Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

orientuje się ktoś czym różnią się modele 318d i 320d z silnikami M47N2 z 2006 roku? Różnica w KM jest spora ale zastanawiam się czy podręcenie 318 do poziomu 320 jest sensowne i w jakim stopniu wpływa na zużycie. Czy jest tak że 320d różni się pod innymi względami od 318d tylko mocą czy czymś jeszcze (sprzęgło, skrzynia)?

Dzięki z góry za odpowiedź

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj 320d Silnik z 318d jest świetny w serii 1. Miałem porównanie i wybrałem 320d.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • 1 rok później...
Opublikowano
Moje poprzednie BMW to 320d,a moja luba jeździ 118d z 2008 więc z silnikiem 143KM.Zgadzam się z przedmówcami,że idealny silnik do tego auta.Natomiast w większym modelu 3 silnik 163KM lub 177KM sprawdza się lepiej niż 143KM.Polecam 177KM,ja miałem wcześniej 163KM,a jeździłem tym 177KM i różnice czuć.Silnik 2.0 177KM mało pali,jest fajnie dynamiczny i gorąco go polecam,do tego modelu idealny.
Kubica GO!
Opublikowano

Koledzy troszke wam tutaj fantazja puściła. Jeden o silniku 143KM a drugi o 177KM.

Przeczytajcie pierwsze zdania - auto ma byc z 2006r. a wiec w gre wchodzi wersja 122KM i 163KM.

Pierwsza i ostatnia rada w tej kwesti - patrz na stan samochodu a nie na moc. Po co ci mocna paść jak mozesz miec słabszy, ale długo służący samochód i na odwrót. Tutaj przy kupnie uzywanego samochodu to jest klucz a nie ile co ma koni. Ja osobiscie przerbiłem 122KM na 163KM kosztem 1000zł wiec nie jest to problem o dalszych modyfikacjach turbo itd nie pisząc.

Bierz tez pod uwagę iż kosztem 320d 2006r mozesz juz znaleść 318d ale 2007r gdyz modele te są tańsze a to juz istotna róznica.

 

Ps. Jesli chodzi o układ napędowy róznica jest tylko w turbo i wtryskach plus oczywiscie program ecu

Opublikowano
Nikogo fantazja nie poniosła, wybór realoem jest dla 2006r, a po drugie wyraźnie jest mowa, że 143KM dotyczy 1er i to poliftowego ;). Zgadza się, przy używanym aucie stan techniczny jest najważniejszy, bo kolorem, rocznikiem czy wyposażeniem się nie jeżdzi. Jednak wolna wola, ktoś wybierze młodszą, uboższą 318d, a ktoś inny starszą, lepiej wyposażoną 320d.
Opublikowano
. Zgadza się, przy używanym aucie stan techniczny jest najważniejszy, bo kolorem, rocznikiem czy wyposażeniem się nie jeżdzi.

 

I to zdanie pozostawmy jako ostateczna odpowiedz na pytanie :cool2:

Opublikowano
Jeżeli chodzi o turbo to różnica jest tylko w modelach przed liftem i po lifcie.Mam E90LCI 1.8D pojemność 1995 a moc 143KM i jak na diesla to musze przyznać że silnik pracuje elegancko i jest bardzo dynamiczny.Miedzy 318d LCI a 320dLCI jest różnica tylko w KM ta pierwsza ma 143KM a 320 177KM z tym że jak kup[isz 318 a bedzie ci brakowalo mocy wystarczy zmiecnic komputer i wstawic od 320LCI.Ale osobiście polecam 318D,zapraszam na jazde próbną i zobaczysz jakie sa wrażenia z jazdy.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Miedzy 318d LCI a 320dLCI jest różnica tylko w KM ta pierwsza ma 143KM a 320 177KM z tym że jak kup[isz 318 a bedzie ci brakowalo mocy wystarczy zmiecnic komputer i wstawic od 320LCI.

 

No chyba poleciałeś troszke. Te silniki różnią się chociażby wtryskami..... Turbiną chyba też ale już pewny nie jestem. Wsadź sobie komp od 320d LCI i zobacz czy pojeździsz.

 

Ja mam też 318d 143konne i sprawdzałem różnice, choć mój silnik ma teraz program na prawie 190km i 405nm więcej nie pójdzie bo wtryski nie pozwalają a 320d można wyżej podciągnąć.

 

Poza tym postaw swoja obok 320d LCI i odpal a różnicę w pracy usłyszysz bez wysiłku. 320d ma jak napisaem INNE WTRYSKI i inne ciśnienie podawania. Klepie i pracuje naprawde zauważalnie ciszej od 318d

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@dziqsek

Gdzie robiłeś chip tuning? Myślałem o powerboxie ale do 318d(LCI) nie ma i chyba nie będzie.

Z ciekawości sprawdziłem silnik F10 20D i z grubsza to samo. Prawdopodobnie wtryski inne i oczywiście soft. Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy silnikami od 18D, a 20D to ponoć ten mocniejszy ma elementy kute. 18D odlewy. Miałem okazje zobaczyć jaka jest różnica na felgach do E46 w wersji M kutych, a odlewanych. Kute podnosisz jedną ręką (felgę). Odlew dwoma i będziesz miał jeszcze ciężko. Różnica ogromniasta! Ciekawe jak z wytrzymałością? Ale jeśli w parze z wagą idzie też wytrzymałość materiału z jakiego jest ona zrobiona to ciekawe jak bardzo cierpią elementy silnika po chip tuningu i jak długo taki silnik wytrzyma? Dziqsek, a jak spalanie? Jest jakaś różnica na korzyść nowego softu?

  • 2 lata później...
Opublikowano
Panowie zadałem sobie trochę trudu i posprawdzałem różnice pomiędzy 18d 143KM a 20d 177KM i wychodzi na to że różne są wtryski, turbo i prawdopodobnie złącza intercoolera. To że 20d ma elementy kute i inne wałki można włożyć między bajki. Oczywiście do tego przeprogramowanie sterownika, bo fizycznie jest taki sam. Może niedługo będę robił taką modyfikację koledze, bo mało mu mocy :lol:
Opublikowano
Panowie zadałem sobie trochę trudu i posprawdzałem różnice pomiędzy 18d 143KM a 20d 177KM i wychodzi na to że różne są wtryski, turbo i prawdopodobnie złącza intercoolera. To że 20d ma elementy kute i inne wałki można włożyć między bajki. Oczywiście do tego przeprogramowanie sterownika, bo fizycznie jest taki sam. Może niedługo będę robił taką modyfikację koledze, bo mało mu mocy :lol:

 

Ale kotleta odgrzałeś. Prawie trzy lata leżał i w końcu się doczytałeś :cool2:

Tak na marginesie pierwszy kolega nie pytał o silnik N47.

Opublikowano
Bierz 318d z silnikiem M47TU2 ta jednostka jest bez awaryjna :wink: od N47 i zawsze możesz podnieść moc :cool2:
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nie porownuj kolego skarb bezawaryjnosci m47 i n47 bo pojecia nie masz o czym piszesz. M47 sa bardziej awaryjne i to duzo bardziej .

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Wiedziałem że na mnie nasiądziecie ,ale jeżdżę już półtora roku 318d i nic jeszcze się nie zje..ło (odpukać w niemalowane) chociaż może ,... i powinno :D a na forum nie znalazłem dużo przypadków awaryjności silników M47TU2 , co nie powiem o N47 bo jest tego multum ...itd
Opublikowano
Nie porownuj kolego skarb bezawaryjnosci m47 i n47 bo pojecia nie masz o czym piszesz. M47 sa bardziej awaryjne i to duzo bardziej .

To pokarz mi na forum tematy z awariami silników M47TU2 318d 122km ( bo przecież Ty masz takie pojecie na temat tych silników ) .......

Opublikowano
ja mam 318d 122KM i przy wycinaniu DPFa podniosłem delikatnie moc na 139KM i 303Nm i jestem zadowolony,jeśli chodzi o silniki m47 i n47 to chyba różnią się w konstrukcji rozrząd w m47 jest od strony chłodnicy a w n47 od skrzyni biegów.
Opublikowano
ja mam 318d 122KM i przy wycinaniu DPFa podniosłem delikatnie moc na 139KM i 303Nm i jestem zadowolony,jeśli chodzi o silniki m47 i n47 to chyba różnią się w konstrukcji rozrząd w m47 jest od strony chłodnicy a w n47 od skrzyni biegów.

Dokładnie :cool2: ,ale co niektórzy mówią że to jest bardzo awaryjna konstrukcja ,śmiechu warte :lol:

Opublikowano
Nie zgodzę się, turbiny to porażka w M47. Z resztą wtryski i pompy wysokiego ciśnienia również kończą sie około 200000km.

Ale brednie wypisujesz i w dodatku nie uzasadnione..ile takich przypadków było jeden,dwa :mad2:

Opublikowano
Nie zgodzę się, turbiny to porażka w M47. Z resztą wtryski i pompy wysokiego ciśnienia również kończą sie około 200000km.

Ale brednie wypisujesz i w dodatku nie uzasadnione..ile takich przypadków było jeden,dwa :mad2:

Nie jeden, dwa tylko dziesiątki. Znajomy doradca z ASO opisał to ja słowami ze turbiny w M47 wymienialo sie "wiadrami" (jak były na tyle młode ze serwisowalo sie je w ASO). Tam jest schrzaniona magistrala olejowa. Z czasem dochodzi do zakłócenia smarowania turbiny i jej zatarcia. Trzeba sie temu tematowi przyjrzeć przy okazji wymiany turbiny (i stosownie częściej po) by szybko nie zniszczyć wymienionego turbo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Kolega SKRAB ma prawdopodobnie auto po przejściach w ASO i poprzednim właścicielu który już dawno wymienił co trzeba, m47 sypią się jak każde stare już konstrukcyjnie auta i to akurat żaden powód do obrażania się czy mówienia moja 318d m47 jest super a Twoja n47 318d to padaka bo już kilka osób na forum ma rozrząd wymieniony, nie ważne że forum e90 ma kika tysięcy tematów z czego większośc to problemy z tym właśnie silnikiem ale że nie ma zatytuowania "M47 się psuje" to nie potrafi znaleźć, poczytaj sobie tematy kolego o padających panewkach , wtryskach, turbach, utratach mocy, problemami z ELV i będzie wszystko wiadomo , N47 tam raczej nie znajdziesz, jedyne marudzenia to rozrząd a to chyba niewiele , a już napewno o wiele za mało żeby mówić że n47 są awaryjne, bo NIE SĄ !!

 

Wiadomo że to nie stare silniki z Toyoty czy merca któe robią po milion km i dopiero kończą docieranie, ale awayjność n47 jest żadna w porównaniu z m47, koniec i kropka.

 

Skoro kolego masz tak MULTUM tematów z problemami n47 innymi niż rozrząd to proszę o kilka linków bo jakoś nie mogę znaleźć ale widocznie moja szukajka jest jakaś inna i faworyzuje nowsze modele :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.