Skocz do zawartości

brak centralnego w prawych drzwiach jak sie za to zabrac?


Marcin222

Rekomendowane odpowiedzi

witam

dzisiaj zauważyłem że centralny wszędzie działa a nie otwiera mi drzwi pasażera.

Czy bezpiecznik padł (tzn czy każde drzwi maja swój bezpiecznik czy jest jeden główny)

czy może siłownik ma jakiś opór i nie odbija bo widać że boczek nie leży jak trzeba na drzwiach może gdzieś haczy?

a jak sprawdzę po zdjęciu boczku że wsio jest ok i nadal nie będzie działać to co to oznacza siłownik kaput? można go wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kolego wyciągnąć całą szybę i spokój.Wtedy masz lepszy dostęp do wszystkiego bo podnośnik dasz na sam dół :) a prowadnicy nie musisz ruszać.Może tylko kabelek się urwał bo na szybę natrafił.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybe wyjmowac?? prowadnice?? tylko zeby klamke wyjac do silownika jest dostep sprawdz instalacje czy daje impuls do silownika jak nie to nowy silownik i tyle w tym temacie lepiej nie ruszac szyby jak nie trzeba

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po wymianie siłownika, też nie otwierały sie jedne drzwi. Tak jak piszą koledzy najpierw sprawdź kabelki, lub jak rozbierzesz boczek to przyłóż ręke do siłownika i spróbuj zamknąć lub otworzyć, w moim przypadku dało się wyczuć lekke tyknięcie więc bez pomiarów wiedziałem że prąd dochodzi. Wymontuj siłownik bez demontażu szyby lub czegokolwiek. Nie jest to łatwe zadanie ale da się. Pierwszy raz zajeło mi to 20 min, teraz robie to w 2 :) A z szybą może być dużo większy problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no szyby nie mam zamiaru ruszać :) rozebrałem boczek też myślałem że kabel gdzieś padł ale jest ok jak dotykam ręką siłownik to ni tyka cisza wiec albo padł albo napięcie nie dochodzi niestety jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o ten szczegół wiec albo to robię w weekend na spokojnie albo tematem zajmie się mój elektryk, mam nadzieję że to jakiś kabelek w wiązce... i obejdzie się bez wydatków na nowy siłownik

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zdejmuję, poza boczkiem oczywiście :)

Jak mam zdjęty boczek odpinam kostkę zasilającą siłownik (trzeba ją przesunąć i wyciągnąć), następnie musisz włożyć rękę tak aby móc złapać cały siłownik. Musisz wyczuć zaczep który trzyma siłownik, następnie lekko go odgiąć i popchać siłownik do góry. Powinien odejść od mechanizmu zamka. Zakłada się analogiczne, choć jest to trochę trudniejsze niż zdejmowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Serdecznie.

Mam podobne objawy co palermos, tzn. po przyłożeniu ręki czuć tyknięcie, więc prąd dochodzi.

Czeka mnie teraz wymiana siłownika (tylne drzwi) i tu moje pytanie?

Proszę mi wytłumaczyć łopatologicznie jak się do tego zabrać, bo dzisiaj zdjąłem boczek i wiem że wymiana nie będzie prosta a zamiast dawać zarobić mechaniorowi wolę sobie dwie pianki wieczorem wypić.

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam compacta więc u mnie tylnych drzwi brak hehe ale myślę że demontaż będzie podobny.

1.Ściągasz boczek (zazwyczaj 2 śruby w uchwycie do zamykania drzwi) ramkę klamki trzeba ściągnąć przesuwasz ją do przodu albo do tyłu i wyciągasz)

2.Boczek demontujesz od samego dołu ciągniesz sam wyskakuje z klipsów najlepiej ciągnij w miejscach gdzie trzymają klipsy żeby siła szła prosto w klipsa żeby go nie połamać są tanie w zakupie ale niepotrzebnie trzeba latać i je kupować. Jak wyskoczą wszystkie klipsy to boczek podnosisz do góry.

3.Proponuję sprawdzić kable na samym początku u mnie okazało się że piny były mocno zaleciałe osadem

4. U mnie żeby było wygodniej z dostępem do wszystkiego zdemontowałem prowadnice szyby zresztą i tak bym to zrobił bo była pogięta i chciałem ja naprostować.

5. Siłownik wymontowałem z klamką (ponoć nie trzeba z klamką) nie ukrywam że jest trochę gimnastyki ze względu na uciążliwe dojście...

6. Rozmontowałem wsio porządnie wyczyściłem przesmarowałem podłączyłem i działa jak ta lala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wyczyszczę wtyczkę z obu stron, żeby na darmo nie kupować siłownika i po tym zabiegu zobaczę czy to da jakiś efekt, bo tak jak pisałem wcześniej prąd dochodzi i słychać małe tyknięcie, więc z kablami chyba wsio jest OK.

Wieczorkiem napiszę jak operacja się powiodła.

 

No i się powiodła :lol:

 

Jednak siłownik okazał się padnięty, po wymianie na nowy wszystko śmiga tak jak wcześniej.

Operacja zajęła mi 30min.

 

Życzę wszystkim powodzenia.

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.