Skocz do zawartości

Drżenie auta


Vince

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z świeżo kupionym autem (e46 320d 2000r). Otóż.. Gwałtownie przyśpieszajac na 4tym biegu od 80km/h (2000 obr) występuje dosyć mocne drżenie całego auta które ustępuje po osiagnieciu około 2700 obr. Na 5tce w podobnym zakresie obrotów występuje ten sam, aczkolwiek nieco mniej odczuwalny efekt. Dodam ze nie słysze zadnych stuków pisków itp, jedynie drzenie budy (fotele,pedały, drążek zmiany biegów). Co ciekawsze po puszczeniu pedalu gazu i wrzuceniu biegu jałowego gdy zwalniam od powiedzmy 200km/h do 150 km/h takze wystepuje podobne drżenie. Znajomy mechanik sprawdził wał (krzyzak, podpore, łacznik), poduszki pod silnikiem i podobno nie widac sladow zuzycia. Zasugerował jedynie iz moze to byc problem z kolem dwumasowym ("pulsuje" mi pedal sprzegla i troche zatelepie przy gaszeniu) . Jest to moje pierwsze auto tej marki i powiem szczerze niewiem co o tym myslec, koszt wymiany kola dwumasowego jest spory i wolalbym zasiegnac rady bardziej doswiadczonych kolegow zanim wydam 3tys.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony i felgi są sprawdzone, rzeczywiście mialem jedna krzywa felge ale ja wymienilem. Ale tak jak pisalem objaw nie występuje zawsze. Przyśpieszając od np 140 do 200 jest w miarę ok, puszczam gaz, bieg jałowy, auto zwalnia i telepie cala buda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mialem kiedys identyczna sytuacje.niemialem pojecia co sie dzieje tym bardziej ze byly zalozone nowe opony i wywazone.opony zakupilem na ebayu i jak sie puzniej okazalo byly to jakies nalewki nowej generacji.index do 250km/h(przynajmiej tak mi powiedzial znajomy wulkanizator),przy predkosci ponad 140 malo co mnie z fotelami niewyrywalo.zmienilem caly komplet i jest ok. Proponuje zamienic sie z kims na chwile calym kompletem i porownac,wsumie nic cie niekosztuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... nie bardzo kumam co ma drżenie auta podczas przyspieszania w konkretnym zakresie obrotów silnika do krzywych czy niewyważonych kół. Ale może mało wiem.

Ja bym szukał w trzech miejscach: dwumas (mocno prawdopodobne), podpora (dość prawdopodobne, drgania występują w okolicach maksymalnego momentu, czyli maks obciążenia napędu) i mocowanie tylnego zawieszenia - w Twoim roczniku chyba się jeszcze wyrywało - efekt byłby podobny, znów zależnie od obrotów silnika, czyli wartości momentu obrotowego. Niestety nie znam skutecznego sposobu na sprawdzenie koła wielomasowego.

 

Życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewyssalem sobie tego z palca.a wine rownierz zwalalem na podpore itd, opisalem mój przypadek.dodam iz mimo to ze opony byly nowe i wywazone okazalo sie ze sa lekko owalne,i przy wiekszych predkosciach poprostu skakaly.niestety partacze w angielskim zakladzie niby profesionalnym to przeoczyli,dopiero znajomy w pl sie dopatrzyl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewyssalem sobie tego z palca.a wine rownierz zwalalem na podpore itd, opisalem mój przypadek.dodam iz mimo to ze opony byly nowe i wywazone okazalo sie ze sa lekko owalne,i przy wiekszych predkosciach poprostu skakaly.niestety partacze w angielskim zakladzie niby profesionalnym to przeoczyli,dopiero znajomy w pl sie dopatrzyl.

 

Nie, no ok, tyle że kolega pisał wyraźnie o zakresie prędkości obrotowej w jakiej drżenie występuje, a drżenie kół, niezależnie od powodu (niewyważenie, bicie, luz na drążkach), występuje przy określonej prędkości jazdy, niezależnie od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerowalem sie predkoscia jak kolega napisal przy 80km lekko trzeslo.a wiec obroty byly podobne,w tej chwili niepamietam ile bylo obrotow bo to bylo rok temu,za to wiem przy jakich predkosciach telepalo. przy 80km puzniej mijalo i juz totalnie przy 140 i powyzej.dlatego objaw wskazywal na podpore lub cos innego.nikt by sie nieskapnol ze to wina opon.malo tego od tych wibracji pogielo mi alusa. ale kolega niekoniecznie musi miec to samo co ja,tak czy inaczej warto wykluczyc taki przypadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie , każdy daje swoją propozycje a kolega sam zdecyduje od czego zacząć. Lepsze to niż jazda po mechanikach i wysłuchiwanie teori z tysiąca i jednej nocy. Vince napisał że felgi i opony są sprawdzone a ja i tak bym założył inne na chwile. Przynajmniej wykluczy jedną rzecz.

 

to tak moim zdaniem.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie , każdy daje swoją propozycje a kolega sam zdecyduje od czego zacząć. Lepsze to niż jazda po mechanikach i wysłuchiwanie teori z tysiąca i jednej nocy. Vince napisał że felgi i opony są sprawdzone a ja i tak bym założył inne na chwile. Przynajmniej wykluczy jedną rzecz.

 

to tak moim zdaniem.

 

No właśnie, tak na prawdę to należało by sprawdzić wszystko po kolei, tyle że problemy mniej prawdopodobne w drugiej kolejności. Szczególnie że w przypadku drgań na pewno nie pomoże serwis, chyba że wymieniając wszystko po kolei, na nasz koszt oczywiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.