Skocz do zawartości

Mechanizm podnoszenia szyb


involeth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów!

Mam problem z mechanizmem podnoszenia szyb od strony kierowcy - wyrobily sie prowadnice i szyba wyjezdza z uszczelki przy podnoszeniu. Mechanik zaleca wymiane na sprawny a więc chcialbym sie dowiedziec czy do mojej BMW e-36 sedan z 1994/04 bedzie pasowal mechanizm od e-36 coupe 1995. Znalazlem jeden na aukcji :

http://allegro.pl/show_item.php?item=57311390

proszę o poradę i dziekuję z gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj.

jesli dolega ci znana mi przypadłość, że szyba w trakcie podnoszenie "odchodzi od pionu" - czyli wychodzi poza uszczelke, to nie jest to wina samego mechanizmu, a jedynie uszczelki prowadzącej, która z racji wieku jest pewnie poszarpana i brakuje jej paru kawałeczków :D i poprostu nie trzyma dobrze szyby.

sam wymianiałem te uszczelkę prowadząco u siebie i jak ręka odjął.

pozdo! :)

!!! biało-niebieska szachownica !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka jest w porzadku - nie jest poszarpana ani wyrobiona. Szyba wychodzi z niej ale nie odchyla sie bardzo od pionu - a przesuwa sie w strone przodu samochodu, tzn. tak jakby się przechylała ku przodowi - część szyby przy lusterku jest lekko obniżona - po zamknieciu jej do konca powstaje przerwa na górze drzwi o szerokosci 2-3 mm między szybą a uszczelką. Gdy szyba jest otwarta np. do polowy to mozna nią lekko poruszyć w przód/dół i w tył - swiadczy to o wyrobieniu mechanizmu prowadzącego bo po zdjeciu tapicerki gdy poruszam szybą to mechanizm tez sie porusza w taki sposób jakby był zużyty - a raczej nie powienien.

Moje pytanie dotyczyło tego czy mechanizm z coupe będzie pasował do sedana, ale moze jest jakis inny sposób na to. Dziękuję za wszystkie inne sugestie:) i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"maniola" - dobrze ci napisał!! też to znam. Uszczelka niby wygląda ok ale w okolicach lusterka pewnie wytarły się "włoski" gołym okiem nie bardzo widać. Zrób doświadczenie i będziesz miał pewność : zmocz uszczelkę i szybę i zobacz czy dobrze działa. Jeśli dobrze to uszczelka jeśli nie.... to nie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanizmy od coupe i cabrio nie pasuja do sedana na 100%

faktycznie coupe i cabrio to to samo ale sedan to inna bajka!!

a spróbuj wyregulowac ten mechanizm jest tam takie długie ramie skierowane pod kątem 45' w dół do przodu! na końcu jest długi otwór w którym jest sróba jak ja poluzujesz to mozesz ruszać tym ramieniem prawie 2cm w jedna i w dróga strone a to jest dużo dla szyby !!!

sprawdź to napewno pomoże!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanizmy od coupe i cabrio nie pasuja do sedana na 100%

faktycznie coupe i cabrio to to samo ale sedan to inna bajka!!

a spróbuj wyregulowac ten mechanizm jest tam takie długie ramie skierowane pod kątem 45' w dół do przodu! na końcu jest długi otwór w którym jest sróba jak ja poluzujesz to mozesz ruszać tym ramieniem prawie 2cm w jedna i w dróga strone a to jest dużo dla szyby !!!

sprawdź to napewno pomoże!!!!!!!!!!

 

witam ponownie!

 

z tego co pamietam, ten zakres tolerancji w moim przypadku nic nie dawał, winna była własnie uszczelka prowadząca, tak jak kolega wczesniej napisał - "włoski" - dziwne to brzmi :lol: nie dociskaja szyby w odpowiedni sposób i własnie dlatego opada o te pare milimetrów.

ale to tylko moja dobra rada... nie trzeba sie stosowac :)

!!! biało-niebieska szachownica !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie było to samo do wczoraj, zrobiłem tak jak radził kolega GRACUS7.

Wyregulowałem i jest jak malina. Myślałem że w E32 będzie inaczej ale chyba mechanizmy nie różnia się zbytnio więc udało się bez wyjmowania uszczelki.

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Uszczelka jest w porzadku - nie jest poszarpana ani wyrobiona. Szyba wychodzi z niej ale nie odchyla sie bardzo od pionu - a przesuwa sie w strone przodu samochodu, tzn. tak jakby się przechylała ku przodowi - część szyby przy lusterku jest lekko obniżona - po zamknieciu jej do konca powstaje przerwa na górze drzwi o szerokosci 2-3 mm między szybą a uszczelką. Gdy szyba jest otwarta np. do polowy to mozna nią lekko poruszyć w przód/dół i w tył - swiadczy to o wyrobieniu mechanizmu prowadzącego bo po zdjeciu tapicerki gdy poruszam szybą to mechanizm tez sie porusza w taki sposób jakby był zużyty - a raczej nie powienien.

Moje pytanie dotyczyło tego czy mechanizm z coupe będzie pasował do sedana, ale moze jest jakis inny sposób na to. Dziękuję za wszystkie inne sugestie:) i pozdrawiam!

 

U mnie jest to samo. przyczyna tkwi w tej plastikowej rolce która chodzi po ramieniu(prowadnicy)poczylonej pod kątwm 45 stopni. rant tej rolki oberwal sie i zostala tylko czesc rolki , trudno to dostrzec na poczatku bawilem sie i próbowalem wyregulowac z godz. az wlozylem palec od drugiej strony w prowadnice i znalazlem tam czesc plastikowej rolki. Identycznie jak u ciebie szyba tak jakby uciekala w przód i pozostawal odstep ok 3 mm u góry przy bocznej krawedzi szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

mechanizm nie musi być uszkodzony aby szyba źle się podnosiła. Po latach eksploatacji mechanizm wymaga małej regulacji. Można to zrobić samemu, podokręcać i zobaczyć jak działa, lub oddać to "speca". Ja to zrobiłem w CarGlass i kosztowało to niecałe 200pln za drzwi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Jest to moj pierwszy post ale chcialem dodać ze jak zostaly mi wibite szyby boczne to mechanizmy chodziły idealnie po samodzielnym wstawieniu szyb wszystkich bocznych jedna od pasazera przy połowie wychodzila z uszczelki w kierunku do przodu .

regulowalem tą śrubą na prowadnicy pod kątem 45. i dało tylko tyle ze szyba wychodzi 5cm od góry juz przy samym zamknięciu :mad2:

uszczelki sa w bardzo dobrym stanie byly zdejmywane takze wszystko jest ok .

czy oprucz tej sruby do regolacji jest cos innego moze przy prowadnicach .

ale nic nie zostalo pogięte bo odrazu po fakcie wstawilem szybe i bylo ok a po ok 3 tygodniach zdjalem zeby przyciemnic ale nie wyszlo i juz od tamtej pory szyba nie dziala jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna tkwi w tej plastikowej rolce która chodzi po ramieniu(prowadnicy)poczylonej pod kątwm 45 stopni.

 

Miałem te same objawy i dopieru po wyjęciu całego mechanizmu zobaczyłem rolke przełamaną na dwie równe części.

Niestety lecz bez wymiany całego mechanizmu się nie obędzie.

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wymien najpierw te plastikowe slizgacze ktore lacza mechanizm z szyna w dolnej czesci szyby, to glowny problem w beemkach, sam mialem to u siebie, "mechanik" walczyl kilka dni po tym jak mi opadly rece, stwierdzil na koncu ze drzwi sa krzywe :D pojechalem do ASO, kupilem dwa te plastikowe slizgacze, wymienilem i zapomnialem ze mialem problem z szyba...

Co do mechanizmu to z coupe nie bedzie pasowal bo tam sa inne drzwi, dluzsze, inna szyba... wymien najpierw plasticzki na nowe, mysle ze to pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.