Skocz do zawartości

Parują reflektory - wiem co robić ??- sukces!!!!


majk82

Rekomendowane odpowiedzi

A z kiedy auto? Sprzed liftu? (lift był we wrześniu 2000 roku)

 

P.S. Coś mi się wydajhe, że świeżym to jesteś nie tylko właścicielem E39, ale również i Polakiem :-)... Popraw tytuł, bo się Koledzy będą śmiać...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja bunia z grudnia 1999 r. a co do tytułu to zmeczenie chyba po całym dniu roboty ,

 

Sprawdż, czy tam gdzie się podłącza instalację (od tyłu reflektora) masz gumowe "kapturki". Jak tak, to wilgoć przedpostaje się poprzez uszczelnienie pomiędzy szkłem reflektora, a jego ubudową, a przyczyną może być: niewłaściwe zamontowanie szkła (wyłamane zaczepy), zestarzała, spękana uszczelka itd. Musisz tak czy owak wymontować reflektory i obejrzec dokładnie zatrzaski mocujące szkła i uszczelkę. Jak nie wiesz jak to zrobić, to na forum w dziale "ZRÓB TO SAM" jest temat dotyczący wymiany trzpieni do regulacji zasięgu świateł i tam są zdjęcia jak wymontoweać reflektor i jak go rozebrać. Sam to kiedyś przerabiałem nie wiadząc o w/w temacie na forum i sprawa jest bajecznie prosta: szkło trzyma się jedynie na zatrzaskach, rozłożonych naokoło reflektora.

 

powodzenia i pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki jak będę miał chwile czasu to się tym zajmę

 

p.s w tych gumowych lejkach co to mają odpowiadać za odpowietrzenie reflektorów jest jakaś gąbka i tutaj pytanie ona ma tam być czy lepiej bez niej ???

 

co do kapturków to są takie nijakie niby siedzą w gnieździe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znać jeśli uda Ci się wyeliminować parowanie, ja mam właśnie rozłożone reflektory bo się szykuję do wymiany regulatorów, a właśnie jedna lampa mi parowała.

Ta jedna lampa nie ma jednego zaczepu, co na to zaradzić? Czy dodatkowe uszczelnienie silikonem pomoże?

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie skończyłem uszczelnianie reflektorów silikonem , wszystkie zatrzaski całe (sukces) jeden uszczelniany juz wczesniej drugi nie poruszany , bajeczny demontaż i taki sam montaż tak jak opisywany we wczesniejszych postach , po montażu lekko zaszły para ale to pewnie dlatego ze wyniesione były z ciepłego domu , jutro sie wszystko okaże .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majk82 jak kleiłeś to na silikon to wywaliłeś uszczelkę, czy smarowałeś z jednej i drugiej strony uszczelki?? pytam, bo dałem silikon od jednej strony uszczelki, skleiłem i lipa :cry2: dalej paruje... zaczepy całe, szkło całe. uszczelka wygląda ok... może mało silikonu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitt tak silikon dałem na zewnątrz uszczelki z jednej strony , przedtem sprawdziłem jej stan czy sie nadaje i dokładnie wyczyściłem powierzchnie gdzie silikon mial byc nałożony do tego wyjąłem te gabeczki przeciw kurzowe aby lepiej odparowywały wodę to wszystko silikonu nałozyłem tyle że swobodnie wyszedl poza obryz uszczelki i styku reflektora , wazne aby go nie wycierac po nałożeniu sam musi sie utwardzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz, że u ciebie pełen sukces :D

wychodzi, że ja dałem ciut mało silikonu i nie wyczyściłem powierzchni... dziś po 400km jazdy w deszczu wylałem 50ml wody z jednego reflektora :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pitt kup czarny silikon , wyjmij reflektor oczyśc dokładnie ze starego silikonu przetrzyj jakims alkoholem najlepiej spirytusem aby odtłuścic powierzchnię za pomoca pistoletu do silikonu nałóż równomiernie na cała powierzchnie reflektora tj. tam gdzie wchodzi uszczelka , ilośc silinonu powinna byc taka aby pokryc całe wgłębienie gdzie wchodzi uszczelka , włóż druga część reflektora pozapinaj zatrzaski i poczekaj aż nadmiar silikonu zaschnie , nic nie usuwaj juz po tym zabiegu bo rozszczelnisz reflektor , to wszystko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
.......nałóż równomiernie na cała powierzchnie reflektora tj. tam gdzie wchodzi uszczelka , ilośc silinonu powinna byc taka aby pokryc całe wgłębienie gdzie wchodzi uszczelka , włóż druga część reflektora pozapinaj zatrzaski i poczekaj aż nadmiar silikonu zaschnie , nic nie usuwaj juz po tym zabiegu bo rozszczelnisz reflektor , to wszystko.

 

Mam właśnie w domu rozebrany reflektor z przed liftu, bo postanowiłem coś zrobić z jego parowaniem.

Rozebrany znaczy się rozpiąłem zatrzaski i mam odbłyśniki na wierzchu, ale nie wiem za bardzo jak oddzielić zewnętrzny klosz reflektora od czarnej oprawki (obudowy). Nie widzę żadnych zatrzasków i wygląda tak jakby był wciśnięty tylko na uszczelkę, ale próbuję nawet podważać klosz śrubokrętem i ani drgnie, a boję się mocniej bo nie mam ochoty kupować nowego klosza.

Czy ten klosz jest demontowalny, czy wciśnięty na stałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będziesz dalej podważał śrubokrętem,to będziesz musiał kupić nowe klosze.Są one zgrzane z tą czarną oprawką i tworzą całość.Ja zakleiłem ten właśnie styk silikonem,bo moje podejrzenie padło na spływającą wodę z rantu błotnika wprost na leflektor.Uszczelkę posmarowałem dość grubo wazeliną dla uszczelnienia,bo przy ewentualnym demontażu klosza nie uśmiecha mi się rozrywać silikonu.Od tamtej pory ok.dwa lata nie paruje,a auto przeważnie jest w Norwegii i jest tu sporo opadów.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Są one zgrzane z tą czarną oprawką i tworzą całość.Ja zakleiłem ten właśnie styk silikonem,bo moje podejrzenie padło na spływającą wodę z rantu błotnika wprost na leflektor....

 

Troszkę myląca jest ta (chyba) uszczelka pomiędzy czarną oprawką a szkłem klosza. Ale dałem sobie spokój z dalszym rozbieraniem lampy i zalałem wczoraj ten zgrzew silikonem.

Dzisiaj zrobiłem to samo na łączeniu klosza z obudową i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.