Skocz do zawartości

quattro a BMW


318tds

Rekomendowane odpowiedzi

dokładnie to był test tego typu - tylko że tu sa nowsze modele ...

 

nie ma dywagować - szpera lepiej ciągnie od zwykłego napędu na tył , a x-drive lepiej od szpery ...

 

 

wg najnowszysch testów bmw radzi sobie najlepiej np podczas ruszania s kopnego śniegu , z ubitego śniegu i na lodzie ...

 

 

tylko czemu kubica zawsze ostatni ? bo nie ma x-drive :mrgreen: :mad2: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj masz pokazane

 

 

to może mi ktoś wytłumaczyć jaki jest sens napędu quattro???? skoro tylne koła nie mają przyczepności auto nie rusza to tak jakby miało napęd tylko na tył... ja to tak odbieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest sytuacja extremalna - na sniegu wygląda to na pewno inaczej - tył ma zawsze minimalna przyczepność , przód też się coś kręci i pewnie elektronika reaguje zupełnie inaczej ... Ta sytuacja pokazuje jak elektronika jest głupia czasami ...

 

Bardzo trafnie to ujales. Sytuacja jak w tym tescie jest praktycznie nie mozliwa w warunkach drogowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niemożłiwa??? Zjechałeś tylnymi kołami z drogi na śnieg, koła lekko się zakopały bo było miękko a stoją zaraz przed częścią asfaltową więc mają do pokonania stopień więc nie pojadą do przodu bez pomocy przednich kół, które w tym Audi się nie załączą bo tył się kręci. Takich sytuacji w zimę gdy mocno popada jest dużo, szczególnie przy ciężkim aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjechałeś tylnymi kołami z drogi na śnieg, koła lekko się zakopały bo było miękko a stoją zaraz przed częścią asfaltową więc mają do pokonania stopień więc nie pojadą do przodu bez pomocy przednich kół, które w tym Audi się nie załączą bo tył się kręci.

 

 

dokładnie, więc ten pseudo napęd 4x4 mozna sobie wsadzić...

 

nie znam się dokładnie na 4wd więc nie będę się kłócił,

ale miałem kiedyś jeepa cherokee i tam nie było by takiego problemu co w przypadku tego audi.

 

no i zawsze myslałem że audi quattro to po prostu auto 4x4, ale po zobaczeniu tego filmiku bardzo się zawiodłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tutaj masz pokazane

 

no niezle, a ja glupi zawsze myslalem, ze naped X w bmw to taka podroba Q z audi :) a okazuje sie, ze audi trzeba wypychac :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie spokojniej z tymi opiniami o quattro

 

W ten filmik to po prostu nie wierze. Poczytajcie jakie są tam komentarze.

Jak ktoś powiedział wcześniej że elektronika w D3 głupieje, ale nie wydaje mi się, żeby to tak było.

Najlepiej by było posłuchać opinii kogoś kto tym jeździł.

 

Nie wiem jak Wy panowie ale ja w YT nie wierze ale zobaczcie to jak już linkujemy:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hahaha.. ten film to jakaś reklama Audi. Takiej debilnej manipulacji to jeszcze nie widziałem. :duh:

 

W ten sposób to mogę udowodnić, że Jeep Grand Cherokee jest gorszy od tylnonapędowej 118d. :)

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożłiwa??? Zjechałeś tylnymi kołami z drogi na śnieg, koła lekko się zakopały bo było miękko a stoją zaraz przed częścią asfaltową więc mają do pokonania stopień więc nie pojadą do przodu bez pomocy przednich kół, które w tym Audi się nie załączą bo tył się kręci. Takich sytuacji w zimę gdy mocno popada jest dużo, szczególnie przy ciężkim aucie.

 

nigdy nie zdazy sie w warunkach poslizgu sytuacja idealnie stuprocentowej utraty przyczepnosci obu tylnych kol lub idealnej przyczepnosci obu przednich kol. O to mi chodzilo . Poza tym nie chce mi sie wierzyc, ze quattro to kupa i tyle.

Ponadto chce sie dowiedziec czy xdrive w e61 jest dobry i dziala przewidywalnie w warunkach drogowych.

 

Haldexem tez pojedziesz w sniegu i na lodzie np ruszajac. Ale nie usmiecha mi sie przezyc sytuacje, w ktorej auto ciagnac przodem przy 80 km/h nagle szarpnie dupą bo sie druga os wlaczyla wjezdzajac na lod, snieg czy bloto.

 

Wiem ze quattro nie robi takich niespodzianek, nie wiem jak jest z XDRIVE w e61

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Xdrive właśnie jest genialny w sytuacjach o których piszesz. Rozdział mocy na osie w pełni współpracuje z systemem kontroli trakcji, a to sprawdza się właśnie głównie w sensie bezpiecznej jazdy na śliskim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zawsze mnie zastanawialo to, jesli xDrive jest tak dobrze przemyslanym systemem napedu na 4 kola, dlaczego nie jest opcja dla 550i, tylko konczy sie na silnikach sredniej mocy jak 530i czy 530d :?:

 

Aktualnie w E60 montowany jest dla 525i, 530i, 525d, 530d.

Mysle, ze mialby ogromne wziecie w 545i oraz 550i.

 

Wiadomo, ze 545i oraz 550i to auta stworzone na potrzeby dobrego przyspieszenia. xDrive ten czas z pewnoscia popsuje na dobrej, suchej nawierzchni, zwlaszcza gdy rozpoczynamy pomiar od wyzszych predkosci (duzy opor dyferencjalow), ale przeciez na naszej szerokosci geograficznej bardzo czesto zdazaja sie warunki pogodowe nie sprzyjajace tylnemu napedowi... Pytanie zatem dlaczego :?:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie zastanawialo to, jesli xDrive jest tak dobrze przemyslanym systemem napedu na 4 kola, dlaczego nie jest opcja dla 550i, tylko konczy sie na silnikach sredniej mocy jak 530i czy 530d :?:

 

Aktualnie w E60 montowany jest dla 525i, 530i, 525d, 530d.

Mysle, ze mialby ogromne wziecie w 545i oraz 550i.

 

Wiadomo, ze 545i oraz 550i to auta stworzone na potrzeby dobrego przyspieszenia. xDrive ten czas z pewnoscia popsuje na dobrej, suchej nawierzchni, zwlaszcza gdy rozpoczynamy pomiar od wyzszych predkosci (duzy opor dyferencjalow), ale przeciez na naszej szerokosci geograficznej bardzo czesto zdazaja sie warunki pogodowe nie sprzyjajace tylnemu napedowi... Pytanie zatem dlaczego :?:

 

Xdrive nie kończy się na samochodach średniej mocy ,a :

X3/X5 3.0sd 286 KM

X5 4.8is

X6 407 KM

535xi 306 KM w USA

itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawsze mnie zastanawialo to, jesli xDrive jest tak dobrze przemyslanym systemem napedu na 4 kola, dlaczego nie jest opcja dla 550i, :?:

A co z najmocniejszymi maszynami? Co z M?

 

Gdzies wyczytalem, ze moment obrotowy nowych M zostal ograniczony, poniewaz nie wytrzymywalaby skrzynia biegow. Byc moze xDrive tez? :|

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawsze mnie zastanawialo to, jesli xDrive jest tak dobrze przemyslanym systemem napedu na 4 kola, dlaczego nie jest opcja dla 550i, :?:

A co z najmocniejszymi maszynami? Co z M?

 

Gdzies wyczytalem, ze moment obrotowy nowych M zostal ograniczony, poniewaz nie wytrzymywalaby skrzynia biegow. Byc moze xDrive tez? :|

 

Brak logiki w tym co piszesz. 550i nie ma więcej momentu od X5 a tam X-Drive jest i to przy cięższym znacznie aucie.

 

Zawsze mnie zastanawialo to, jesli xDrive jest tak dobrze przemyslanym systemem napedu na 4 kola, dlaczego nie jest opcja dla 550i, tylko konczy sie na silnikach sredniej mocy jak 530i czy 530d :?:

 

Aktualnie w E60 montowany jest dla 525i, 530i, 525d, 530d.

Mysle, ze mialby ogromne wziecie w 545i oraz 550i.

 

Wiadomo, ze 545i oraz 550i to auta stworzone na potrzeby dobrego przyspieszenia. xDrive ten czas z pewnoscia popsuje na dobrej, suchej nawierzchni, zwlaszcza gdy rozpoczynamy pomiar od wyzszych predkosci (duzy opor dyferencjalow), ale przeciez na naszej szerokosci geograficznej bardzo czesto zdazaja sie warunki pogodowe nie sprzyjajace tylnemu napedowi... Pytanie zatem dlaczego :?:

 

Nie można iść tą logiką. Pamiętaj, że 550i to auto nastawione na osiągi, a X-Drive to znacznie większa masa.

 

Czemu Porsche GT3 nie ma napędu 4x4? Czemu nie ma go M3 i M5? Właśnie dlatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlaczego zatem Audi wprowadza to w swoje RS i S? Dlaczego nie stanowi to chociaz opcji?

 

mmw: Tu nie moja logika zawiodla, a brak wiedzy. Nie wiedzialem, ze X5 ma lepszy moment :|

 

@edit

No niestety X5 nie ma lepszego momentu, 550i ma 490Nm a X4 4.8 ma 475Nm.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo Audi zbudowało swoją markę sportową na quattro. To tradycja.

 

Po drugie i znacznie ważniejsze, Audi nie ma technologii napędu na tylną oś. Jak sobie wyobrażasz auto o mocy 300-400KM z napędem na przód? Jest taki wynalazek, zwie się Focus RS, ale nie jest to najlepszy pomysł na gorszą nawierzchnię. Audi nie ma wyjścia. Więcej mocy musi się równać napędowi 4x4.

 

Nie pisałem że X5 ma większy moment. Pisałem, że mają porównywalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie spokojniej z tymi opiniami o quattro

 

W ten filmik to po prostu nie wierze. Poczytajcie jakie są tam komentarze.

Jak ktoś powiedział wcześniej że elektronika w D3 głupieje, ale nie wydaje mi się, żeby to tak było.

Najlepiej by było posłuchać opinii kogoś kto tym jeździł.

 

Nie wiem jak Wy panowie ale ja w YT nie wierze ale zobaczcie to jak już linkujemy:

nissan patrol gorszy od audi :mad2: :roll2: napewno reklama!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A coz to za skomplikowana technologia? Po prostu most. Wydaje mi sie ze znacznie bardziej skomplikowane jest jakiekolwiek 4x4.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A coz to za skomplikowana technologia? Po prostu most. Wydaje mi sie ze znacznie bardziej skomplikowane jest jakiekolwiek 4x4.

 

Tu nie chodzi o komplikację tylko brak technologii w danej marce. Tworzenie specjalnie napędu na tylną oś dla jednego czy dwóch konkretnych modeli nie ma sensu i byłoby strasznie kosztowne. Napęd na tył to nie tylko most, ale zmiany w konstrukcji skrzyni biegów i połowy auta. Alfa Romeo przechodzi na tylny napęd i będzie korzystała z technologii Cadillaca czyli GM, bo nie opłaca się tworzyć od zera własnej technologii na to.

 

Dlaczego BMW korzysta w turbosprężarek Mitsubishi w benzynowcach? Bo są sprawdzone i trwałe a BMW nie musi od nowa opracowywać technologii własnej. Takich przykładów w motoryzacji jest mnóstwo. W pierwszym Mini Cooperze zastosowano silniki Chryslera bo nie opłacało się tworzyć małolitrażowej jednostki specjalnie do jednego modelu. Obecny Mini ma silniki Peugeota, które BMW pomagało konstruować Francuzom itd itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A coz to za skomplikowana technologia? Po prostu most. Wydaje mi sie ze znacznie bardziej skomplikowane jest jakiekolwiek 4x4.

Dlaczego BMW korzysta w turbosprężarek Mitsubishi w benzynowcach? Bo są sprawdzone i trwałe a BMW nie musi od nowa opracowywać technologii własnej. Takich przykładów w motoryzacji jest mnóstwo. W pierwszym Mini Cooperze zastosowano silniki Chryslera bo nie opłacało się tworzyć małolitrażowej jednostki specjalnie do jednego modelu. Obecny Mini ma silniki Peugeota, które BMW pomagało konstruować Francuzom itd itd.

:jawdrop: Acha :8)

Nie ukrywam, ze troszke rozczarowany jestem, ze nie bedzie produkowanych sprezarek BMW. Aktualnie wszystkie nowe 7 maja doladowania.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie twierdzę, że nie będzie. Wiem, że do 3.0 było potrzebne "lekkie" doładowanie i zastosowano turbosprężarki Mitsubishi. Czy nadal będą we wszystkich silnikach stosować japońskie, nie wiem. Ja nie widzę w tym nic złego bo patrząc jak dobry i wytrzymały jest silnik Lancera Evo, należy tylko się cieszyć. Zresztą firmy nie chwalą się skąd mają turbo czy inne podzespoły ale w rzeczywistości mieszanka i współpraca jest niesamowita w osprzęcie i całej reszcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Quattro - hmmm...nie wiem czy tak akurat zachowuje się na rolkach, ale zdziwiło mnie zapalone światło cofania, gdy jechał już do przodu

 

Jeśli xDrive przy szybszych prędkościach również jest tak "spięty" - to biada zaskoczonemu kierownikowi na mokrym zakręcie..."

 

 

Wg mnie te filmy są dla ludzi którzy nie mają pojęcia o 4WD zarówno jeden jak i drugi.

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu Porsche GT3 nie ma napędu 4x4? Czemu nie ma go M3 i M5? Właśnie dlatego.

 

bingo:)

cała moc idzie na jedna os a nie jest rozdzielana na dwie.

w Krakowie podczas wyscigow ulicznych BMW 335i regularnie łoi tylek subarakom i evo

oceń moją ///M http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0

///M jak miłość

Sprzedam BMW 120d "083d, 120d E82 2011r, 520d '07 lift, 123d '08, Z4///M '08, info na http://www.fast-cars.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.