Skocz do zawartości

E39 540iA 2001 ASB


mcmt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam,

 

Ostatnio pojawil mi sie problem przy przelozeniu z biegu 3 na 4 przy wysokich obrotach z gazem w podlodze. Obroty silnika na biegu 3 doszly do planowanego punktu zmiany na 4 (ok 6000rpm) i... zamiast zmienic bieg, auto zaczelo spowalniac przez 2 sekundy, nastepnie nastapilo uderzenie i przelozenie biegu na 4.

 

Inpa wspomniala o problemie:

 

1x "GLUE" lub "GLUE EFFECT" przy zmianie z 3-4.

1x blad konwertera - "too much slip".

 

Slyszalem, ze moze to sie stac za sprawa opilka metalu, ktory wleci w elektro zawor i na chwile go zablokuje. Ale cos mi mowi, abym zapytal lepiej was...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja miałem podobną sytuację. Pół roku przed takim zdarzeniem wymieniłem (z duszą na ramieniu) olej ....ale odetchnąłem z ulgą gdy stwierdzili że zero opiłków. I właśnie po ok połowie roku takie zdarzenie. Miesiąc później pokazał się komunikat błędu skrzyni.... :mad2: i remont. Konwerter się posypał i zamulił wszystko...łącznie z chłodniczką oleju. Życzę Tobie innej usterki.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie była taka sytuacja, że nigdy przedtem nie był wymieniany olej (ok 250 tys przebiegu) i tak sobie myślę, że jak go po takim czasie wymieniłem na 'świeży' ...to właśnie to spowodowało szybsze nastanie czegoś...co i tak w przypadku mojej skrzyni miałoby nastąpić. Ale szybsze....to może (tak sobie teraz dewaguję) zdążyłbym pojeździć jeszcze ...aż do sprzedaży ..bez usterek :)

Życzę innej usterki.

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Coz, pozostaje mi czekac i obserwowac co sie stanie... Byc moze niedlugo jeszcze raz spuszcze olej aby zobaczyc czy nie ma opilkow.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Szukalem czegos na forum i znalazlem ten stary topic. Generalnie blokada przelozenia z 3 na 4 coraz rzadziej sie zdazala, az ostatnio wogole. ASB jest zdrowa, ma tylko "Too much slip" caly czas, czyli prawdopodobnie wyslizgany lock-up, ktory niebawem bedzie remontowany. Jakos do skrzyni mam szczescie :8) a wymiana oleju pomogla bardzo, biegi wchodza jak w maselko :8) Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, od kilkunastu lat wiekszość ASB jest zalewana przez BMW olejem w fabryce dożywotnio. Ale polski użytkownik auta jest mądrzejszy od inżyniera niemieckiego i jak w instrukcji napisane, że jak skrzynia zalana olejem dożywotnio to użytkownik wie lepiej i wymienia olej :( a co gorsza, często nie olejem dostępnym tylko w ASO (notabene przeznaczonym na dolewkę po naprawie skrzyni lub chłodnicy oleju) ale innym, "lepszym". Skrzynia pochodzi parę miesięcy po wymianie i zaczyna się... Ile jeszcze ASB użytkownicy zepsują wymianą oleju? :( ech...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ludzie, od kilkunastu lat wiekszość ASB jest zalewana przez BMW olejem w fabryce dożywotnio. Ale polski użytkownik auta jest mądrzejszy od inżyniera niemieckiego i jak w instrukcji napisane, że jak skrzynia zalana olejem dożywotnio to użytkownik wie lepiej i wymienia olej :( a co gorsza, często nie olejem dostępnym tylko w ASO (notabene przeznaczonym na dolewkę po naprawie skrzyni lub chłodnicy oleju) ale innym, "lepszym". Skrzynia pochodzi parę miesięcy po wymianie i zaczyna się... Ile jeszcze ASB użytkownicy zepsują wymianą oleju? :( ech...

Swietnie, http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif widze, ze wiesz dobrze o co chodzi. Pozatym zycze dlugiego i szczesliwego zycia twojej ASB... :duh:

W "wieczny olej" wierzysz - wrozkom tez wierzysz?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wiecznego oleju bo wszystko się zużywa. Zaś niemieccy spece przewidują ,że auto będzie u nich śmigało max 200 kkm w ciągu całego swojego życia i dlatego dla nich jest napis OLEJ NIE WYMIENIALNY zaś nie przewidzieli ,że w Polsce to auto zrobi jeszcze 2x 200kkm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, od kilkunastu lat wiekszość ASB jest zalewana przez BMW olejem w fabryce dożywotnio. Ale polski użytkownik auta jest mądrzejszy od inżyniera niemieckiego i jak w instrukcji napisane, że jak skrzynia zalana olejem dożywotnio to użytkownik wie lepiej i wymienia olej :( a co gorsza, często nie olejem dostępnym tylko w ASO (notabene przeznaczonym na dolewkę po naprawie skrzyni lub chłodnicy oleju) ale innym, "lepszym". Skrzynia pochodzi parę miesięcy po wymianie i zaczyna się... Ile jeszcze ASB użytkownicy zepsują wymianą oleju? :( ech...

 

 

kolego zanim cos napiszesz to pomysl 2 razy

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szukalem czegos na forum i znalazlem ten stary topic. Generalnie blokada przelozenia z 3 na 4 coraz rzadziej sie zdazala, az ostatnio wogole. ASB jest zdrowa, ma tylko "Too much slip" caly czas, czyli prawdopodobnie wyslizgany lock-up, ktory niebawem bedzie remontowany. Jakos do skrzyni mam szczescie :8) a wymiana oleju pomogla bardzo, biegi wchodza jak w maselko :8)

Na czym polega naprawa lock up ?? czy można zrobić to samemu czy raczej nie, pytam z ciekawości??

 

ps. też wymieniłem jakiś czas temu cały olej w skrzyni metodą dynamiczną i to sam :D , mam nadzieję że to jej nie zabije, zastanawia mnie tylko w jaki sposób nowy olej może zaszkodzić skrzyni?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba tak jak w przypadku oleju silnikowego z tym, ze w/g moich obserwacji na forum i nie tylko, wystarczy zalac inny rodzaj oleju do ASB i... ASB po prostu nie dziala. Z silnikiem jest inaczej, bedzie dzialal, tylko moze nam zaczac pobierac olej. Wnioskuje, ze ASB jest znacznie bardziej wrazliwa a olej ma znacznie wazniejsza role niz w silniku, bo nie tylko smarowanie i chlodzenie, ale rowniez przeniesienie napedu. Byc moze wchodzi tu w gre rozszerzalnosc oleju, ktory w ASB pracuje na wyzszym cisnieniu.

 

Gdy tylko wyskoczyly mi w/w bledy bylem u chyba 8 czy 9 "specjalistow" od ASB. Gdy podjechalem do tego, ktorego diagnoze uwazam za powazna, powiedzial mi odrazu, ze dobrze trafilem, bo on naprawia w 90% tylko skrzynie ZF'a, po czym pokazal mi az 4 skrzynie, identyczne jak moja, ktore aktualnie remontuje, pokazal mi po kolei wszystkie ich "flaczki" pokazal co jest zepsute w kazdej, pokazal roznice pomiedzy zepsuta czescia a wlasciwa. Powiedzial, ze na pierwszy rzut oka to poprostu lock-up sie wyslizgal i tak na prawde da sie to wymienic bez wyjmowania skrzyni (dokladnie juz nie pamietam, bo bylo to pol roku temu). Mial nadzieje, ze problem zmiany z 3 na 4 wtedy zniknie. Powiedzial, ze jak zacznie sie pogarszac to mam przyjechac. Natomiast przestalo swirowac i teraz nie wiem do konca co robic... Byc moze profilaktycznie go odwiedze. Od kilku mechanikow w okolicy slyczalem (tak, robilem badania srodowiskowe :8) ), ze koles jakos kocha i uwielbia te skrzynie i na prawde wie o co chodzi. Narazie ze wszystkich zrobil na mnie wogole wrazenie i z nowym lock-up'em ma mnie to kosztowac 2000pln.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przez mcmt » Wto Wrz 22, 2009 4:59 pm Witam,

 

Ostatnio pojawil mi sie problem przy przelozeniu z biegu 3 na 4 przy wysokich obrotach z gazem w podlodze. Obroty silnika na biegu 3 doszly do planowanego punktu zmiany na 4 (ok 6000rpm) i... zamiast zmienic bieg, auto zaczelo spowalniac przez 2 sekundy, nastepnie nastapilo uderzenie i przelozenie biegu na 4.

 

Inpa wspomniala o problemie:

 

1x "GLUE" lub "GLUE EFFECT" przy zmianie z 3-4.

1x blad konwertera - "too much slip".

 

Slyszalem, ze moze to sie stac za sprawa opilka metalu, ktory wleci w elektro zawor i na chwile go zablokuje. Ale cos mi mowi, abym zapytal lepiej was...

 

przez mcmt » Wto Maj 04, 2010 7:23 pm

Szukalem czegos na forum i znalazlem ten stary topic. Generalnie blokada przelozenia z 3 na 4 coraz rzadziej sie zdazala, az ostatnio wogole. ASB jest zdrowa, ma tylko "Too much slip" caly czas, czyli prawdopodobnie wyslizgany lock-up, ktory niebawem bedzie remontowany. Jakos do skrzyni mam szczescie a wymiana oleju pomogla bardzo, biegi wchodza jak w maselko

 

Mysle kolego mcmt ze po prostu za malo driftowales w zime i dlatego teraz skrzynia ci siada :mrgreen:

...........i nie powiem: a nie mowilem

Polecam kolego Cezar_2000 dokladna analize przebiegu topic'u ze szczegolna koncentracja na datach poszczegolnych postow.

Co do zimowego "driftu" i owszem zabawilem sie kilka razy, w bardzo delikatny sposob, nie przekraczajac na 3cim biegu 2500rpm na gladkim lodzie. Sposob w jaki dbam o swoj samochod wyklucza wszelkie celowe niszczenie auta typu "drift", "palenie laka" itp.

Przykro mi, ze odebralem koledze chwile ewidentnej radosci " :mrgreen: "

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ok, nie stresuj sie tak. Daj znac co bylo jak naprawisz, moze innym sie przyda. Jak chcesz czasem poswirowac to polecam manual z tym silnikiem co ty masz - to jest dopiero Radosc z Jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłacze się pod temat. Czy można jakoś sprawdzić w prosty sposób poziom oleju w ASB i ewentualnie uzupłenić dolewką ?. Co prawda u siebie wymienialem olej rok temu w serwisie od ASB, ale na kanale widać ze skrzynia lekko się poci, oczywiście nie tak że zwisają krople oleju, tylko jest troszeczke otłuszczona, nie zupelnie sucha.. moze takie lekkie zapocenia sa normalne w aucie w tym wieku..
m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.