Skocz do zawartości

Obsluga Klimatyzacji "Manualnej" 318i M43 1994


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od pewnego czasu walcze z klimatyzacja w moim samochodzie. Problem jest w tym, ze nie zabardzo rozumiem jak ona powinna dzialac. Chodzi mi o to jakie kontrolki maja sie swiecic, zeby klimatyzacja dazyla do temepratury ustawionej malym pokretlem (dla kazdej strefy).

 

Jak powinno byc ustawione pokretlo na srodkowej kratce nawiewu (cieplo/zimno lub moze po srodku).

 

Napiszcie prosze, jak Wy jej uzywacie poniewaz wszyscy znajomi maja climatronic. Z insturkcji do samochdu wynika ze klimatyzacja powinna caly caly czas dzialac (dazyc do zadanych temepratur na kazda strefe) kiedy nie swieci sie ani "sniezynka" ani "obieg zamkniety".

 

U mnie taka opcja dziala tylko kiedy wlacze "obieg zamkniety", ale temperatura nie zalezy tylko od malych pokretel regulujacych temperature dla kazdej ze stref ale rowniez od polozenia pokretla "cieplo/zimno" na srodkowej kratce. Czy tak to ma dzialac ??

 

Wielkie dzieki za wszelka pomoc,

AleAlek

Opublikowano

Podziele się z tobą swoim doświatczeniem nabytym nie tylko na swojej BMW ale rónież znajomego. Otórz ów znajmy pojechał kiedyś do specjalisty od autoklimy aby ten nauczył go obsługi klimy. I on również mnie nauczył :) A wiec w manualnej klimie jest tak że ustawienie temperatury może sprawić trudność gdzyż trzeba ciągle operowac pokrętłami. Pokrętło (ciepło/zimno) ma olbrzymi wpływ bo jeżeli jest na zimno to powietrze jest ochładzane do temperatury zadanej (na pokrętłach strefowych) jeżeli na ciepło to jest ogrzewane . Jeżeli więc chcesz mieć chłodno to ustawiasz 20C i pokrętło na zimno i właczasz klimę

i wtedy zadana temperatura będzie utrzymywana a gdzy zostanie osiągnięta to klima będzie ję tylko utrzymywać. Pokrętło obiegu zamnlniętego ułatwia pracę bo wystarczy że ochłodzi powietrze w śrdku. Z tego co piszesz wnioskuję jeszcze jedno że nie czujesz chłodnego powietrza a to może być zwiącane z tym że brakuje czynika chłodzniczego a klima jest w pełni sprawa. Prponuje wizyte u jakiegoś specjalisty od klimy :) Chyba że klima była sprawdzana i jest w 100% sprawna. Wtedy spróbuj tak jak pisałem u mnie działa. Powodzenia

Opublikowano

Jak ustawisz na zimno, włączysz obieg zamkniety i śnieżynkę to masz maksymalne chłodzenie - jak np. wsiadzasz a auto jest gorące.

Jak normalnie to wyłaczasz obieg zamknięty, ustawiasz w położenie takie które tobie odpowiada. Trochę po siedzisz zanim to tego dojdziesz jakie ustawienie głównego pokrętła zimne-ciepłe, bo to też zależy od temperatury powietrza na zewnątrz. Manual :)

:twisted: Klimatronic jest lepszy bo ustawiasz temp. a on korzysta z czujnika na zewnątrz i wewnątrz. I sam reguluje płynnie jaki nawiew i jaka temeratura powierza leci z nawiewu.

:wink:

Jeśli chodzi o pokręto ciepło-zimno pomiędzy kratkami to, niezależnie od tego co ustawisz na głównych pokrętłach. Możesz zrobić że powietrze poleci cieplejsze bądź zimniejsze od tego ustawionego ogólnie. Przydaje się to wtedy gdy w zimie chce ci się spać za kółkiem z powodu ciepłego powietrza skierowanego na twarz (wtedy ustwiasz zimniej). Lub też gdy w lato klimatyzacja przeszkadza ci jak masz zimny nadmuch na twarz.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja używając klimy środkowe pokrętło ustawiam na ciepło, wtedy działa regulacja temperatury, w przypadku kiedy ustawię na zimno z nawiewów daj zimne powietrze niezależnie od ustawień temperatury. Na zimno ustwiam tylko wtedy kiedy mam wyłączoną klimę i wyłączone ogrzewanie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
To ja się podłączę, bo też mam pytanie dotyczące klimy ale w 316i M40 '92. Niezależnie od wszystkich pokręteł, zawsze gdy dam nawiew na szybę leci gorące powietrze. Znajomy ma to samo, identyczne auto. Tak ma być? Bo trochę to upierdliwe latem, np. jak popada i szyby zaczynają parować, a tu sauna.
http://to-be.pl/images/bmw.jpg
Opublikowano
To ja się podłączę, bo też mam pytanie dotyczące klimy ale w 316i M40 '92. Niezależnie od wszystkich pokręteł, zawsze gdy dam nawiew na szybę leci gorące powietrze. Znajomy ma to samo, identyczne auto. Tak ma być? Bo trochę to upierdliwe latem, np. jak popada i szyby zaczynają parować, a tu sauna.

 

 

Kolego u mnie jest to samo mam takie same auto z tym samym silnikiem tyle że 93r, i mam dokładnie identyczny problem pisałem juz tu wcześniej na forum o tym i dostałem odpowiedz że "TEN TYP TAK MA" i też mnie to wkurza ale jak pada deszcz i paruje przednia szyba to masz 2 opcje albo sauna (nadmuch na szybe) albo lodówka (klima na pasażerów)

Opublikowano
Ja używając klimy środkowe pokrętło ustawiam na ciepło, ...

 

To ci ciekawostka , musze to obadać.

Ktoś kiedyś "książkowo" opisał na forum działałnie manualnej klimy , ale nie moge znaleść tego :|

 

A z tym grzaniem w samochodzie , na szybe ciepło itp , to za to są odpowiedziane elektro-zawory które z reguły się zacinanją.

Można je rozebrać- przeczyścic. W 318 jest łatewy dostęp , w 320 już gorzej. Polecam poszukać na forum tematy : elektrozawory , nawiew ciepł-zimno.

Dużo tego jest.

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Ja też przyłącze się ze swoim pytaniem. U mnie jak dam nawiew na szybę to wieje w zależności od ustawień, ale na pewno nie cały czas ciepłe. Musicie mieć coś nie tak z tymi zaworami. Korzystam z dobrodziejswa klimatyzacji dopiero od kilku dni, bo miałem wiele problemów zanim udało mi się ją uruchomić. To jest moje pierwsze auto z klimą i mam pytanie odnośnie poprawności jej działania. Ogólnie jak ustawię temperaturę na pokrętłach to po kilku minutach dość czuły termometr którego używam pokazuje w kabinie mniej więcej taką wartość, plus-minus 1 stopień względem ustawień. Jednak jak ustawię temperaturę na minimum to wydaje mi się że klima nie działa do końca jak powinna. Sprężarka nie pracuje wtedy cały czas tylko włącza się i wyłącza w regularnych odstępach. Wentylator elektryczny na postoju włącza się chwilę po załączeniu sprężarki i wyłącza się razem z nią. Umieściłem sondę termometru wewnątrz kratki nawiewowej i przy maksymalnym chłodzeniu temperatura spada do 0 kiedy sprężarka chodzi. Kiedy się wyłączy temperatura rośnie do 5 stopni i ponownie włącza się sprężarka. Ten cykl powtarza się w regularnych odstępach. Czy taki sposób działania jest prawidłowy? Rozumiem że sprężarka nie chodzi cały czas jak ustawię określoną temperaturę, ale czy nie powinna chodzić bez przerwy przy maksymalnym chłodzeniu?
Opublikowano
Z tego co pamiętam kolego to u mnie też nie chodzi cały czas , tylko się załącza co jakiś czas.Reszta procesu jak opisałeś przebiega mniejwęcej podobnie.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
u mnie też tak jest że sprężarka sie wyłącza i włącza w określonym odstępie czasowym więc to chyba jest normalne;))
Opublikowano
Normalny objaw klimatyzacji manualnej. jeżeli chcesz aby klima nabijała non stop włącz na 3 bieg nadmuch powietrza. Zobaczysz, że klima działa wówczas ciągle. Natomiast przy mniejszych biegach nadmuchu klima "dopompowuje" mówiąc prostym językiem. Jeżeli przy kratkach temperatura spada Ci do 0 st. celsjusza to powiem Ci, że zaj...wydajną masz klimę :D tylko pogratulować.
Opublikowano
Te zero stopni uzyskałem na postoju i 15 stopniach na zewnątrz. Podczas jazdy i temperaturze zewnętrznej 25 stopni powietrze wylatujące z nadmuchów ma 6-7 stopni. Dzisiaj trochę pozaglądałem do auta i okazało się że nie działa 1 bieg wentylatora elektrycznego na skraplaczu. Włącza się dopiero drugi bieg. Okazało się że mam uszkodzony rezystor. Poszperałem trochę i okazuje się że wentylator klimatyzacji powinien włączać się na 1 bieg w momencie naciśnięcia śnieżynki na panelu sterującym. U mnie się nie włącza bo mam przepalony rezystor. Włącza się dopiero drugi bieg który uruchamiany jest przez czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego. Więc jeżeli u Was wiatrak nie włącza się równocześnie z włączeniem klimy to też prawdopodobnie macie uszkodzony rezystor 1-go biegu. Bardzo łatwo to sprawdzić. Wystarczy odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury który znajduje się z boku chłodnicy wody. Są tam 3 kable. Brązowy to masa. Pozostałe dwa połączone są z przekaźnikami sterującymi wentylatorem. Mostkując przy włączonym zapłonie brązowy kabel z pozostałymi uruchamiamy odpowiednio 1 i 2 bieg. Jeżeli wentylator włącza się tylko przy jednej kombinacji to znaczy ze jeden z biegów nie działa i będzie to bieg pierwszy, a awaria będzie polegać na przepaleniu rezystora.
Opublikowano
...Poszperałem trochę i okazuje się że wentylator klimatyzacji powinien włączać się na 1 bieg w momencie naciśnięcia śnieżynki na panelu sterującym. U mnie się nie włącza bo mam przepalony rezystor. ...

 

Kolego a znalazłeś to w jakiejś instrukcji , czy poprostu na innych forach? Bo zobacz mi się wydaje , ze to włacznie 1 biegu wentylatora jest może uzleżnione od temperatury na zewnątrz. Muszę sprawdzić jak się ochłodzi tak do 10-15 stopni na dworze . Ojciec ma Master-a chłodnie z agregatem Thermo-King i tam też jak jest wmiare chłodno to wentylator na parowniku nie właczą się w momencie uruchomienia chłodni tylko jak troche pochodzi to dopiero się włącza. Lub też jak jest mega ciepło to chodzi non stop rzeczywiście no i jak ustawi na 0 stopni naprzykład.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Sprawdzałem zasadę działania miernikiem. Na forach każdy pisze inaczej więc postanowiłem sprawdzić sam. Po włączeniu klimatyzacji do niebieskiego kabla od wentylatora idzie napięcie. Niestety po drodze jest rezystor i na nim prąd się zatrzymuje. Dopiero po kilku minutach pracy klimatyzacji na postoju zostaje podane napięcie na drugi kabel odpowiedziany za drugi bieg.
Opublikowano
Ok. Wszytsko jasne :cool2:

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Teraz tylko mam problem bo nie wiem jakie wartości ma mieć opornik. Znalazłem na forum informacje o oporniku do e-39, ale tam wentylator ma 3 biegi i nie wiem czy byłby odpowiedni do e-36
Opublikowano
A ten opornik kolego nie jest częścią wymienną żeby poprostu wsadzić inny , nowy?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Ja używając klimy środkowe pokrętło ustawiam na ciepło, wtedy działa regulacja temperatury, w przypadku kiedy ustawię na zimno z nawiewów daj zimne powietrze niezależnie od ustawień temperatury. Na zimno ustwiam tylko wtedy kiedy mam wyłączoną klimę i wyłączone ogrzewanie.

 

Pozdrawiam

 

Odświeżam temat troszkę. Wymieniłem elektrozawory , dodatkowo nagrzewnice i wkońcu czuję że wszytsko działa jak powinno. Nie ma już problemu że tylko grzeje prawa strona czy lewa itp. Wszystko działa jak od nowości , wkońcu!!!!

Zobaczymy latem jeszcze tylko czy będzie dmuchać gorące po wejscu do auta , ale raczej też już nie powinno.

 

Do tego co napisał kolega chcę dodać jak jest u mnie:

 

Ogrzewanie z środkowego nawiewu również kratki pasażera steruję dużym pokrętłem ciepło/zimno na środku.

A ogrzewanie na szybę i nogi ustawiam na panelu klimatyzacji , niezależnie jak jest ustawiony środkowy nawiew.

Nie wiem jak jest w przydaku z właczoną klimą bo w tych temperaturach raczej się nie właczy wogle.

 

Także reasumując , polecam kazdemu na początek zabrać się za elektro zawory. Na 99% rozwiąże to problem. Dementuje również plotki że "ten typ tak ma" co do problemów z ogrzewaniem , bo ja go właśnie zarzegnałem.

 

jeśli ktoś ma pytania na ten temat to chętnie służe pomocą.

polecam również:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=114870&start=0

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.