Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Szperając po różnych wątkach natrafiłem na informację, że można wgrywać software do samochodu albo w ASO albo w wyspecjalizowanych warsztatach. Ja mam samochód z grudnia 2007, benzyna, automat. Czy jest przypadku takiego samochodu sens wgrywania nowego softu i co to w praktyce poprawi?

Pozdrawiam

Opublikowano

Temat był już wałkowany wiele razy.

 

W skrócie.

Czy jest sens?

Zdania są podzielone - niektórzy twierdzą, że nie należy zmieniać dobrze działającego softu, inni twierdzą natomiast że warto (są nawet opinie że auto ma więcej mocy).

W ASO z pewnością usłyszysz, że nie warto (ASO w Polsce boi się takich akcji, niemieckie ASO robi podobno aktualizację przy każdym przeglądzie).

 

Co się zmieni? To pytanie do ASO (chociaż wątpię żeby wiedzieli ;)). Możesz ewentualnie poszukać na e60.net.

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Opublikowano
Podjedz do Roberta do ASEKO na Mińskiej 37 on jest specem, mi właśnie zmienia dziś soft, jak nie wiesz czy były jakieś aktualizacje on podłączy ci sie pod auto i powie do których sterowników sa dostępne uaktualnienia, jeśli będziesz chciał to ci je zaktualizuje.
Opublikowano
Dzieki BZQ. Właśnie się przebijam przez starsze wątki i Krecik5 też ASEKO polecał. Czy jeżeli zrobiłbym upgrade softu w ASEKO to nie straciłbym gwarancji?
Opublikowano
Dzieki BZQ. Właśnie się przebijam przez starsze wątki i Krecik5 też ASEKO polecał. Czy jeżeli zrobiłbym upgrade softu w ASEKO to nie straciłbym gwarancji?

Krecika to własnie BZQ tam wysłał

hej

Opublikowano

Ja na twoim miejscu mając auto na gwarancji bym go w innym niz aso serwisie nie naprawiał...

 

 

Jesli auto ci jeździ to nie ruszaj :)

 

jak sie coś psuć zacznie to aso pierwsze co zrobi to wgra nowy soft.

Opublikowano
Ja na twoim miejscu mając auto na gwarancji bym go w innym niz aso serwisie nie naprawiał...

 

 

Jesli auto ci jeździ to nie ruszaj :)

 

jak sie coś psuć zacznie to aso pierwsze co zrobi to wgra nowy soft.

 

W sumie racja. Lepiej guza nie szukać bo potem będę pluł sobie w brodę jak coś nie zagra. Miłego dnia.

Opublikowano
Ja na twoim miejscu mając auto na gwarancji bym go w innym niz aso serwisie nie naprawiał...

 

 

Jesli auto ci jeździ to nie ruszaj :)

 

jak sie coś psuć zacznie to aso pierwsze co zrobi to wgra nowy soft.

 

Jak coś się psuje to aso na pewno nie wgrywa nowego softu - tego możesz być pewien. Jesli auto masz na gwarancji to prawdopodobnie masz wgrywanie nowego softu " w cenie".[/b]

Opublikowano
Ja na twoim miejscu mając auto na gwarancji bym go w innym niz aso serwisie nie naprawiał...

 

 

Jesli auto ci jeździ to nie ruszaj :)

 

jak sie coś psuć zacznie to aso pierwsze co zrobi to wgra nowy soft.

 

Jak coś się psuje to aso na pewno nie wgrywa nowego softu - tego możesz być pewien. Jesli auto masz na gwarancji to prawdopodobnie masz wgrywanie nowego softu " w cenie".[/b]

 

ja nie wiem, ja nie mam już auta na gwarancji ;)

ale z kwitów które mam do swojego auta, serwisowanego w polsce w dwóch aso warszawskich widze że przy większosci zgłoszeń 'że coś elektronicznego nie działa poprawnie' odpowiedź serwisu nr. 1 brzmi ' robimy upgrade oprogramowania' a dopiero po tej operacji szukanie dalej.

 

tak tez zresztą robią po gwarancji, z tą róznicą że upgrade kosztuje już wtedy 1500zł bodajże... brutto

Opublikowano

Ja pod koniec gwarancji podjechałem do ASO i powiedziałem, że komputer pokładowy mi się wiesza i wolno działa.

Update softu zmienił szatę graficzną i dodał kilka drobnych bajerów.

Jeżeli Twoje auto jest również na gwarancji to polecam żebyś zrobił tak samo. Po pierwsze zrobią to za darmo, po drugie jeżeli coś spieprzą to wymienią sterowniki na nowe.

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Opublikowano

tak tez zresztą robią po gwarancji, z tą róznicą że upgrade kosztuje już wtedy 1500zł bodajże... brutto

 

W Inchcape rok temu koszt update'u 830zł brutto.

 

 

troche zależy _chyba_ od wersji auta, mi u fusa zawołali 1500zł

godzine później w bawarii najpierw 600, ale jak powiedzialem ze to 535d to skoczyło chyba do 1000

 

a w aseko zrobili za 400

usterki nie naprawiło, ale soft nowy

Opublikowano

Witam Forumowiczow

 

Pytanie i prosba czy ktos z Was wie i zna dokladny adres ASO czy BMW

w Warszawie gdzie wbijaja nowy soft ?

Z gory dzieki za info .

Opublikowano

w warszawie masz trzy aso bmw

 

bawaria motors na czerniakowskiej

fus na ostrobramskiej

inchcape motors gdzieś nie wiem gdzie

 

wszystkie trzy to robią, ale ceny jak widać powyżej różne

od 600-1500zł za mniej więcej tę samą operację dla 'niegwarancyjnych'

 

telefony zapewne znajdziesz na stronie BMW w dziale dealerzy

Opublikowano
Co się zmieni? To pytanie do ASO (chociaż wątpię żeby wiedzieli ;)). Możesz ewentualnie poszukać na e60.net.

 

Opis zmian w każdym i-levelu jest dostępny dla każdego kto zajmuje się tego typu rzeczami.

Jak ktoś do kogo pojedziesz nie powie Ci jakie są zmiany w sofcie, to nie powinien brać się za ślepe klikanie. To tylko moja porada :)

Opublikowano
Co się zmieni? To pytanie do ASO (chociaż wątpię żeby wiedzieli ;)). Możesz ewentualnie poszukać na e60.net.

 

Opis zmian w każdym i-levelu jest dostępny dla każdego kto zajmuje się tego typu rzeczami.

Jak ktoś do kogo pojedziesz nie powie Ci jakie są zmiany w sofcie, to nie powinien brać się za ślepe klikanie. To tylko moja porada :)

 

naprawdę dyktujesz klientowi całą listę ChangeLoga od wersji którą ma u siebie, do wersji którą bedzie miał u siebie ? Np. u mnie była wersja z końca 2006 roku, nie pamiętam teraz numerka, a wgrali wersję ze stycznia 2009, po drodze troche tych wersji wyszło a ChangeLog jest raczej za kazdym razem wydawany do wersji bezpośrednio poprzedzającej ...

 

wiec co mi taki gość powie ?

ze sie kolorki w iDrive zmienią ;)

i to z grubsza tyle

bo tyle jedynie widać dla użytkownika przy przechodzeniu z wersji <=2006 na > 2007

Opublikowano

Dzieki Krecik za adresy .

Nawiazujac do softu jak tu pisza koledzy to po za tym ze zmienia sie kolory na ekranie zmieni sie cala masa innych parametrow .

Tu gdzie mieszkam ludzie zmieniaja softy co roku i ja mialem zamiar

to zrobic , ale zobaczylem ten temat i ceny jakie sa aktualnie w Plosce wiec zdecydowalem ze poczekam do wakacji w kraju , bo zaoszczedze

sporo kasiorki .

 

To co slyszalem o nowym sofcie .

 

Zmieni sie kultura pracy motoru . ( zamiast klekotania bedzie lagodny belkot .

Latanie dziur w oprogramowaniu

Chyba zaczna dzialac Mp3-ki .

Przystosowanie do nowej wersji GPS / nowa wersja na starym sofcie nie dziala .

Migajace i gaszace sie lampki ( bez przyczyny ) , nowy soft juz to poprawi .

Dowiedzialem sie tez ze byc moze poprawi sie ekonomia spalania bez utraty aktualnej mocy .

I jeszcze inne parametry nie widoczne ale moga byc odczuwajace .

 

Pozdrawiam i zycze udanego lata .

Opublikowano
Dzieki Krecik za adresy .

Nawiazujac do softu jak tu pisza koledzy to po za tym ze zmienia sie kolory na ekranie zmieni sie cala masa innych parametrow .

Tu gdzie mieszkam ludzie zmieniaja softy co roku i ja mialem zamiar

to zrobic , ale zobaczylem ten temat i ceny jakie sa aktualnie w Plosce wiec zdecydowalem ze poczekam do wakacji w kraju , bo zaoszczedze

sporo kasiorki .

 

 

w aso niemieckim _PODOBNO_ upgrade kosztuje 70E

masz bliżej ;)

i taniej

i w aso

 

 

Miałem upgrade miesiac temu i

 

To co slyszalem o nowym sofcie .

 

Zmieni sie kultura pracy motoru . ( zamiast klekotania bedzie lagodny belkot .

 

nie zauważyłem ;)

 

Latanie dziur w oprogramowaniu

 

stare połatali

ale napewno w zamian dodali troche nowych ;)

 

Chyba \zaczna dzialac Mp3-ki .

'05 rocznik, navi prof, zmieniarka 6cd, mp3ki nie zaczeły dzialac

sam soft, przynajmniej u mnie, to za mało

 

Przystosowanie do nowej wersji GPS / nowa wersja na starym sofcie nie dziala .

Migajace i gaszace sie lampki ( bez przyczyny ) , nowy soft juz to poprawi .

 

u mnie gps działał wczesniej, działa i później.

 

ale iDrive po uruchomieniu auta dłużej się 'rozgrzewa' zanim zacznie reagować ;) to nie są duze zmiany, ale zauważalne 'od pierwszego włączenia'

 

Dowiedzialem sie tez ze byc moze poprawi sie ekonomia spalania bez utraty aktualnej mocy .

 

u mnie bez zmian, jak żarło 12 tak żre 12 :)

Opublikowano
To co slyszalem o nowym sofcie .

Zmieni sie kultura pracy motoru . ( zamiast klekotania bedzie lagodny belkot .

Latanie dziur w oprogramowaniu

Chyba zaczna dzialac Mp3-ki .

Przystosowanie do nowej wersji GPS / nowa wersja na starym sofcie nie dziala .

Migajace i gaszace sie lampki ( bez przyczyny ) , nowy soft juz to poprawi .

Dowiedzialem sie tez ze byc moze poprawi sie ekonomia spalania bez utraty aktualnej mocy .

I jeszcze inne parametry nie widoczne ale moga byc odczuwajace .

nie no nie róbmy ludziom z mózgu wody.

hej

Opublikowano

u mnie bez zmian, jak żarło 12 tak żre 12 :)

No daj spokój kret a ile chcesz zeby ci palił R6 z mocą 300KM o pojemności 3 litrów z dwoma turbinami z automatem w kombi napakowany wyposażeniem dodatkowym.

To i tak jest rewelacja w stosunku do dynamiki tego samochodu.

Jak za dużo to łap 520d i będziesz szczęśliwy przy dystrybutorze.

hej

Opublikowano

u mnie bez zmian, jak żarło 12 tak żre 12 :)

No daj spokój kret a ile chcesz zeby ci palił R6 z mocą 300KM o pojemności 3 litrów z dwoma turbinami z automatem w kombi napakowany wyposażeniem dodatkowym.

To i tak jest rewelacja w stosunku do dynamiki tego samochodu.

Jak za dużo to łap 520d i będziesz szczęśliwy przy dystrybutorze.

hej

 

artur :) ale czy ja gdzieś napisałem że mi to nie pasuje :)

po prostu sie nie zmieniło co obala powyższą teorię że 'soft to zmieni' :)

 

od poczatku naszej rozmowy o paliwie musiałes mnie troche źle zrozumiec :)

 

mnie martwiło spalanie E61 535d na poziomie 12.5 litra w momencie kiedy obok takie samo rocznikowo E61 czy tam E60 535d i to do tego po wirusie które wedle deklaracji własciciela w tych samych warszawskich warunkach pali 10. Bo to by znaczyło że coś u mnie jest zepsute.

 

Pamietaj o tych moich obrotach , wiec zrozum że miałem ku temu pewne powody podejrzewać ze cos jest nie tak :)

 

ale... sam ostatnio zrobiłem swoim E61 535d spalanie na poziomie 6.2 na dłuuugiej i spokojnej trasie ;) wiec to wyłacznie kwestia cięzaru buta i tak jak rozmaiwalismy, długości dojazdów :) czyli 'w normie' a nie powód popsucia.

 

 

i tak paląc 12 litrów jest to najoszczędniejsze auto które mam ;)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam,

Czy jest przypadku takiego samochodu sens wgrywania nowego softu i co to w praktyce poprawi?

Pozdrawiam

 

Wymiana oprogramowania sterującego silnikiem sens ma zawsze a szczególnie wtedy ,gdy właściciel auta jest świadomy tego jaka przewagę ma coś lepszego nad czymś gorszym.BMW w dbałości o swoich klientów i wizerunek firmy dokonuje nieustannych ulepszeń samochodów.To dotyczy również oprogramowania sterowników silników,które jest nadal poprawiane nawet kilka lat po zakończeniu produkcji danego modelu. Wczoraj np. wykonałem taką "operację" w E39 M5 a właściciel auta stwierdził daleko idące zmiany na korzyść.Spadło zużycie paliwa a wzrosła dynamika i kultura pracy silnika.

Niedowierzających w to co piszę informuję,że np w E39 M5 było 13 różnych wersji wspomnianego oprogramowania a w E39 3,0i zmian było aż 17. Ci ,którzy negują celowość wykonania upgrade sterownika niech spróbują w sposób sensowny to uzasadnić.

Opublikowano

jak coś działa dobrze to czasem lepiej tego nie próbować poprawiać z nadzieją że może zacznie działać lepiej...

 

albowiem wbrew temu co piszesz "BMW w dbałości o swoich klientów i wizerunek firmy dokonuje nieustannych ulepszeń samochodów"

 

bmw nie jest firmą charytatywną, i jak widać po ilości powtarzających się przez wiele lat błędów i instalowania tych samych wadliwych komponentów /vide jeż/, chce zarabiać na serwisie :) wiec oczywiscie - wymiana softu może poprawić jedno, ale jednocześnie popsuć coś innego.... tak jest ze wszystkimi firmware :) w komputerowych urządzeniach sieciowych mam to na codzień - potem potrzebny jest kolejny upgrade, i kolejny... a serwis za darmo tego nie robi ;)

Opublikowano (edytowane)
>Zgodzę się z tym,że częstą przyczyną kłopotów są próby tzw "przedobrzenia" oraz poprawiania tego co zrobiono w fabryce (vide tuning u Józia w stodole, bo tam jest tanio).Jeśli się czegoś nie dotyka to się na 100% tego nie popsuje.Skąd jednak można posiąść wiedzę ,że silnik możne pracować lepiej niż poprzez upgrade sterownika oryginalnym nowszym softem? Żeby mieć świadomość co jest lepsze niezbędne jest posiadanie możliwości porównania..W serwisie autoryzowanym dostępna jest tylko najnowsza wersja softu i wgranie aktualizacji jest jak bilet w jedną stronę.Inni (w tym i ja) mają co najmniej to co znajdowało się w sterowniku przed wykonaniem upgrade (backup softu przed wykonaniem upgrade sterownika). Jeszcze nigdy nie miałem konieczności przywracania poprzedniej wersji oprogramowania wskutek jakichś wad wersji nowszej,ale gdyby była taka konieczność to wykonuję to oczywiście gratis. Na podstawie moich doświadczeń jestem daleki od teorii spiskowej mówiącej,że kolejne wersje softu produkowane są po to ,żeby "zarobił serwis" lub ,że najprawdopodobniej też zawierają problemy, zwłaszcza,że robią to niechętnie i nie informują o takich możliwościach swoich klientów... Edytowane przez Marcus 1959

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.