Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ten na zdjeciu to nie jest separator do bmw do 330d wyglada inaczej

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy, podajcie jaki ten separator trzeba kupić i w jaki sposób zdjąć i wyczyścić intercoler.

Zaglądałem pod zderzak, ale z tego co widziałem to łatwo nie będzie, pełno plastików i jakiś spinek i twardo umocowany ten IC, może ktoś ma jakieś DIY.

Chętnie bym to wszystko wyczyścił tylko że bez czyszczenia coolera to nie ma sensu. :norty:

Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie!

Kilka miesięcy temu wymieniłem odmę.. przyczyną był wydobywający się olej z kolektora ssącego w miejscu zaznaczonym w pierwszym poście.. Teraz już nie wiem co może być nie tak i w jaki sposób w tamtym miejscu gromadzi się olej... :(

Jeden kolega wspomniał, że miał podobny problem i wymienił uszczelki w kolektorze dolotowym.. ale nie wiem czy to może mieć aż takie znaczenie...

Wyciek nie jest duży ale zostawiam krople oleju pod autem :(

Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, jak ktoś ma pomysł, będę bardzo wdzięczny!

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego w dwóch dieslach bmw zdejmowałem kolektor i nigdy nie było tam jakiś większych ilości oleju, jeśli odme masz nową to pozostaje tylko turbo, które puszcza olej od strony zimnej.
Pozdrawiam
Opublikowano
Kolego w dwóch dieslach bmw zdejmowałem kolektor i nigdy nie było tam jakiś większych ilości oleju, jeśli odme masz nową to pozostaje tylko turbo, które puszcza olej od strony zimnej.

Turbo czyste.. ot zagadka.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
też uważam że olek w kolektorze może być tylko od odmy lub turbo. Nagaru czy wilgoci od oleju zawsze bedzie dość w dieslu z turbina wystarczy ze masz wiecej przejechane niz 50 tys km. Z tego co siem powietrze od odmy w wprowadzone jest za turbina rurka guma czy tam miekiego plastiku. Wyjmij ją zaślep czymś odtwor zeby nie bylo dziury w dolecie przedluż rurke od odmy zamątuj pojemniczek i zobacz czy nazbiera Ci sie olej jeśli daje olej i to duzo to juz silnik wychlastany a ten w kolektorze powinien sie wygrzac i wydmuchac
Opublikowano
teraz w kazdym aucie powietrze z odmy wprowadzone do dolotu:( i czesto mokro.Ekologia
Opublikowano
też uważam że olek w kolektorze może być tylko od odmy lub turbo. Nagaru czy wilgoci od oleju zawsze bedzie dość w dieslu z turbina wystarczy ze masz wiecej przejechane niz 50 tys km. Z tego co siem powietrze od odmy w wprowadzone jest za turbina rurka guma czy tam miekiego plastiku. Wyjmij ją zaślep czymś odtwor zeby nie bylo dziury w dolecie przedluż rurke od odmy zamątuj pojemniczek i zobacz czy nazbiera Ci sie olej jeśli daje olej i to duzo to juz silnik wychlastany a ten w kolektorze powinien sie wygrzac i wydmuchac
co to znaczy silnik wychlastany..? (przebieg ori to 196tysi..)
  • 2 lata później...
Opublikowano

Ja jakiś rok temu czyściłem kolektor przy okazji zaślepiania EGR'a i nie było tam kompletnie żadnego oleju. Nie licząc kupy sadzy polepionej z oparami z odmy.

Jak puszcza ci dużo oleju odmą, to podjedź na sprawdzenie kompresji na cylindrach. Jak będziesz miał wyjechane pierścienie/tłoki tuleje to właśnie przez przedmuchy do skrzyni korbowej będzie tyle oleju w dolocie.

U mnie przy 215tyś jest sucho i od wymiany do wymiany nie muszę dolewać oleju.

 

BTW niezły wykop :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.