Skocz do zawartości

Różnica 318d a 320d.


Andalo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolega SKRAB ma prawdopodobnie auto po przejściach w ASO i poprzednim właścicielu który już dawno wymienił co trzeba, m47 sypią się jak każde stare już konstrukcyjnie auta i to akurat żaden powód do obrażania się czy mówienia moja 318d m47 jest super a Twoja n47 318d to padaka bo już kilka osób na forum ma rozrząd wymieniony, nie ważne że forum e90 ma kika tysięcy tematów z czego większośc to problemy z tym właśnie silnikiem ale że nie ma zatytuowania "M47 się psuje" to nie potrafi znaleźć, poczytaj sobie tematy kolego o padających panewkach , wtryskach, turbach, utratach mocy, problemami z ELV i będzie wszystko wiadomo , N47 tam raczej nie znajdziesz, jedyne marudzenia to rozrząd a to chyba niewiele , a już napewno o wiele za mało żeby mówić że n47 są awaryjne, bo NIE SĄ !!

 

Wiadomo że to nie stare silniki z Toyoty czy merca któe robią po milion km i dopiero kończą docieranie, ale awayjność n47 jest żadna w porównaniu z m47, koniec i kropka.

 

Skoro kolego masz tak MULTUM tematów z problemami n47 innymi niż rozrząd to proszę o kilka linków bo jakoś nie mogę znaleźć ale widocznie moja szukajka jest jakaś inna i faworyzuje nowsze modele :twisted:[/q

 

 

 

 

 

 

 

 

A już chyba ci ktoś powiedział jaki ty masz samochód (ulep) którego nie możesz sprzedać , a sprzedajesz ponad pół rok jak był by taki wspaniały to byś już dawno sprzedał ,ale ( zonk) także życzę powodzenia i nie do...lai się do czyjegoś ............. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się, turbiny to porażka w M47. Z resztą wtryski i pompy wysokiego ciśnienia również kończą sie około 200000km.

Ale brednie wypisujesz i w dodatku nie uzasadnione..ile takich przypadków było jeden,dwa :mad2:

Nie jeden, dwa tylko dziesiątki. Znajomy doradca z ASO opisał to ja słowami ze turbiny w M47 wymienialo sie "wiadrami" (jak były na tyle młode ze serwisowalo sie je w ASO). Tam jest schrzaniona magistrala olejowa. Z czasem dochodzi do zakłócenia smarowania turbiny i jej zatarcia. Trzeba sie temu tematowi przyjrzeć przy okazji wymiany turbiny (i stosownie częściej po) by szybko nie zniszczyć wymienionego turbo.

chyba u Ciebie tak jest ,ale u mnie nie.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Mówisz że sprzedaje swojego "ulepa" z pomalowanymi drzwiami już pół roku? no jeżeli połowa stycznia do teraz to pół roku to gratuluje matematyki i znajomości rynku samochodowego :norty: No cóż to fajne masz informacje , swoją drogą strasznie zakompleksiony musisz być skoro tak agresywnie reagujesz na ludzi którzy mówią Ci prawdę, wszyscy rozumiemy że masz wspaniałe auto bezawaryjne i w ogóle jesteś guru jeżeli chodzi o beemki bo przecież już półtorej roku masz jedno auto, ale polemizujesz z ludźmi którzy mieli ich już kilka lub kilkanaście, staż na forum też raczej dłuższy więc wiedzą dużo więcej, a mimo to w każdym temacie próbujesz popisać się wiedzą której nie masz, oczywiście posty zostały zaraportowane , i jeżeli to się będzie powtarzać czuję w powietrzu zapach bana bo na tym forum obowiązuje pewna doza kultury osobistej, wiedzy i szacunku dla osób z większą wiedzą i doświadczeniem.

 

@K8V8M, najświeższym nie dysponuje jeszcze, jestem teraz na etapie wymiany oleju na "lżejszy" zakłądam wkładkę K&N ( oczywiście nie spodziewam się po niej przyrostów chodzi mi bardziej o łatwiejszy oddech dla suszarki) .

 

Ostatni pomiar zarejestrowany miałem taki :http://img683.imageshack.us/img683/4452/62050581.jpg potem wróciłem na poprawki, czyli wygładzenie kresek i obniżenie troszkę pary bo notlaufy łapało, aktualnie myślę że okolice 175km i 380nm są na stanie.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
. Mam nadzieje ze przystopujesz.teraz troche ze swoimi chamskimi odzywkami i nie bedziesz wpeowadzal zametu w kazdym temacie o silnikach .

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o m47 i n47 obiektywnie mogę się wypowiedzieć bo miałem dwie m47 i jedna n47 a obecnie moja dziewczyna śmiga kolejną m47 (ma mały przebieg wiec jakiś czas mam spokój :mrgreen: )

że awaryjność m47 jest większa. Turbinki w m47 to jakaś pięta Achillesa tych silników.

Mojemu kuzynowi odmówiła posłuszeństwa jak wybiło mu na liczniku 100 tys km i nie katował auta...

n47 łykają mniej paliwka. Jedyny minusik przynajmniej u mnie n47 to kapiący olej z jakiejś odmy już nie pamiętam jakiej i nieprzyjemny zapach w środku.

Ale sprawa została szybko zlikwidowana... Ja swoją 320d n47 na chipsie zrobiłem 30 tysiaków zero zastrzeżeń. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezła sprzeczka na temat awaryjności sie zrobiła. prawda jest taka ze m47 jest na naszych drogach duzo wiecej niz n47, druga sprawa to to ze pewnie z 60%m47 mają krecone liczniki przez kazdego kolejnego własciciela ktory sie auta pozbywa. Pozniej przyjezdza taki do warsztatu ze turbina padała, ze pompa padła itd, a na liczniku zamiast słynnego 157 000 naprawde jest 380 000. jako ze n47 jest w miare świeżą konstrukcją to siłą rzeczy musi byc mniej awaryjne. Nie zebym bronił m47 ale taka jest prawda. Im młodszy samochód tym mniej awaryjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie masz racje. Jednak z tą ilością na drogach to bym nie był taki pewny. N47 jest tluczony juz od 6 lat. Do tego w tym czasie BMW zwiększyło produkcje aut dość znacząco, a do tego znacznie wiecej osób zaczęło wybierać diesle (w Polsce 90 procent nowych aut to diesle obecnie w BMW). Całkiem realne jest ze obecnie jest na drogach wiecej N47 niż M47. Być może jeszcze nie w Polsce i być może faktycznie nie maja jeszcze tak dużych przebiegów, ale bym sie nie założył o to.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie masz racje. Jednak z tą ilością na drogach to bym nie był taki pewny. N47 jest tluczony juz od 6 lat. Do tego w tym czasie BMW zwiększyło produkcje aut dość znacząco, a do tego znacznie wiecej osób zaczęło wybierać diesle (w Polsce 90 procent nowych aut to diesle obecnie w BMW). Całkiem realne jest ze obecnie jest na drogach wiecej N47 niż M47. Być może jeszcze nie w Polsce i być może faktycznie nie maja jeszcze tak dużych przebiegów, ale bym sie nie założył o to.

no u nas w poslce jeszcze ich nie ma. w niemczech n47 jeździ masa to sie zgodze ze zwiekszyli produkcje w ostanich latach. trzeba poczekac jeszcze z 4 lata. jak w niemczech sie wyjeżdżą do 300 000 km zostaną do nas sprowadzone i zaczną swój zywot od 150 000 , po pewnym czasie bedzie tyle samo negatywnych opini o n47 co o m47. a m47 bedzie miało jeszcze gorsza opinie niz ma. Wszystko robi wiek i przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca się z tym zgodzę. Jak coś jest źle zaprojektowane (np. magistrala olejowa w M47 czy rozrząd w N47) to będzie to dawało określone rezultaty w awariach. O ile BMW jeszcze nie poprawiło tego rozrzadu w N47 to go wkrótce skutecznie poprawi (bo widać ze coś robi w tym kierunku). Temat M47 jest zamknięty. Tam juz nic nie będzie poprawione.

 

Nawet jeśli ktoś ma silnik N47 gdzie jest źle rozwiązany rozrząd to wymieni go na wersje poprawioną i będzie miał spokój.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca się z tym zgodzę. Jak coś jest źle zaprojektowane (np. magistrala olejowa w M47 czy rozrząd w N47) to będzie to dawało określone rezultaty w awariach. O ile BMW jeszcze nie poprawiło tego rozrzadu w N47 to go wkrótce skutecznie poprawi (bo widać ze coś robi w tym kierunku). Temat M47 jest zamknięty. Tam juz nic nie będzie poprawione.

 

Nawet jeśli ktoś ma silnik N47 gdzie jest źle rozwiązany rozrząd to wymieni go na wersje poprawioną i będzie miał spokój.

Bo nie musi być poprawione M47,bo to jest niezawodna konstrukcja ,ja dalej tak twierdze i nie tylko ja jest masa ludzi co tak mówią :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Wiemy wiemy. A durne BMW zastapilo wspaniale M47 o wiele gorszym. To się jakoś wiąże czasowo z wyborami do polskiego parlamentu. Tak - to wina Tuska. :lol:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Wiemy wiemy. A durne BMW zastapilo wspaniale M47 o wiele gorszym. To się jakoś wiąże czasowo z wyborami do polskiego parlamentu. Tak - to wina Tuska. :lol:

Widocznie miałeś zła przeszłość z tymi silnikami co?

Edytowane przez skrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy szkoda języka strzępić.Powiem tak jak się dba tak się ma.Podstawa to zalewać dobry olej oryginał nie popłuczyny przelewane do butelek i sprzedawane durnej klijęteli w dziwnych sklepach itp.Ja zalewam oryginałem przez duże O Castrola wymieniam na czas filtry oleju i separatora co 10-12 tyś km i cieszę sie że mam taki git samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego na co się trafi i jak się dba. Miałem M47, przejechałem bezawaryjnie 60 tys. km (140 000 - 200 000), teraz mam M47N2 i za sobą 40 tys. km (160 000 - 200 000), do tej pory wymieniłem koło zamachowe ze sprzęgłem i złego słowa na ten silnik nie powiem. Z tym, że u mnie co 10 tys. km wymiana oleju i wszystkich filtrów. Z drugiej strony jednak mam znajomego, który ma auto od nowości i przez 80 tys. km wymieniał turbo dwa razy, ale znając jego styl jazdy (zawsze ogień niezależnie od tego czy silnik jest rozgrzany czy nie, a chłodzenie turbo po jeździe to u niego abstrakcja) to i tak się dziwie, że tylko dwa razy. :) Także nie ma się co sprzeczać wszystko co się dzieje z naszymi autami jest uzależnione od wielu czynników, a w szczególności od użytkownika.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już rozmawiamy o silnikach i trwałościach.

 

2009r. E90 318d. 143KM. Chcę podnieść moc ale bezpiecznie. Czy osiągnięcie 175-180KM bardzo obciąży silnik i turbinę? Chcę podnieść moc jak najbardziej bezpiecznie dla samochodu. Jeżdżę przeważnie w mieście -trasy na wakacje. Nie szaleję ale potrzebna mi moc do komfortowej jazdy w trasie. Czy coś należy zmienić jeszcze w silniku by działał bezproblemowo?

Wiem,że tematów o tym w bród ale cóż- może mnie nie skarcicie :8)

http://i42.tinypic.com/2u7vjag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu te 175-180KM ten silnik zniesie. Jest zaprojektowany na znacznie wyzsże moce. Nie słychać by cokolwiek sie działo z mechaniką tego silnika, poza oczywiscie łańcuchem rozrzadu. Ja mam chip w zasadzie od nowości (obecnie ponad 100 tys) i zero problemów. Jednak olej i filtry tez wymieniam co pól roku, a nie wg zaleceń BMW. No i silnik jest eksploatowany z umiarem, tak jak piszesz moc do wyprzedzania i nie na szostym biegu pod górkę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się bez bicia,że 6 biegu nie pamiętam kiedy wrzucałem :oops: Patrząc na spalanie chwilowe przy 2,5tys. obrotów i przy 1,5tys. przy wyższych prędkościach -mam takie samo. A elastyczność? z 2,5tys ciągnie od razu a z 6biegu trzeba redukować. Kolejna rzecz dlaczego nie używam w trasie 6 to wypalanie filtra. Zawsze część trasy pokonuje z obrotami ok 3,5tys.

 

Dzięki za info!

 

P.S.

Olej co pół roku? często... Ja bym pozostał przy raz na rok lub co 15tys. Obecnie wymieniam prawie tak jak podaje komp. Tzn. za 7tys. mam wymianę a wymienię za jakieś 3-4 tys. (przejadę na jednym oleju 24tys. teraz)

http://i42.tinypic.com/2u7vjag.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, ze ja robię rocznie ponad 25 tys km. Więc wychodzi średnio co 10-15 tys. Po prostu wymiany robię na wiosnę i jesień.

Do wypalania dpf wystarcza w zupełności 2 tys obrotow.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 miesiące temu...

Ogrzewam Kotleta :) proszę o jednoznaczna odpowiedź, czy różnica między m47n2 122 km i 163 km to tylko wtryski, wtryski + turbo, czy może coś jeszcze?

 

 

Pytam bo zastanawiam się nad wsadzeniem do swojej 318d 122 km wtryskow i turbiny z wersji 163 km i zrobienie tego gdzieś w okolice 190km, ma to sens wg Was? Aktualnie mam dpf off + mod na 149 km bo na więcej wtryski nie pozwoliły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.