Skocz do zawartości

Pierwszy samochód E36? opłaca się?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum lecz od dawna fascynuje się marką BMW, teraz przyszedł czas na pierwszy samochodzik :)

Mam 18-lat ale myślę że jestem bardziej rozważnym człowiekiem któremu nie przychodzą do głowy od razu jakieś super osiągi raczej chęć nauki jazdy (mimo że uczy się tego przez całe życie :P ).

Wiadomo jak to na warunki ucznia ewentualne naprawy, spalanie benzyny itd. nie mogą być za wysokie, oczywiście w razie jakieś usterki nie zamierzam na tym oszczędzać bo po prostu odbije się to na przyszłość.

Bardzo podoba mi się BMW E36 COUPE ale teraz pytanie:

 

1.Czy do 10 tyś kupi się taką w dobrym stanie?

2.Jaki silnik brać 1.6? 1.8? czy nawet 2.0 (uwzględniając to żeby nie zjadała za dużo paliwka)

3.Co się najczęściej psuje w takich bmkach i ile kosztują w razie czego naprawy? i ogólna awaryjność

4.Na co zwracać uwagę przy kupnie tego konkretnego modelu (czytałem temat ogólny o bmw)

5.Czy to dobry samochód do "nauki"

6.Opłaca się inwestować w gaz?

 

 

No i inne porady poproszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 10 tysięcy kupisz, ale z roku 91-93. Powiem szczerze, że młodemu chłopakowi odradziłbym ten samochód...z tego powodu iż ta marka kusi do szybkiej jazdy. Mimo iż silnik 1.6 nie jest demonem prędkości to jednak BMW jak dla mnie to głównie agresywny wygląd, prowadzenie a to już zbyt dużo pokus. Jeżeli jednak jesteś naprawdę rozsądnym kierowcą (z racji wieku wątpię) to zacznij przygodę z BMW. Jednak pamiętaj, że BMW to nie jest samochód tani w utrzymaniu, tym bardziej z roku 91-93. Spalanie też jest dość znaczne, od 10 litrów wzwyż, po mieście. Jednak ja innego samochodu nie chcę, bo BMW choroba :mrgreen:
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tyle ze bmw to mój pierwszy samochód, prawko mam dopiero niecały rok i pomimo młodego wieku daje rade. BMW to wymagajacy samochód, i jesli komus braknie oleju w głowie to nie wróze tutaj "kokosów"

a tak jak kolega pisał to auto kusi do szybkiej jazdy, a młody wiek temu nie sprzyja, no ale to jest juz twój wybór ale jak juz kupisz to taka jedna rada - nie daj sie podpuszczac na drodze bo auto wyslesz do huty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GiGgS, rozsadnym kompromisem koszty utrzymania/osiagi jest w E36 Coupe wersja 318 is (silnik M42 i M44).

Co do LPG - tylko i wylacznie instalacja sekwencyjna.

Szukaj egzemplarza w jak najlepszym stanie technicznym (potwierdzonym w jakims warsztacie), najlepiej niezbyt dawno temu sprowadzonego i w pelni oryginalnego. No i przede wszystkim bezwypadkowego - w przypadku E36 mozesz to nawet sprawdzic najprostszym czujnikiem magnesowym do mierzenia grubosci lakieru.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do napraw to jeśli cokolwiek interesujesz się techniką to takie rzeczy jak wymiana wahacza, klocków hamulcowych, pompy wody sam zrobisz sposobem garażowo-parkingowym. W E36 duża część napraw i wymian eksploatacyjnych jest możłiwa we własnym zakresie więc odpadają koszty warsztatu.
Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi Ci przede wszystkim o minimalizacje kosztów spalania i utrzymania to może zastanów się nad silnikiem diesla?

Odpada koszt (niemały) instalacji gazowej, a przy małym silniku diesla spalanie w mieście rzędu 6l./100km. oleju - nie benzyny! Przy małych przebiegach różnica niewielka ale po dłuższej eksploatacji robi się naprawdę znacząca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym dieslem to znowu spalanie małe ale osiągi kiepskie bo 318tds to ledwo jedzie tymczasem 325td lub tds juz nie pala 6 litrów ON do tego serwis 15 letniego diesla który może mieć nastukane 500 tysięcy

 

Lepiej znajdź sobiem ładne 318is lub ewentualnie jezeli akceptujesz litr spalania więcej kup 320 podobne osiagi ale ten dźwiek wido spod maski i silnik trwalsze :)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś powinieneś kupić za 10 tyś ale bez rewelacji.

Oglądaj uważnie auto przy kupnie bo tyle baboli jest że głowa puchnie :duh:

Części nie są kosmicznie drogie do E36 ale jeśli sypnie się kilka na raz to odczujesz w portfelu.

Ja miałem 318is przez 3 latka i mile wspominam.

Jeśli coś znajdziesz i nie będziesz zdecydowany to możesz zapuścić linka w dziale "Co sądzicie o tym egzemplarzu". Ktoś tam zawsze odpisze ujeśli zobaczy coś niepokojącego ze zdjęć.

Powodzonka w zakupie :cool2: I pamiętaj. Oczy dookoła głowy.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spiesz się z zakupem i oglądaj wszystko dokładnie to autko będzie ci służyć troszkę pewnie , więc radzę szukać i oglądać jak najwięcej egzemplarzy ...ja swoja szukałem 6 miesięcy :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a swoja szukałem 6 miesięcy :cool2:

 

heh to fakt , żeby coś znaleźć to najpierw musisz uzbroić się w cierpliwość

aut na rynku jest multum z tym że tych o które ktoś dbał to raczej mało

a co do wersji silnikowej to jeśli chcesz gazować to brałbym już 320 zawsze to R6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim 1 autem tez jest bmw e36 i tez zaczynalem od podobnego wieku, szukalem tylko coupe z silnikiem 1.8 is lub 2.0 z tym ze interesowaly mnie tylko roczniki z przedzialu 96-98:) poszukiwania trwaly 3 miesiace... Uzytkuje je juz 2 lata i co moge powiedziec nie da sie tym autem spokojnie jezdzic... jak trafisz zadbany egzemplarz to bedziesz mial tylko koszty tego co sie zuzyje lub zepsuje na bierzaca ale to tez czasem nie sa takie male wydatki ;) tak jak ktos napisal wczesniej nie jest to az takie tanie auto w utrzymaniu, ale frajda z jazdy jest niesamowita :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego BMW szukałem chyba 2 tygodnie i trafiłem dobry egzemplarz. Warto dłużej poszukać, ale musisz też wziąć pod uwagę fakt, że ideału także nie znajdziesz nawet jak będziesz szukał cały rok. Szukaj egzemplarza w miarę zadbanego i w rozsądnej cenie. Najlepiej weź kogoś kto się zna choć trochę na BMW. Ja miałem okazję oglądać fajnego M-technika, ale jak dokładniej obejrzałem to się okazało, że z przodu był bity i gość na dzień dobry zjechał 2 tysiące w dół...jednak nie wziąłem go bo też strasznie zasyfiony w środku był samochód...a ja wychodzę z założenia że skoro w środku ktoś nie potrafił zadbać o samochód to raczej o podzespoły także nie dbał...Ogólnie autko jest naprawdę fajne, ale jak ktoś wspomniał ciężko nim wolno jeźdźić także ze względu na fakt iż każdy kto stanie na światłach pragnie się ścigać...A ja jeżdżę sobie dostojnie i na spalanie na razie nie narzekam. Ostatnio spalił mi około 11 litrów po mieście, tyle samo co paliła moja poprzednia BM-ka tyle że z silnikiem 1.8. Tyle, że mam kapcie z tyłu 245/45 R17 a z przodu 225/45 R17...
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzajmy że każdy chcę się ścigać i nie jest też tak że ciężko jest jeździć wolno

po prostu trzeba nabrać ogłady

(jak się ktoś dorwie co mało miał do czynienia z autami to nawet dużego fiata będzie cały czas trzymał pod odcinkom )

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, nie trzeba radia mieć w kabinie. Od 320i radio jest pod maską seryjnie :D

 

A jeśli chodzi o wydatki to trochę ich jest, za samo ubezpieczenie mojej 320i (AC, OC, NW, Assistance) ze zniżkami ojca płaciłem 1000zł ponad.

 

Po za tym za wymiana oleju np. to 250zł, w końcu 6,5 litra wchodzi to R6 :D

 

Wszystko jest OK z wydatkami, dopóki się nie zacznie coś sypać. Wtedy niestety czuć. Parę grubszych rzeczy musiałem już zrobić, ogólnie traktuję swoje auto jako hobby a nie tylko coś do jeżdżenia i patrzenia byle taniej zrobić 1km zrobić. Dlatego nie robię dramatów z wielu wydatków.

 

Choć kupno opon letnich do 15 calowych felg trochę będzie boleć. Wymiana tarcz i klocków niestety też :( :worried:

 

Choć teraz po prawie 25000 km i 18 miesiącach nie wyobrażam sobie auta innej marki. Marzy mi się co prawda E46 330 Ci/Cd Coupe, ale 60 - 75 jest póki co dla mnie w sferze marzeń.

 

Podsumowując to szukaj jak masz czas i nerwy. Ja swoje auto kupiłem w przeciągu 2 tygodni, bo musiałem mieć coś na wyjazd do pracy do innego miasta. No i przez to musiałem np. przekładnię kierowniczą wymieniać po pół roku. :mad2: Więc jeszcze raz, szukaj, wybieraj, wybrzydzaj i targuj się ;)

BMW - The Ultimate Driving Machine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechadzam się czasami po giełdach i są bardzo różne ceny E36 i w sumie często nie są one "dopasowane" do stanu faktycznego, coś dasz rade znaleźć. Co do gazu, tak jak wcześniej mówione było, jeśli zamierzasz nim trochę czasu jeździć (a czuje że nie myślisz o sprzedaży go za pół roku) to zakładaj ale tylko dobrą sekwencje w dobrym warsztacie (tutaj przy instalacji taniej jest zakładać do silników 4 cylindrowych). Znaleźć E36 nigdzie niepuknięte z tego co obserwuje prawie z cudem graniczy (swoje kupiłem z wymienionym jednym błotnikiem). Na początek niema co brać auta ze zbyt dużym silnikiem bo często zapas mocy okazuje się zgubny, tylny napęd daje dużo frajdy z jazdy ale szczególnie w zimie trzeba się mieć na baczności. Co do kosztów utrzymania hmmm no wiadomo że części droższe niż do np opla astry ale BMW to radość z jazdy i warto warto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecałbym Ci auto z silnikami 1.6 lub 1.8. Na ogół auta mniej katowane, mocy trochę mniej ale przy tylnym napędzie ze świeżym kierowcą za kółkiem to plus. Do tego instalacja LPG (sekwencja) znacznie tańsza, a w silnikach 4 cylindrowych widziałem też dobrze sprawujące się instalki II generacji.

O bezwypadkowości bym raczej zapomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie teraz po zmianie na 6 cyl dostrzegam różnice. A ten wydech.... rasowe 6 cyl....Klank silnika jest poprostu gites. I wbrew pozorom da się jeździć oszczędnie nawet po mieście.....Może mi nie uwieżycie ale zrobiłem 150km na 10 litrach w cyklu miasto/autostrada i nie moge powiedzieć że jeździłem jak emeryt. Obchodziłem się delikatnie z gazem to wszystko max prędkość do 120km/h...Nie wiem jak to zrobiłem ale jakoś się udało i nie pociskam kitów.... :naughty:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nikt tego nie neguje że ładniej pracują 6 garowe silniki ale mówimy o aucie na początek :) szukaj żeby w dobrym stanie było, a silnik hmmm najlepszy stosunek spalanie/osiągi mają IS M42 i M44 (ten drugi był od 96" jak się nie mylę) i jeśli bym miał na Twoim miejscu gaz zakładać to raczej któryś z 4 cylindrowców bym wziął, trochę taniej wyjdzie a na początek wystarczy spokojnie :) I nie szukał bym koniecznie auta które ma już założony gaz, wiem jak ludzie użytkują i dbają o instalacje gazowe także z takim autem możesz mieć problemy jeśli była ona zaniedbywana. Jeśli sam założysz w dobrym warsztacie jest to w sumie pewne że będziesz jeździł bezproblemowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.