Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam mały problem, proszę pomóżcie.. Ostatnio zauważyłem wyciek oleju z kolektora ssącego, okolica spawu, przestraszyłem się i zacząłem temat badać, byłem u jednego mechanika i kazał mi spawać kolektor . Drugi powiedział że kolektor do wymiany i że w ogóle w kolektorze nie powinno być w ogóle oleju i że niedługo turbo mi padnie bo przepuszcza olej do kolektora. Nie wiem co robić, proszę pomóżcie odpowiedzieć na pytanie, czy w kolektorze ssącym może znajdować się olej, jeśli tak to jakie ilości.. Po drugie czy to że jest wyciek oleju z rozszczelnionego kolektora to wynik padającej turbiny (doładowanie OK, chodzi cichutko - wgniata w fotel odpowiednio) czy też wina zaworu EGR? Po trzecie czy może mieć z tym związek nie wymieniany filtr odmy? Trochę jestem skołowany, nie wiem co robić czy wymieniać kolektor i filtr odmy (tylko co wtedy z tym olejem) i już może nie będzie podciśnienia które będzie wybierało olej (gdzieś tak też czytałem)... Help ME!

dokładnie cieknie z tego miejsca..

http://melko.website.pl/kolektor.jpg

Opublikowano
Jeżeli auto ciągnie to na razie turbiną się nie przejmuj. Faktycznie w kolektorze nie powinno być oleju, ale przypuszczam, że ten co masz pochodzi z odmy. Koniecznie na początek wymiana odmy i czyszczenie całego dolotu (z oleju oczywiście). Kolektor również nie może być dziurawy (albo spaw albo używka, pamiętaj również o nowych uszczelkach w serwisie komplet nie jest drogi). I zacznij lać do niego mniej oleju. Na zimnym silniku staraj się nie przekraczać połowy miarki wtedy w czasie pracy mniej go wyłazi z odmy a co za tym idzie do dolotu. Ja osobiście pomiędzy wyjściem z odmy a wejściem do dolotu (przed turbiną) wrzuciłem separator oleju i problem z olejem mam z głowy. Poza tym olej w dolocie w połączeniu ze spalinami z EGR powoduje zarastanie kolektora.
Dolo
Opublikowano
Jeżeli auto ciągnie to na razie turbiną się nie przejmuj. Faktycznie w kolektorze nie powinno być oleju, ale przypuszczam, że ten co masz pochodzi z odmy. Koniecznie na początek wymiana odmy i czyszczenie całego dolotu (z oleju oczywiście). Kolektor również nie może być dziurawy (albo spaw albo używka, pamiętaj również o nowych uszczelkach w serwisie komplet nie jest drogi). I zacznij lać do niego mniej oleju. Na zimnym silniku staraj się nie przekraczać połowy miarki wtedy w czasie pracy mniej go wyłazi z odmy a co za tym idzie do dolotu. Ja osobiście pomiędzy wyjściem z odmy a wejściem do dolotu (przed turbiną) wrzuciłem separator oleju i problem z olejem mam z głowy. Poza tym olej w dolocie w połączeniu ze spalinami z EGR powoduje zarastanie kolektora.

Dzięki za radę Dolo, zacznę od wymiany filtra odmy.. mam nadzieję że masz rację i to nie turbo siada.. kolektor też trzeba będzie wymienić :( ale to i tak powinno się robić co jakiś czas przez te pechowe łopatki. A możesz mi wytłumaczyć jakim sposobem tyle oleju przechodzi przez ten filtr odmy? Pozdro

Opublikowano
Dolo - napisz proszę, jak zrobiłeś o odprowadzenie oleju z gumowej rurki idącej od odmy wprost do dolotu... Ciekaw jestem. Bo mi też odma tamtędy puszcza trochę oleju, separator wymieniłem na plastikowy, ale obudowy nie. Może też powinienem ją wymienić?
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

do melkoman

Nie potrafię Ci fachowo wytłumaczyć dlaczego tyle oleju przechodzi z odmy do dolotu gdyz nie jestem teoretykiem. Z praktyki nie tylko własnej wiem, że przechodzi go więcej, jeżeli jego stan jest wyższy w misce, stąd też moja rada, żeby oleju po wymianie, przejechaniu a następnie odstaniu - najlepiej przez noc - nie było na miarce więcej niż połowa.

 

do Burner

żeby Ci opisać jak to zrobiłem potrzeba dużo liter. Zacznę od początku. Najpierw wymieniłem kompletną odmę czyli filtr z obudową - z serwisu BMW ok 150 zł - następnie wyczyściłem cały dolot czyli: rura gumowa z odmy wchodząca do plastikowej, biegnącej od przepływomierza do turbiny. Następnie intercooler - bo tam zbiera się wszystko co zostanie wyrzygane. Potem rura gumowa z metalową biegnąca od intercoolera do zaworu EGR. Następnie sam zawór EGR - tam już było nieciekawie, gdyż olej mieszając się ze spalinami tworzył w zaworze oraz w kolektorze dolotowym mieszaninę, która obklejała wszystko aż do gardzieli, zwężając tym samym kanały dolotowe a co za tym idzie dopływ mieszanki powietrznej do silnika. Czyszcząc za pierwszym razem kolektor (nie mając jeszcze wtedy założonego separatora oleju) wyskrobałem z niego pół torebki po cukrze szajsu. Po tym zabiegu wyraźnie odczułem drapieżność silnika, ale niestety szajs dalej się zbierał. Pewien fachman doradził mi jaki poziom oleju mam utrzymywać w silniku oraz założenie separatora oleju - no i działa. Ostatnio przy okazji robiłem jakieś zabiegi w silniku i faktycznie stwierdziłem, że szajsu nie ma w kolektorze poz standardowymi osmolinami, które pochodzą z zaworu EGR, ale nie powodują takiego zarastania kolektora jak kiedyś.

Separator oleju kupiłem na ALLEGRO. Zwykła puszka prostokątna posiadająca wlot i wylot a pomiędzy nimi jakaś siateczka (jest to opcja do silników 2 litrowych w OPLACH i idealnie się nadaje-więcej nie powiem bo będzie to już reklama, ale sami znajdziecie bez problemu). Separator jest zamontowany na wężu gumowym pomiędzy wyjściem z odmy i wejściem łączącym się z rurą wchodzącą do turbiny od przepływomierza. Oryginalny wąż sobie zostawiłem gdyby coś, a separator zamontowałem na wężach pochodzących z odm innych samochodów - ważne żeby średnice się zgadzały. trochę ten separator musiałem zmodyfikować, gdyż dorobiłem sobie taką szyjkę upustową i za jej pomocą monitoruję stan szajsu. No ale coś za coś. Raz na kilka tysięcy km trzeba separator czyścić z zebranego szajsu, ale myślę, że warto bo moc silnika praktycznie nie spada no i odszedł mi problem z czyszczeniem kolektora. Dodatkowo jako ciekawostkę Wam powiem, że na analizatorze spalin bardzo się poprawiło no i kopcenie z silnika jest praktycznie niezauważalne (pod warunkiem jeżeli pompa lub wtryski są sprawne i dobrze ustawione). A cha i ważna informacja ja mam silnik 4 cyl. 136 KM. To tyle. Pozdrawiam

Dolo
Opublikowano

Dzięki Dolo za opis.

 

W sumie też czyściłem wszystko prócz intercoolera, ale zamierzam się za to zabrać.

Wymienię obudowę odmy i poszukam tego separatora od Opla. Chyba wiem, jak to wygląda, do TDI też coś takiego forumowicze montowali.

 

P.S. Dużo było roboty ze zdjęciem intercoolera?

Samo ściągnięcie zderzaka wystarczy + osłony pod silnikiem i dostęp od spodu, czy jest więcej z tym roboty?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Dolo - bardzo interesujace rzeczy piszesz - ja w zeszłym roku wszystko czyścilem ale znów po egrze widze że kolektor znów jest niestety przypchany... olej staram sie trzymac gdzieś w 3/4 poziomu - spróbuje troche go upuścić.

 

Turbo ładuje jak trzeba tylko wszędzie olej w dolocie - w odmie nie wymienilem niestety obudowy, ale to mysle nie jest problem bo gdy wymieniałem filterek to był jeszcze sznurkowy, a po załozeniu tego nowego(gąbkowego) zauważalnie wzrosła ilość oleju w rurach z turbiny.

 

Czyżby te nowe filterki puszczały bardziej olej do turbiny? jak to sie ma do tych całkowicie nowych(plastikowych) separatorów - ktoś ma jakieś porównanie?

 

Auto potrafi zakopcić po jakichś 50km naprawde spokojnej jazdy, ale wystarcząja 3-4 przegazówki na niskich biegach i jest ok..

 

jakie zadanie dokładnie spelnia ten dodatkowy separator? nie przepuszcza wogóle oleju, czy małe ilosći? bo jesli tam jest tylko siatka to jednak ten olej przepuścić musi

 

Dzieki za odpowiedź :)

Opublikowano

melkoman

 

na wstepie zmien mechaników bo obydwaj głupoty Ci gadają

 

kolektora nie spawaj - nie ma sensu i tak ci się zaraz rozszczelni tylko kasa wyrzucona w błoto - kup używkę z allegro od M57 [ok 500 - 600 pln] albo nowy w ASO

 

olej w kolektorze zawsze będzie w małych ilosciach bo turbina zawsze leciutko puszcza oleju i z czasem sie dostaje do dolotu i nie jest to od razu znak ze turbo pada - możesz dla pewności ją sprawdzić w dobrym zakładzie czy nie ma zbyt duzych luzow na walku

 

odme zmien jesli nie byla wymieniana niedawno

 

pozdr

Opublikowano
melkoman

 

na wstepie zmien mechaników bo obydwaj głupoty Ci gadają

 

kolektora nie spawaj - nie ma sensu i tak ci się zaraz rozszczelni tylko kasa wyrzucona w błoto - kup używkę z allegro od M57 [ok 500 - 600 pln] albo nowy w ASO

 

olej w kolektorze zawsze będzie w małych ilosciach bo turbina zawsze leciutko puszcza oleju i z czasem sie dostaje do dolotu i nie jest to od razu znak ze turbo pada - możesz dla pewności ją sprawdzić w dobrym zakładzie czy nie ma zbyt duzych luzow na walku

 

odme zmien jesli nie byla wymieniana niedawno

 

pozdr

Dzięki duud, tak właśnie zrobię.. zamówiłem już odmę, jutro wymiana (sam to wymienię z kumplem), kolektor też już namierzyłem za 500zico.. jutro będę go oglądał..

Dzięki za rady.

P.S. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy wymianie odmy?

Opublikowano
ja tez kiedyś kupowałem używkę no i trafiłem na dobrą [była od X5] - myślę że warto spróbować np z jakiegoś anglika u kogoś kto ci da gwarancję rozruchową a jak nie to zostaje oryginał
Opublikowano
ja tez kiedyś kupowałem używkę no i trafiłem na dobrą [była od X5] - myślę że warto spróbować np z jakiegoś anglika u kogoś kto ci da gwarancję rozruchową a jak nie to zostaje oryginał

ori 1800 :shock: przy tym kursie euro (zaryzykuję używkę..)

Opublikowano

Duud a jak potraktowałeś temat tych zapadek przy kolektorze, kupiłeś używany kolektor bez tych blaszek, czy z nimi (jeśli tak to czy je wymontowałeś) ?

Pozdro

Opublikowano
u mnie tych blaszek nie ma [manual] i w tym kupowanym tez nie było - z tego co kojarzę to występują one w modelach z automatem
Opublikowano

Do KILLME

ten separator który ja mam niczym szczególnym się nie wyróżnia jest to najprostsza a zarazem bardzo skuteczna wersja działa grawitacyjnie, bo to co wylatuje z odmy to pary oleju, olej wiadomo cięższy puszczony przez pudło z siatką wytrąca się właśnie na tej siatce. Są separatory bardzo profesjonalne (ale ich zasada działania jest identyczna) mają tylko więcej gadżetów np. wskaźnik poziomu zebranego oleju. Ważne jest żeby wlot i wylot nie zmniejszał masy powietrza jaka normalnie leci przez fabryczną rurę. To co mi się zbiera w separatorze to olej z odmy połączony z parami oleju (jest troszkę rzadszy, po odparowaniu wiadomo gęstnieje). Jeżeli separator jest dobrze zamontowany to nie będzie puszczał oleju (no może małe ilości przy dużych prędkościach obrotowych silnika powyżej 4000), ale bez tego oleju jest masakrycznie dużo(szczególnie przy tych nowych filtrach, nie wiem dlaczego). Ja u siebie testuję tą konfigurację już od dłuższego czasu i kolektor czysty. W samej turbinie są tylko śladowe ilości oleju, które de facto nie przedostają się do kolektora i nie obklejają łopat samej turbiny. No i ważna sprawa stan oleju - sprawdziłem to już u siebie - max to 1/2 miarki, 3/4 jest za dużo, rzyga przez odmę. Nie wiem jak to się ma do silników o innych pojemnościach ale powinno być podobnie.

 

Do MELKOMAN

Dobrze, że się zdecydowałeś na używkę. Kolego przy wymianie kolektora zwróć uwagę jeszcze na małe urządzonko znajdujące się w jego tylnej części (na przeciwko wlotu) jest ono przykręcane na jedną śrubkę i dochodzi do niego kostka z przewodem. Jest to czujnik ciśnienia. Jeżeli kolektor miałeś zarośnięty i zaolejony to wlot do czujnika też, a on steruje pośrednio mocą turbiny. Jak będziesz czyścił wlot (szyjkę) tego czujnika to rób to bardzo delikatnie. Ja to robiłem taką większą igłą (dużo grubszą niż standardowa) i stroną z oczkiem, wtedy trochę syfu z szyjki wyciągnąłem.

A tak na koniec jak już się będziesz bawił w rozbieranie 1/5 silnika to warto poświęcić trochę czasu na przeczyszczenie filterków (te podciśnieniowe) sterujących turbiną i zaworem EGR oraz chłodnicę spalin (przed zaworem EGR) - zobaczysz efekty, a właściwie poczujesz. Pozdro

Dolo
Opublikowano
Dziś wymieniłem odmę, dużo roboty w sumie z tym nie było. Wymieniłem całą (koszt w ASO 180zł), stara było mocno zasyfiona ale elegancko cały olej był w filtrze nie było mocno mokro.. Co do kolektora.. odkręciłem rurę od IC do EGR i są w niej niewielkie ilości oleju.. Olej leci także gdzieś z okolic turbo.. Co dalej? Muszę namierzyć kolektor.. no i przyczynę wycieku :|
Opublikowano
MELKOMAN jesteś przewrażliwiony, ten olej z IC do EGR to właśnie z odmy w 90% a tylko 10% jest raczej z turbo, ale to normalne. Zastosuj się do moich wskazówek i jeszcze raz przeczytaj co napisałem a będzie OK. A na pewno będziesz miał pewność jak założysz separator, wtedy będziesz wiedział czy olej idzie z odmy czy faktycznie masz uwaloną turbinę. Pozdro.
Dolo
Opublikowano
Ja osobiście pomiędzy wyjściem z odmy a wejściem do dolotu (przed turbiną) wrzuciłem separator oleju i problem z olejem mam z głowy. Poza tym olej w dolocie w połączeniu ze spalinami z EGR powoduje zarastanie kolektora.
No właśnie, do tego nie zdążyłem się dobrać, nie wiem w jaki sposób i w którym miejscu może odma przepuszczać olej.. Czyli między turbo a IC jest jeszcze wylot z odmy? Sorki za może banalne pytania.. ale chcę dokładnie zczaić temat. dzięki Dolo za sukcesywne odpowiedzi ;)
Opublikowano
wyjście z odmy jest zaraz pod przepływomierzem, taka gumowa rura idąca później do rury plastikowej (właśnie tej, która prowadzi powietrze przez przepływomierz do turbiny) obie się łączą przed turbiną. Separator mam wrzucony właśnie przed turbiną na tej gumówce. Czytaj kilka razy to co napisałem aż do zrozumienia, jak będziesz miał wtedy wątpliwości pisz. Pozdro
Dolo
Opublikowano
Do KILLME

ten separator który ja mam niczym szczególnym się nie wyróżnia jest to najprostsza a zarazem bardzo skuteczna wersja działa grawitacyjnie, bo to co wylatuje z odmy to pary oleju, olej wiadomo cięższy puszczony przez pudło z siatką wytrąca się właśnie na tej siatce. Są separatory bardzo profesjonalne (ale ich zasada działania jest identyczna) mają tylko więcej gadżetów np. wskaźnik poziomu zebranego oleju. Ważne jest żeby wlot i wylot nie zmniejszał masy powietrza jaka normalnie leci przez fabryczną rurę. To co mi się zbiera w separatorze to olej z odmy połączony z parami oleju (jest troszkę rzadszy, po odparowaniu wiadomo gęstnieje). Jeżeli separator jest dobrze zamontowany to nie będzie puszczał oleju (no może małe ilości przy dużych prędkościach obrotowych silnika powyżej 4000), ale bez tego oleju jest masakrycznie dużo(szczególnie przy tych nowych filtrach, nie wiem dlaczego). Ja u siebie testuję tą konfigurację już od dłuższego czasu i kolektor czysty. W samej turbinie są tylko śladowe ilości oleju, które de facto nie przedostają się do kolektora i nie obklejają łopat samej turbiny. No i ważna sprawa stan oleju - sprawdziłem to już u siebie - max to 1/2 miarki, 3/4 jest za dużo, rzyga przez odmę. Nie wiem jak to się ma do silników o innych pojemnościach ale powinno być podobnie.

 

Dzięki za odp.

 

Wczoraj upuściłem około 0,4 litra oleju żeby była połowa na miarce, będe obserwowac i jak bedzie chwila to spróbuje wyczyścić stary sznurkowy filterek odmy i potestuje, a potem ewnetualnie ododatkowy separator na spływie :)

Opublikowano
Panowie! bez względu na to jaki filterek na odmie założycie on ma tylko jedno zadanie wytrącić pary oleju na podciśnieniu, które i tak suma sumarum trafią do kolektora dolotowego, no bo do układu smarowania nie mogą więc muszą zostać gdzież zutylizowane, a gdzie???? no tylko poprzez spalenie. Dlatego właśnie jest separator, który to ma za zadanie wyłapać ten szajs, a my mamy go wybrać z separatora i zbierać do utylizacji (pamiętając żeby nie zanieczyszczać środowiska). Dlatego uważam, że szkoda czasu i pracy na zabawy z filtrami, lepiej czas poświęcić na czyszczenie i ewentualny separator. Decyzja wiadomo pozostaje w Waszych rękach. Pozdro
Dolo
Opublikowano
wyjście z odmy jest zaraz pod przepływomierzem, taka gumowa rura idąca później do rury plastikowej (właśnie tej, która prowadzi powietrze przez przepływomierz do turbiny) obie się łączą przed turbiną. Separator mam wrzucony właśnie przed turbiną na tej gumówce. Czytaj kilka razy to co napisałem aż do zrozumienia, jak będziesz miał wtedy wątpliwości pisz. Pozdro

Muszę się temu jeszcze raz przyjrzeć, dzięki Dolo. A czy ten element jest zaznaczony na realOEM (chodzi mi o to gdzie łączą się te dwie rury przed turbo..)?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj z nudow zdjalem oslone silnika i zobaczylem ze do kladnie z tej samej strony co na rysunku w pierwszym poscie pod kolektorem wszystko zasyfione olejem - doslownie caly blok. No to otworzylem odme i sie okazalo ze jest jeszcze orginalny filtr - Auto to 330D z 2005 silnik M57N. Moje pytanie to czy da sie kupic sam filterek czy trzeba brac razem z pokrywa ?? I skad ten wyciek. Wydmuchalo przez uszczelki czy gdzies w kolektorze jest jakis zawor upustowy - tej informacji w tym temacie nie znalazlem.

 

Pozdrawiam

Daniel

Opublikowano
Wczoraj z nudow zdjalem oslone silnika i zobaczylem ze do kladnie z tej samej strony co na rysunku w pierwszym poscie pod kolektorem wszystko zasyfione olejem - doslownie caly blok. No to otworzylem odme i sie okazalo ze jest jeszcze orginalny filtr - Auto to 330D z 2005 silnik M57N. Moje pytanie to czy da sie kupic sam filterek czy trzeba brac razem z pokrywa ?? I skad ten wyciek. Wydmuchalo przez uszczelki czy gdzies w kolektorze jest jakis zawor upustowy - tej informacji w tym temacie nie znalazlem.

 

Pozdrawiam

Daniel

Po pierwsze, żeby dostrzec wyciek z obrazka w pierwszym poście.. nie trzeba zdejmować osłony silnika.

Po drugie, możesz wymienić sam filtr odmy, ale w tej "pokrywie" jest membrana która też się zużywa i zaleca się z czasem też to wymienić. To że masz ori wcale mnie nie dziwi zważywszy na rocznik twojego auta.

Po trzecie, jeśli rzeczywiście wyciek masz w tym samym miejscu co na obrazku, to masz rozszczelniony kolektor ssący (typowa usterka dla naszych aut), a wyciekający olej pcha albo turbina, albo odma..

 

Ja wreszcie wymieniłem odmę u siebie (całą) - 30 min roboty.. i wczoraj sprawdziłem cały dolot olej właśnie przepuszczał odmą, turbo czyste.. wyczyściłem wszystkie gumowe rurki od turbo do intercoolera oraz odmy i założyłem opaskę na gumę elastyczną przy wlocie do turbo.. standardowo jej nie ma, a tamtędy leciał olej..

 

Tak więc wyciek namierzony, mam nadzieję, że ten post się komuś przyda.. bo to że macie olej w dolocie nie oznacza od razu, że turbo pada, jak to co drugi mechanik bez oględzin powie. Warto pomyśleć o patencie Dola (czyli dodatkowy seperator oleju, ale to już dla kogoś kto lubi majsterkować) reszcie polecam przynajmniej regularną wymianę filtra odmy.

 

Teraz został mi do wymiany kolektor ssący.. no i zauważyłem że wirnik turbiny ma luz... a to nie wróży niczego dobrego.. ale co tam. W końcu to BMW.. na wydatki trzeba być gotowym.

Opublikowano
U mnie jest wszystko z oleju na calej dlugosci kolektora, dodatkowo kable, blok silnika i rozrusznik ( rozrusznik odmowil przedwczoraj posluszenstwa i jutro zostanie w BMW wymieniony ale wedlug mechanika nie zostal uszkodzony przez olej) Jam mam wersje 204 KM czyli silnik M57N i moj kolektor wyglada trochu inaczej niz na zdjeciu. To ze w naszych autach kolektory sie rozszczelniaja to pierwsze slysze - niby co moze byc tego powodem ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.