Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bmw e36 (93rok- ord centralny.z)wyglada to tak ze jak zamykam od kierowcy to odrazu odbija zamek i za kolejnymi razami to sie powtarza poprostu niemoge zamknąć samochodu (kiedyś tak mialem raz z 6 miesiecy temu ale raz to sie zdarzyło i za kturymś razem zadziałał - a teraz padł kompletnie) aleeee jest taki patent ze jak otworze tylnie drzwi od pasarzera za kierowcą to po przekręceniu zamka zamyka się CENTRALNY i wtedy moge domknąć drzwi tylnie i samochod zamkniety ale jak zamykam z drzwiami tylnimi zamkinietymi to niechce zalapać centralny zamek:/ ju zniewiem co zrobic rozkręcilem bok tylnich drzwi ale tam bardzo ciężko do zamka się dostac wiec wole nie kombinowac... poradzcie co to morze byc - szukalem w innych tematach ale takiego patentu nie znalazlem :(

 

POzdro

Opublikowano

Mialem podobnie central odbijal poprostu sprawdz wizke kabli czy nie jest przetarta w bagazniku na klapie :D

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano
w bagarzniku? a gdzie to jest dokladniej ? gdzies skoło zamka?? bagarznika? troche tępe pytania ale naprawde niewiem od kąd zacząć i gdzie skoczyć :) POzdrawiam
Opublikowano

Mam to samo raz z prawymi raz z lewymi dzwiami przednimi - nie zawsze ale prawie za każdym razem gdy auto postoi na słońcu i się mocno nagrzeje

W zimie ani na letnie dni jeszcze nigdy mi się tak nie zdarzyło , dzieje mi się tak samo jak tobie tylko i wyłącznie po mocnym nagrzaniu samochodu przez słońce. Też muszę spojrzeć na te siłowniki (mozę lekkie przeczyszczenie pomoże) nie wiem.

Powodzenia

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

mi sie zacinal bagaznik tyklo jak bylo zimno.....

 

a wiecie dlaczego tak sie dzieje??????? bo ciegna ktore lacza zamek z silownikiem sa metalowe - i w roznych warunkach kurcza sie i rozszezaja i wtedy silownik 'jest zle popychany' - wystarczy dobrze wyragulowac silowniki.......

Opublikowano
wystarczy dobrze wyragulowac silowniki.......

 

Popieram, mój centralny też jakiś czas temu miał zły okres i nie potrafił zamknąć drzwi dopóki nie wyregulowałem cięgien między siłownikami a zamkami.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a wiecie dlaczego tak sie dzieje??????? bo ciegna ktore lacza zamek z silownikiem sa metalowe - i w roznych warunkach kurcza sie i rozszezaja i wtedy silownik 'jest zle popychany' - wystarczy dobrze wyragulowac silowniki.......

 

Nie no, z tą rozszerzalnością metalowych cięgien to trochę przegiąłeś :)

 

Ogólnie dobrze przesmarować i mała regulacja i powinno byc ok. O centralnym pisałem już parę razy...

Kai
Opublikowano
KAI - nie przegiolem tylko tak jest - wiadomo ze pret o dlugosci 15 cm nie wydluzy sie o 5cm ..... to powiedz dlaczego niektorym sie zacinaja zamki albo tylko jak jest goraca albo jak jest zimno (tak jak mi ) - wlasnie dlatego :roll2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KAI - nie przegiolem tylko tak jest - wiadomo ze pret o dlugosci 15 cm nie wydluzy sie o 5cm ..... to powiedz dlaczego niektorym sie zacinaja zamki albo tylko jak jest goraca albo jak jest zimno (tak jak mi ) - wlasnie dlatego :roll2:

 

1. Smar/olej jak jest zimno - gęstnieje i przechodzony silniczek w siłowniczku może już mieć problemy. Każde łšczenie cięgna sztywnieje.

2. Jak jest goršco - smar/olej potrafi spłynšć i już, nie ma go.

3. Komutator silniczka lubi się zabrudzić lub wytrzeć. Wtedy raz działa, raz nie i zależy to od wszystkiego.

 

Te zabawki trzeba smarować i dbać o nie, ale nikomu się nie chce (mnie też, bo kto by rozbierał dwa razy w roku wszystkie drzwi, jak się zrypie, to się nim zajmuję).

 

Nie no, bez jaj, taki pręt 15cm to może się wydłużyć o 0,5mm max (przy największych różnicach temperatur w naszym klimacie)? Raczej nie przypuszczam, żeby więcej. A taka wielkoć nie ma znaczenia przy centralnym, zobacz, jaki luz ma na zębatkach sam siłownik.

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja wim ze nic nie smarowalem tylko ustawilem silownik i jest gi - od tamtej pory wszystko dziala jak powinno :cool2:

 

ale wiadomo ze smarowac trzeba...... :mrgreen:

 

no jak... kto nie smaruje, ten nie jedzie! :)

 

nie twierdzę, że to też nie powód, ale z innych powodów, niż rozszerzalność termiczna pręta :)

Kai
Opublikowano

wszystko juz gra pojechalem do kolesia od immobilajzerów i wytlumaczyklem mu co nie tak przyszedł przestawił minimalnie "zamek" ten co w karoseri jest (a nie w drzaiwch) chodzi poporstu o ten hak i wzioł 20 zł nei za robocize tylko za wiedze hehe ale juz chodzi idealnie :) wiec cąły szkopuł był w tym wlaśnei "haku"

 

POzdrawiam i dzieki za odp.

Opublikowano

u mnie w e36 - wystarczy odkrecić dwie śrubki które sa pod uchwytem do zamykania drzwi od środka, odkrcam słupek od zamka (ten co się wciska obok szyby) potem musze odkręcić rączke od szyby i odrywam delikatnie tapicerke bo jest przyczepiona do drzwi na takei zatrzaski - trzeba ją szarpac do siebie i schodzi...

 

POzdrawiam i moze się przyda

Opublikowano
Też bym chciał troche zadbać o siłowniki , mam pytanie , jak się ściąga tapicerke w drzwiach e34 ?

 

Napiszę ci mniej więcej z pamięci, bo e34 już nie mam i pamiętam jak przez mgłę. Najwyżej koledzy dopowiedzą.

 

Najpierw wydłubujesz małym śrubokrętem joystick od sterowania lusterkami bocznymi, bądź widniejącą w tym miejscu zaślepkę.

 

Następnie zagłębiasz swój zwrok w przepastną dziurę po w/w joystick'u lub zaślepce i szukasz śrubki, którą możesz odkręcić... :wink: (do przykręcenia jej przy składaniu, przyda się śrubokręt namagnesowany lub posmarowany jakimś klejem).

 

Ze śrubek to zostaje już chyba tylko pod podłokietnikiem, czy gdzieś w tym rejonie, jedna śrubka i jedna za malutką zaślepką w obudowie klamki (przyda się jakiś elektroniczny śrubokręt lub coś w stylu cyrkla żeby zdjąć tą zaślepkę.

 

No i zbliżamy się do finału... Płaski śrubokręcik i delikatnie od dołu podważaj boczek... Co jakieś 10 cm są umieszczone takie małe spinki (zarówno na dolnej krawędzi boczka jak i jego bokach).

Nie zdziw się, że większość z nich nie będzie nadawała się do ponownego użycia (choć niektóre przeżyją). :wink: Jak już puszczą spinki na dolnej i bocznych krawiędziach to zostanie jeszcze oswobodzić górę. Z tego co pamiętam to należy to zrobić posuwistym ruchem do dołu lub do góry (na wyczucie to zrób).

 

I to wsjo... Pamiętaj żeby zakupić przed tym manewrem spinki do boczków, bo niewiele zostanie sprawnych po demontażu. Uważaj również przy wyciąganiu zużytych spinek z boczka, gdyż możesz uszkodzić plastikowy szablon (gniazda) w których "siedzą". Spinki wkłada się w gniazda na zasadzie wkręcania i wyjmuje podobnie, lecz trzeba sobie delikatnie pomóc jakimś narzędziem żeby czegoś nie zniszczyć.

 

Koszt jednej spinki w ASO to chyba 1zł lub 1,50 zł.

 

 

powodzenia!

 

 

BTW. u mnie w e34 też centralny odbijał.... pomogło czyszczenie i smarowanie zamków.

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
sorki ze wracam do starego tematu..ale mam podobny problem z centralnym zamkiem(odbija)w e36..ale odbija tylko raz..jak przekrece drugi raz kluczyk to juz sie zamyka na stale..mam taie pytanko do tego co pisaliscie..w jaki sposob stwierdzic ktory to silownik powoduje?czy moze miec to cos wspolnego tez z klapką od baku? bo moja klapka zamyka sie razem z centralnym ale jak sie nie zamkne od srodka to czasem widze w prawym lusterku jak sie otwiera(jest zupelnie loozna :) z gory dzieki za pomoc :) pozdro :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.