Skocz do zawartości

320 D Wymiana tulej wachacza - Jak ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie, wybiła mi się tuleja wachacza od strony tylniego siedzenia.

Wymienię raczej wszystkie, ale może ktoś kto już to robił podpowie jak się do tego bezproblemowo zabrać, żeby nie stracić nerwów i całego dnia??

Czy trzeba ściągać cały wachacz, czy wystarczy odkręcić te 3 śruby w gnieździe i da radę jakoś to wybić?

 

Dzięki z góry za pomoc.

Siła i Honor
Opublikowano
co do tych tulei to nie trzeba ściągać wahacza przynajmniej w e36 :) wystarczy te 3 śruby odkręcić i zejdzie w duł "parę" postów niżej był temat już o tym, wybić jest w miarę łatwo gorzej we wbiciem ale do tego można by sobie przyrząd jakiś prosty zrobić i bez problemów w tedy sie obejdzie, a zapomniałem dodać ze do tej operacji potrzebny jest kanał lub podnośnik aby była swoboda :) i koniecznie po wymianie trzeba jechać na zbieżność Pwoodzonka:)
Opublikowano
Jaki objaw?

 

Coś mi stuka w zawieszce na dziurach, właśnie w okolicach tylnego nadkola, siedzenia... chociaż dźwięk się trochę przenosi, najbardziej słyszalny jest jakby w tym miejscu.

Siła i Honor
Opublikowano
Moze to byc tuleja, jesli jest uszkodzona to autem moze nosic, moze byc niestabilny. Musisz tez zwrocic uwage na to, ze w e46 szubko wybijaja sie łozyska tylnich amortyzatorw- sprawdz te poduszki, bo jesli to poduchy a nie tuleja to zaoszczedzisz mnustwo nerowow. Wez latarke swiec sobie i obserwuj w nadkolu a kolega nich Ci dociska auto z tyłu , jak zauwazysz ze guma klepie to masz powod.
Opublikowano
Moze to byc tuleja, jesli jest uszkodzona to autem moze nosic, moze byc niestabilny.

Tak właśnie dzieje się na jakiś nierównościach, czuję jak auto jakby traciło przyczepność i jakby majtało lekko dupą.

Siła i Honor
Opublikowano

koniecznie po wymianie trzeba jechać na zbieżność Pwoodzonka:)

 

Dlaczego koniecznie? Jeśli tuleja będzie taka sama to nic nie powinno się zmienić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

koniecznie po wymianie trzeba jechać na zbieżność Pwoodzonka:)

 

Dlaczego koniecznie? Jeśli tuleja będzie taka sama to nic nie powinno się zmienić.

 

Zmienia się wszystko bo tuleje mają owalne otwory mocowania, a nie ma opcji abyś nawet znacząc sobie jakoś stare ustwienia skręcił to tak samo. Dodatkowo nigdy nie ma pewności, że poprzednio była robiona geometria przy nowych czy już troche zjechanych tulejach.

Opublikowano
Łożyska są z przodu. Ja wymieniłem na wszystkich 4 amorach bo miałem wybite , chyba częsta przypadłeść.

 

Kitu nie wciskaj :nienie:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY31&mospid=47624&btnr=33_0841&hg=33&fg=45

 

element nr.7 sprawdz co jest tam napisane............. :duh:

Opublikowano

koniecznie po wymianie trzeba jechać na zbieżność Pwoodzonka:)

 

Dlaczego koniecznie? Jeśli tuleja będzie taka sama to nic nie powinno się zmienić.

 

Zmienia się wszystko bo tuleje mają owalne otwory mocowania, a nie ma opcji abyś nawet znacząc sobie jakoś stare ustwienia skręcił to tak samo. Dodatkowo nigdy nie ma pewności, że poprzednio była robiona geometria przy nowych czy już troche zjechanych tulejach.

 

 

po wymianie tuleji geometria niekoniecznie , sprawdzałem nic sie nie zmienia, mocowanie tuleji ma prowadzenia co powoduje przykręcenie w takiej samej pozycji , jedynie wymiana wachacza powoduje zmiane geometrji. nawet wymiana amowkow nie zmienia geometrji( po wymianie byłem na geometrji i nic nie zmieniło sie ) chyba że idealnie wszystko poustawiałem przy wymianie :cool2:

 

a co do wymiany tuleji to wystarczy kanał i podnosnik

odkrecamy osłone alu pod silnikiem potem 2 sruby od łapy mocujacej tuleje

tuleja ktora jest pierwszy raz wymieniana cięzko schodzi i trza ją rozwalic wiertarka lub przecinakiem uwaga leci z niej olej

 

nowa tuleje wciskamy np; na mydełko , nie stosujemy smaru lub oleju

i skrecamy wszystko w odwrotnej kolejnosci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bolo73: tyle, że my piszemy o TYLE, nie o przodzie.
Opublikowano

ups sorka troszke mało czytelny opis :modlitwa:

 

kiedys czytałem opis i można wymienić ta tuleję bez wykrecania wachacza ale do wcisnięcia potrzebna jest taka ręczna prasa

Opublikowano

Panowie zluzujcie trochę z tymi kłótniami , bo mi chodzi o tył, a nie o przód...

Z całym szacunkiem, ale robicie więcej zamieszania niż mi pomagacie.

 

O jaką praskę chodzi?

Siła i Honor
Opublikowano
co do praski to zapewne koledzy mają coś namyśli aby wcisnąć tulei, czy to ze śruby i dwóch blach zrobioną czy tam hydrauliczna ja osobiście młoteczkiem wbiłem jakoś weszła ale następnym razem zrobię coś w stylu praski bo będzie mniej nerwów :) a młoteczkiem bez wyciągania to tak sobie idzie bo trzeba zaprzeć jakoś ten wahacz aby się nie ruszał, a jeśli jest jakiś przy żad lub ktoś coś zmajstrował niech się podzieli zdjęciem aby i inni mogli sobie zrobić jakaś tam praskę oczywiście jeśli patent nie jest chroniony w urzędzie :8)
Opublikowano
Jak to wymienic w 45 min.ale najpierw przygotuj sobie narzedzia,a mianowicie zmontuj praske,wystarczy sroba o dlugosci okolo 15cm, i tuleja stalowa,lub obrzyn z jakiejs rorki o srednicy wewnetrznej wiekszej niz tuleja wymieniana.do tego plaskownik o dlugosci 7-8cm.(tak to wyglada http://img407.imageshack.us/my.php?image=abcd0001u.jpg troche prymitywnie,ale gront ze dziala.) ja wymienialem to tylko na standardowym lewarku,niemialem dostepu do kanalu.a iwec,podnosisz autko ,odkrecasz kolo,odkrecasz amortyzator,(wystarczy u dolu)odkrecasz te 3 sroby mocujace tuleje w progu i opuszczasz to w dol.odkrecasz srobe mocujaca(zabespieczajaca)tuleje.zciagasz uchwyt mocujacy z tulei.i tu moze byc problem,bo moze sie okazac ze tuleje nie tak latwo mozna wybic,w twojej sytuacji raczej bedzie to latwe bo masz juz luz na niej(tak wynika z twojego opisu)jesli nie to poprostu ja rozwierc,i tak jest do wywalenia.po usunieciu starej tuleji monujemy nowa przy uzyciu tej ala praski,krawedzie mozesz lekko przesmarowac wd 40 bedzie lzej wchodzilo,(wd40 sie utlenia wiec po jakims czasie wyparuje)sposub uzycia tej ala praski.od wewnetrznej strony wachacza przekladasz srobe z jednym z plaskownikow tak aby plaskownik sie zapieral o wachacz,natomiast od zewnetrznej wkladasz na ow srobe nowa tuleje,plaskowniczek i calosc dokrecasz nakredka.salosc skrecasz do momentu az tuleja wejdzie w wachacz,w momencie gdy tuleja bedzie na rowni z wachaczem po wewnetrznej stronie,odkrecasz srobe i zakladasz tuleje wczesniej przygotowana,i ponownie skrecasz tak aby tuleja wyszla na zewnatrz wachacza,w taki sposub aby obie jej strony byly rowne po obu stronach.Gotowe.reszta niepowinna sprawic ci problemow.mam nadzieje ze opisalem to zrozumiale.powodzenia.
Opublikowano

Dzięki !:cool2:

Zajrzę pod auto w następnym tygodniu i postaram się to wymienić wedle opisu ;)

 

Jak się uda podzielę się "wrażeniami" :cool2:

Siła i Honor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.