Skocz do zawartości

Sprężyny na tył - jakiej fimy?


mlody_act

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie, potrzebuje wiedzieć jakie polecacie i jakie kto montował?

Pewnie jak każdy przed taka wymiana obawiam się że za wysoko do góry pójdzie tył...

Jak ktoś już wymieniał w E46 to by się podzielił opiniami, byłbym wdzięczny.

W sklepie mi polecali sprężyny SUPLEX, jakie opinie na ich temat?

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MŁody act-witam forumowicza Ja trzy tygodnie temu założyłem LESJOOFORA szt.około 170-180 zależy jaka zniżka w INTERCARS-ie troszke tyłeczek stoi wyżej ale dam z 50kg.obciążenia na miesiąc i będzie OK. Ktoś na forum kilka postów wstecz pisał o tych KF. Dodam że te które Ja zamontowałem są utwardzane i po wyjęciu starej pękniętej napewno prezentują się o niebo lepiej :P montaż poszedł gładko tylko osadzenie na wachaczu trzeba oczyścić z piachu i syfu który się tam nazbierał. POZDRO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem niecaly tydzien temu - zastosowalem LESJOFORS. Jak narazie jestem bardzo zadowolony. Co do wysokosci, to auto wraca na taki poziom jak powinno byc fabrycznie, chyba ze dobierzez celowo sprezyny o innej wysokosci/twardosci.

Dodatkowo te z LESJOFORS w stosunku do fabrycznych maja tez jeden plus - srednica drutu sprezyny nie zmniejsza sie na skrajnych zwojach, wiec mysle, ze nie pekna w tym miejscu jak oryginalne.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MŁody act-witam forumowicza Ja trzy tygodnie temu założyłem LESJOOFORA szt.około 170-180 zależy jaka zniżka w INTERCARS-ie troszke tyłeczek stoi wyżej ale dam z 50kg.obciążenia na miesiąc i będzie OK. Ktoś na forum kilka postów wstecz pisał o tych KF. Dodam że te które Ja zamontowałem są utwardzane i po wyjęciu starej pękniętej napewno prezentują się o niebo lepiej :P montaż poszedł gładko tylko osadzenie na wachaczu trzeba oczyścić z piachu i syfu który się tam nazbierał. POZDRO.

 

 

Rafał a możesz napisać coś więcej o wymianie? też mam ten problem, wiem że mechan trochę sobie policzy, więc jestem skłonny zająć się tym sam. zastanawiam się czy wystarczy sprężynę ścisnąć ściągaczem i po sprawie, czy raczej trzeba trochu rozmontować wahacz, stabilizator, półoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam dasz rade kolego wystarczy odkręcić amortyzator na dole i spuścić wachacz na dół , ja sobie jeszcze jednym ściągaczem troche ścisnołem i wyszła bez problemu. Przed założeniem też ściśnij sobie na jednym i wejdzie bez problemu. Szkoda kasy na mechanika bardzo prosta czynność :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. dzięki - tak myślałem. jakiś ściągacz trzeba zakupić no i sprężyny. ale mam problem. zawiechę mam sportową z pakietem na złe drogi, i... z przodu sprężyny z zielonym paskiem, z tyłu z żółtym (nie wiem czy pasek ma jakieś znaczenie). Myślę o kupnie czego z alledrogo - ktoś ma lesjofors za 133 szt, są hart tańsze. muszę poszukać które lepsze no i jak z dopasowaniem - sztywność, wysokość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzę, ciensze/ ale ciekawe jak z wysokością do oryginałów. koniecznie zmierz po wyjęciu starych i przed włożeniem nowych, czy różnią się długością, żeby lipy nie było. ja mam kłopot bo gdy żonie wspomniałem o zakupie sprężyn to stwierdziła że E30 trzeba sprzedać :evil: . więc jej powiedziałem, że odpada :naughty: a że u mnie z lewą kasą ostatnio krucho (nałóg fajczany :mad2: - obiecuje żonie że rzucę już jakiś rok) to zacząłem rozglągać się za czymś ori używanym :doh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zamontowaniu LESJOFORSA auto ma prawidłową wysokość, wiec z tej strony bez obaw.

Sprężyn HART'a nie polecam. Rozmawiałem z mechanikiem od zawieszeń i mówił, ze na HART'a mieli trochę reklamacji, bo siadają.

 

Co do wymiany, to jest banalnie prosta i można poradzić sobie bez sciągacza, tylko wtedy przyda się druga osoba do pomocy (ale samemu tez można, bo ja tak to zrobiłem). Wymiana krok po kroku:

1. Ściągamy kolo

2. Odkręcamy dolne mocowanie amortyzatora - w tym momencie można już opuścić wahacz na dół.

3. Wyciągamy starą sprężynę (lub jej części :P )

4. Oczyszczamy z piachu gumy na których opiera się sprężyna.

5. Składamy w odwrotnej kolejności - tutaj przyda się właśnie ściągacz lub druga osoba, która pomoże odgiąć wahacz odpowiednio mocno w dół, aby włożyć nową sprężynę. Jak już pisałem, ja robiłem sam bez ściągacza, ale wtedy ten etap nie jest raczej wygodny.

 

Całość zajęła mi ok 45 minut na dwie strony.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zamawiałem tutaj:

http://www.autoczesci.autosowa.pl/

 

Sprężyny dobrane wg katalogu LESJOFORS pod model auta. Wystepują dwa rodzaje tylko - zwykły i wzmocniony (jak ktoś przewozi często duże obciążenia). Ja zamówiłem standardowe.

 

Na stronie niewiele jest towaru. Trzeba zadać pytanie przez formularz kontaktowy o konkretny towar. Odpowiedź ekspresowa, wysyłka również (kurier). Oczywiście rachunek.

Wg moich poszukiwań mieli LESJOFORS do Touringa w najlepszej cenie. Do sedana łatwiej znaleźć.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art.sr- witam kolege montaż dość prosty 1h z piwkiem :D kolega yaca_k opisał dokładnie a ja poradziłem sobie bez ściągacza ale byliśmy we dwoch i przy wkładaniu jeden ostro naciskał na wachacz a drugi wkładał sprężynke. Ja mam wzmocnione czyli pewnie do turniga by pasiły. Orginał fakt jest lipny. Miłej robotki koledzy forumowicze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak jak obiecałem, opisuje wrażenia z wymienienia sprężyn z tyłu. Sprężyny kupiłem na aukcji Allegro http://www.allegro.pl/item589618617_sprezyny_bmw_3_e46_1998_2005_tyl.html

I tego Pana mogę polecić z czystym sumieniem, błyskawiczna wysyłka, za każdym razem człowiek jest informowany o przebiegu aukcji, podaje miedzy innymi nr. listu przewozowego i takie tam, także polecam. A wracając do samych sprężyn są Super, wysokość jest idealna taka jak samochód z fabryki wychodzi, dodam ze ja jeszcze przy okazji wymieniałem od razu amortyzatory z tylu wiec to tez by mogło trochę podnieść tył, ale jest Super i naprawdę mogę polecać te sprężyny :) Wiem jakie ja sam mailem obawy i dylematy przed wyborem bo to się w sumie raz w życiu wymienia, wiec sprężynki firmy LESJOFORS mogę polecić, bo wysokość samochodu nie ulega zmianie i na całej długości sprężyny, zwoje są tej samej grubości :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
odświeże tamt bo jutro prawdopodobnie zabiorę się za wymianę sprężyn - czy trzeba odkręcić końcówkę stabilizatora i czy odciąganie w dół wahacza nie uszkadza przegubu półosi. w książce sam naprawiam wyczytałem, że przy wymianie sprężyny koniecznie trzeba wyciągnąć półoś bo może ulec uszkodzeniu, że trzeba też odkręcić stabilizator. I dodatkowo przy montowaniu, przed ostatecznym dokręceniem amorka należy odpowiednio dociążyć auto. czy też tak robiliście?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanie jesli chodzi o wysokosc auta, jak to u was wyglada czy przód jest bardziej pochylony do ziemi niz tył? bo u mnie jak i przód tak i tył sa na tej samej wysokosci auto mam z zywca wiec tak sie zastanawiałem czy koles nie wsadził jakis dłuzszych sprezyn, moge spokojnie dojechac kołami do standardowej wielkosci kraweznika i nic nie przydre zderzakiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Stało sie pekły mi sprezyny i mam dylemat jakie kupic.Czytałem ten temat polecacie sprężyny LESJOFORS ale mam takie pytanko a mianowice . Po rozkodowaniu nr VIN mam napisane "sportowe dostosowanie podwozia" czyli jest obnizone ? wiec czy te sprezyny beda dobre , czy musze kupic takie które obnizaja samochód? jesli tak to prosiłbym o jakies propozycje najlepiej linki z aukcjami

 

Jeszcez pisze cos takiego P337A M SPORTS PACKAGE M Pakiet sportowy

 

dzieki i pozdrawiam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
koledzy doradźcie. Moze sprawa prosta ale nie chce kupowac w slepo

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Ja osobiście zdecydowałem się na zakup EIBACHA (które dojdą w przyszłym tyg) , ale tak patrząc po cenach to eibachy nie wychodzą jakoś kosmiczne drogo , skoro mtsy potrafią kosztować 300zł za przód to 500zł za przód + tył eibacha to dobra opcja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.