Skocz do zawartości

E39 530D (kombi) na co zwracac uwage w momencie zakupu.


ŁYSY 1972

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie .prosze o podpowiedż na co mam zwracac uwage w chwili kupna e39 530d w budzie kombi.Pytam poniewaz moze sa takie sprawy o ktorych warto wiedziec a ja np moge nie miec pojecia.DZIEKI pozdrawiam :) Edytowane przez ŁYSY 1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko tak stwierdzić, na co zwracać uwagę. Najlepiej na wszystko :norty:

 

Napiszę może jak ja do tego podchodzę.

 

1. Sprawdzić, czy bezwypadkowy. Szczeliny, blachy pod wygłuszeniami, odcień koloru (miernik powłoki wskazany), czy wszystko ma ręce i nogi. Tak jak spryskiwacze do ksenonów itp. Najlepiej po nr. vin i porównać jak się ma do fabrycznego wyposażenia.

 

2. Następnie silnik. Popatrzeć, posłuchać. Wszystkie niepokojące wycieki, hałasy, nierówna praca, to potencjalnie poważne lub b. poważne problemy w przyszłości. TURBO!!! ciężko tak na oko, ale już w czasie jazdy lepiej (dymienie, dynamika, głośna praca). Zerknij na stan płynów eksploatacyjnych. Jeśli ma być z ASB, to tutaj też bądź b. podejrzliwy i posprawdzaj jak tylko umiesz w czasie jazdy. Spytaj się czy wymieniał olej.

 

3. Każde dodatkowe wyposażenie sprawdź czy działa. Szyber, klima, grzanie foteli, czujnik temp. zewnętrznej, lusterka, PDC itp. a nawet wycieraczki (a zwłaszcza tylną) w Touringach często uwalona przez kable idące do klapy. Ogólnie wszystko powinno działać. Czy świecą wszystkie piksela OBC, klima, radio.

 

4. Zwróć uwagę na kontrolki czy wszystko wyświetla jak powinno, czy nie ma żadnych zgłoszeń o problemach. Zobacz jak zachowuje się wskazanie temperatury.

 

5. Stan tarcz hamulcowych, opon (to w tym modelu też nie mały wydatek).

 

6. Na koniec koniecznie podpiąć kompa i sprawdzić, również jak się da pod obciążeniem. W ASO możesz spróbować poszukać historii auta jak ma takową i przebieg, ale to też nie na 100%.

 

Tak na szybko to tyle, jak coś, to pytaj.

 

Pozdrawiam

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam mam pytanie .prosze o podpowiedż na co mam zwracac uwage w chwili kupna e39 530d w budzie kombi.Pytam poniewaz moze sa takie sprawy o ktorych warto wiedziec a ja np moge nie miec pojecia. DZIEKI pozdrawiam :)

 

Jak szukasz w Polsce to przede wszystkim poproś o dokumentacje przebiegu, bo gwarantuje, że wszystkie E39 530d świeżo sprowadzane na handel mają cofane liczniki i to mocno. Wystarczy spojrzeć w jakiej cenie są te auta w Niemczech a łatwo zauważyć, że nie ma możliwości żeby ktoś je sprowadził do PL, opłacił akcyzę, transport, coś zarobił i żeby to auto było w "polskiej" cenie, cudów nie ma. Nikomu nie opłacałoby się tego sprowadzać bo by dołożył do każdego egzemplarza z 5-10 tys zł. :) Polacy niestety w cuda wierzą i myślą, że trafiła się okazja bo ktoś ma układy w Niemczech. Nie ma czegoś takiego, bo nieuszkodzone auta w Niemczech, Włoszech, Beneluxie czy Francji są w wysokich cenach i nikt ich nie sprzeda poniżej wartości, bo oni lepiej liczą kasę od nas. ;) Jedyna co Cie mogę pocieszyć to to, ze E39 kombi jest zawsze tańsze niż sedan.

 

Książka serwisowa by się przydała, ale one są często podrabiane, uzupełnianie itd. Bardzo istotnym i chyba najlepszym dokumentem jest ostatnie badanie techniczne (TUV, KUS, DEKRA itd). Niemcy w takie badanie wpisują przebieg i jeżeli auto nie jest kombinowane to ten dokument Niemiec trzyma zawsze. Po nr VIN sprawdź w ASO BMW historię, Niemcy raczej naprawiają auta w ASO i robią przeglądy w ASO. Jak auto nie ma żadnych naklejek, przywieszek itd po ostatniej zmianie oleju to też podejrzane.

 

Jak wejdziesz w ogłoszenia np. na allegro, to wszystkie "okazje" odrzuć i szukaj dopiero dalej, gdy cena zaczyna zbliżać się do niemieckiej. I niech Ci nie będzie szkoda 100-200 zł żeby z autem podjechać na sprawdzenie do dobrego mechanika. I pamiętaj!!! W handlu samochodowym nie ma okazji!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak trzeba mieć farta. Wydasz te 100-200zł na mechanika, on ci powie, ze wszystko jest super.

Po paru tyś km rozpadnie ci sie zawieszenie, jak u mnie. Najpierw robiłem przód, teraz po 18tkm od zakupu czeka mnie tył. Generalnie, jeśli znalazłeś auto z przebiegiem powyżej 200tyś (rzeczywiste), to szykuj się prędzej czy pozniej na koszty - głownie zawias, ew. turbo, wtryski, dwumas, półosie mogą być luźne, tuleje głowne tylnej belki - na bank do wymiany, a to koszt i problem. Jeśli w historii jest czysto i nic nie było wymienione, to jest wiecej niz pewne, że zaraz bedziesz miał koszty. To co nie wymienił poprzednik, Ty bedziesz musiał wymienić.

 

 

PS. czy możliwe to, że Sachs Super Touring po 15tkm sie zuzyły? Czy wplyw na zywotnosc tylnych amorów mają wybite tuleje głowne tylnej belki (w kombi)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gratuluję z a j e b i a s z c z e g o mechanika. :)

 

Ja osobiście zawsze powtarzałam i będę powtarzał, że auta z przebiegiem powyżej 160-170 tys km to się sprzedaje a nie kupuje, bo zaczynają się kłopoty i ciagle coś się psuje. Jak kogoś nie stać na 530d z przebiegiem 120-130 tys km to niech sobie kupi coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy raczej naprawiają auta w ASO i robią przeglądy w ASO.

pozwolisz, ze Cie zacytuje: "Polacy niestety w cuda wierzą".

Rzeczywiscie serwisuja w ASO auta nowe, ale przy autach starszych, jakim zaczyna byc niewatpliwie E39, rowniez zagladaja do zwyklych warsztatow. Nie ma co generalizowac. Poza tym czy serwisowanie poza ASO w jakikolwiek sposob powinno przekreslac auto? Chyba najwaznijsze, zeby bylo regularnie serwisowane, a to co nalezy bylo wymieniane (oczywiscie zgodnie z przewidziana technologia/sztuka) po zauwazeniu pierwszych oznak zuzycia, a nie 20kkm po agonii.

 

Do autora watku:

W Touringu warto sprawdzic w tylnim zawieszeniu poduszki pneumatyczne i pompe w przypadku, gdy auto jest w nie wyposazone (nivo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisałem RACZEJ, co powinieneś bardziej odczytać, że nie zawsze ale często i nie widzę tu generalizowania. Zresztą to jedna z rad a nie sugerowanie się tylko tym. Jeżeli auto nie jest serwisowane w ASO to już ciężko jest potwierdzić te naprawy/przeglądy więc książka staje się niestety podejrzana, bo handlarze-oszuści wymieniają się pieczątkami i uzupełniają lub tworzą od nowa książki serwisowe. I nikt tu nie pisał, że naprawy poza ASO przekreślają auto, ale utrudniają potwierdzenie tych napraw i tylko tyle miało wynikać z mojej wypowiedzi, więc nie wmawiaj ludziom tego czego nie napisali. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, nie przesadzaj. Po pierwsze trzymajmy się semantyki - wg mnie popsucie auta to uniemozliwienie dalszej jazdy.

Elementy się zuzywają naturalnie, a wszystko inne to usterki. Ja przez ponad rok uzytkowania i przejechania 18tkm nie mialem żadnej awarii, żadnej usterki, jedynie wymienialem el. zawieszenia, a przebieg mam spory (wg Twego pkt widzenia)

Generalnie po zakupie auta, pierwsze co TRZEBA zrobić obowiązkowo, to wymiana zawieszenia. Dla spokoju i bezpieczeństwa przede wszystkim. Ja tego nie zrobiłem i troche zaluje, ale z drugiej strony funduszy brakowało.

Faktem jest, że zuzyty jeden element, silnie zużywa sąsiedni i tym sposobem wiele więcej tracimy.

Tak więc zawieszenie to podstawa, resztę można mniej wiecej wywnioskować, co cię bedzie czekać, bo z zawiasem to jak z akumulatorkami zasadowymi - trzymają, trzymają, w koncu znienacka padają. Nie jest mozliwa wcześniejsza zapowiedź uszkodzenia. Jeśli już stuka i puka to prędko wymieniać, bo padnie coś sąsiedniego zaraz.

 

PS. Jeśli znasz jakichś mechanikow w moim rejonie, to stawiam zgrzewkę i nie piwa... flaszki. <;

Bo ja nie wiem, czy trzeba mieć mechanika - ziomka, bo inaczej od niechcenia ci sprawdzą i oleją sprawę, czy faktycznie jest tylu imbecyli, ktorzy powinni zmienić zawód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak sprzedasz ją w tej cenie, to ci szczerze pogratuluje.

 

PS. Jakie tam radyjko masz?

 

No cena niestety "niemiecka" i zbyt wysoka jak na ten przebieg i polski rynek, co nie zmienia faktu, że to auto jest sporo warte. W Polsce i tak nikt tego nie doceni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , panowie chce sprzedać 530d touring w naprawde dobrym stanie rok 2002 165tyś przebieg ,mieszkam w niemczech i samochód jeżdzi do dziś po niemieckich drogach ,przebieg prawdziwy samochód nie ma braków i wszystko jest sprawne , ile można dostać chwilowo w polsce za owe auto , bo słyszłem że akcyza droga na takie auta ,jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o kontakt ,z grubsza podam najważniejsze wyposażenie (wyposażenie exklusive line)

-xenon

-webasto

-skóra ze wstawkami wzorów czarna

-kierownica skóra z drzewem

-listwy drzewo przechodzące w lakier fortepianowy

-tempomat

-multifunkcja

-cd profesjonal dużo głośników i subwoffer orginalnie

=grzane siedzenia

-klimatronik

=i wiele innych funkcji

 

takżę panowie ile można dostać za takie e39

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
witam , panowie chce sprzedać 530d touring w naprawde dobrym stanie rok 2002 165tyś przebieg ,mieszkam w niemczech i samochód jeżdzi do dziś po niemieckich drogach ,przebieg prawdziwy samochód nie ma braków i wszystko jest sprawne , ile można dostać chwilowo w polsce za owe auto , bo słyszłem że akcyza droga na takie auta ,jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o kontakt ,z grubsza podam najważniejsze wyposażenie (wyposażenie exklusive line)

-xenon

-webasto

-skóra ze wstawkami wzorów czarna

-kierownica skóra z drzewem

-listwy drzewo przechodzące w lakier fortepianowy

-tempomat

-multifunkcja

-cd profesjonal dużo głośników i subwoffer orginalnie

=grzane siedzenia

-klimatronik

=i wiele innych funkcji

 

takżę panowie ile można dostać za takie e39

 

pozdrawiam

wielkie dzięki za wpisy i swoje wypowiedzi.pozdrawiam.Zaczne szukać 525tds ponieważ na 3.0diesla nie stac mnie ,te co śa w cenie takiej na którą mnie stać to niestety są to auta zajechane .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.