Skocz do zawartości

Hocus

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 M5 2001
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Hocus

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Zgodnie z umową, poniżej dwa słowa po montażu haka. Za hak (używany oryginał Westfalii) zapłaciłem 750 pln. Za montaż z modułem 500 pln (zakład w Raszynie) oraz 200 pln za klapkę na otwór w zderzaku. Przy tej ostatniej pozycji z pewnością przepłaciłem, ale czego się nie robi dla swojej Berty, która nie potrafi się odwdzięczyć. Reasumując 1450 pln za całość. Czeka mnie jeszcze lakierowanie klapki, ale to już grosze. Jak zachowa się ten moduł w aspekcie PDC w przypadku podpięcia przyczepy tego jeszcze nie wiem, ale nie jest to dla mnie akurat istotne. Pozdrawiam
  2. W moim egzemplarzu PDC uruchamia się: a) w momencie włączenia biegu wstecznego b) ręcznie za pomocą przycisku PDC c) również dojeżdżając powoli przodem do obiektów Zawsze gdy działa PDC, działa przód i tył sygnalizując odległości od obiektów różnym tonem sygnałów.
  3. Witam, jestem na etapie zmiany oleju mojej M5. Nauczony doświadczeniem, pytam. Z jednej strony spora rzesza ludzi twierdzi, że należy lać tylko i wyłącznie Castrol TWS, z drugiej zaś strony pojawiają się głosy, że zdecydowanie lepszy będzie MOTUL a TWS robi więcej złego niż daje pożytku. Czy macie jakieś doświadczenia z tym związane? Pozdrawiam i dziękuję za Wasze opinie.
  4. Ja zapłaciłem 750 pln za używkę, ale widzę, że to dopiero początek wydatków... BMW!!!
  5. Witam Cię, przyznam Ci się szczerze, że nie rozumiem tego pierwszego linka....klapki, listwy, zaczepy... Pociesza mnie tylko to, że wydaję się, iż na 99% hak można zamontować. Czy mam rozumieć, że aktualnie mam listwę dolną oznaczoną jako "3", a powinienem nabyć "4", bo jest z dziurą + klapkę "5", tak? Spójrz proszę na to ogłoszenie...właśnie to kupiłem i po zdjęciu po można chyba wywnioskować, że jest to komplet. http://allegro.pl/item785761950_bmw_5_e39_e_39_sedan_limuzyna_oryginal_hak_automat.html Zastanawiam się tylko skąd mam wziąć klapkę, która zasłoni dziurę w zderzaku. Masz jakiś pomysł? Pozdrawiam
  6. Nie, ABS reaguje poprawnie. Ostatnio, a propos tego problemu zauważyłem jeszcze jedno zachowanie. Dojeżdżam do ronda, wjeżdżam na nie (kierownica lekko w prawo), następnie poruszam się po nim (kierownica w lewo) i w tym momencie, nawet przy małej prędkości, DSC uruchamia się hamując i dość odczuwalny sposób, któreś z tylnych kół. Sytuacja ta powtarza się na rondzie za każdym razem. Sebos, wydaje mi się, że masz rację - bez komputera ani rusz. Czy możecie polecić w Warszawie jakiś zakład, który potrafi obsłużyć to urządzenie. Czytałem posty "polecane warsztaty" ale pachnie tam komercją. Z góry dzięki P.
  7. Witam, potrzebuję zamontować do mojej Berty (M5 E39 2001) hak. W grę wchodzi tylko oryginał. Pytanie: Czy będzie pasował oryginalny hak zdemontowany z E39 w wersji sedan czy może są jakieś przeszkody jak np. zderzak w M5 lub cokolwiek innego? Pozdrawiam i z góry dziękuję za wskazówki
  8. Skoro nie wiesz gdzie jest regulacja to na pewno nie jesteś w stanie stwierdzić, że regulatory ("plastiki") są całe. Złap za miejsce gdzie siedzi żarówka i nim poruszaj, jak jest dosyć luźne to regulatory są połamane. A wysokość reguluje się imbusem, poszukaj z tyłu lampy gdzie dało by się wsadzić imbusa - to tam :wink: Hej, pisząc o plastikach miałem na myśli mocowanie reflektora, ale po Twoim poście wnoszę, że plastików w E39 jest kilka :-) Sprawdzę w takim razie plastiko-regulatory. Mam takie pytanie.... Czy posiadanie BMW (to jest trzecie w mojej historii) zawsze musi się wiązać z wiecznym doprowadzaniem do go stanu idealnego, który to stan nigdy nie zostanie osiągnięty? Kocham tą markę, ale za każdym razem, jest tak samo. Tracę cierpliwość po ok. 2 miesiącach nieustannego "naprawiania" i sprzedaję auto. A może to jest tak jak z Ducatti w motocyklach, że kupując go, od razu wiesz, że podczas deszczu nie warto liczyć na działające kierunkowskazy oraz klakson a i tak kochasz go ponad życie?
  9. Plastiki są całe. Po prostu świeci za nisko. A gdzie ta regulacja?
  10. Oczywiście, że sprawdzałem. Cała lewa kolumna McPhersona w szpachli. Bita w tylny / prawy bok. Tam również dużo szpachli. Oprócz tego nie działa czujnik automatycznej klimatyzacji. Panowie, wracając do mojego przypadku: ad 2 - opony są w fabrycznym rozmiarze. Muszę chyba w takim razie podjechać na komputer, coś tam chyba powinno się pokazać? I nowy punkt: 4. Lewy xenon świeci za nisko. Jak można go podnieść? Jest jakaś regulacja ręczna w okolicach lampy? Pozdrawiam i czekam na Wasze uwagi, za które z góry dziękuję.
  11. A kto podpowie (w cyfrach, a nie tekstem, sprawdź sobie w książce) jakie powinny być wymiary dla M5 E39 2001?
  12. ad 1 - może masz rację z tym czujnikiem, poza tym, że kierownica przy wysiadaniu idzie do góry a nie na dół. ad 2 - Doceniam chęć pomocy z Twojej strony, ale z tą odpowiedzią to żeś pojechał. Powtarzam - nie ma możliwości, aby przy takiej jeździe zachodziło ryzyko utraty przyczepności, tak więc na pewno coś jest zepsute, tym bardziej, że przy wyłączonej kontroli trakcji, samochód zachowuje się poprawnie. ad 3 - sprawdzę to co napisałeś. Muszę tylko poszukać jak te komunikaty wyłączyć.
  13. ad 2. - opony, zwłaszcza z tyłu są słabe, ale naprawdę nie ma opcji, żeby zrywało przyczepność. Nie wciskam dużo gazu, jedynie tyle, aby trochę przyspieszyć. To naprawdę nie o to chodzi. Czasami wystarczy, że lekko naciskam gaz i już "zonk". ad 3. - Czytnik podobno jest tu z BMW X5. Jest to podobno najwyższa wersja, jaką możny tu zaaplikować (oryginał został skradziony). Model "coś tam, coś tam - 4 ". Nie wiem czy pomogłem... :-(
  14. Witam wszystkich, krótko o mnie. Wierny fan BMW, aczkolwiek bez imponującej przeszłości (E36 320 Coupe 1995, E46 323 Coupe 1999 i aktualnie od kilku dni E39 M Power 2001). Samochodu szukałem długo, obejrzałem praktycznie wszystkie M5-ki w Polsce wystawione na Allegro (Krotoszyn, Limanowa, Tomaszów Maz., Gdańsk, itd....). W końcu kupiłem piękny egzemplarz, zweryfikowany w ASO, ale jak to bywa z autem 8-letnim ciężko oczekiwać, że nie znajdzie się nic do czego nie można by się doczepić. Poza eksploatacyjnymi poprawkami, zastanawiają mnie następujące objawy, o których pomoc w weryfikacji bardzo Was proszę: 1. Ustawiam fotel i kierownicę, zapamiętuję ustawienia i....po kilku chwilach jazdy kierownica sama się opuszcza na sam dół. Jej poprawienie ręczne (lub wciśnięcie zakodowanej pozycji pamięci) pomaga tylko na chwilę, po czym kierownica (nie jestem pewien, ale chyba głównie w momencie "kręcenia" nią) zjeźdża na sam dół. O CO CHO??? 2. Szybki łuk (z reguły w lewo, ale w prawo chyba też się zdarzyło)...wciskam gaz a tu załącza się kontrola trakcji (świeci się kontrolka i auto się dławi). Na pewno nie ma ryzyka zerwania przyczepności kół, bo jest sucho. Auto nie przyspiesza, bo DSC je trzyma. O CO CHO??? 3. Bawię się radiem (navi, radiom tv...), kręcę, wciskam, wybieram...a tu raz na jakiś czas "radio"samo przechodzi w tryb FM, pomimo iż aktualnie byłem np. w navi albo tv....po kilku sekundach znowu wraca do opcji, w której byłem. O CO CHO??? Bardzo proszę Was o wsparcie, bo mnie już krew zalewa. Z góry dziękuję za pomoc, w razie pytań, jestem do dyspozycji. P.
  15. No więc może Kolego powiesz mi jak to zrobić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.