Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czujnik temperatury silnika bardzo rzadko ustawiony jest, po rozgrzaniu silnika, na pozycji środkowej. Dopiero w dłuższym postoju w korkach przy zewnętrznej letniej temperaturze powietrza wchodzi na pozycję środkową. Gdzie tkwi problem? Pada czujnik czy może termostat? Silnik M43 1,6 102KM
Opublikowano

Podepnę się pod temat. U mnie sytuacja wygląda tak że wskaźnik się zacina tzn jest na niebieskim nawet po rozgrzaniu silnika, pomaga tylko puknięcie w

licznik:) wtedy wskoczy w inno miejsce, z reguły dokładnie na środeczek. Wskazówka czy czujnik?:)

Opublikowano
Podepnę się pod temat. U mnie sytuacja wygląda tak że wskaźnik się zacina tzn jest na niebieskim nawet po rozgrzaniu silnika, pomaga tylko puknięcie w

licznik:) wtedy wskoczy w inno miejsce, z reguły dokładnie na środeczek. Wskazówka czy czujnik?:)

wskaźnik, czujnik masz dobry

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Opublikowano
Czujnik temperatury silnika bardzo rzadko ustawiony jest, po rozgrzaniu silnika, na pozycji środkowej. Dopiero w dłuższym postoju w korkach przy zewnętrznej letniej temperaturze powietrza wchodzi na pozycję środkową. Gdzie tkwi problem? Pada czujnik czy może termostat? Silnik M43 1,6 102KM

Na 99% masz do wymiany termostat Jak kolega pisał wyżej.Jest tak dlatego że termostat najprawdopodobniej jest cały czas otwarty i auto chodzi na dużym obiegu i nie łapie temp. a co się z tym wiąże to powinno Ci wzrosnąć spalanie gdyż silnik jest cały czas nie dogrzany.Ja miałem tak w 320 że też był termostat walnięty jak już temperaturę złapała a zacząłem jechać tak 130/140km/h to temp potrafiła spaść do niebieskiego pola.Wymień termostat i dobrze odpowietrz układ a będzie git.pozdrawiam

Opublikowano

Kolego SpeedyLC, mam dokladnie to samo, tez mi sie zacina (szczegolnie po nocy) i pomaga tylko pukniecie w licznik od gory.

Czujnik wykluczylem poniewaz jak we wnetrznu jest cieplo wskazowka idzie normalnie az do srodka w miare nagrzewania sie silnika.

 

Moze ktos poradzi co moze blokowac ta wskazowke? Slyszalem jakies teorie o kondensatorach czy zuzytych bateriach, ???

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Co do "teorii" ;-). Nie mam pojęcia o jakich kondensatorach może ktoś myśleć, ale tego wykluczyć nie mogę. Natomiast baterie to kompletne bzdura - w liczniku E36 nie ma baterii które mogły by się "wylać" - to historia z czasów E30 :D
Opublikowano

Na 99% masz do wymiany termostat Jak kolega pisał wyżej.Jest tak dlatego że termostat najprawdopodobniej jest cały czas otwarty i auto chodzi na dużym obiegu i nie łapie temp. a co się z tym wiąże to powinno Ci wzrosnąć spalanie gdyż silnik jest cały czas nie dogrzany.Ja miałem tak w 320 że też był termostat walnięty jak już temperaturę złapała a zacząłem jechać tak 130/140km/h to temp potrafiła spaść do niebieskiego pola.Wymień termostat i dobrze odpowietrz układ a będzie git.pozdrawiam

 

Tak myślałem,że to jego wina. Co do spalania, to faktycznie pali sporo, dodam iż jeżdżę normalnie bez szaleństw. Benzyna średnio 8,8l z klimą, a gazu (nowa instalacja BRC sekwencja) nawet 11l.

 

PS.

Jak odpowietrzyć prawidłowo układ? Czy jest gdzieś na gumach, jakaś śruba, odpowietrznik czy coś podobnego?

Opublikowano

Moja wskazówka głupiała, czasem drgała po połowie skali. Najczęściej zostawała na niebieskim.

Co pomogło? Zwykły reset komputera prez odłączenie aku i zpięcie klem na 15 min:)

Opublikowano
Moja wskazówka głupiała, czasem drgała po połowie skali. Najczęściej zostawała na niebieskim.

Co pomogło? Zwykły reset komputera prez odłączenie aku i zpięcie klem na 15 min:)

 

Też raz mi się tak zdarzyło i pomógł reset.

A co do odpowietrzania-masz pewnie tylko na chłodnicy taką większą czarną plastikową śrubę, ma ona to do siebie że czasem może jej łep odpaść także z czuciem dokręcaj :) Jak odpadnie to np. nóż ze szpicem rozgrzewasz, wtapiasz w resztkę śruby, i po czasie jak ostygnie nóż wykręcasz ją. Pasuje zwykła śruba drobnozwojna o skoku 1mm i średnicy 8 lub 10mm, nie pamiętam dokładnie.

Opublikowano
Jutro po pracy zabieram się za termostat. Co do śrubek to wiem, że lubią się ukręcać. Pamiętam jak walczyłem z odpowietrznikiem wysprzęglika sprzęgła...skończyło się na nowej śrubie bo stała nie dała rady :wink:
Opublikowano

Niestety dopiero dziś wymieniłem termostat, ponieważ pierwszy zakup był nie do tego modelu silnika.

REZULTAT: termostat wymieniony, układ odpowietrzony (w compakcie odpowietrznik jest tuż przy wlewie do zbiornika). Wskazówka temperatury stoi dokładnie teraz po środku, no i ogrzewanie bardziej wydajne jest. Co do spalania, poczekam na następne tankowanie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.