Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zmieniłem to wszystko ale niestety dalej ją muli od czasu do czasu ...Jade dziś na kompa. Usunąłem usterke telepania, jęczenia zaworu podciśnienia ale dalej ją muli. Dla przeciętnego użytkownika nie robiło by to różnicy ale jako znający się nie najgorzej na silnikach...stwierdzam nadale że nie jest ok do końca.....co mnie wnerwiać zaczyna...ale damy radę :8) :8)
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja u siebie wymieniłem cewki .Silnik równiutko teraz pracuje ale dalej muli czasem. Podejrzewam sondy lambda. Jutro lece na kompa i diagnostyke .Zobaczymy czy mam racje
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

sonda juz lezy w aucie tylko musze miec troche czasu na montaz.

ostatnio to mulenie tak mnie zaczelo irytowac ze nie mam przyjemnosci z jazdy autem ;)

zaczelo mulic przy kazdych obrotach, przy ruszaniu srednich niskich itd.

 

na dniach dam znac czy sie cos zmienilo.

Opublikowano

Sam też walczę z zamulaniem...kilka dni temu odebrałem auto od elektryka/elektronika,, usunął mi błędy, które miałem od momentu zakupu auta...błędy sondy i składu mieszanki....

Okazało się ,że sonda którą kupiłem w Styczniu 09r. dedykowana Bosh z wtyczką była niesprawna. Ok. założył nową NTK, błędy zostały usunięt, problem miał podłoże elektryczne, mimo wszystko wyrażnej poprawy nie ma...2 dni temu zmieniłem też cewki z zdunspule na Bremi.Świece nowe NGK.. Odpaliłem auto i faktycznie praca silnika m50b20 poprawiła się, zrobił się zrywniejszy tak jak powinno być.....ale niestety dla mnie na drugi dzień powrót do zamulania, podczas przyśpieszania ekonomizer ciągnie do 20-25 ltr/100, a auto niechętnie "wyciąga" prędkość..

wrażenie jakby silnik dusił się zamiast przyśpieszać.

...no cóż walczymy dalej..

Bring Me Woman
Opublikowano

A co z przepływką??? Może ona coś nie trybi???

 

Zróbcie test. Ja zauważyłem że jak nie daje mu za dużo gazu to wkręca się nawet ok. Jak jedziecie na 2 biegu to dosłownie wdepnijcie ok 1cm gazu i patrzcie co się dzieje z obrotami tzn czy ciągnie chętnie czy też nie.NIe dodawajcie dużo gazu bo poczujecie że go zmula. Następną sprawą jest obserwacja i wyczucie czy silnik ciągnie równo czy płynnymi skokami. POza tym wrzudźcie na 3 i dajcie gazu ale też nie za dużo ..sprawdźcie czy będzie ciągnąć od dołu czy go zamuli. Te objawy ja mam...Zakupiłem osprzęt do diagnostyki i będę testował i sprawdzał co i jak na postoju i w drodze.

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co z przepływką??? Może ona coś nie trybi???

 

Zróbcie test. Ja zauważyłem że jak nie daje mu za dużo gazu to wkręca się nawet ok. Jak jedziecie na 2 biegu to dosłownie wdepnijcie ok 1cm gazu i patrzcie co się dzieje z obrotami tzn czy ciągnie chętnie czy też nie.NIe dodawajcie dużo gazu bo poczujecie że go zmula. Następną sprawą jest obserwacja i wyczucie czy silnik ciągnie równo czy płynnymi skokami. POza tym wrzudźcie na 3 i dajcie gazu ale też nie za dużo ..sprawdźcie czy będzie ciągnąć od dołu czy go zamuli. Te objawy ja mam...Zakupiłem osprzęt do diagnostyki i będę testował i sprawdzał co i jak na postoju i w drodze.

 

a co za osprzęt dokładnie??

Opublikowano
Narzędzie do diagnostyki Code reader i program do analizy ..załączony na płycie.Podpinasz pod laptopa i masz ponoć stacje diagnostyczną jak na dłoni.Cały dzień spędziłem na szukaniu odpowiedniego dla mnie . Znalazłem i także dorwałem adaptor wtyczke BMW na gniazdo OBDII bo typowego interfacu nie znajdziemy w normalnej cenie.Zobaczymy czy nie wtopiłem kasiory...ale zawsze mogę grzebać w innych autach podanych przez producenta od A-Z :8) .Może się zwróci. A na dodatek moge załadować program do remapowania i tuningowania. Ciekawy jestem ile w tym prawdy będzie i czy zda egzamin. Na sobotę powinno być,a jak nie to bankowo Poniedziałek.Jeśli wszystko będzie ok to nagram filmik jak to wygląda w czasie podłączenia. Pisze że w czasie rzeczywistym podaje dane i można diagnozować podczas jazdy.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

sonda zmieniona.

na poczatku wydawalo mi sie ze byla poprawa i mulenia nie bylo ale po kilku kilometrach wrocilo :/

 

wykasuje jeszcze bledy zresetuje kompa i zobacze co wtedy... a wtedy to juz pewnie bedzie zgadywanka

 

 

aha

wpiolem sobie kabelki od wstecznego i od pasazera swieci sie wsteczny a od kierowcy kierunkowskaz :/

 

jak ja nie lubie problemow z elektryka :/

Opublikowano
ja myślę że problem jest w ciśnieniu paliwa moja muliła też że szok zmieniłem filtr paliwa i znacznie się poprawiło ale jeszcze nie jest idealnie :doh: jak trafi mi się okazja to pompę i ten cały reduktor zmienię . a ty co teraz w swojej sprawdzisz jak sondę masz nową ?
Opublikowano
ja myślę że problem jest w ciśnieniu paliwa moja muliła też że szok zmieniłem filtr paliwa i znacznie się poprawiło ale jeszcze nie jest idealnie :doh: jak trafi mi się okazja to pompę i ten cały reduktor zmienię . a ty co teraz w swojej sprawdzisz jak sondę masz nową ?

 

ja juz filtr paliwa zmienilem i nic to nie dalo nawet roznicy nie poczulem.

pompa pompuje zgodnie z instrukcja. pozostaje tylko cisnienie ktorego moze nie robic. ale mulenie raz wystepuje raz nie przy roznych obrotach

jakbym mial jakas na podmianke na pewno bym sprobowal.

 

teraz bede chcial skasowac bledy zresetowac kompa. watpie zeby to pomoglo ale trzeba zrobic.

pozniej przeplywke bede kombinowal na podmianke jak to nie pomoze to czujniki jak nie to cewki.

a jak to wszystko nie pomoze to chyba juz nic innego nie zostanie i trzebabedzie lpg zalozyc ;) hehehe

Opublikowano
przepływkę zmieniałem , filtr też zmieniłem , sonda nowa (bosch) świece nowe (ngk20) jeszcze nie pasują mi 2 rzeczy - cewki(może jedna coś nie tak daje iskrę) i dawkowanie paliwa przez wtryski . myślę że to może być coś z tym lub też kont wyprzedzenia zapłonu kurde jest wiele pierdółek które mogą powodować że czasem nam się mulą silniczki ( ale jedno wiem na 100% - po zmianie filtra paliwa jest o niebo lepiej :!: bo przed to naprawdę mnie zaskakiwała tym muleniem :doh: ) napisz jak coś się dowiesz :cool2:
Opublikowano

na szybkiego w drodze z pracy wypiolem wtyczke od przeplywki zeby zobaczyc co sie bedzie dzialo

obroty nie falowalo przed ani po ale za to nie bylo ani raz zmulenia

nie daje to 100% ze to przeplywka ale wiadomo ze cos z czujnikow

 

jutro kombinuje przeplywke na podmianke skasuje bledy i sie zobaczy.

 

Krystian podepnij sie pod sonde przejedz sie i zobaczysz jaka masz mieszanke podczas zamulenia.moze to cos rozjasni sprawe. pompe sprawdz tak jak w ksiazce zawsze to jakas pewnosc bedzie.

Opublikowano
jutro sprawdzę jak idzie bez przepływki . ale sondę mam dobrą bo byłem na kompie i zero błędów wszystko gra i to mnie zastanawia czemu są takie sytuacje że wszystko niby ok ale nie jest :cry2: szczególnie jak dam w podłogę z obrotów około 2000 to czasem się zastanowi i po chwili rusza :?
Opublikowano
MOże w końcu jest walnięty ten czujnik wałka wydechowego. Sam się zastanawiam czy u mnie tak nie jest
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
MOże w końcu jest walnięty ten czujnik wałka wydechowego. Sam się zastanawiam czy u mnie tak nie jest

 

Który to czujnik ?

Opublikowano
A co z przepływką??? Może ona coś nie trybi???

 

Zróbcie test. Ja zauważyłem że jak nie daje mu za dużo gazu to wkręca się nawet ok. Jak jedziecie na 2 biegu to dosłownie wdepnijcie ok 1cm gazu i patrzcie co się dzieje z obrotami tzn czy ciągnie chętnie czy też nie.NIe dodawajcie dużo gazu bo poczujecie że go zmula. Następną sprawą jest obserwacja i wyczucie czy silnik ciągnie równo czy płynnymi skokami. POza tym wrzudźcie na 3 i dajcie gazu ale też nie za dużo ..sprawdźcie czy będzie ciągnąć od dołu czy go zamuli. Te objawy ja mam...Zakupiłem osprzęt do diagnostyki i będę testował i sprawdzał co i jak na postoju i w drodze.

Sprawdż weże od podciśnienia odmy.

A dokładniej wężyk który idzie od regulatora ciśnienia na listwie wtrysków do zaworka odmy.

Masz starszy rocznik niż mój, a u mnie orginał pokruszył się zwyczajnie i oderwał zaraz za końcówką zaworka odmy.

 

(efekt, lewe powietrze a co za tym idzie błędna regulacja przepustnicy przez DME.)

 

MOże w końcu jest walnięty ten czujnik wałka wydechowego. Sam się zastanawiam czy u mnie tak nie jest

 

Który to czujnik ?

Tylko w M52TU ( podwójny vanos ) wystepowały dwa czujniki położenia wałków ( ssacy i wydechowy)

pojedyncze vanosy i inne miały tylko jeden.

Opublikowano

no widzicie jak se pomagamy :)

 

Co do tego węża pręgowanego to sprawdzałem i nie jest spękany...ale mnie zadziwiło że taki paść BMW zamontowało.Wąż ten nie jest elastyczny i szczelał jak go lekko naginałem. Zastanawiam się czy go nie zastąpić jakimś gumowym.Co myślicie??

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

On jest gumowy a sprawdzałeś pewnie ten plastikowy co wychodzi z pokrywy zaworów !!!

 

Ten o którym piszę jest elastyczny i średnicą 3 razy cieńszy.

U góry wchodzi w taką okrągłą, metalową gruszkę ( przypominającą klakson :D ) i znajdującą się na metalowej listwie wzdłuż silnika u góry.

U dołu często gnije i spada z końcówki zaworka. Wtedy układ odmy jest nieszczelny.

 

Ja stawiam na ten wężyk.

Opublikowano
On jest gumowy a sprawdzałeś pewnie ten plastikowy co wychodzi z pokrywy zaworów !!

 

Zaiste tak myślałem :lol:

 

Ok no to zaraz lookne na niego. Miałem nieszczelną odme ale ten zawór od odmy mi wtedy piszczał bo jakiś palant niedokręcił układu dolotowego. Może jeszcze jest nieszczelny

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

nie wiem o jakim zaworku i jakiej rurce mowicie a z checia bym sprawdzil :) moze jakis schemacik?

 

 

rano jeszcze poszedlem pomierzyc czujniki walu i walka. wedlug ksiazki czujnik walu powinien miec opornosc 1.3kO dla 320i mi oczom ukazalo sie 0,59kO wartosc jaka powinna byc dla 316 i 318 przed 93 rokiem. ucieszylem sie ze "jeee to to" pojechalem na zlom staly 2 beemki jeszcze nierozebrane i co ... czujniki w nich tez mialy 0.5 kO jedyna roznica taka ze u mnie bylo 0,59 a u nich 0,5 chcialem mimo wszystko podmienic ale sie nie udalo wyciagnac. moze w nastepnym tygodniu gdy silnik bedzie poza autem.

 

czujnik walka u mnie ma 1.3 kO a wedlug ksiazki powinien miec max 1

 

jakby ktos mogl pomierzyc tak dla porownanania u siebie ale raczej nie mozliwe zeby w 3 samochodach akurat byly tak samo zepsute czujniki.

 

chcialem jeszcze podmienic czujnik polozenia przepustnicy ale nie dal sie odkrecic niestety.

 

zagladne jeszcze do silnika krokowego. wolne obroty mam na poziomie ~600

 

tak w ogole to nachodzi mnie zeby sciagnac caly kolektor dolotowy przegladnac wszystko zlozyc a noz odswiadczy sie brakiem zamulania :)

Opublikowano
nie wiem o jakim zaworku i jakiej rurce mowicie a z checia bym sprawdzil :) moze jakis schemacik?

 

Dla M50B20 węzyk nr 11

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=13_0369&hg=13&fg=15

 

Dla M52B25 węzyk nr 10

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF71&mospid=47429&btnr=13_0406&hg=13&fg=15

 

Chodzi o ten sam tylko nr na schematach są różne.

Opublikowano

 

czujnik walka u mnie ma 1.3 kO a wedlug ksiazki powinien miec max 1

 

jakby ktos mogl pomierzyc tak dla porownanania u siebie ale raczej nie mozliwe zeby w 3 samochodach akurat byly tak samo zepsute czujniki.

 

Mamy podobne silniki, ja dzisiaj po pracy pomierzę czujniki wału i wałka i wtedy dam znać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.