Skocz do zawartości

Nowy zakup M5 E39 - pierwsze problemy, potrzebna pomoc.


Hocus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

krótko o mnie. Wierny fan BMW, aczkolwiek bez imponującej przeszłości (E36 320 Coupe 1995, E46 323 Coupe 1999 i aktualnie od kilku dni E39 M Power 2001).

Samochodu szukałem długo, obejrzałem praktycznie wszystkie M5-ki w Polsce wystawione na Allegro (Krotoszyn, Limanowa, Tomaszów Maz., Gdańsk, itd....). W końcu kupiłem piękny egzemplarz, zweryfikowany w ASO, ale jak to bywa z autem 8-letnim ciężko oczekiwać, że nie znajdzie się nic do czego nie można by się doczepić. Poza eksploatacyjnymi poprawkami, zastanawiają mnie następujące objawy, o których pomoc w weryfikacji bardzo Was proszę:

 

1. Ustawiam fotel i kierownicę, zapamiętuję ustawienia i....po kilku chwilach jazdy kierownica sama się opuszcza na sam dół. Jej poprawienie ręczne (lub wciśnięcie zakodowanej pozycji pamięci) pomaga tylko na chwilę, po czym kierownica (nie jestem pewien, ale chyba głównie w momencie "kręcenia" nią) zjeźdża na sam dół. O CO CHO???

 

2. Szybki łuk (z reguły w lewo, ale w prawo chyba też się zdarzyło)...wciskam gaz a tu załącza się kontrola trakcji (świeci się kontrolka i auto się dławi). Na pewno nie ma ryzyka zerwania przyczepności kół, bo jest sucho. Auto nie przyspiesza, bo DSC je trzyma. O CO CHO???

 

3. Bawię się radiem (navi, radiom tv...), kręcę, wciskam, wybieram...a tu raz na jakiś czas "radio"samo przechodzi w tryb FM, pomimo iż aktualnie byłem np. w navi albo tv....po kilku sekundach znowu wraca do opcji, w której byłem. O CO CHO???

 

Bardzo proszę Was o wsparcie, bo mnie już krew zalewa.

 

Z góry dziękuję za pomoc, w razie pytań, jestem do dyspozycji.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Taki objaw występuje jak któreś z kół traci przyczepność, może tylko wydaje ci się że jej nie traci ale z taką mocą to dużo nie trzeba aby zarzuciło tyłem. (w jakjim stanie są opony?)

 

3. Dziwna sprawa. Spróbował bym zrobić aktualizację softu w navi. (jaki masz czytnik?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 2. - opony, zwłaszcza z tyłu są słabe, ale naprawdę nie ma opcji, żeby zrywało przyczepność. Nie wciskam dużo gazu, jedynie tyle, aby trochę przyspieszyć. To naprawdę nie o to chodzi. Czasami wystarczy, że lekko naciskam gaz i już "zonk".

 

ad 3. - Czytnik podobno jest tu z BMW X5. Jest to podobno najwyższa wersja, jaką możny tu zaaplikować (oryginał został skradziony). Model "coś tam, coś tam - 4 ".

 

Nie wiem czy pomogłem... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ustawiam fotel i kierownicę, zapamiętuję ustawienia i....po kilku chwilach jazdy kierownica sama się opuszcza na sam dół. Jej poprawienie ręczne (lub wciśnięcie zakodowanej pozycji pamięci) pomaga tylko na chwilę, po czym kierownica (nie jestem pewien, ale chyba głównie w momencie "kręcenia" nią) zjeźdża na sam dół. O CO CHO???

2. Szybki łuk (z reguły w lewo, ale w prawo chyba też się zdarzyło)...wciskam gaz a tu załącza się kontrola trakcji (świeci się kontrolka i auto się dławi). Na pewno nie ma ryzyka zerwania przyczepności kół, bo jest sucho. Auto nie przyspiesza, bo DSC je trzyma. O CO CHO???

3. Bawię się radiem (navi, radiom tv...), kręcę, wciskam, wybieram...a tu raz na jakiś czas "radio"samo przechodzi w tryb FM, pomimo iż aktualnie byłem np. w navi albo tv....po kilku sekundach znowu wraca do opcji, w której byłem. O CO CHO???

1. Nie mam pojęcia, gdybam, mam taką samą kierownicę i myślę, że może jakiś czujnik, który powoduje, że kierownica parkuje jak przy wysiadaniu.

2. Tak musi być. DSC działa też na przednich kołach, więc jeżeli na nich jest uślizg, to też DSC będzie reagował. Piszesz - z reguły przy szybkim łuku w lewo - gdyż siedząc za kierownicą po lewej stronie naturalnym jest to, że szybciej wchodzisz w lewe łuki.

3. Może winą jest opcja komunikatów drogowych. Oglądasz TV, korzystasz z Navi, słuchach CD, jeżeli są komunikaty drogowe radio automatycznie przechodzi na FM, a potem wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie mam pojęcia, gdybam, mam taką samą kierownicę i myślę, że może jakiś czujnik, który powoduje, że kierownica parkuje jak przy wysiadaniu.

2. Tak musi być. DSC działa też na przednich kołach, więc jeżeli na nich jest uślizg, to też DSC będzie reagował. Piszesz - z reguły przy szybkim łuku w lewo - gdyż siedząc za kierownicą po lewej stronie naturalnym jest to, że szybciej wchodzisz w lewe łuki.

3. Może winą jest opcja komunikatów drogowych. Oglądasz TV, korzystasz z Navi, słuchach CD, jeżeli są komunikaty drogowe radio automatycznie przechodzi na FM, a potem wraca.

 

ad 1 - może masz rację z tym czujnikiem, poza tym, że kierownica przy wysiadaniu idzie do góry a nie na dół.

ad 2 - Doceniam chęć pomocy z Twojej strony, ale z tą odpowiedzią to żeś pojechał. Powtarzam - nie ma możliwości, aby przy takiej jeździe zachodziło ryzyko utraty przyczepności, tak więc na pewno coś jest zepsute, tym bardziej, że przy wyłączonej kontroli trakcji, samochód zachowuje się poprawnie.

ad 3 - sprawdzę to co napisałeś. Muszę tylko poszukać jak te komunikaty wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tą kontrolą trakcji to ja bym się zastanowił czy to nie jest wina czujnika ABS? Może się kończyć.

Może któryś nie jest oryginalny a wtedy może się tak dziać. O czujnikach jest sporo na forum i już chyba wszyscy stwierdzili , że tylko ORYGINAŁ się nadaje.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 - może masz rację z tym czujnikiem, poza tym, że kierownica przy wysiadaniu idzie do góry a nie na dół.

ad 2 - Doceniam chęć pomocy z Twojej strony, ale z tą odpowiedzią to żeś pojechał. Powtarzam - nie ma możliwości, aby przy takiej jeździe zachodziło ryzyko utraty przyczepności, tak więc na pewno coś jest zepsute, tym bardziej, że przy wyłączonej kontroli trakcji, samochód zachowuje się poprawnie.

ad 3 - sprawdzę to co napisałeś. Muszę tylko poszukać jak te komunikaty wyłączyć.

1. Źle zrozumiałem. Jeżeli idzie w dół to ewidentnie zwiera się dźwignia, która ściąga ją w dół.

2. Stawiam na czujnik ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. a nie masz przypadkiem zbyt dużej róznicy w obwodzie opon?

 

No właśnie mi też to przyszło teraz do głowy. Mój brat ma na jednej osi większy profil i przy prędkościach powyżej 120 km/h miga mu kontrola trakcji - na łukach częściej niż na prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że sprawdzałem. Cała lewa kolumna McPhersona w szpachli. Bita w tylny / prawy bok. Tam również dużo szpachli.

Oprócz tego nie działa czujnik automatycznej klimatyzacji.

 

Panowie, wracając do mojego przypadku:

 

ad 2 - opony są w fabrycznym rozmiarze. Muszę chyba w takim razie podjechać na komputer, coś tam chyba powinno się pokazać?

 

I nowy punkt: 4. Lewy xenon świeci za nisko. Jak można go podnieść? Jest jakaś regulacja ręczna w okolicach lampy?

 

Pozdrawiam i czekam na Wasze uwagi, za które z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Lewy xenon świeci za nisko. Jak można go podnieść? Jest jakaś regulacja ręczna w okolicach lampy?

 

Pozdrawiam i czekam na Wasze uwagi, za które z góry dziękuję.

 

regulacja jest , ale wydaje mi się że masz połamane plastyki w lampie koszt naprawy około 70zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastiki są całe. Po prostu świeci za nisko. A gdzie ta regulacja?

 

Skoro nie wiesz gdzie jest regulacja to na pewno nie jesteś w stanie stwierdzić, że regulatory ("plastiki") są całe.

Złap za miejsce gdzie siedzi żarówka i nim poruszaj, jak jest dosyć luźne to regulatory są połamane.

A wysokość reguluje się imbusem, poszukaj z tyłu lampy gdzie dało by się wsadzić imbusa - to tam :wink:

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastiki są całe. Po prostu świeci za nisko. A gdzie ta regulacja?

 

Skoro nie wiesz gdzie jest regulacja to na pewno nie jesteś w stanie stwierdzić, że regulatory ("plastiki") są całe.

Złap za miejsce gdzie siedzi żarówka i nim poruszaj, jak jest dosyć luźne to regulatory są połamane.

A wysokość reguluje się imbusem, poszukaj z tyłu lampy gdzie dało by się wsadzić imbusa - to tam :wink:

 

Hej, pisząc o plastikach miałem na myśli mocowanie reflektora, ale po Twoim poście wnoszę, że plastików w E39 jest kilka :-)

Sprawdzę w takim razie plastiko-regulatory.

 

Mam takie pytanie.... Czy posiadanie BMW (to jest trzecie w mojej historii) zawsze musi się wiązać z wiecznym doprowadzaniem do go stanu idealnego, który to stan nigdy nie zostanie osiągnięty? Kocham tą markę, ale za każdym razem, jest tak samo. Tracę cierpliwość po ok. 2 miesiącach nieustannego "naprawiania" i sprzedaję auto.

A może to jest tak jak z Ducatti w motocyklach, że kupując go, od razu wiesz, że podczas deszczu nie warto liczyć na działające kierunkowskazy oraz klakson a i tak kochasz go ponad życie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, pisząc o plastikach miałem na myśli mocowanie reflektora, ale po Twoim poście wnoszę, że plastików w E39 jest kilka :-)

Sprawdzę w takim razie plastiko-regulatory.

Jeżeli ksenon podnosi się do góry i opada, to plastiki są ok. Przy połamanych plastikiach nie podnosi się przy zapalaniu świateł, to plastik jest połamany.

Mam takie pytanie.... Czy posiadanie BMW (to jest trzecie w mojej historii) zawsze musi się wiązać z wiecznym doprowadzaniem do go stanu idealnego, który to stan nigdy nie zostanie osiągnięty? Kocham tą markę, ale za każdym razem, jest tak samo. Tracę cierpliwość po ok. 2 miesiącach nieustannego "naprawiania" i sprzedaję auto.

Tak

A może to jest tak jak z Ducatti w motocyklach, że kupując go, od razu wiesz, że podczas deszczu nie warto liczyć na działające kierunkowskazy oraz klakson a i tak kochasz go ponad życie?

Miłość jest ślepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy posiadanie BMW (to jest trzecie w mojej historii) zawsze musi się wiązać z wiecznym doprowadzaniem do go stanu idealnego, który to stan nigdy nie zostanie osiągnięty?

 

nie :)

 

zalezy, na ile starannie sprawdzisz samochód przed zakupem. Ja kupilem z ogloszenia, gdzie bylo napisane "stan idealny" i faktycznie był stan idealny - przez poltora roku oprócz zwykłych wymian elementów eksploatacyjnych (plyny, filtry, itp) nie musiałem w niego wsadzić ani grosza :mrgreen:

 

Z tym, że co do tego stanu idealnego, nie wierzyłem sprzedawcy na słowo, tylko podjechałem do zaprzyjaźnionego serwisu, gdzie dokladnie obejrzeli samochod, podpieli pod komputer itp. Fakt, ze trochę taka usluga kosztuje, ale pozwala uniknąć masy wydatków później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 2

najlepiej sprawdzić laptopem z INPA odczyt prędkości na poszczególnych kołach(podczas jazdy), może się okazać, że na którymś kole są skoki prędkości- ja tak miałem- okazało się że uszkodzony był pierścień od abs- na podstawie którego czujnik liczy impulsy.

pytanie: czy nie włącza ci się za wcześnie abs- np przy delikatnym hamowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 2

najlepiej sprawdzić laptopem z INPA odczyt prędkości na poszczególnych kołach(podczas jazdy), może się okazać, że na którymś kole są skoki prędkości- ja tak miałem- okazało się że uszkodzony był pierścień od abs- na podstawie którego czujnik liczy impulsy.

pytanie: czy nie włącza ci się za wcześnie abs- np przy delikatnym hamowaniu?

 

Nie, ABS reaguje poprawnie. Ostatnio, a propos tego problemu zauważyłem jeszcze jedno zachowanie. Dojeżdżam do ronda, wjeżdżam na nie (kierownica lekko w prawo), następnie poruszam się po nim (kierownica w lewo) i w tym momencie, nawet przy małej prędkości, DSC uruchamia się hamując i dość odczuwalny sposób, któreś z tylnych kół. Sytuacja ta powtarza się na rondzie za każdym razem. Sebos, wydaje mi się, że masz rację - bez komputera ani rusz.

 

Czy możecie polecić w Warszawie jakiś zakład, który potrafi obsłużyć to urządzenie. Czytałem posty "polecane warsztaty" ale pachnie tam komercją.

 

Z góry dzięki

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 2

najlepiej sprawdzić laptopem z INPA odczyt prędkości na poszczególnych kołach(podczas jazdy), może się okazać, że na którymś kole są skoki prędkości- ja tak miałem- okazało się że uszkodzony był pierścień od abs- na podstawie którego czujnik liczy impulsy.

pytanie: czy nie włącza ci się za wcześnie abs- np przy delikatnym hamowaniu?

 

Kolego a jak włącza się abs przy delikatnym hamowaniu to czym może to być spowodowane? Mam tak w innym aucie (mercedes sprinter) - czujnik jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.