Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie jakiś czas temu przestał działać mi prędkościomierz i od tego czasu zauważyłem że ASB zaczęła inaczej się zachowywać czy ma to jakiś związek z niedziałającym prędkościomierzem?
Opublikowano
W e39 prędkość jest mierzona poprzez czujniki ABS-u również skrzynia biegów pobiera z nich sygnał. Widocznie coś z jednym nie tak i skrzynia wariuje.U mnie do trójki zmieniała normalnie później już nie przerzucała tylko auto jechało na trójce do końca obrotów.
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Opublikowano
Prawdopodobnie u mnie też padł czujnik ABS-u i skrzynia od tego momentu zaczęła dziwnie pracować,ale są wszystkie biegi tylko inaczej je przełącza.
Opublikowano
Nie działa mi ani ABS ani DSC sterownik dałem do sprawdzenia przez znajomego dla kolegi Białego z forum i podobno sterownik był uszkodzony,ale nadal mi nic nie działa nie mam za bardzo jak sprawdzić na komputerze bo jestem za granicą i nie mogę wygospodarować sobie czasu żeby gdzieś podjechać to sprawdzić chodziło mi tylko o to czy ktoś może miał taki przypadek że skrzynia tak mu się zachowywała przy nie działającym prędkościomierzu.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
tez tak mialem ze skrzynia glupiala..wymiana czujnika ABS pomogla
Ale nic nie resetowałeś chodzi mi o skrzynię bo mi jakoś dziwnie nadal się zachowuje choć lepiej już reaguje,np.jak jadę 60 na godzinę i nagle przyspieszam obroty podskoczą do 4 tys.to chwilę tak się trzymają zanim spadną,a wcześniej miałem wrażenie że jednak tak nie było może tylko mi się tak wydaje :D
Opublikowano

kolego to jest zupelnie normalne.. sterowanie skrzyni jest intuicyjne do stylu jazdy. gdy np agresywnie przyspieszysz np przy wyprzedzaniu to gdy puscisz gaz to celowo automat nie zredukuje bo komp liczy sie z tym ze za chwile mozesz np nadal przyspieszac. jesli ci to przeszkadza to podczas utzrymywania sie obrotow dodaj delikatnie troche gazu i po chwili pusc--nastapi redukcja o bieg, powtorz czynnosc-nastapi kolejna redukcja. pewnie niedlugo jezdzisz nowoczesnym automatem wiec to kwestia wyczucia jak dziala to zaawansowane urzadzonko. takze nei martw sie i ciesz sie komfortem automatu.

 

ps. nic nie resetowalem

Opublikowano

Koledzy czy jeśli ABS zaświeca się na postoju na światłach a potem po kilku kilometrach gaśnie to też wina czujnika? Nie działa w czasie świecenia prędkościomierz i ekonomizer.

Na zegarach zapala się kontrolka ABS oraz druga na środku z wykrzyknikiem w trójkącie. Po zgaśnięciu prędkościomierz i ekonomizer zaczyna normalnie pokazywać.

Opublikowano

za predkosciomierz itd z tego co wiem odpowiada lewy czujnik tylnego kola. wiec jego sprawdz(np zamien z prawym) normalna rzecz ze jak zapali sie kontrolka abs to odrazu tez kontrola trakcji (oba systemy wtedy nie dzialaja)

zacznij od sprawdzenia czujnika abs

Opublikowano
za predkosciomierz itd z tego co wiem odpowiada lewy czujnik tylnego kola. wiec jego sprawdz(np zamien z prawym) normalna rzecz ze jak zapali sie kontrolka abs to odrazu tez kontrola trakcji (oba systemy wtedy nie dzialaja)

zacznij od sprawdzenia czujnika abs

 

Gdzie jest ten czujnik i w sumie dlaczego raz działa a raz nie. Po włączeniu zapłony kontroli gasną, tylko na pracującym silniku na postoju się zapalają. Czy to na pewno czujnik? Na elektrodzie piszą że to uszkodzony jakiś drogi moduł :|

Opublikowano

sciagniesz kolo to po jedynym kabelku jaki tam jest dojdziesz do piasty a tam na 2 imbusy przykrecony czujnik..kostka lączeniowa jest schowana o ile pamietam pod nadkolem (troche je poluzujesz i tez dojdziesz) wyciagnij go wyczysc i dobrze obejrzyj (czeste falszowanie czujnika zwiazane jest z zabrudzeniem lub brakiem ciaglosci) u mnie np jedna zyla byl anaderwana. pozatym jest to czujnik indukcyjny byc moze jakis brud na piascie lub sam czujnik na postoju podaje jakies falszywe impulsy i kopmuter wywala blad. gdy jedziesz dziala normalnie wiec kontrolki gasna..

 

najgorsza wersja to uszkodzony sterownik ABS (owe drogie urzadzenei o ktorym czytales)

 

ale w 90% zawsze do wystepowania takich sytuacji winne sa czujniki ABS

 

jesli ogledziny nie pomoga wtedy jedz zdiagnozowac na kompie i dokladnie si edowiesz co i jak

Opublikowano
jesli ogledziny nie pomoga wtedy jedz zdiagnozowac na kompie i dokladnie si edowiesz co i jak

 

Oglądałem, kabelek dobry, czujnika nie ruszałem.

Czy takie jajca mogą być spowodowane wymianą płynu hamulcowego?

Wczoraj pękł mi przewód hamulcowy do prawego tylnego koła, został wymieniony, układ zalany płynem DOT4 takim jaki akurat mieli na sklepie (K2). Przy okazji odkręcaliśmy odpowietrzniki na wszystkich kołach i pompowaliśmy aż wyszedł czysty nowy płyn.

Kontrolka ABS zaświeciła jak wracałem do domu raz przed przejazdem kolejowym, potem drugi raz na światłach. Przed naprawą nic takiego nigdy się nie działo.

Opublikowano
to w takim razie dokladnie przyjrzyj sie czujnikowi z tego kola. byc moze podczas odpowietrzania naruszony zostale ten czujnik abs.. plyn zalales dobry..jedynie co by moglo miec w plyw to albo niechcace mechaniczne uszkodzenie czujnika albo zabrudzenie go np plynem hamulcowym no chyba ze po czynnosciach odpowietrzajacych zacisk hamulcowy nie pracuje poprawnie (byc moze kolo przyhamowuje) i wtedy jakis blad komp wylapuje...ale na twoim miejscu dokladnie obejrzalbym wszystkie czujniki (wkoncu przy kazdym kole bylo ruszane) a jak to nic nei da to diagnostyka kompem
Opublikowano
wykrec kazdy czujnik i obejrzyj...na nich zbieraja sie opilki metalow warto czujniki przeczyscic i obejrzec nawet mozesz zwyklym omomierzem sprawdzic ciaglasc przewodow i jesli te zabiegi nie pomoga to wtedy wydac kase na diagnostyke... chyba ze wydanie 100zl nie robi ci roznicy to przyczyne poznasz szybciej
Opublikowano
ja i tak bym najpierw z kims podmienil zanim kupisz... z tego wzgledu ze fakt braku komunikacji modułu z kompem moze wynikac z wielu przyczyn i niekoniecznie uszkodzenia sterownika ABS. moze to byc sprawa oprogramowania interfejsu diagnostycznego (zalezy kto diagnozowal- no chyba ze w serwisie bmw byles) tym bardziej ze tobie raz dziala a raz nie.. i to glownie w zaleznosci czy auto jedzie czy stoi..
Opublikowano
ja i tak bym najpierw z kims podmienil zanim kupisz... z tego wzgledu ze fakt braku komunikacji modułu z kompem moze wynikac z wielu przyczyn i niekoniecznie uszkodzenia sterownika ABS. moze to byc sprawa oprogramowania interfejsu diagnostycznego (zalezy kto diagnozowal- no chyba ze w serwisie bmw byles) tym bardziej ze tobie raz dziala a raz nie.. i to glownie w zaleznosci czy auto jedzie czy stoi..

 

Dzisiaj jak się zapaliło to już nie zgasło. Pojechałem do elektryka, nie mogli się połączyć kompem do sterownika ABS. Wymontowali go i mają naprawić jak się da. Kompa mieli jakiegoś uniwersalnego ja się nie znam ale z resztą auta się komunikował. Jak zdechł ABS to zdechła też klima, nie zasprzęgla kompresora.. pewnie to większy problem będzie. Do klimiarza tez pojechałem, twierdzi że czynnik jest. Bezpieczniki wszystkie dobre. Masakra.

Opublikowano

no to sie pospieszyles...sterownik jesli walniety to juz do wywalenia i nie naprawia sie tego to nie radia lampowe z lat 80-tych. nie zdziwilbym sie jak miales luzna wtyczke od sterownika i zalozmy ze podczas postoju gdy auto na jalowym ma wieksze wibracje to np cos nie laczylo, zalozmy ze owa kostka sie poluzowala to i komp serwisowy ni emogl sie polaczyc ze sterownikiem - wyjeli sciemnili ze naprawia a tak naprawde wcisna dobrze wiazke z kablami i po sprawie.. oczywiscie to moje gdybanie ale tez jestem elektrykiem i powiem ci ze wg mnie nawet jak sterownik walniety to komp sie z nim polaczy i powinienes poznac jakie bledy wywalilo.. z klima nie wiem ale znam przypadki ze kompresor nei zalaczal gdy np. nie bylo paska od klimy, gdy bylo malo czynnika, gdy uszkodzony byl sterownik nawiewu ten w kabinie (panel latwo podmienic na probe z kims) byc moze komputer auta cos neidomaga i wywala bledy raz abs raz klima raz cos..

 

tak czy owak nie podoba mi sie to ze jak komp si enie polaczyl tzn ze sterownik abs do wymiany. przeciez to moze byc pierdola jak np przetarty lub luzny styk

Opublikowano
to jakis super elektryk musi byc skoro naprawia sterowniki/komputery samochodowe bo nawet w serwisie bmw czegos takiego nei dokonuja tylko wymiana na nowy element.. owczesnej elektroniki nie naprawisz wkretakiem i lutownica
Opublikowano
Może wkrętakiem to nie ale lutownicą wiele da się naprawić. Większość przypadków to zimne lub naderwane luty :wink:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

owszem ale nie w sterownikach/komputerach no chyba ze na wejsciu zasilania jakis wlutowany kabelek moze i lutownica poprawisz bo to co na plytce jest to jusz maszynowka i element zuzycty wymieniasz na nowy..

 

no ale odbiegamy od tematu:)

Opublikowano

No i po naprawie. Koszt 250 zeta, działa elegancko. Klima nie działała też przez ten moduł.

Coś mi tam tłumaczyli o szynie CAN ale nie interesi mnie to, grunt że naprawili "śrubokrętem i lutownicą " Szrot znów lata:]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.