Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Niedawno kupiłem 525d i zastanawia mnie jedna rzecz.

Średnie zużycie paliwa wg komputera to 6.3 l w cyklu mieszanym. Faktyczne (na zasadzie tankowania do pełna i przeliczania) wychodzi mi około 8.5 l.

To samo było na dłuższych trasach poza miastem. Wskazanie kompa 5.2 l, a w rzeczywistości około 6.5 l.

Moje pytanie to czy to jest normalne (raczej nie)? Chyba raczej komp powinien wskazywać w miarę prawidłowe zużycie, a tu mam rzeczywiste zużycie o 25-35 % większe niż wskazanie komputera.

 

Może ktoś spotkał się z takim zjawiskiem? Podejrzewał bym przepływkę, ale podobno jest dobra (diagnoza na kompie). Jakiś wyciek gdzieś, czy co? Może ktoś się spotkał z takim problemem?

Czy wam prawidłowo komp wskazuje zużycie (szczególnie w dieslach cr)?

Edytowane przez uriel81
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego to norma, nie masz się czym martwić.

Można to skorygować np Disem, ale ja bym tam wolał żeby tak pokazywało, pezynajmniej oko cieszy :mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano

Z jednej strony ładnie wygląda zużycie średnie 6.3 l, ale z drugiej wiąże się to ze złym wskazaniem zasięgu (tak myślę). Niby nie mieszkamy na Syberii i stacji u nas dostatek, ale jak np. widzę, że mam paliwa na 30 km, to jeszcze jeżdżę i może się okazać, że będę z "wiaderkiem" biegał.

W benzynach też tak jest, czy tylko w dieslach?

Czym to jest spowodowane? Chodzi tylko o przelicznik (proporcję), czy jak przestawię, że przy zużyciu 9 l (miasto?) będzie się zgadzać, to przy 6 l (stałe 90 km/h) będzie nadal źle?

Opublikowano
Może masz zmieniony program (chiptuning)? Wtedy tez ekonomizer moze wskazywac niewlasciwie.
Opublikowano
jak np. widzę, że mam paliwa na 30 km, to jeszcze jeżdżę

 

nie polecam takiej jazdy

 

pompa paliwa podczas pracy powinna byc zanurzona w paliwie. jesli nie jest, o wiele szybciej sie zuzywa, wiec jesli nie ma bardzo uzasdnionej potrzeby, to raczej nie powinno sie dopuszczac do jazdy z tak niskim poziomem paliwa

 

ja staram sie nigdy nie wchodzic na rezerwe wlasnie z tego powodu

Opublikowano
Przeczytałem temat w "linku" który podał kolega 'limited' i padło tam pytanie na które nie pojawiła się odpowiedz "czy da się zrobić korekte na małym kompie (OBC)?
Opublikowano

Z artykułu umieszczonego pod tym adresem wynika, że nie da się tego zrobić bez podłączania do kompa (test 20 = niedostępny).

Ale czy da się to zrobić podłączając do kompa? Myślę, że tak, ale tu musiał by się wypowiedzieć jakiś ekspert ;).

Dodam tylko, że u mnie z opisanych w powyższym artykule testów działa tylko: 1, 2 i 19. Ciekawe.

 

Może masz zmieniony program (chiptuning)? Wtedy tez ekonomizer moze wskazywac niewlasciwie.

No tego nie wiem i nie wiem jak to sprawdzić. Aż tak bardzo się jeszcze nie zdążyłem zagłębić w moją zabaweczkę.

Opublikowano

Z tego co sie dowiedziałem, komputer pokazuje "na slepo" wskazanie zuzycia na podstawie tego, ile wg niego podaje na wtryski paliwa.

Wystarczy, że któryś wtrysk/wtryski przelewają i już rzeczywista wartość spalania odbiega od tej z komputera, bo on sam nie jest w stanie tego wychwycić

 

Wtedy można wprowadzić korekcje jak pisze kolega limited

Opublikowano

Co ma się nie dać: wszystko się da... Ja mam auto z najuboższym OBC i mam skorygowane o 7% ("z kija wychodziło więcej). Test 20 jest standardowo zablokowany. Jak się OBC testem 19 odblokuje ukryte menu ("OFF") i bez wychodzenia z testów przejdzie do testu 20, to ukaże się magiczna liczba 1000. Jak wciskając kolejno migające cyferki zmienimy tą liczbę (da się w zakresie bodajże 0800-1200), to wtedy OBC będzie pokazywał o 20% mniej niż poprzednio (0800) lub o 20% więcej niż poprzednio (1200). U mnie po roku jazdy ustaliłem, że rzeczywiste zużycie, "z kija", jest o 7% wyższe. Zmieniłem magiczną liczbę na 1070 i teraz jest gites - zgadza się z dokładnością do setnych części litra...

Jakby ktoś potrzebował porady, chętnie służę pomocą...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

U mnie mam jakąś dziwną sytuację. Działają mi tylko testy 1, 2, i 19. Na dodatek przełączanie w teście 19 na on lub off nic nie zmienia.

Może ja coś źle kombinuję.

Opublikowano
U mnie mam jakąś dziwną sytuację. Działają mi tylko testy 1, 2, i 19. Na dodatek przełączanie w teście 19 na on lub off nic nie zmienia.

Może ja coś źle kombinuję.

 

Źle kombinujesz bo nie czytałeś chyba tematu z linku :wink:

 

"Klikasz w prawy do momentu pokazania się TEST nr.19 i wtedy lewym przyciskiem klikasz tak aż na wyświetlaczu będzie suma którą policzyłeś z VIN. Klikasz znowu w prawy, przechodzisz do TEST nr.20"

 

Ta magiczna liczba to suma 5 ostatnich cyfr VIN

Opublikowano
Źle kombinujesz bo nie czytałeś chyba tematu z linku :wink:

 

"Klikasz w prawy do momentu pokazania się TEST nr.19 i wtedy lewym przyciskiem klikasz tak aż na wyświetlaczu będzie suma którą policzyłeś z VIN. Klikasz znowu w prawy, przechodzisz do TEST nr.20"

 

Ta magiczna liczba to suma 5 ostatnich cyfr VIN

Nie mam prawego i lewego przycisku (mam tylko lewy), bo mam tzw. "mały komputer".

Informację, jak się nim bawić wyciągnąłem z artykułu umieszczonego pod tym adresem: http://rapidshare.com/files/82075434/artykul_obc.rar.html.

U mnie jednak nie działa to tak, jak tam napisali.

(No chyba, że źle zrozumiałem to, co napisałeś ;)).

Opublikowano
Może popełniasz ten sam błąd co i ja :) Wchodzisz na pozycję 19 i wtedy napis zmienia się raz na off \on. Kiedy jest na off (tak off) wciskasz przycisk ten na gałce kierunkowskazów(albo na desce nie jestem teraz pewien :lol: ) aż zniknie(z 2 sekundy)napis wtedy dopiero przechodzisz do testów :wink: U mnie nie trzeba wpisywać zadnych cyfr :)
Opublikowano
[...]Nie mam prawego i lewego przycisku (mam tylko lewy), bo mam tzw. "mały komputer".

Informację, jak się nim bawić wyciągnąłem z artykułu umieszczonego pod tym adresem: http://rapidshare.com/files/82075434/artykul_obc.rar.html.

U mnie jednak nie działa to tak, jak tam napisali.

(No chyba, że źle zrozumiałem to, co napisałeś ;)).

 

Widać źle zrozumiałeś... Ja też na początku miałem problemy... Przekręcasz kluczyk co najmniej do pozycji aż zaświeci się kontrolka AIRBAG. Wciskasz i trzymasz przycisk od kasowania dziennego licznika (nazywajmy go dalej guzikiem). Po chwili zaświeci Ci się tekst TEST1 (czy TEST01). Puszczasz guzik ale tylko na chwilkę, żeby nie włączył się pierwszy test i wciskając guzik na chwilkę przechodzisz do testu 19. Każde kolejne krótkie wciśnięcie będzie powodować zmianę kolejnych testów. Jak dojedziesz do 19 to puszczasz guzik. Po chwili pojawi Ci się zmianiający się napis ON lub OFF. W chwili świecenia OFF musisz wcisnąć guzik i przytrzymać. Po chwili pojawi Ci się napis TEST19 (OBC odblokowane) i wtedy musisz na krótko puścić guzik i wciskając na krótko kolejny raz dochodzisz do 20 (możesz też przejść całą rundkę testów dla uspokojenia) :mrgreen:. Gdy wciskając na krótko guzik dojedziesz do 20 to puszczasz i wtedy pojawi Ci się magiczna liczba 1000 z migającą jedną cyferką. Wciskając zmieniasz jej wartość, a jak zrobisz przerwę i nie będziesz wciskać, to zacznie migać kolejna. Tą metodą zmienisz wartość współczynnika na żądany. Po tym wciskasz na dłużej guzik, wyświetli się TEST20, następnie wciskasz kolejny raz i po temacie.

 

powodzenia

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Dopiero dziś miałem okazję sprawdzić.

Jak dojedziesz do 19 to puszczasz guzik. Po chwili pojawi Ci się zmianiający się napis ON lub OFF. W chwili świecenia OFF musisz wcisnąć guzik i przytrzymać. Po chwili pojawi Ci się napis TEST19 (OBC odblokowane)

Dzięki, rzeczywiście popełniałem błąd wciskając podczas ON na krótko. Dziś się udało.

Będę się musiał jeszcze pobawić tą 20.

Dzięki za wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.