Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Jak wracałem do domu, to po przejechaniu hopki z tyłu usłyszałem taki strzał - brzmiało to jak najechanie na blachę, albo stuknięcie kamieniem. Po paruset metrach, usłyszałem dziwne stukanie dobiegające z lewego tyłu. Wysiadłem z auta - i nic - koło wygląda normalnie, z tym że było ciemno. Nie widziałem komunikatu o przebitej oponie (może dlatego, ze jechałem b. wolno). Czy to ewidentnie strzeliła opona, czy może być coś innego?

 

Jeżeli tak, to - czy do wymiany opon mam pojechać na tym kole, czy mam założyć dojazdówkę?

 

Kal

Opublikowano
Może wbił Ci się tylko kamyk w bieżnik lub gwóźdź, i wtedy może to tak stukać. Jak byś stracił powietrze to po krótkiej jeździe czujniki pokażą ostrzeżenie. Nawet bez powietrza można jechać runflatem (do 80km/h) jak mówi instrukcja.
Pozdrowienia od lenia
Opublikowano

Powietrza ewidentnie tam nie ma - mogę z łatwością nacisnąć środek opony, co jest kompletnie niewykonalne na pozostałych kapciach. Zatem mam wymuszoną wymianę kół na zimowe. Pytanie tylko dlatego czujnik przebicia nie zadziałał...

 

Kal

Opublikowano
czujnik ciśnienia nie działa od razu w jednej sekundzie. U mnie po wymienie kół z letnich na zimowe przejechałem chyba z 3 km i dopiero pojawił sie komunikat o przebiciu. Specjalnie nie resetowałem czujników aby sprawdzić ile czasu potrzebuje, zeby zasygnalizować

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Zgadza się - dzisiaj dopiero mi się zapaliła kontrolka jak jechałem do roboty. Mam nadzieję, że w przy większej prędkości by to się pojawiło szybciej... Swoją drogą niezłe te ranflaty - zero ściągania, na zakrętach stabilnie, gdyby nie hałas z tyłu, to pewnie bym nie poczuł co się dzieje.

 

Kal

Opublikowano
maja tez niezla cene i na polskich drogach latwo o pokrzywienie felgi jak strzeli, maja swoje wady i zalety, w byle jakim warsztacie moga cie uszkodzic felge przez run flata no i sa troche twardsze (podobno) bo ja akurat tego nie wyczulem
Opublikowano
maja tez niezla cene i na polskich drogach latwo o pokrzywienie felgi jak strzeli, maja swoje wady i zalety, w byle jakim warsztacie moga cie uszkodzic felge przez run flata no i sa troche twardsze (podobno) bo ja akurat tego nie wyczulem

 

Zgadza się - twarde jak jasna cholera, felgi łatwo się krzywią i jest problem z serwisem. Chyba kolejne letnie opony kupię standardowe, chociaż się zastanawiam nad jednym - czy czasem zawieszenie nie jest do tych opon jakoś przystosowane i czy nie powinienem sie trzymać jednak RF?

 

Kal

Opublikowano
ja wrzucilem rezerwe i zalozylem zwykle, slucham dobrego kolegi co ma warsztat i tak mi doradzil, on w 7mce zrobil to samo a nigdy na jego radach nie wyszedlem zle :wink:
Opublikowano
maja tez niezla cene i na polskich drogach latwo o pokrzywienie felgi jak strzeli, maja swoje wady i zalety, w byle jakim warsztacie moga cie uszkodzic felge przez run flata no i sa troche twardsze (podobno) bo ja akurat tego nie wyczulem

 

Zgadza się - twarde jak jasna cholera, felgi łatwo się krzywią i jest problem z serwisem. Chyba kolejne letnie opony kupię standardowe, chociaż się zastanawiam nad jednym - czy czasem zawieszenie nie jest do tych opon jakoś przystosowane i czy nie powinienem sie trzymać jednak RF?

 

Kal

 

nie sądzę by było specjalnie przystosowane, przynajmniej w e60/61, gdyż 520d i 520dT wyjeżdżają seryjnie na 16" felgach i zwykłych oponach, a seryjne zawieszenie chyba we wszystkich piątkach jest takie samo.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Właśnie wróciłem z serwisu - jedna opona rozwarstwiona od wewnętrznej strony, druga tak przetarta, że w każdej chwili groziła wystrzeleniem. Aż mi ciarki przechodzą na myśl co by się stało, gdyby strzeliło przy większej prędkości....

 

Kal

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie wróciłem z serwisu - jedna opona rozwarstwiona od wewnętrznej strony, druga tak przetarta, że w każdej chwili groziła wystrzeleniem. Aż mi ciarki przechodzą na myśl co by się stało, gdyby strzeliło przy większej prędkości....

 

Kal

 

chyba właśnie dzięki temu że to runflat nie było by tragedii - a raczej nie powinno być bo po to się je montuje

Ja też jak będę musiał kupić nowe opony to wybiorę runflaty. To jest taki sam element odpowiedzialny za bezpieczeństwo jak abs, eps, dtc i cala reszta 3 literowych skrótów.

Opublikowano

U mnie była taka sytuacja, że co jakiś czas pojawiał się alarm z czujników. Sprawdzałem opony i nic - pompowałem troszkę, ustawiałem czujnik i działało.

Dopiero teraz przy wymianie okazało się, że w jednej oponie jest gwóźdź - do wymiany. Powietrze musiało powoli schodzić.

 

2 tygodnie temu zmieniłem na zimówki nie Run Flat, na 16''. Skalibrowałem czujniki i nie mam żadnych komunikatów o błędach. Jeździ się... zdecydowanie przyjemniej niż na 18'', które mam na lato. Niestety tylko opony są baloniaste w tym rozmiarze i średnio to wygląda.

Opublikowano

Lato Runflat,zima zwykle i nie ma zadnych komunikatow

Właśnie wróciłem z serwisu - jedna opona rozwarstwiona od wewnętrznej strony, druga tak przetarta, że w każdej chwili groziła wystrzeleniem. Aż mi ciarki przechodzą na myśl co by się stało, gdyby strzeliło przy większej prędkości....

 

Kal

 

chyba właśnie dzięki temu że to runflat nie było by tragedii - a raczej nie powinno być bo po to się je montuje

Ja też jak będę musiał kupić nowe opony to wybiorę runflaty. To jest taki sam element odpowiedzialny za bezpieczeństwo jak abs, eps, dtc i cala reszta 3 literowych skrótów.[/quote

Popieram

Opublikowano
ja bym z tym bezpieczenstwem runflatow tak za szybko sie nie wychylal, jest to wygodne jak poleci guma ale czy bezpieczniejsze? :?
Opublikowano
ja bym z tym bezpieczenstwem runflatow tak za szybko sie nie wychylal, jest to wygodne jak poleci guma ale czy bezpieczniejsze? :?

Własnie to jest to bezpieczeństwo że jak złapiesz kapcia to generalnie auto nie powinno zacząć tańczyć na drodze tak jakby to miało miejsce w przypadku kapcia zwykłej opony.

Ja bynajmniej tak to rozumuję. I nie chodzi o to że na kapciu mogę sobie dalej jechać ale właśnie o to zachowanie auta właśnie w momencie złapania kapcie przy dużej prędkości.

Opublikowano

2 rqzy w zyciu mialem wystrzal i na szczescie nic sie nie stalo, obydwa powyzej 150km/h bo mi ocierala opona o amor i w koncu poszla, nigdy nie wiemy co sie stanie jak runflat wystrzeli, mysle ze wiekszej roznicy nie bedzie niz na szerokiej niskoprofilowce choc mam nadzieje, ze sie myle, jak opone rozerwie to jakos tego nie widze, tak czy inaczej ja runflatow nie tykam narazie ale nie odradzam, kazdy jezdzi na czym chce :wink:

producenci jak i promotorzy pisza, bezpieczenstwo, komfort i wygoda... miejmy wiec nadzieje, ze chociaz to bezpieczenstwo bedzie zasadne

Opublikowano

tu nie chodzi o wydatki na opony bo wszystkie sa drogie :D

komfort dla mnie jest wazniejszy bo na wystrzaly sie nie nastawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.