Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak w temacie, potrzebuje wiedzieć jakie polecacie i jakie kto montował?

Pewnie jak każdy przed taka wymiana obawiam się że za wysoko do góry pójdzie tył...

Jak ktoś już wymieniał w E46 to by się podzielił opiniami, byłbym wdzięczny.

W sklepie mi polecali sprężyny SUPLEX, jakie opinie na ich temat?

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano
MŁody act-witam forumowicza Ja trzy tygodnie temu założyłem LESJOOFORA szt.około 170-180 zależy jaka zniżka w INTERCARS-ie troszke tyłeczek stoi wyżej ale dam z 50kg.obciążenia na miesiąc i będzie OK. Ktoś na forum kilka postów wstecz pisał o tych KF. Dodam że te które Ja zamontowałem są utwardzane i po wyjęciu starej pękniętej napewno prezentują się o niebo lepiej :P montaż poszedł gładko tylko osadzenie na wachaczu trzeba oczyścić z piachu i syfu który się tam nazbierał. POZDRO.
Opublikowano
Nie moglem na Allegro znaleźć K+F wiec zakupiłem LESJOOFORA i liczę że się za wysoko nie podniesie a jak się podniesie to że się uleżą :mrgreen:
Opublikowano

Ja wymienialem niecaly tydzien temu - zastosowalem LESJOFORS. Jak narazie jestem bardzo zadowolony. Co do wysokosci, to auto wraca na taki poziom jak powinno byc fabrycznie, chyba ze dobierzez celowo sprezyny o innej wysokosci/twardosci.

Dodatkowo te z LESJOFORS w stosunku do fabrycznych maja tez jeden plus - srednica drutu sprezyny nie zmniejsza sie na skrajnych zwojach, wiec mysle, ze nie pekna w tym miejscu jak oryginalne.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano
MŁody act-witam forumowicza Ja trzy tygodnie temu założyłem LESJOOFORA szt.około 170-180 zależy jaka zniżka w INTERCARS-ie troszke tyłeczek stoi wyżej ale dam z 50kg.obciążenia na miesiąc i będzie OK. Ktoś na forum kilka postów wstecz pisał o tych KF. Dodam że te które Ja zamontowałem są utwardzane i po wyjęciu starej pękniętej napewno prezentują się o niebo lepiej :P montaż poszedł gładko tylko osadzenie na wachaczu trzeba oczyścić z piachu i syfu który się tam nazbierał. POZDRO.

 

 

Rafał a możesz napisać coś więcej o wymianie? też mam ten problem, wiem że mechan trochę sobie policzy, więc jestem skłonny zająć się tym sam. zastanawiam się czy wystarczy sprężynę ścisnąć ściągaczem i po sprawie, czy raczej trzeba trochu rozmontować wahacz, stabilizator, półoś?

Opublikowano
Sam dasz rade kolego wystarczy odkręcić amortyzator na dole i spuścić wachacz na dół , ja sobie jeszcze jednym ściągaczem troche ścisnołem i wyszła bez problemu. Przed założeniem też ściśnij sobie na jednym i wejdzie bez problemu. Szkoda kasy na mechanika bardzo prosta czynność :D
Opublikowano
ok. dzięki - tak myślałem. jakiś ściągacz trzeba zakupić no i sprężyny. ale mam problem. zawiechę mam sportową z pakietem na złe drogi, i... z przodu sprężyny z zielonym paskiem, z tyłu z żółtym (nie wiem czy pasek ma jakieś znaczenie). Myślę o kupnie czego z alledrogo - ktoś ma lesjofors za 133 szt, są hart tańsze. muszę poszukać które lepsze no i jak z dopasowaniem - sztywność, wysokość
Opublikowano
No ja właśnie kupiłem te LESJOFORS za 133zl z Allegro, jutro już do mnie przychodzą ale montować je będę dopiero w przyszłym tygodniu, wiec dam znać co i jak ale za tydzień :)
Opublikowano

zastanawia mnie jedna rzecz - sprężyny lesjofors mają 5 zwoji a oryginały 7- czy w związku z tym nie są niższe?

mlody_act koniecznie daj znać jak te sprężyny co kupiłeś i jak ich wysokość w porównaniu do oryginałów.

Opublikowano
Ok, dam znać ale tak jak pisałem dopiero po wtorku w przyszłym tygodniu, i faktycznie te maja 5 zwoji a inne patrze na Allegro, bo pojawiły się Suplex maja 7 zwoji z czego jest wyraźnie widać 2 ostanie są duże cieńsze niż pozostałe...
Opublikowano
no widzę, ciensze/ ale ciekawe jak z wysokością do oryginałów. koniecznie zmierz po wyjęciu starych i przed włożeniem nowych, czy różnią się długością, żeby lipy nie było. ja mam kłopot bo gdy żonie wspomniałem o zakupie sprężyn to stwierdziła że E30 trzeba sprzedać :evil: . więc jej powiedziałem, że odpada :naughty: a że u mnie z lewą kasą ostatnio krucho (nałóg fajczany :mad2: - obiecuje żonie że rzucę już jakiś rok) to zacząłem rozglągać się za czymś ori używanym :doh:
Opublikowano
w stanie luźnym wysokość sprężyn nie ma znaczenia i mogą być różne, dopiero pod obciążeniem mają zachować odpowiednią wysokość i charakterystykę
Opublikowano
w stanie luźnym wysokość sprężyn nie ma znaczenia i mogą być różne, dopiero pod obciążeniem mają zachować odpowiednią wysokość i charakterystykę

 

Też mi się tak wydaje...

Opublikowano

Po zamontowaniu LESJOFORSA auto ma prawidłową wysokość, wiec z tej strony bez obaw.

Sprężyn HART'a nie polecam. Rozmawiałem z mechanikiem od zawieszeń i mówił, ze na HART'a mieli trochę reklamacji, bo siadają.

 

Co do wymiany, to jest banalnie prosta i można poradzić sobie bez sciągacza, tylko wtedy przyda się druga osoba do pomocy (ale samemu tez można, bo ja tak to zrobiłem). Wymiana krok po kroku:

1. Ściągamy kolo

2. Odkręcamy dolne mocowanie amortyzatora - w tym momencie można już opuścić wahacz na dół.

3. Wyciągamy starą sprężynę (lub jej części :P )

4. Oczyszczamy z piachu gumy na których opiera się sprężyna.

5. Składamy w odwrotnej kolejności - tutaj przyda się właśnie ściągacz lub druga osoba, która pomoże odgiąć wahacz odpowiednio mocno w dół, aby włożyć nową sprężynę. Jak już pisałem, ja robiłem sam bez ściągacza, ale wtedy ten etap nie jest raczej wygodny.

 

Całość zajęła mi ok 45 minut na dwie strony.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano

ja zamawiałem tutaj:

http://www.autoczesci.autosowa.pl/

 

Sprężyny dobrane wg katalogu LESJOFORS pod model auta. Wystepują dwa rodzaje tylko - zwykły i wzmocniony (jak ktoś przewozi często duże obciążenia). Ja zamówiłem standardowe.

 

Na stronie niewiele jest towaru. Trzeba zadać pytanie przez formularz kontaktowy o konkretny towar. Odpowiedź ekspresowa, wysyłka również (kurier). Oczywiście rachunek.

Wg moich poszukiwań mieli LESJOFORS do Touringa w najlepszej cenie. Do sedana łatwiej znaleźć.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano
Art.sr- witam kolege montaż dość prosty 1h z piwkiem :D kolega yaca_k opisał dokładnie a ja poradziłem sobie bez ściągacza ale byliśmy we dwoch i przy wkładaniu jeden ostro naciskał na wachacz a drugi wkładał sprężynke. Ja mam wzmocnione czyli pewnie do turniga by pasiły. Orginał fakt jest lipny. Miłej robotki koledzy forumowicze :)
Opublikowano

No i tak jak obiecałem, opisuje wrażenia z wymienienia sprężyn z tyłu. Sprężyny kupiłem na aukcji Allegro http://www.allegro.pl/item589618617_sprezyny_bmw_3_e46_1998_2005_tyl.html

I tego Pana mogę polecić z czystym sumieniem, błyskawiczna wysyłka, za każdym razem człowiek jest informowany o przebiegu aukcji, podaje miedzy innymi nr. listu przewozowego i takie tam, także polecam. A wracając do samych sprężyn są Super, wysokość jest idealna taka jak samochód z fabryki wychodzi, dodam ze ja jeszcze przy okazji wymieniałem od razu amortyzatory z tylu wiec to tez by mogło trochę podnieść tył, ale jest Super i naprawdę mogę polecać te sprężyny :) Wiem jakie ja sam mailem obawy i dylematy przed wyborem bo to się w sumie raz w życiu wymienia, wiec sprężynki firmy LESJOFORS mogę polecić, bo wysokość samochodu nie ulega zmianie i na całej długości sprężyny, zwoje są tej samej grubości :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
odświeże tamt bo jutro prawdopodobnie zabiorę się za wymianę sprężyn - czy trzeba odkręcić końcówkę stabilizatora i czy odciąganie w dół wahacza nie uszkadza przegubu półosi. w książce sam naprawiam wyczytałem, że przy wymianie sprężyny koniecznie trzeba wyciągnąć półoś bo może ulec uszkodzeniu, że trzeba też odkręcić stabilizator. I dodatkowo przy montowaniu, przed ostatecznym dokręceniem amorka należy odpowiednio dociążyć auto. czy też tak robiliście?
Opublikowano
ja mam pytanie jesli chodzi o wysokosc auta, jak to u was wyglada czy przód jest bardziej pochylony do ziemi niz tył? bo u mnie jak i przód tak i tył sa na tej samej wysokosci auto mam z zywca wiec tak sie zastanawiałem czy koles nie wsadził jakis dłuzszych sprezyn, moge spokojnie dojechac kołami do standardowej wielkosci kraweznika i nic nie przydre zderzakiem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Stało sie pekły mi sprezyny i mam dylemat jakie kupic.Czytałem ten temat polecacie sprężyny LESJOFORS ale mam takie pytanko a mianowice . Po rozkodowaniu nr VIN mam napisane "sportowe dostosowanie podwozia" czyli jest obnizone ? wiec czy te sprezyny beda dobre , czy musze kupic takie które obnizaja samochód? jesli tak to prosiłbym o jakies propozycje najlepiej linki z aukcjami

 

Jeszcez pisze cos takiego P337A M SPORTS PACKAGE M Pakiet sportowy

 

dzieki i pozdrawiam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
koledzy doradźcie. Moze sprawa prosta ale nie chce kupowac w slepo

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 5 lat później...
Opublikowano
Witam. Moje pytanie: jaka powinna być długość sprężyny tylnej (wysokość standardowa). 2 miesiące temu była założona Lasjefors, a teraz tył usiadł.
Opublikowano
Ja osobiście zdecydowałem się na zakup EIBACHA (które dojdą w przyszłym tyg) , ale tak patrząc po cenach to eibachy nie wychodzą jakoś kosmiczne drogo , skoro mtsy potrafią kosztować 300zł za przód to 500zł za przód + tył eibacha to dobra opcja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.