Skocz do zawartości

318i Dolny waz chlodnicy zimny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem juz od 2 a nawet 3 miesiecy czyli DUZE CISNIENIE W UKLADZIE CHLODNICZYM DOLNY WAZ CHLODNICY ZIMNY. najpierw pekl mi zbiorniczek wymienilem nadal bylo duze cisnienie wymienilem uszczelke z pod glowicy glowica zostala oddana na szczelnosc byla ok, wymienilem termostat i korek zbiorniczka pompa wody sprawna, chlodnica raczej drozna gdy psiukalem powietrze to przedostawalo sie przez nia czyli ok,a cisnienie jak bylo tak nadal jet przewody jak kamien chlodnica zimna dolny przewod tez. wyciekow nie majuz niewiem co to moze byc za przeczyna.bede wdzieczny za pomoc.,

 

BMW e46 318i

Opublikowano

Opisz bardziej szczegolowo.

1. Czy furka sie grzeje? - sprawdz temp w testach

2. Czy jest strumien plunu,

3. czy jest ogrzewanie?

4. Czy gorny waz do chlodnicy jest goracy?

5. Skoro jest ogromne cisnienie w wezach to czemu korek nie puszcza? Uklad chlodzenia w bmw jest cisnieniowy!!

6. Masz instalacje gazowa? jesli tak to moze membrana parownika walnieta i gaz wali w uklad

 

Z reguly po 20 min jazdy gdy termostat juz otwarty gorny waz jest goracy a dolny chlodniejszy ale nie calkowicie zimny

Opublikowano

Temperatura jest normalna caly czas, korek jest nowy zalozony, pompe wody wymontowalem jest cala nie ma niczego ulamanego nie przepuszcza,chlodnica jest drozna,dzisiaj bez termostatu probowalem bo myslalem ze moze sie przycina noi bylo juz lepiej z tym co do zimnego przewodu bo teraz bylo tak ze nie byl zimny caly czas chlodnica stawala sie zimna jak tylko wiatrak sie zalaczal. samochodu wogole nie da sie odpowietrzyc bo ciagle jest powietrze w ukladzie

zaczyna sie w rurach gotowac i plyn wywala po odkreceniu korka ale najpierw to wyrzuca cisnienie niewiem juz co to moze byc a najgorsze to juz mechanicy nie wiedza co to moze byc za przeczyna

Opublikowano
gaz mam i myslalem ze to moze i wina parownika pojechalem do warsztatu wymienili mi na drugi parownik i dalej to samo. ogrzewanie jest parownik od gazu nie zamarza jest goracy czyli obieg jakis jest.
Opublikowano

Ciezka sprawa. Sprobuj odpowietrzyc auto. Najlepiej postaw ja przodem na jakims stromym podjezdzie zeby chlodnica byla w najwyzszym punkcie. Sprobuj najpierw na zimno dolewajac plynu i sciskajac weze. Po odpowietrzeniu na zimno odpalasz fure wlaczasz ogrzewanie max minimalnie wiatrak zebys tylko czul czy leci gorace powietrze. Czekasz az skazowka dojdzie do pionu (obserwuj tez temperature na kompie) po chwili otwiera sie termostat i zaczyna nagrzewac sie chlodnica- jakies 20 min. Jesli silnik pracuje dluzej na postoju i chlodnica robi sie goraca i waz powrotny tez to znaczy ze jest obieg plynu. Jezeli nie - to jest ciagle zapowietrzony. To zajmuje troche czasu ale musisz probowac.

Przeprowadz operacje nie przelaczajac na gaz - tak na wszelki wypadek. Wentylator powinien sie zalaczac jak temperatura na gornym "goracym" wezu zrowna sie z temp dolnego weza ok 95 st (tzn. dolny tez bedzie bardzo goracy ) .

Wazne: dolej plynu do wymaganego poziomu na zimnym silniku, zakrec korek i pozniej juz korka nie odkrecaj - tylko odpowietrzniki (nie wiem ile jest w twoim modelu ale pewnie na obudowie termostatu badz na gornym wezu chlodnicy i drugi na chlodnicy).

ps. Dobry mechanik posiada czujnik CO2 ktorym mozna sprawdzic czy nie ma przedmuchu przez uszczelke pod glowica do plynu chlodniczego. Ale jesli masz duze cisnienie w ukladzie jeszcze na letnim silniku to pewnie uszczelka pod glowica.

Tu masz wszystko o odpowietrzaniu i usterkach ukladu chlodniczego viewtopic.php?f=15&t=42444 Powodzenia - daj znac czy usunoles usterke.

Opublikowano

Witam, ja dodam od siebie 3 grosze bo tez się namęczyłem i parę dni i nerwów kupę zmarnowałem. Miałem pęknięty króciec termostatu, po wymianie termostatu miałem taki problem że nie miałem ciepłego ogrzewania i wskazówka szła po dłuższym odcinku poza pion. Okazało się że wirnik jest ukręcony na pompie i ośka się kręciła a wirnik ja załapał albo w cale albo trochę. Po wymianie zalałem płynem po same brzegi płyn ( samochód na płaskiej powierzchni bez żadnych stromych zjazdów czy podjazdów), (odkręcony odpowietrznik dopóki była taka możliwość, bo potem już płyn był w zbiorniku wyżej i musiał zostać zakręcony). Potem zciskałem węzę aż się pojawił strumień i czuć że prawie nie ma powietrza, widać jak zaciąga płyn ze zbiornika. Następnie zakręciłem korek i to wszystko. Odpaliłem samochód wszystko ok, po jeździe ok, potem jak zimny silnik ew uzupełniasz poziom płynu. (oczywiście od samego początku ogrzewanie na max. Na sprawność pompy można zrobić prosty test.

1. silnik musi być zimny,

2. odkręcasz korek od wlewu, zapalasz na chwile samochód i patrzysz czy ci płyn ten co wlewa się górą spowrotem jest odbierany dołem i czy go nie przywywa. (UWAGA niedługo po ogrzaniu jest normalne że płyn będzie w oczach przewywał bo jest to układ wysokociśnieniowy, ale od razu po odpaleniu nie powinno tak być.

 

Ktoś w górnym poście napisał bzdurę że wiatrak włącza się chyba przy 97 stopni, bo przeciez termostat w tym modelu otwiera się przy 105 stopniach, u mnie bardzo żadko w ogóle się on włącza.

 

Powiem tak dużo osób pisze że bemkę się ciężko odpowietrza!, a tu bonus po to guzik prawda :duh: , bo wiem po sobie że jak jest mała jakaś usterka to od razu jest z tym problem, ale jak jest wszystko ok to praktycznie sama się odpowietrza. ( wypowiedź dotyczy silnika m43tub19 w modelu e46).

Opublikowano

Witam.

kiedys wymienialem termostat w mojej 323i. uzupelnilem plyn, odpalilem maszyne i co...wskazowka na czerwone pole, dolny waz zimny a gorny goracy...zgasilem maszyne, poczekalem 5 minut, odkrecilem korek...plynu nie widac, no to dolalem...odpalilem, znowu czerwone...odkrecilem, dolalem...gniotlem weza zeby dobrze to odpowietrzyc. juz myslalem ze nowy termostat jest padniety ale okazalo sie ze to wina powietrza w obwodzie. Termostat w e46 jest tak zrobiony, ze jak sie zepsuje to zawsze zostaje otwarty zeby sie motor nie przegrzal...wtedy sie co najwyzej niedogrzewa. Tak wiec jesli masz zimny dolny waz to napewno nie termostat tylko cos innego. Ja bym obstawial wstepnie na zapowietrzony uklad. Zgrzej motor, i zaraz po wylaczeniu delikatnie przez szmate odkrec korek ok 35 stopni obrotu tak zebys uslyszal syyyykkkk...wtedy zabiera powietrze i ladnie wpija plyn do obwodu. Pozniej dolej troche i zrob tak kilka razy. Ja tak odpowietrzylem...bo gniecenie weza przez 30 minut nic nie dawalo. Powodzenia...i zycze zeby to bylo tylko to a nie jakas pompa etc.

Opublikowano

na 99% źle odpowietrzony układ... lub zwyczajnie silnik się nie dogrzewa. przegazuj go, lub przeleć się autem bardzo dynamicznie, by sie zagrzał, a ogrzewanie weź na zimne powietrze (by nie zabieralo ciepla). i wtedy zobacz jaki będzie dolny wąż...

jest jeszcze opcja że masz urwany wirnik na pompie wody (są one plastikowe), ale to możesz to sprawdzić odkręcając zbiorniczek przelwwowy na zimnym silniku i obserwujac jak szybko plynie ciecz tam w przelewie, dodając i ujmując gazu.

Opublikowano
juz z 20 razy odpowietrzalem. pompe sprawdzalem wyjelem ja z silnika i pod oporem probowalem ja przekrecic czy nie przepuszcza wirnik bo czesto bywa ze pod obciazeniem przepuszcza ale u mnie pompa spoko. samochodem caly czas jezdze wskazowka na liczniku jest 1 mm poza pion czyli ok. a problem tkwi...
Opublikowano

Miałem taki sam problem w e30(identyczne objawy jak u ciebie)

Okazało sie że problemem była zapowietrzona nagrzewnica,dopiero odpięcie weży doprowadzających płyn i nalanie bezpośrednio płynu pomogło.

 

sam do tego doszedłem bo nie miałem wyjścia nawet aso bmw sie poddało

Opublikowano
ale to zrobiles tak ze omineles nagrzewnice i zrobiles na krotko czy po prostu odpieles przewod doprowadzajacy plyn do nagrzewnicy i zalewales plyn do nagrzewnicy bezposrednio i czekales az plyn przeplynie.. czy jak bo nie zrozumialem cie.
Opublikowano

Objawiało sie to tym iz gotowało mi wodę w układzie,ogrzewanie było też bardzo dobre

 

zrobiłem to tak odpiąłem węże od nagrzewnicy i włączyłem silnik ,kiedy woda zaczeła sie z weża doprowadzajacego wylewać został założony,potem tak samo z odprowadzającym

 

ale to w e30 ,ostatnie 2 dni drążyłem temat chłodzenia w e46 ten sam problem co u ciebie i też sił mi brakowało ale odpowietrzyć się nie dało i woda zagotowana

 

pomogło dopiero dolewanie wody przez otwór na śrubkę odpowietrzającą i ściskanie wszystkich węży rekami(pompowanie) i tak kilkukrotnie.

 

teraz jest ok

okazuje sie że jest jeszszcze jakis termostat w zbiorniczku wyrównawczym na dolez którego idzie mały wąż do plastikowej rurki przy silniku tuż za podstawą filtra oleju.

Na dniach będe wymieniał chłodnice ,pompę wody,termostat to przejze cały układ co moze byc przyczyna.

Opublikowano
aha dzieki za porady w tygodniu sie wezme za to i bede takim sposobem probowal robic mam nadzieje ze sie uda bo jak nie to ja juz niewiem kupilem termostat nowy orginalny BMW,zbiorniczek orginalny,korek zbiorniczka,glowica oddana na szczelnosc okazalo sie ze jest dobra.juz niewiem co jest przyczyna tego i nikt nie moze mi pomoc.ogrzewanie jest bardzo dobre temperatura na wskazniku jest normalna.wentylator sie zalacza a problem taki ze plyn wywala dolny waz chlodnicy zimny ale nie zawsze czasami jest cieply..przewody twarde jak kamien szok...a jak poluzuje korek od zbiorniczka i spuszcze troche powietrza to slychac w przewodach jedno wielke bulgotanie jakby sie gotowal sie woda bede bardzo wdzieczny za pomoc ..
Opublikowano

Miałem ten problem

Najpierw chłodnica zaczęła lać , wymieniłem a później uszczelka pod głowicą poszła

po wymianie dalej nie było ok . obieg był słaby

wymieniłem więc pompę jak sie okazało niepotrzebnie

a winna była uszczelka pod głowica

po założeniu oryginalnej uszczelko problem zniknął

Opublikowano
to widocznie musiales zlą uszczelke wlozyc moglo tak byc ze ktorys kanal na uszczelce byl zatkany i tak moglo sie dziac a u mnie uszczelke kupywalem getza to jest prawie to samo orginal a sam uszczelke wymienialem i sprawdzalem kilkanascie razy czy wszystko sie zgrywa i bylo spoko.a na blok tez to nie wyglada jakby byl blok pekniety to on by sie grzal tracil by sile. a tu wszystko jest spoko tkwi problem w czyms innym co nawet nikomu sie o tym nie snilo.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam wszystkich

mam bmw e46 1.8i manual, bez gazu. mam identyczny problem jak GrzesBMW3e46. Awaria powstala zaraz po zakupie auta, z poczatku myslalem ze woda leci z pod glowicy ale pozniej okazalo sie ze jest wyciek spod termostatu.

Jak silnik sie nagrzeje to gorny przewod jest goracy ze nawet go dotknac nie mozna, a dolny zupelnie zimny(nawet po godzinie jazdy). Podobnie jest z chlodnica, u gory jest ciepla , a na dole zimna. Po nagrzaniu silnika oba przewody gorny i dolny maja bardzo duze cisnienie, az zaczyna wywalac wode z pod uszczelki pod termostatem. Uszczelka byla wymieniona i wywalilo ja ponownie, wiec narazie jej nie wymienam bo nie chce zeby wywalilo mi cos innego bardziej kosztownego. Wczesnej nie zwracalem uwagi ale teraz zauwazylem ze wiatrak sie nie wlacza. Sprawdzilem droznosc ukladu chlodzenia poprzez dmuchanie w jedna rure i sprawdzalem czy jest drozna wylot z drugiej strony np. chlodnicy. Wszystko bylo ok. nowy oryginalny termostat razem z kolankiem. Pompa sprawdzona i jest ok. Silnik sie nie grzeje, strzalka wskazuje rowno na pol skali. Ogrzewanie jest ok. Odpowietrzalem parokrotnie i nic nie pomoglo. Niktorzy mowia ze to uszczelka pod glowica, tez mi tak sie wydawalo ale mechanik mi powiedzial ze jakby byla to uszczelka to silnik pracowal by nie rowno i komputer by pokazal blad. Komp nie wykryl userki glowicy, a silnik chodzi jak szwajcarski zegarek. Po podlaczeniu do kompa mechanik powiedzial ze komputer nie widzi czujnika temp przy wyjsciu z chlodnicy, mechanik powiezial tez ze raczej to nie czujnik bo one sie bardzo rzadko psuja, ze raczej to cos z elektryka. Sprawdzenie tego u elektryka jest bardzo kosztowne a sam nie wiem jak sie za to zabrac. Osobiscie ja bym wykluczyl ten czujnik, bo tam nie ma zadnej przepustnicy, wiec obieg tak czy owak powinien byc. Juz dlugo szukam na roznych forach i jeszcze nie znalazlem konkretniej odpowiedzi co moze byc nie tak. Jezeli nie mam racjii w czyms co napisalem to czekam na uwagi, a ogolnie to zwracam sie do wszystkich ktorzy maja pomysly co to moze byc i jak to sprawdzic.

 

Z gory wszystkim bardzo dziekuje za pomoc.

pozdrawiam

Opublikowano
Jeszcze dodam ze narazie nie chce robic glowicy bo to duzy koszt, a pozatym GrzesBMW3e46 juz wymienil uszczelke i sprawdzil szczelnosc glowicy i nic nie pomoglo. Wiec nie widze sensu wymieniac uszczelki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.