Skocz do zawartości

Zakup prawie nowego e61


drummer

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio w salonie gość powiedział mi że można podkręć ten sinik do około 204KM. I ponoć mozna zamówić taką wersje w fabryce a więc pewnie nie do końca jest to takie domorosła przeróbka.

Reasumując kup sobie nowszy samochód poszukaj u dealerów mają fajne okazje. Ja jestem zadowolony duży samochód mało pali nic się nie psuje.

 

, ale ten silnik jak pisał greg523 jest w jedynce pare lat i to nie jest ta sama konstrukcja co 120d zanczy ta moc nie wynika tylko z innej elektroniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ostatnio w salonie gość powiedział mi że można podkręć ten sinik do około 204KM. I ponoć mozna zamówić taką wersje w fabryce a więc pewnie nie do końca jest to takie domorosła przeróbka.

Reasumując kup sobie nowszy samochód poszukaj u dealerów mają fajne okazje. Ja jestem zadowolony duży samochód mało pali nic się nie psuje.

 

, ale ten silnik jak pisał greg523 jest w jedynce pare lat i to nie jest ta sama konstrukcja co 120d zanczy ta moc nie wynika tylko z innej elektroniki

 

123d ma silnik z podwójna turbo sprężarką czyli to co jest w 535d z tym że mniejszy. Cheap tuning może być potem expensive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto wydaje mi się, że też nie ma co przesadzać z podkręcaniem 2-litrowego diesla - wynik na poziomie 177KM czy też 204KM to i tak sporo, a powyżej tych wartości zapewne można podwyższyć moc, ale kosztem trwałości silnika albo częstszymi serwisami olejowymi itp. - chyba lepiej kupić 530d lub 535d jeśli poszukuje się zdecydowanie lepszych osiągów...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie dzięki waszym radom mój pierwszy własny samochód - BMW 520d Touring został zamówiony :D zaliczka wpłacona, dokumenty do leasing wysłane jutro podpisanie leasing i może już pojutrze będzie stał na moim podwórku. Dzięki wszystkim za wypowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dużo piątek pojawi się na naszych drogach :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie dzięki waszym radom mój pierwszy własny samochód - BMW 520d Touring został zamówiony :D zaliczka wpłacona, dokumenty do leasing wysłane jutro podpisanie leasing i może już pojutrze będzie stał na moim podwórku. Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

 

Jeśli jest to twoja pierwsza piątka to współczuję właśnie się uzależniłeś i już nic innego nie weźmiesz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest to mój pierwszy własny własny samochód - od otrzymania prawa jazdy do piątku kiedy to odbieram furę to okres kiedy jeździłem Lanosem którego dostałem od rodziców i pewnie im go oddam. Ten będzie moim pierwszym, na którego sam zarobiłem. W sumie chyba nie kiepsko :D

 

A z tym uzależnieniem to chyba prawda. Od kiedy zobaczyłem Bonda w BMW to już nie chciałem innego samochodu, no może poza epizodem z Jaguarem ale od kiedy jest hinduski to .. Przymierzałem się do Passata, Accorda, Tiguana, Insygni, Superba ale to wszystko nie było tym o czym marzyłem wiec stwierdziłem, że trzeba się troszkę wstrzymać, odłożyć kasiorkę i potem spełnić swoje marzenia :mrgreen: .

 

Aaaa panowie mam jeszcze takie pytanie! Kolega mówił jeszcze żeby się upomnieć o dres i baseball'a do kompletu? Czy Bmw ma jakieś sygnowane :lol: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
.......... natomiast akcyzy faktycznie się uniknie. Niestety też nie całkiem legalnie ale celnicy nie mają instrumentów prawnych (z tego co czytałem) żeby skontrolować to jakoś.............

 

Jest baza CEPIK ( CENTRALNA EWIDENCJA POJAZDÓW I KIEROWCÓW), a UC ma 5 lat żeby do niej zajrzeć i zapytać gdzie się podział podatek akcyzowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

link: http://www.abc.com.pl/pytanie/2633/3

 

Czy organ podatkowy ma prawo wezwać podatnika do złożenia deklaracji uproszczonej WNT w związku z kupnem pojazdu w Niemczech, gdy z dokumentów przekazanych przez sprzedawcę wynika, że przedmiotem umowy był samochód ciężarowy?

2010-05-13

 

Adam Bartosiewicz

Informacja o autorze:

 

Autor współpracuje z Vademecum Głównego Księgowego, ABC Wolters Kluwer Polska

 

Pytanie pochodzi z publikacji Vademecum Doradcy Podatkowego

 

Czy można uznać za prawidłowe zachowanie polskiego organu podatkowego - urzędu celnego, polegające na wzywaniu podatnika do złożenia deklaracji uproszczonej nabycia wewnątrzwspólnotowego pojazdu (sprowadzonego z Niemiec), w sytuacji, gdy z dokumentów przekazanych przez sprzedawcę polskiemu nabywcy (m.in. tzw. brief, dowód rejestracyjny, itp.) wynika, że przedmiotem umowy kupna-sprzedaży był samochód ciężarowy?

Jest to pojazd typu SUV. Został zarejestrowany w Polsce jako ciężarowy, co zostało potwierdzone w karcie pojazdu i dowodzie rejestracyjnym.

Jakie konkretne uregulowania prawne obowiązujące w Polsce decydują o kwalifikacji pojazdu do kodu 8703? Czy tego typu kwalifikacja jest wystarczająca do objęcia obowiązkiem podatkowym w podatku akcyzowym?

 

 

OdpowiedĽ: Postępowanie organu podatkowego (naczelnika urzędu celnego) było prawidłowe. Wpis w karcie pojazdu i w dowodzie rejestracyjnym nie przesądza o klasyfikacji pojazdu na gruncie Nomenklatury Scalonej (CN). To zaś właśnie od klasyfikacji pojazdu według tego kryterium uzależnione jest opodatkowanie akcyzą.

 

 

Uzasadnienie: Samochody osobowe nie są obecnie wyrobami akcyzowymi, lecz w określonych przypadkach podlegają akcyzie. Jak wynika bowiem z przepisów art. 100 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11) – dalej u.p.a., w przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest m.in. nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

Definicja samochodu osobowego dla potrzeb opodatkowania akcyzą zawarta jest w przepisach u.p.a. Jest to definicja właściwa tylko tej ustawie. Różni się ona od definicji zawartej w innych przepisach podatkowych (choćby od definicji przyjmowanej na potrzeby podatku dochodowego, czy też podatku od towarów i usług). Jest także odmienna od definicji przyjmowanej na potrzeby przepisów o rejestracji pojazdów.

Przepis art. 100 ust. 4 n.u.p.a. stanowi, że samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem skuterów śnieżnych o kodzie CN 8703 10 11, pojazdów typu meleks o kodzie CN 8703 10 18 oraz pojazdów typu quad o kodzie CN 8703 10 18.

Istotnie zatem akcyzą (jako "samochody osobowe") objęta będzie szersza grupa pojazdów niż "samochody osobowe" w rozumieniu przepisów o rejestracji pojazdów.

Uregulowania prawne, z których wynika przyporządkowanie danego pojazdu do takiego, a nie innego kodu Nomenklatury Scalonej to przede wszystkim rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej, Dz. Urz. UE L. Nr 256, poz. 1) - dalej r.n.t.

W celu dokonania prawidłowej klasyfikacji towarów w Nomenklaturze Scalonej należy kierować się Ogólnymi regułami interpretacji Nomenklatury Scalonej mającymi moc normy prawnej, w brzmieniu nadanym r.n.t.

Procedura klasyfikowania konkretnego pojazdu samochodowego do poszczególnego kodu CN powinna przebiegać w ten sposób, iż najpierw ustalane jest przeznaczenie danego pojazdu. Jeżeli przeznaczony jest on zasadniczo do przewozu osób objęty jest kodem 8703, jeżeli natomiast służy do przewozu towarów, obejmuje go kod 8704.

Pojazd typu SUV służy zasadniczo do przewozu osób. Wskazuje się, że w niektóre samochody służące zasadniczo do przewozu osób mogą mieć za zadanie także przewóz towarów. Wówczas należałoby sprawdzać, czy taki samochód (pojazd) nie powinien być kwalifikowany do kodu 8704.

W Notach wyjaśniających przyjętych zgodnie z procedurą określoną w art. 10 ust. 1 r.n.t. wprowadzono zmianę, polegającą na dodaniu do pozycji 8703, która obejmowała "pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż objęte pozycją 8702) włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi" sformułowania, iż pozycja ta obejmuje pojazdy wielofunkcyjne takie jak pojazdy mechaniczne, które mogą przewozić zarówno osoby jak i towary; typu pickup, posiadające zazwyczaj więcej niż jeden rząd siedzeń i tworzone przez dwie oddzielne przestrzenie, zamkniętą kabinę do przewozu osób i otwartą lub zakrytą powierzchnię do transportu towarów. Jednakże takie pojazdy mają być klasyfikowane do pozycji 8704, jeżeli maksymalna wewnętrzna długość podłogi powierzchni do transportu towarów jest większa niż 50% długości rozstawu osi pojazdu lub jeżeli posiadają one więcej niż dwie osie.

Pojazdy typu SUV mają dwie osie. Zwykle długość wewnętrznej powierzchni do transportu towarów jest mniejsza niż 50% długości rozstawu osi. To przesądza o zaklasyfikowaniu pojazdu do kodu 8703 CN. W konsekwencji podlega on opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wcale nie dziwi, w tym kraju prawo nawet jak pozwala nam się z czegoś rozliczyć, to i tak zostanie użyte żeby tą kase potem odebrać. Bo jak można inaczej podchodzic do zwolnienia z podatki pojazdów ciężarowych, które to zwolnienie potem się uchyla. W normalnym kraju wystarczy zrobić jasne przepisy, które są również logiczne. U nas zawsze jest kombinatorstwo już na poziomie tworzenia przepisów, kombinatorstwo na poziomie przedsiębiorcy a potem na poziomie urzednika. Każdy szuka byle podstawy, żeby postawić na swoim.

 

Reasumując - ja będę brał dla siebie sedana (bo kombi czy suv poza kombinatorstwem akcyzowo-vatowym, po prostu mi nie odpowiadają) i odlicze te 6k vat, a akcyze zaplace. Lub 2x 6k, bo jak koledzy wspomnieli w innym wątku, przy wykupie z leasingu można vat odliczyć drugi raz. Chyba że na to też znajdzie się jakiś paragraf w skarbowym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wcale nie dziwi, w tym kraju prawo nawet jak pozwala nam się z czegoś rozliczyć, to i tak zostanie użyte żeby tą kase potem odebrać. Bo jak można inaczej podchodzic do zwolnienia z podatki pojazdów ciężarowych, które to zwolnienie potem się uchyla. W normalnym kraju wystarczy zrobić jasne przepisy, które są również logiczne. U nas zawsze jest kombinatorstwo już na poziomie tworzenia przepisów, kombinatorstwo na poziomie przedsiębiorcy a potem na poziomie urzednika. Każdy szuka byle podstawy, żeby postawić na swoim.

 

Reasumując - ja będę brał dla siebie sedana (bo kombi czy suv poza kombinatorstwem akcyzowo-vatowym, po prostu mi nie odpowiadają) i odlicze te 6k vat, a akcyze zaplace. Lub 2x 6k, bo jak koledzy wspomnieli w innym wątku, przy wykupie z leasingu można vat odliczyć drugi raz. Chyba że na to też znajdzie się jakiś paragraf w skarbowym :)

 

Zodiac, jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspomniałem. W przypadku samochodu osobowego max kwota do amortyzacji to około 85k zł, reszta kwoty "przepada". W przypadku pojazdu ciężarowego wszystko podlega odliczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W przypadku samochodu osobowego max kwota do amortyzacji to około 85k zł, reszta kwoty "przepada". W przypadku pojazdu ciężarowego wszystko podlega odliczeniu.

 

przy leasingu nie ma limitu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku samochodu osobowego max kwota do amortyzacji to około 85k zł, reszta kwoty "przepada". W przypadku pojazdu ciężarowego wszystko podlega odliczeniu.

 

przy leasingu nie ma limitu

 

Też właśnie do niedawna o tym nie wiedziałem i zastanawiałem się, po co ludzie biorą auta w leasing, jak to dodatkowe koszta.

 

Dziś nie biorę pod uwage innej opcji jak leasing m.in. z tego powodu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiac, tak przy okazji, nie mów mi że chcesz kupić 520d :norty:

 

Myślałem nad tym przez pewien okres czasu, ale zdecydowałem że to jednak nie dla mnie. Będzie prawdopodobnie 750i, ale troche później, bo z racji młodej działalności - leasingu szybko nie dostane.

 

Dlatego zastanawiam się nad jakimś dieslem chwilowo - żeby zrobić jakieś koszta i zostawić jako drugie auto, bo 750i do jazdy na codzień i trasy jakie ostatnio robię, nie bardzo sie nadaje. 745i spalała bak na 3-4 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W sumie błędnę koło. Wysokość akcyzy powyżej 2 l. jest chora. Z drugiej strony kupując na firmę auto osobowe można odliczyć do 60% vatu nie więcej niż 6 tyś. zł Jakaś ulga, przy czym przy oddsprzedaży ten vat znowu będzie do zwrotu. Za to ciężarowe mogą obliczyć 100% vatu. Nie rozumiem tego rozróżnienia. To bezpodstawne dyskryminowanie z uwagi na rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej.
e61 530D 2007 Touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby te 6 kola odliczysz, ale akcyza wchodzi w skład opodatkowania VATem więc i tak jestes w 4 literach przy droższym aucie.

 

Ja to przerabiam na bieżąco, bo szukam E65 o pojemnosci 4.8 lub 6.0 litra. Kupie coś w okolicy 20-25k eur netto, ale do tego akcyza i potem razem opodatkowanier VATem i mnie te 6 kola nie ratują.

 

Zakup auta powyżej 2l dziś to koszmar i mnie sie odechciewa normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

no to zaczyna się krucjata :mrgreen:

 

http://www.eglowno.pl/wiadomosci-informacje-wiesci-glowno/item/46-krucjata-urz%C4%99du-celnego.html

 

Urząd Celny II w Łodzi rozpoczął walkę z unikającymi płacenia podatku akcyzowego od samochodów osobowych wprowadzanych na terytorium naszego kraju. Głównym celem Urzędu są pojazdy typu bus, SUV, jeep, kombi oraz małe samochody z tzw. kratką. Dziesiątki mieszkańców naszego miasta otrzymało już wezwania do UC, a kolejne otrzymają. Jak potwierdził nie oficjalnie pracownik Urzędu Celnego "Nikomu się nie upiecze. Wobec dziesiątek osób już wszczęto postępowania, a ciągle napływają nowe sprawy. Każdy z podatników będzie musiał zapłacić akcyzę, odsetki oraz mandat karny za nie terminowe złożenie deklaracji podatkowej".

 

Każdy wprowadzający samochód osobowy do kraju, zobowiązany jest zgłosić ten fakt do Urzędu Celnego i zapłacić podatek akcyzowy 3,1% lub 18,6% w zależności od pojemności pojazdu. Wiele osób unikało płacenia podatku poprzez zmianę sposobu użytkowania pojazdu z osobowego na ciężarowy, tym samym wprowadzali do kraju samochód ciężarowy wg. prawa o ruchu drogowym. Czynności zmiany dokonywano za granicą Polski, przy współpracy z wyspecjalizowanymi firmami.

 

Ministerstwo Finansów nakazało odpowiednim organom zbadać sprawę. Okazało się, iż pojazd będący samochodem ciężarowym w świetle prawa o ruchu drogowym, nie koniecznie musi być samochodem zwolnionym z podatku akcyzowego, gdyż zwolnione są tylko samochody ciężarowe posiadające homologacje. Tym samym Centralny Rejestr Pojazdów został zobowiązany do informowania Urzędów Celnych o wszystkich faktach zarejestrowania samochodów ciężarowych, posiadających cechy samochodów osobowych. (.......)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

W końcu robią czystkę z oszustami sprowadzającymi m.in. osobowe BMW jako pseudo-ciężarowe. Szczerze współczuję tym, którzy dali się nabić w butelkę i kupili takie samochody, teraz słono za to zapłacą. Poniżej artykuł:

 

http://podatki.wp.pl/kat,70482,title,Sprowadziles-auto-z-zagranicy-Jestes-przestepca,wid,15513981,wiadomosc.html?ticaid=11074a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Może przestaniesz wrzucać jakieś badziewne linki wszędzie na forum ?? Płacą Ci za to ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.