Skocz do zawartości

Czy padł termostat?


sizar87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Poczytałem troszke na forum i nie jestem czy to napewno termostat, dlatego tez pisze. Wczoraj jak sobie stałem w korku wskazówka temp prawie odrazu skoczyła mi na czerwone pole, no ale wiadomo zdarza sie przy takiej temp zewnetrznej. A gdy juz wyjechałem na trase problem praktycznie nie znikł. Temp spadła tylko troche a jak sie zatrzymałem znowu na czerwone. Jak myslicie czy padł mi termostat czy to cos innego?

Silnik 1.8 m43

Z gory dzieki za odpowiedzi.

BMW i jest zabawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stałem w korku wskazówka temp prawie odrazu skoczyła mi na czerwone pole, no ale wiadomo zdarza sie przy takiej temp zewnetrznej
- nie, nie zdarza się. Jeżeli się zdarza to coś jest uszkodzone, mało tego doprowadzić to może do pęknięcia głowicy czyli nieopłacalnej naprawy tego typu silnika.

 

Termostat - nie wiadomo. To jedna z możliwości. Drugą możliwością, która statystycznie ma miejsce jest uszkodzone sprzęgło wiskotyczne (visco, wisko).

 

Znajdź sobie na forum, nawet w tych wybranych tematach jest jak się je sprawdza. Jeżeli poza korkami było lepiej to silnik chłodził się naturalnie przez nerki i tutaj właśnie wróżyłbym posadzoną wiskozę.

 

Nie jeździj lepiej tym autem jak wiesz ze gdzies moze sie zakorkowac bo posadzisz głowicę. Ja tak miałem jak jeszcze jeździlem m40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie na trasie było tylko troche lepiaj wskazówka opadła tylko troche za przedostatnia kreske. Potem jak wrocilem do domu po zgaszeniu silnika chciałem odkrecic korek od chłodnicy ale zaczeło wyrzucac mi plyn. Po jakims czesie postanowiłem znowu sprawdzic czy bedzie sie tak robic i buło ok. Ale dzisiaj jak jechałem do pracy znowu złapał temp. nie na czerwone ale na przedostatnia kreske co sie nigdy nie zdarzało.
BMW i jest zabawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od wymiany termostatu bo to w miarę nie duży wydatek. Jeżeli to nie przyniesie skutku wymień sprzęgło wiskotyczne napędzające wentylator,a jezeli masz na tyle gotówki wymień oba elementy jednocześnie bo bywają częstą przyczyną przegrzania silników w BMW. Jest też niewielkie prawdopodobieństwo że uszkodzeniu uległ wirnik w pompie wody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli obieg płynu chłodzącego przepływającego przez chłodnice zostanie zablokowany to wisko może się nie załączać mimo że jest sprawne. Zagrzej silnik na postoju tak żeby wskazówka temperatury była na ok 3/4. Zgaś silnik i dotknij chłodnicy. Cała powierzchnia radiatora musi być gorąca. Jeżeli nie jest gorąca, albo jest tylko na górze to winny jest termostat, albo pompa wody. Jeżeli jednak cała będzie gorąca to zapal silnik i przy otwartej masce dodaj gazu. Musi być wyczówalny podmuch i słyszalny wyraźny szum wywołany przez wentylator. Jeżeli tak nie będzie to znaczy że wisko się nie włącza. Temperatura otwarcia termostatu i temperatura załączania wiska są tak zsynchronizowane że przy zagrzanym silniku wskazówka temperatury stoi mniej więcej w pionie i praktycznie nie widać żeby wychylała się w którakolwiek stronę niezależnie od warunków pracy silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ten wentylator załancza sie normalnie. ale zauwazyłem rano jak zapaliłem ze strasznie szybko sie nagrzał silnik praktycznie po 2 min wskazówka wskoczyła na przedostatnia kreske.
albo czujnik albo wskaźnik jest zepsuty,nie jest możliwe żeby po 2 minutach osiągnął taka temperaturę.
A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że uwalone visco skutecznie psuje łożysko pompy wody i doprowadza do jej cieknięcia... Jeśli macie uszkodzone visco to polecam wymieniać :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że uwalone visco skutecznie psuje łożysko pompy wody i doprowadza do jej cieknięcia... Jeśli macie uszkodzone visco to polecam wymieniać :cool2:

narazie nie zauwazyłem zadnych wyciekow takze badzmy dobrej mysli.

A jeszcze zapytam. Czy takie zachowanie moze miec jakis zwiazek z walnienta uszczelka pod glowica? Znajomy mi rzucił takie hasło...

BMW i jest zabawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam że nie możliwe żeby po nocnym postoju temperatura skoczyła tak gwałtownie. Po dwuch minutach to mogłaby wyjść trochę poza niebieskie pole. Sprawdź oporność czujnika. Co do uszczelki pod głowicą to gdyby była uszkodzona miałbyś ubytki płynu. Jeżeli jego poziom mieści się w oznaczeniach na zbiorniczku wyrównawczym i nie dolewasz to możesz to raczej wykluczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę sie do tematu

 

u mnie jak jade temp stoi 90* wszystko gitara

 

ale co ciekawe- ostatnio stoje w korku z 15min i widze ze temp wyskoczyla po za 90* do nastepnej kreski i jakby obroty auta wzrosly-albo mi sie tylko tak wydawalo ze wzrosly (ciezko powiedziec bo cos mi obrotomierz glupieje)

 

ale jak ruszylem to wrocilo do normy na 90*

co ciekawe juz 2gi raz taka akcja

a jak niedawno zapalilem auto i 15min na podworku stalem wieczorem specjalnie zeby zobaczyc co sie bedzie dzialo to ni huhu 90 stopni mial i tyle. wiec nie wiem w czym problem-byle mi sie to nie powtorzylo bo będą jaja- co to moze byc winne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat,

 

przedzierałem sie przez miasto, bylo troche stania w korkach, mam zasade ze wylaczam klime kilka minut wczesniej zawsze przed planowanym postojem, wiec to zrobilem. Gdy zjechalem na parking podkusilo mnie wyjsc i zobaczyc czy wylaczyl sie wiatrak od klimy, jednak caly czas pracowal (klima wyłaczona 5 minut temu). Po kilku godzinach odpalilem silnik i wiatrak nie wlaczyl sie...

Czy to oznacza ze visco nie daje rady ? Jak sprawdzic visco, nie miałem charakterystycznego huczenia wiec chyba nie działa jak trzeba ?

Jakiej firmy polecacie kupic visco jesli juz umarło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.