Skocz do zawartości

Automatyczne światła


Grisza666

Rekomendowane odpowiedzi

Oj myślę, że nie w każdej E39. W przedliftingowych można ustawić tylko tak, aby automatycznie włączały się krótkie, jak w Fiatach.

 

No i jaką ty automatykę tu widzisz? one po prostu włączają się po przekręceniu kluczyka. Zupełnie nie przydatna funkcja.

jA MAM wersję przed liftem i jak zapomnę wyłączyć świateł to jak wysiadam mam sygnał akustyczny ale auto zostaje na zapalonych ...pozycyjnych.

 

Wg mnie ta opcja od strony technicznej nie robi nic innego jak wyłącza pozycyjne po wyjęciu kluczyka i reszty instalacji nie tyka, kto się ze mną zgadza ??

No to jest właśnie automatyka, światła automatycznie włączają się i po wyjęciu kluczyka gasną. No prościej nie można tego wytłumaczyć.

A to, że Ci to nie odpowiada, to osobna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja TAGFARLICHTE ECU (czy jakoś tak :mrgreen: ) powoduje wyłącznie to, że światła mijania gasną po wyłączeniu zapłonu (tak jak w Fiatach). Przy nieaktywnej funkcji po wyłączeniu zapłonu światła nie gasną, a dodatkowo po otwarciu drzwi mamy komunikat przypominający o wyłączeniu świateł.

 

Zgadza się. A przydymione światła drogowe jako dzienne, to funkcja dostępna w E39 posiadających LCM4.

Wymagane ręczne poprawne zakodowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja TAGFARLICHTE ECU (czy jakoś tak :mrgreen: ) powoduje wyłącznie to, że światła mijania gasną po wyłączeniu zapłonu (tak jak w Fiatach). Przy nieaktywnej funkcji po wyłączeniu zapłonu światła nie gasną, a dodatkowo po otwarciu drzwi mamy komunikat przypominający o wyłączeniu świateł.

 

Zgadza się. A przydymione światła drogowe jako dzienne, to funkcja dostępna w E39 posiadających LCM4.

Wymagane ręczne poprawne zakodowanie.

 

Ok to teraz po czym poznać że mam LCM4 albo od kiedy wychodziły z takim modułem.

A jeśli okaże się że mam starszy LCM czy istnieje możliwość wymiany na taki właśnie LCM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dołozony moduł i działa to tak,że po odpaleniu silnika zapalają się ringi i xenony czyli pozycja i mijania,a po wylączeniu zapłonu wszystko gaśnie.Oczywiście mozna to wyłączyć i zapalać światło tradycyjnie,ale w naszym kraju,to bardzo wygodna funkcja.Pozdrawiam.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
O! Czyli da się :)

Jak tego dokonać? Który to rok/m-ac Twego wózka?

 

Da się da, a robi się to tak:

Światła długie 50% mocy- jako dzienne.

 

/kodowanie przu użyciu NCS Expert, zmiany w FSW_PSW/

 

1. Skopiuj goodpfist.pfl do katalogu z profilami NCS (ncsexpert/pfs) (profil do NCS zrobiony przez Fister’a)

 

2. W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

 

3. Uruchom NCSexpert, załaduj profil fisterprofile

 

4. Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

 

5. Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- np. e39

 

6. Wybierz ECU do komunikacji, może być pierwsze z góry

 

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

 

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł LCM (Light Control Module)

 

9. Następnie wybieramy F5 (Basic functions) i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

 

10. W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

 

FL_DIMMUNG_ALS_DRL

wert_01

GED_FL_ALS_DRL

nicht_aktiv

 

na:

 

FL_DIMMUNG_ALS_DRL

wert_02

GED_FL_ALS_DRL

aktiv

 

*****************************************************************************************

Wyjaśnienie:

*****************************************************************************************

GED_FL_ALS_DRL oznacza Gedimmtes Fernlicht als DayRunningLight, a więc światła długie jako światła dzienne

 

FL_DIMMUNG_ALS_DRL oznacza Fernlicht Dimmung als DayRunningLight, a więc najprościej mówiąc stopień przyciemnienia świateł, wert_01 oznacza 0%, czyli światła świecą na maxa, wert_02 ponoć 50%, choć gdzieś cztałem że osłabiają się tylko o około 18%, tak czy inaczej w ciągu dnia można na nich jećdzić nie szkodząc innym

*****************************************************************************************

 

11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.

 

12. Teraz Wracamy do NCS (nie wyłączaliśmy go podczas wykonywania punktu 10 i 11) i wciskamy Execute Job, po chwili światła się nam zapalą, zarówno ksenony jak i długie i ustawią się nam.

 

 

Od tej pory mamy już światła długie świecące słabiej niż normalnie jako dzienne. Zapalają się po włączeniu zapłonu. Jeżeli ustawimy na pokrętle na A (Automatyczne włączane przez czujnik zmroku) czyli pokrętło w lewo, w ciągu dnia 50% długie będą jako dzienne, a jak się ściemni same przełączą się na ksenony.

 

Aha, można kodować w ten sposób również na module LCM III (nie tylko IV), sprawdzałem i działa.

 

PS: NCS to nie zabawka, jeżeli nie wiesz co robić nie rób nic. Łatwo coś uszkodzić jeżeli nie wie się co się robi. Osobiście NCS używam tylko jak muszę. Czyli tak jak w tym przypadku bo chyba nie da się tego zrobić inaczej.

 

Pozdrawiam

Roney

 

 

PS: Jedynym minusem tej opcji jest, że jak ktoś dużo siedzi z fejsem przy aucie to będzie miał w tym czasie włączone 50% długie bo świecą się one podczas włączonego zapłonu. Z drugiej strony ciekawa opcja, sam z niej korzystam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LCM-II był chyba do marca 1997 więc powyżej tej daty można próbować.

Nie ma to jednak jak zajrzeć do prawego słupka i odczytać etykietę ,

jest na niej wyraźnie oznaczona wersja.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam E39 przedliftingowe. Czy to zadziała? Jak sprawdzić jaki mam LCM. Mam auto z 1999 roku, ale wrzesień - model 2000.

 

Najprościej chyba w INPIE sprawdzić wersję LCM

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, światła dzienne (DRL) czyli 50% z długich da się zakodować od LCM2 począwszy wzwyż. Dla LCM3 i LCM4 przestawia się te same parametry (dobrze opisał to roney). Dla LCM2 trzeba przestawić parametr PROGRAMPARAMMETER_LCM z ece na us, Ustawić DRL_DIMMUNG na wert_02 i TAGFAHRLICHT_ECE na aktiv.

 

LCM4 dodatkowo we współpracy z przełącznikiem świateł z dodatkową pozycją "A" i czujnikiem RLS (Regen Licht Sensor) umożliwia pracę tak jak to zostało wcześniej opisane czyli po przekręceniu zapłonu zapalają się przygaszone drogowe jako dzienne, jak zapada zmrok, przełączają się automatycznie na mijania. Opcja dostępna w e39 chyba od września 2001.

 

Najważniejsza informacja, że uległo zmianie rozporządzenie ministra, regulujące techniczny aspekt świateł do jazdy w dzień. Zmiana polega na tym, że w ciągu dnia wraz z lampami dziennymi nie mogą być włączone żadne inne światła (tylne pozycyjne lub obrysowe) czyli nasze auta będą spełniać ten warunek i żaden policjant do takich świateł się nie przyczepi.

 

......

FL_DIMMUNG_ALS_DRL oznacza Fernlicht Dimmung als DayRunningLight, a więc najprościej mówiąc stopień przyciemnienia świateł, wert_01 oznacza 0%, czyli światła świecą na maxa, wert_02 ponoć 50%, choć gdzieś cztałem że osłabiają się tylko o około 18%, tak czy inaczej w ciągu dnia można na nich jećdzić nie szkodząc innym......

 

Małe sprostowanie:

 

wert_01 w tym przypadku to światła wyłączone (0% światła)

wert_02 to coś około 18 % (tylko nie jestem pewien, czego - czy światłości czy poboru prądu; i tylko ten jest alternatywnie dostępny w LCM2)

wert_03 to coś około 20-22%

 

50% byłoby chyba zbyt jasno, bo wieczorem nawet wert_03 jest dość intensywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja strzała jest z 99' więc ma LCMIII. Mam xenony ale nie mam czujnika zmierzchu i nie mam pozycji automatycznych świateł czy w takim aucie zaprogramuję takie światła 50% długie czy nie a jeśli tak to jak to będzie działało???

 

pozdro i czekam na opinie

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działać to będzie średnio,

po załączeniu kluczyka załączą ci się światła długie,

ale ponieważ po drodze jest przetwornica więc efekt nie do przewidzenia :|

 

Cały czas czekamy na patent aby światła zapaliły się dopiero po odpaleniu silnika lub na półśrodek w postaci wyłączania świateł w czasie kręcenia rozrusznikiem.

Jak weszła ta ustawa o światłach to już za 12 PLN można było kupić takie cudo i ja tak zrobiłem, mój drugi samochód to Passat B5 i tam na tym przekaźniku z Allegro pięknie mi się światła włączają i gasną, a tu mam LCM-II i pełna porażka, tak jaby tą elektrykę amatorzy projektowali, mało że strasznie wadliwa i zawodna to jeszcze posiada zupełnie niepożyteczne funkcje,

miałem w życiu ponad 10 samochodów, ale takiego złomu jak E39 jeszcze w życiu nie miałem,

już Polonez miał lepszą elektrykę np ta bajerancka wycieraczka czasowa z programowaniem interwału dwoma kliknięciami manetki :cool2:

BMW to gów... a nie samochód, wart tyle co złom pomniejszone o koszty odholowania na złomowisko.

Sperzdam sheeta na najblizszej giełdzie, tylko gdzie znaleźć drugiego takiego durnia który to badziewie kupi ???

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Działać to będzie średnio,

po załączeniu kluczyka załączą ci się światła długie,

ale ponieważ po drodze jest przetwornica więc efekt nie do przewidzenia :|

 

Cały czas czekamy na patent aby światła zapaliły się dopiero po odpaleniu silnika lub na półśrodek w postaci wyłączania świateł w czasie kręcenia rozrusznikiem.

Jak weszła ta ustawa o światłach to już za 12 PLN można było kupić takie cudo i ja tak zrobiłem, mój drugi samochód to Passat B5 i tam na tym przekaźniku z Allegro pięknie mi się światła włączają i gasną, a tu mam LCM-II i pełna porażka, tak jaby tą elektrykę amatorzy projektowali, mało że strasznie wadliwa i zawodna to jeszcze posiada zupełnie niepożyteczne funkcje,

miałem w życiu ponad 10 samochodów, ale takiego złomu jak E39 jeszcze w życiu nie miałem,

już Polonez miał lepszą elektrykę np ta bajerancka wycieraczka czasowa z programowaniem interwału dwoma kliknięciami manetki :cool2:

BMW to gów... a nie samochód, wart tyle co złom pomniejszone o koszty odholowania na złomowisko.

Sperzdam sheeta na najblizszej giełdzie, tylko gdzie znaleźć drugiego takiego durnia który to badziewie kupi ???

 

Ale nikt Ci nie każe korzystać z fabrycznej rzeczy, którą łatwo zaprogramować. Może sobie dołożyć inne światełka, w czym problem? Może na ebay.de kupić całe reflektory nieoryginalne z dołożonymi diodami led, w czym problem?

Problemy trzeba rozwiązywać w najprostszy możliwy sposób, a nie wymyślać i dodatkowo komplikować.

Ja jeżdżę na tak zaprogramowanych światłach już z 4 lata i nie mam z tym żadnego problemu, więc o co problem?

A pro pos. BMW zaleca ustawienie opcji 18%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.