Skocz do zawartości

[e39] 530d spadki mocy


makaron87

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja u siebie w sobote odkrecilem waz od turbiny bo nie moglem sie dostac do tego zaworka agr czy egr (w celu konserwacji) i w wezu i w tej metalowej rurze mialem sladowe ilosci oleju

powiedzcie mi czy to normalny objaw?

525d rok auta 2000 przebieg 231 tys

 

ja rowniez jestem ciekawy jak sprawdzic ta gruche

 

a propo tego rysunku

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2337&hg=11&fg=45&lang=en

czy u was takze te wezyki o nr 9 i 10 sa juz takjakby zurzyte??

bo u mnie normalnie zaczynaja powoli sie kruszyc

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie w sobote odkrecilem waz od turbiny bo nie moglem sie dostac do tego zaworka agr czy egr (w celu konserwacji) i w wezu i w tej metalowej rurze mialem sladowe ilosci oleju

powiedzcie mi czy to normalny objaw?

525d rok auta 2000 przebieg 231 tys

 

ja rowniez jestem ciekawy jak sprawdzic ta gruche

 

a propo tego rysunku

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2337&hg=11&fg=45&lang=en

czy u was takze te wezyki o nr 9 i 10 sa juz takjakby zurzyte??

bo u mnie normalnie zaczynaja powoli sie kruszyc

 

 

śladowe ilości oleju to norma a jeśli chodzi o wężyki to wymień je - koszt żaden i można samemu zrobić [po zdjęciu kilku plastików i węża od turbo dostęp jest jako taki ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! ja tez gdzieś z pol roku walczyłem z brakiem mocy , różne mechanicy różne bajki , INPA nic nie pokazywała (zero błędów) , w koncu wziąłem notebooka i w trase i wtedy pokazalo (Inpa) , przepływka padnieta , EGR, wymienilem przepływke , EGR zatkałem ...... kolektor do czyszczenia , filtry na elektrozaworach do czyszczenia, pod kolektorem rurki gumowe od elektrozaworów popękane( wymienilem wszystkie na nowe )..... nowa odma - wyjechałem z garazu - NOWE AUTO! :D teraz aż miło dodacz gazu :cool2: co prawda przy pewnym gazu idzie chmurka dymu , ale to jest zdrowe EGR zatkany!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te rurki od elektrozaworkow kupywales nowe w ASO ??

bo z tego co widze za nowe trzeba dac ponad 20 ojro za sztuke :duh:

czy brales pierwsze lepsze ze sklepu o zblizonych wymiarach?? bo np z 3,5 x 1,8 to sie w sklepie nie spotkalem z takimi ;/

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te rurki od elektrozaworkow kupywales nowe w ASO ??

bo z tego co widze za nowe trzeba dac ponad 20 ojro za sztuke :duh:

czy brales pierwsze lepsze ze sklepu o zblizonych wymiarach?? bo np z 3,5 x 1,8 to sie w sklepie nie spotkalem z takimi ;/

rurki kupowałem w sklepie som takie same jak na wtryskach chyba 6 z tego co pamiętam....... za metr 8zl ..... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pasowaly??

nie zchodza??

wiesz o ktoryh mowie na wtryskah?????

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2336&hg=11&fg=45&lang=pl - 3

 

do tego pasuje idealnie od wtryskow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wierzę!!!

 

Sam się dziwiłem. W lusterkach nigdy nic nie widziałem, wiec wziąłem kumpla i jadąc za mną kazałem mu obserwować jak depnę. W różnych warunkach: z małych obrotów, z duzych, z niskiego biegu i wysokiego.

Ale to w świetle dziennym, może w nocy jak z tyłu jakis reflektor przyświeci, to może coś będzie widać.

 

Co do wężyka, prosić o wężyk gumowy wzmacniany 3.2mm. Mają w każdym z częściami motoryzacyjnymi. Pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

wlasnie dzis taki 3,2 ogladalem i tak sie zastanawialem czy nie bedzie dobry :lol:

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dumik w jaki sposob zdiagnozowales padnieta przeplywke podczas jazdy? u mnie na postoju wszystko jest ok, zero bledow. Moze tez musze wczasie jazdy IMPE podlaczyc.

 

Co do zaworu EGR tez go wcześniej zaślepiłem, czy kopci hmm nie mozna tego nazwac kopceniem, delikatna przezroczysta czarna poswiata przy wyciaganiu mocy, tak nic nie ma.

 

Nie zaobserowalem u siebie widoczenego dymku gdy auto nie ma mocy. Jedyne objawy to inna kultura pracy silnika ( brzydsza dla ucha ) i brak slyszalnego dzwieku typowego dla turbiny. Gdy silnik jest zimny i robie (oczywiscie delikatna) przygazowke do 2 - 2,5 tys obr wtedy ladnie slysze prace turbny...

 

Jak u was auto jezdzi na klimie? Mi wczesniej sie wydawalo ze nie było roznicy, natomiast teraz jakby zamula - chociaz ostatnio na klimie auto chodzilo lepiej niz bez... :mad2:

 

Zastanawiam sie od czego zaczać poszukiwania tej przyczyny... Ostatnio jak gadalem z mechanikami to powiedzieli ze tej gruchy nie da sie samej wyjac bo pozniej bedzie ciezko wsadzic, ze trzeba wyciagac razem z turbina i ze przeczyscic trubine i gruche tyle ze jak wyczysza mi nagar z turbiny to bedzie ona sie nadawac do regeneracji bo bedzie miala luzy - walek czy prawda, jak myślicie?

Chyba to zostawie na koniec, a zaczne od sprawdzenia przeplywki podczas jazdy z IMPA, ewentualnie pozniej kupie nowe elektrozaworki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dumik w jaki sposob zdiagnozowales padnieta przeplywke podczas jazdy? u mnie na postoju wszystko jest ok, zero bledow. Moze tez musze wczasie jazdy IMPE podlaczyc

 

Co do diagnostyki silnika diesla na postoju to jest to strata czasu. Praktycznie nic nie wyjdzie poza jakimiś pierdołami. Poważniejsze rzeczy można wychwyci TYLKO i wyłącznie na kompie podłączonym podczas jazdy.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dumik w jaki sposob zdiagnozowales padnieta przeplywke podczas jazdy? u mnie na postoju wszystko jest ok, zero bledow. Moze tez musze wczasie jazdy IMPE podlaczyc

 

Co do diagnostyki silnika diesla na postoju to jest to strata czasu. Praktycznie nic nie wyjdzie poza jakimiś pierdołami. Poważniejsze rzeczy można wychwyci TYLKO i wyłącznie na kompie podłączonym podczas jazdy.

Pzdr.

masz całkowitą rację :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tematu --> muli i dymi czarnym.

Jeżeli takie widać zjawisko....to najprawdopodobniej któraś z 4 gumowych rur 'intercoolerowych' (2 z jednej strony silnika i 2 z drugiej ) . Nie wiem dla czego tak się dzieje w tym modelu (6 lat jeździłem TDSem i nawet nie wiedziałem że są) a w tym w ciągu 2 lat eksploatacji wymieniałem wszystkie 4...a ostatnio znowu zsunęła mi się ta od chłodnicy do rury do turbiny). Po za tym że traci moc i dymi na czarno ..to wyraźnie słychać świst uciekającego powietrza przez pęknięcia w tych rurach jak się depnie.

Pzdr.

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odswiezam temat.

 

Podlaczylem laptopa podczas jazdy i wyszlo ze mi nie doladowuje turbo ( max 1,8 bara) i za pozno zaczyna ladowac ( ok. 2,5 tys obr.) Normalnie turbo powinno ladowac do 2,2 bara a uruchamiac sie od 2 tys obr.

Trzeba było więc spradzic turbine czy przypadkiem nie jest slaba. Z mechanikiem chcielismy podlaczyc ja omijajac elektrozaworek i ponownie podlaczyc kompa aby sprawdzic parametry turbo. Okazało się ze plastikowa grucha latala sobie luzem ( ulamany metalowy zaczep) a gumowe wezyki nie sa w dobrej kondycji... - spawanie metalowego uchwytu i wymiana wszystkich wezyków. Po drodze został wycyzszczony kolektor i zawor EGR. Co ciekawe zawor EGR miałem zaslepiony a mimo to było widac slady tego ze on dalej pracował.

Wszystko poskladalismy i jazda ponowna, efekt 2 bary ale dalej pozno turbina sie uruchamia - ok. 2,5 tys obr. Podlaczylismy wezyki omijajac elektrozaworek od tubiny i wyszło tak jak nalezy 2,2 bara przy 2 tys obr :) - oczywiscie pod zadnym pozorem nie mozna tak jezdzic i tylko na moment mozna tak podlacyzc w celu sprawdzenia turbiny.

Kupiłem nowy elektrozaorek Pierburga no i jest juz wszystko wporzadku :D aleeeeee, do mechanika mowie ze jest bardzo dobrze teraz z przyspieszeniem, ale ze czsami jak rusze z pierwszego biegu to takiej mocy czsami lapnie ze normalnie leb mi urywa - pewnie sobie cos tam pomyslal... hehe Zaczelismy jezdzic tak z 20 min glownie ruszanie od zera i przynal mi racje - jest zaje***iscie, ale czsami jest takie urwanie glowy jakby miala 50 koni wiecej.

Zastanawiam się czy by nie kupic tu drugiego nowego elektrozaworu od EGR, moze tez on sie przycina, ale czy miałby on wplyw na przyspieszenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze jedno mnie zdumiewa...

Ostatnio wyprzedzałem, mam 2000rpm, daje w gaz - ciągnie. Obroty sobie rosną, puszczam gaz bo coś jedzie z naprzeciwka - mam jakieś 3500rpm.

Czekam krotką chwile na wolny pas przeciwny, daje znów w gaz i... brak ciągu - zbiera sie jak wolnossacy diesel. Dopiero musiałem zmienić bieg na wyższy, żeby obroty zmalały ponizej 3000 i można bylo wyprzedzać.

Robiłem potem kilka prób i zawsze jest tak samo, dlaczego? Też tak macie?

 

Dodam jeszcze, ze jak depnę przy 2000 i trzymam w dechę gaz bez przerywania, to ciągnie tak samo do 4000rpm.

A jak odpuszcze i znów nacisne to coś jakby nie szedł jak powinien, o co chodzi?

Wadliwe działanie zmiennej geometrii, podcisnienia, czy jak?

 

Później podepnę interfejs to zobaczę co i jak, ale ciekawym jakie macie odczucia w swoich furmanach

 

 

PS. Zadziwiające jest zwłaszcza to, ze jadąc autostradą na V biegu tego efektu nie daje się zauważyć. Mam 180 i obroty rzędu 3600-3700, jak depnę ponownie to przyspiesza momentalnie.

W ogole to u siebie najlepiej moc czuję na 5-ce wlasnie. Wiadomo, że na tym biegu jest najmniejszy ciag, bo najwieksze przełożenie, ale ciągnie mniej wiecej tak samo od 120-200. Problem w tym, że jakoś ten ciąg nie jest specjalnie wiekszy na niższych biegach.. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze jedną zależność uchwyciłem

W sytuacji gdy ma swoją moc, to można usłyszeć, że wirnik w turbo dłużej traci obroty, gdy odpuszcze pedał gazu

Jak moc gdzies uciekła, to świst turba momentalnie ginie jak odejmę nogę..

 

Może ktoś coś wydedukuje na logikę o co c'mon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wiec moze u mnie tez pomoze wymiana tych zaworow... watpie zeby oba padły naraz, wiec pewnie kupie jeden i sprawdze po kolei czy to ten od turbo padł czy ten od egr (oba są identyczne, wiec ten nowy mozna zamontowac zamiast ktoregokolwiek ze starych)

 

mozesz mi podpowiedziec gdzie znajduje sie jeden z tych elektrozaworkow?

Ten od sterowania turbiny zlokalizowalem, jest z lewej strony pod aluminiowa rura od dolotu sprezarki.

Gdzie jest ten drugi, identyczny, ktory steruje AGRem? nie moge go znalezc.. Oczywiscie mowimy tu o e39, 530d M57 itd..Wielkie dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglbys mi podpowiedziec, gdzie znajduje sie ten elektrozawor od AGR? Sa dwa identyczne: jeden od turbiny zlokalizowalem ( jest kolo turbiny pod aluminiowa rura dolotowa)

Gdzie jest ten drugi??

Wielkie dzieki!

Witam! http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2336&hg=11&fg=45&lang=pl on jest pod kolektorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.