie moim zdaniem

 

diesel = trasy i jeszcze więcej tras

benzynia = głównie miasto + oczywiście jakies wypady w trasę urlop itd

 

sam osobiście jestem zaprzeczeniem powyższej tezy gdyż jeżdżę dieslem głównie po mieście ale już więcej tego błędu nie popełnię przy zakupie następnej fury :D

Opublikowano
Aby miało ręce i nogi trzeba by podawać bardziej szczegółowo.

Wycinek 10kkm może się ograniczyć tylko i wyłącznie do kosztów paliwa.

Dalej.

Jeden olej kupi za 100zł, drugi za 400zł.

Jeden świece, filtry na targu, drugi w ASO.

Porównujemy silniki 3.0 czy 2.0 a może mix?

 

Ale generalnie OK ;)

 

 

Wycinek 10Tkm jest oczywiście niewielki, ale ja przejechalem dopiero 13Tkm od zakupu.

Oczywiście zastosujemy średnią ważoną i np moje stosunkowo niewielkie wydatki będą mialy niewielki wplyw na wynik, ale jeśli ktoś poda średnią ze 100Tkm to już będzie coś znaczyl.

Kategorie, myśle że wystarczą dwie do 2 litrów i powyżej.

 

Budujmy grupę reprezentatywną.

Jeszcze raz prośba o nie spieranie się, tylko koszty i w miarę uczciwie. Ja przyjąłem średnio koszt paliwa 45 PLN/100km. W czasie gdy mam to auto benzynę kupowalem między 3,30-4,70. Myślę, że przyjąlem realnie.

Opublikowano

a koszt paliwa rozumiem jest nieistotny , ceny paliwa są różne a te "niby" lepsze są dużo droższe

 

od ponad pół roku zarówno firmówke jak i bete zalewam najtańszą ropą przy leclerku , ropa wacha się tam od 3,59 do 3,65 zł i sobie chwale to paliwo

 

wczęsniej lałem super extra paliwo vpower , super disel itp często powyżej 4 zł i różnicy nie widze

 

bieżcie to też pod uwage , i z wtryskami nie mam problemów zarówno w firmówce jak i prywatnym a ja robie rocznie od 50 do 60 tys km

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
W moim przypadku rzecz przedstawia się następująco: robię ok. 10tkm rocznie i z premedytacją szukałem benzyny. Wcześniej oczywiście kalkulacja kosztów i jak to wyglądało? Założyłem, że diesel paliłby mi średnio 7l, benzyna 9 (silniki 2.0). W ciągu roku spaliłbym 900 litrów benzyny, powiedzmy po 4,20, lub 700 litrów ropy po ok. 3,70. Mamy łączny koszt 3780 zł przy benzynie i 2590 zł przy dieslu, różnica 1200 zł na korzyść diesla. Mogę spokojnie przyjąć, że ogólny serwis diesla będzie o te 2 stówy droższy, więc zaoszczędziłbym jakiś tysiąc złotych w skali roku. Mało nie jest, ale: kupowałem używane auto w którym należy się liczyć z potencjalnymi naprawami, a tu argumentacja jest zdecydowanie za benzyną. Autem pojeżdżę 2-3 lata i dość, więc przez ten okres mógłbym zaoszczędzić do 3 tysięcy złotych (pomijam jakieś kataklizmy cenowe na rynku paliw). Wystarczy mi jednak jedna poważniejsza usterka diesla (a tego wykluczyć się niestety nie da) i całe oszczędności idą się kochać. Oczywiście wszystko uległoby zmianie, gdybym np. robił 50 tkm w skali roku, tudzież planował jeździć autem przez powiedzmy co najmniej 6 lat. W takim przypadku oszczędności robią się znacznie większe i nawet kilka poważniejszych napraw nie jest wtedy w stanie zmienić korzystnego bilansu diesla. Dla mnie osobiście granica leży przy 30 tysiącach kilometrów rocznie, robiąc powyżej tej liczby pewnie starałbym się pokochać bociana.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podam swoją byłą 330xd, po zakupie wymieniłem filtry i oleje, przejechałe 20tkm i znowu wymieniłem i przejechałem 10tkm

Srednio paliła 8-9l ale przy ciągłym butowaniu, oczywiście nie na zimnym, fakt zmieniłem se wtryski na używane 6 szt ale dobre 2 już sprzedałem i w sumie to jeszcze zarobie po tej naprawie :),

Koszty jak dla mnie żadne, a wiem jedno w życiu w benzynowym nie pozwoliłbym sobie na taki charakter jazdy jak w dieslu, czyli but w trasie i ciągłe wyprzedzanie. W sumie dieslami Bmw zrobiłem już około 90tyś i nic w nich nie wymieniałem, może ze mną podejmiesz dyskusję na temat kosztów Jakubie??

900*100km = 90000km średnio 8l na każde 100km ceny ropy były różne ale z oszczędności pewnie bym kupił drugie auto :cool2:

Jeśli zaoszczędziłem 2l na każde 100km , 8zł * 900 = 7200zł a pewnie zaoszczędziłem wiecej niż 2l prawda??

Więc jeśli nawet coś mi padnie za 3000zł to i tak dalej będę molestował diesle a żonie zakupię corsę na Benzynę :norty:

Pozdrawiam
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Budujmy grupę reprezentatywną.

Jeszcze raz prośba o nie spieranie się, tylko koszty i w miarę uczciwie. Ja przyjąłem średnio koszt paliwa 45 PLN/100km. W czasie gdy mam to auto benzynę kupowalem między 3,30-4,70. Myślę, że przyjąlem realnie.

Co zaliczamy do wydatków na przestrzeni eksploatacji?

OC rozumiem, że nie :mrgreen: ale co wliczyć?

Ja ma całe wydatki, łącznie z benzyną, spisane.

Acha - i coś "przyjmujemy" czy podajemy "rzeczywiste"? mam na myśli Twoje koszty paliwa. Lepiej byłoby wpisać ile realnie poszło na paliwo, bez uśredniania, co później znów będzie uśredniane ;)

 

W sumie dieslami Bmw zrobiłem już około 90tyś i nic w nich nie wymieniałem, może ze mną podejmiesz dyskusję na temat kosztów Jakubie??

Fajnie :cool2:

Tylko zwróć uwagę, że nie chodzi tu o przepychanki co lepsze, oszczędniejsze, a o suche fakty ;)

Tylko szczerze - bo piszesz, że nic nie wymieniałeś chwilę potem, jak napisałeś o wymianie wtrysków ;) rozumiem, że Ciebie kosztowało to nic i na Twój rozrachunek wpływu nie ma (kogoś innego może mieć bardzo), ale jednak wymieniane było ;)

No i nie jest to o tym co wymieniałem czego nie, tylko sucho ile kosztowała mnie eksploatacja. Właśnie po to, żeby zobaczyć koszty.

 

Liczę na uczciwe wpisy.

Jeśli przerodzi się w przepychanki diesel <> benzyna - wątek leci do kosza.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
10T km to żadna wartość do porównania. W moim przypadku sprowadzi się to tylko do paliwa - 4000 PLN (4 PLN / 1l x średni 10l/100 KM). Przez dwa lata zrobiłem 50T km a to daje już wartość.... 20000 PLN samego paliwa. :mrgreen: Jutro zliczę resztę wydatków, z grubsza i powiem wam ile 330d AUTOMAT ! kosztuje przez dwa lata, a mam, uważam, mało awaryjny egzemplarz (tfu tfu). :norty:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To AUTOMAT rozumiem robi największe "oszczędności" szczególnie w 3.0d mocnym dieslu,
Pozdrawiam
  • Członkowie klubu
Opublikowano

No właśnie - czy koszt skrzyni też powinien zostać dodany do sumy?

Jak dla mnie - i tak i nie...

Tak - bo skoro ktoś rozważa takie koszty i auto, to skrzynia zdecydowanie ma wpływ na koszty eksploatacji.

Nie - bo można sobie kupić manualne mieszadło.

 

No i jak podajemy?

Przykład:

Przebieg 50kkm

Koszt xPLN

czy z wyszczególnieniem paliwa i innych wydatków?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Żadnych kosztów poza wydatkami na silnik. Skrzynie, zawieszenia i ubezpieczenia się nie liczą.
Opublikowano

Ok. BMW 330i Touring Automat. Koszty dokładne z ostatnich 10200km:

Paliwo: Spalanie 14.2L/100km - 5936 zł.

Naprawy i serwis (oleje, filtry, napełnienie klimy itd.) - 1890 zł.

Komplet nowych opon - 2220 zł.

Ubezpieczenia i badania techniczne - 1980 zł.

Opublikowano
no tak koszty paliwa to jedno, ja dla przykładu zrobiłem w niecałe 3 lata około 70tyś kilometrów...czy w 3,0 pb znalazł bym oszczędność ?? nie wiem akurat mam diesla ,druga sprawa to eksploatacja - wpisujemy jak rozumiem tylko takie części jak filtry oleje klocki tarcze ?? bo jeden wymienia coś profilaktycznie "pasjonat" a inny jeździ na zasadzie niech się następny właściciel martwi.. rozumiem że należy stworzyć podkategorię automat manual może jeszcze x i rwd ?? a tak w ogóle jak ktoś już napisał 10 tyś km nie jest wielkością reprezentatywną bo skoro ja robię to w 3m a kolega jakub np w rok?? chyba znów bez zasadne porównanie kosztów pb i on - myślę że w ciągu tych 10 tyś kilometrów jednemu nic w dieslu się nie stanie a inny wymieni pół auta . jeśli jednak przyjmiemy że badamy koszty w ciągu 10tyś to które 10 tyś z tych 70 mam wybrać :) mogę napisać że np w ciągu ostatnich nic nie wymieniłem - ani oleju ani klocków itp i będzie to prawda?? chyba dość trudne porównanie :) najlepiej mieć w garażu oba :) mi też by się pdobał dźwięk r6
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
no tak koszty paliwa to jedno, ja dla przykładu zrobiłem w niecałe 3 lata około 70tyś kilometrów...czy w 3,0 pb znalazł bym oszczędność ?? nie wiem akurat mam diesla ,druga sprawa to eksploatacja - wpisujemy jak rozumiem tylko takie części jak filtry oleje klocki tarcze ?? bo jeden wymienia coś profilaktycznie "pasjonat" a inny jeździ na zasadzie niech się następny właściciel martwi.. rozumiem że należy stworzyć podkategorię automat manual może jeszcze x i rwd ?? a tak w ogóle jak ktoś już napisał 10 tyś km nie jest wielkością reprezentatywną bo skoro ja robię to w 3m a kolega jakub np w rok?? chyba znów bez zasadne porównanie kosztów pb i on - myślę że w ciągu tych 10 tyś kilometrów jednemu nic w dieslu się nie stanie a inny wymieni pół auta . jeśli jednak przyjmiemy że badamy koszty w ciągu 10tyś to które 10 tyś z tych 70 mam wybrać :) mogę napisać że np w ciągu ostatnich nic nie wymieniłem - ani oleju ani klocków itp i będzie to prawda?? chyba dość trudne porównanie :) najlepiej mieć w garażu oba :) mi też by się pdobał dźwięk r6

 

Wyciągnę średnią ważoną przebiegiem więc jeśli wydaleś malo i podaleś maly przebieg to Twoje koszty będą malo ważyć w calości porównania.

 

Na tę chwilę mamy dwie benzyny. Moja i transportera. Przebiegi identyczne więc można wyciągnąć prostą średnią.(0,47 + 0.76)/2 =0,62gr/100km

Opublikowano
ok rozumiem, ale nie wydaje mi się to słusznym badaniem, ponieważ w jednostce czasu np jeden rok moje auto jest poddane dużo mocniejszej eksploatacji czyli z natury rzeczy narażone na więcej usterek czy nie tak ?? myślisz, że będzie sporo użytkowników 3.0i z przebiegami dieslowymi ?? Pomijam stan polskich dróg czyli teoretycznego a nawet powiem więcej praktycznego obciążenia dla zawieszenia?? nawet sama mechanika jest narażona na dużo mocniejszą eksploatację .w końcu w tym samym czasie zaliczam 4 razy więcej dziurawych dróg niż ty ??to oczywiście teoria :)Poza tym można kupić stare uż ywane opony jak ktoś lubi i wpisać koszt opon 400zł zamiast 3000 zł :) to samo tyczy się mp klocków itp. wniosek pb tańsze od on - i tak i nie - sposób użytkowania i przeznaczenie determinuje ostateczny wybór, i postawie taką tezę: jeśli ktoś ma diesla z mały przebiegiem i mało lata np te 10 tys rocznie to nie będzie miał więcej awarii niż ten z mocną benzyną , bo niby czemu ?? tylko po co mu diesel ??
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
Zamysł mialem taki, aby pokazać różnicę w kosztach on/pb na 1 kilometr. Celowo nie podajemy kosztów innych niż silnikowe ponieważ pozostale są wspólne dla różnych napędów. Benzyn będzie malo, ale myślę, że z 10-15 diesli by się wyciągnęlo i można by obliczyć calkiem wiarygodną średnią. Skrajne wartości i tak się odrzuca więc jeśli się trafia wyjątkowo awaryjny lub nie egzemplarz to i tak nie bierze udzialu w ogólnym wyniku.
Opublikowano
no to spróbuje może i moje koszty policzyć :) od początku eksploatacji i z ciekawością prześledzę wyniki :)wieczorkiem coś wrzucę.
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano (edytowane)

Liczone powinny być moim zdaniem tylko koszty związane z silnikiem , a to czy ktomuś klocki się starły , koło odpadło , radio się popsuło - co to ma do rzeczy ?,

 

do tej pory przy silniku robiłem tylko koło pasowe i nic wiecej , reszta rzeczy które robiłem mogły mi równie dobrze polecieć 330xi

to czy ktoś ma automat czy ręczną wpływa na spalanie paliwa wiec powinno być podane , tak samo jak przy x-ach

 

i jeżeli możecie to nie zakładajcie ile wam disel może , palić , ile wam może benzyna palić , piszcie ile wam pali konkretnie tym czym jeździcie

 

do tego uważam że powinna być podana średnia w mieście , w trasie, np ja 90 % przebiegu robie po Warszawie i okolicach , trasa jest okazjonalnie ale wiem ile pali mi w trasie , powinny być podany koszt jazdy po trasie i po mieście ,

 

przelicze sobie ceny i podam własne

rocznie dislem robie 10-15 tys czyli podobnie jak większość tych co ma 330xi wiec bedzie dobre porównanie

 

może tak by zrobić posta na którym by podawać suche fakty , a tu bedziemy je komentować :)

 

powiem tylko tyle na końcu że jak bym musiał kupić benzyne to bym ją gazował bo nie opłaca się nią jeździć , nawet przy moich bardzo małych przebiegach rocznych ,za to kiedyś zgłupiłem się i na 2 tygodnie dali mi zastępczą skode w benzynie 1,6 za firmówke, z własnej kieszeni dołożyłem 1000 zł na paliwo i doceniłem opla w dislu , oj szybko przejaśnia wgłowie , a i najśmieszniejsze na końcu - zaczełem jeździć nią ekonomiecznie :) skoda miał 2 lata więc w miare nowoczesny silnik i "niby" oszczędny - w trasie może i się zgodze ale nie w mieście i w korkach warszawski , a opelek jak bym nie jeździł , wściekał się po prostu wiecej niż 7-8 l się nie da spalić

 

dislem nie jeździ się ekonomicznie , natomiast jak przesiądziesz się na benzyne zaczynasz już jeździć ekonomicznie a pedał w podłoge jest już okazjonalny,

 

też kiedyś byłem sceptykiem disli , też dorabiałem różne teorie dopuki nie dostałem w ręke w sumie z przymusu nowego disla , tak mi się ten silnik spodobał że prywatną benzyne zamieniłem na disla

Edytowane przez Rado_!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Liczone powinny być moim zdaniem tylko koszty związane z silnikiem , a to czy ktomuś klocki się starły , koło odpadło , radio się popsuło - co to ma do rzeczy ?,

 

do tej pory przy silniku robiłem tylko koło pasowe i nic wiecej , reszta rzeczy które robiłem mogły mi równie dobrze polecieć 330xi

to czy ktoś ma automat czy ręczną wpływa na spalanie paliwa wiec powinno być podane , tak samo jak przy x-ach

 

i jeżeli możecie to nie zakładajcie ile wam disel może , palić , ile wam może benzyna palić , piszcie ile wam pali konkretnie tym czym jeździcie

 

do tego uważam że powinna być podana średnia w mieście , w trasie, np ja 90 % przebiegu robie po Warszawie i okolicach , trasa jest okazjonalnie ale wiem ile pali mi w trasie , powinny być podany koszt jazdy po trasie i po mieście ,

 

przelicze sobie ceny i podam własne

rocznie dislem robie 10-15 tys czyli podobnie jak większość tych co ma 330xi wiec bedzie dobre porównanie

 

może tak by zrobić posta na którym by podawać suche fakty , a tu bedziemy je komentować :)

 

Rado moim zdaniem nie możesz się skupiać tylko na silniku bo jak wiadomo w dieslu osprzęt [w przeciwieństwie do benzyny] jest kosztowny i często trzeba na to właśnie wydawać dużo kasy

 

jedyny sens jaki widzę w tym poście jest pomoc dla potencjalnego kupującego który się waha pomiędzy dieslem a benzyną

 

co do spalania nie ma dwóch zdań że diesel wygrywa

 

ja zrobiłem w ciągu 3 lat ok 32 tys km - średnie spalanie 9,5 litra [głównie po mieście bez większych korków]

 

a z wydatków oprócz oleju i filtrów wymienianych co rok wydałem 5000 pls [turbo przeplywka pompa paliwa i inne duperele na osprzęt i robocizna]

Opublikowano

ale zapytaj sam siebie jak jeździsz dislem ? czy w mieście jeździsz nim ekonomicznie ? ja np w mieście korzystam często z kończących się pasów i startuje z pod świateł mocno , jeżdże bardzo niekonomicznie i dynamicznie , firmówką podbnie jeżdże i tak jak mówiłem nie da się w niej wiecej spalić niż 8 l , jak pojeździłem tak skodą to komp mi pokazał 16l i mi szybciutko przejaśniało i odechciało takiej jazdy ,miałem bardzo dobre porównanie bo tą skodą jeździłem tak samo jak oplem i zużycie paliwa wyszło mi 2x wieksze a trzeba dodać że benzyna niewiele ale jednak jest troche doroższa

 

niezadawałałem sobie z tego sprawy dopuki właśnie nie dali mi skody w benzynie , po prostu jazda taka benzyną to dla mnie samobójstwo

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.