Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałem się podzielić z klubowiczami jak odzyskałem moc w swoim

BMW 320d 136kw po półrocznym walczeniem z tak zwaną turbodziurą.

Czyli auto zachowywało się między 2000-3000 jak by ktoś przyczepkę nam przyczepił. Najpierw pojechałem pod komputer wykazało, że wtryskiwacz sterujący jest uszkodzony wymieniłem koszt z wymianą u mechanika 1500zł. Niestety nie pomogło, następnym posunięciem była wymiany przepływki wraz z adaptacją koszt ASO 800zł nie pomogło. Następnie wyczyściłem filterki na elektozaworkach przy turbinie i Egr , całym dolot turba wraz z kolektorem ssącym , wymieniłem wszystkie wężyki podciśnieniwe i nic. No to przeczytałem na forum, że może być katalizator zapchany, autko miało wtedy 240tyś przejechane. Wyciełem obydwa katy i może trochę lepiej autko zaczeło ciągnąć, ale problem i tak dalej został. W akcie desperacji Chciałem sprzedać autko tyle kasy wsadzone ile nerwów człowiek zjadł, a rezultatu zero. Ale postanowiłem ostatni raz spróbować czyli postawiłem na chipa i co autko lata jak ta lala. Jezdżę już z rok czasu po zawirusowaniu zrobione jest 15 tyś i nic się nie dzieję. Chipa robiłem u góścia "autotronica" z allegro dodaję że z chamownią cena naprawdę na to co wsadziłem była mała. Jak ktoś jest zainteresowany to jest jego aktualna aucja. ChipTuning BMW E46-E60-E61 2.0D i 3.0D z Hamownią (numer 596656161) Pozdrawiam. :8)

Opublikowano

Witam

niestety przeszukałem cały dom i nie mogę zanalezć tego wykresu. :(

Opublikowano
Mam identyczny problem w swoim BMW (320d 2001, 136KM) po wymianie przepływki minimalnie zaczął się lepiej zbierać z niskich odborów, dziś byłem znowu i zablokował blaszką EGR. Wydaje mi się że samochód ma więcej mocy (jak na luzie doda się gazu to łatwiej i szybciej wchodzi na obroty. Lecz nadal mam w/w problem, że między 2.3 tys. nie ma przyrostu mocy, stałe przyspieszenie. Wydaje mi się że przez to również więcej pali (ok 9l w mieście). przebieg mam podobny ok 240tys. Myślicie że CHIP to jedyne rozwiązanie tego problemu?
Opublikowano
mi sie wydaje ze to jedyne sensowne rozwiazanie!kazdy z tym walczy i laduje kupe kasy a efekt mizerny!i dalej szuka przyczyny..
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Opublikowano
wlodekbmw ile cie to wyszło kasy? i ile czekałeś na usługę bo piszą że 2 do 3 godzin. no a ja mam jednak kawałek do wrocławia więc niewiem czy jeden dzień mi wystarczy.
Opublikowano
Czekałem chyba z półtora tygodnia, a sama zmiana softu trwała około 4 godzin. Koszt 600 zł plus koszt przejazdu .
  • 3 lata później...
Opublikowano

Kolego wlodekbmw

 

Potraktowanie chipa, jako rade na utrate mocy w aucie to chyba nie tedy droga.

 

Zeby auto kwalifikowalo sie do nowego softu, to musi byc w 100% sprawne a chip traktuje sie jak dodanie a nie przywrocenie mocy.

 

Koszt 600 PLN za auto M47 to zadna rewelacja.

 

Sa firmy ktore zaproponuja Ci taka usluge za mniejsze pieniadze i na pewnio nie zdecyduja sie na napisanie nowego softu do auta, gdzie tej mocy nie ma.

 

Podsumowanie - blad wlascieciela auta, ze zrobienie chipa potraktowal, jako czynnosc przywrocenia mocy, blad Tunera, ze zdecydowal sie na taki zabieg w aucie, ktore nie bylo do konca sprawne.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

A ja mam takie pytanko aby nie zakładać zbędzie nowego tematu....

 

Na jakiej zasadzie działą pedał gazu? Bo zauważyłem że jak załączę tempomat i nacisne + na kierownicy to auto duzo lepiej ciagnie niż przy tej samej prędkości naciskając pedał gazu ....

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Opublikowano
ile koni Ci to dodało i jak się zmienił moment?

 

Jak silnik / skrzynia radzi sobie po takim chipie? A zwłaszcza nieszczęsny wał korbowy i dwumas? Jak ze spalaniem?

 

napisz więcej info :)

Witam

auto posiadam, chip był założony przy 240tyś km obecnie jest 318tyś. Co do koni to nie wiem wykres się zagubił, ale pamiętam że było podniesione niewiele coś około 15%. Gość powiedział, że tak będzie najbezpieczniej dla silnika. Silnik jest moim zdaniem w doskonałej kondycji sprzęgło też. Tylko przy około 300tyś musiałem zamontować zaworek zwrotny przy pompie wtryskowej bo czasami był problem z odpalaniem (nie zawsze), no i świece żarowe. Po tym zabiegu wszystko ok.

Opublikowano
Nie ma to jak odkopać coś z 2009 roku... i zadać pytanie do autora..

 

Widzisz Kaail, warto było bo autor tematu się odezwał, a forum nie zostało zaśmiecone kolejnym takim tematem :)

 

Auto posiadam, chip był założony przy 240tyś km obecnie jest 318tyś. Co do koni to nie wiem wykres się zagubił, ale pamiętam że było podniesione niewiele coś około 15%. Gość powiedział, że tak będzie najbezpieczniej dla silnika. Silnik jest moim zdaniem w doskonałej kondycji sprzęgło też. Tylko przy około 300tyś musiałem zamontować zaworek zwrotny przy pompie wtryskowej bo czasami był problem z odpalaniem (nie zawsze), no i świece żarowe. Po tym zabiegu wszystko ok.

 

Sprzęgło w dobrej kondycji, a robiłeś już u siebie dwumase, czy przy ponad 300 tyś dalej masz ori?

 

ZAPRASZAMY

 

Moby85 teraz mam troche wydatków, opony letnie, OC niebawem, ale jak wpadnie mi jakaś extra gotówka to od razu wybieram się na wycieczkę do was :D

Opublikowano

Sprzęgło w dobrej kondycji, a robiłeś już u siebie dwumase, czy przy ponad 300 tyś dalej masz ori?

 

Kolego jestem pierwszym właścicielem w Polsce, samochód osobiście sprowadzałem z Belgi, a czy tam było wymieniane to nie wiem . Jak wymieniałem poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów żadnej ingerencji nie zauważyłem żeby ktoś grzebał. Jak na razie nie ma żadnych objawów niepokojących z dwumasą czy kończącym się sprzęgłem opisywanym na forum. Ale fakt przy takim przebiegu możne wszystkiego się spodziewać, choćby nawet ten zawór zwrotny co musiałem zamontować przed pompą wtryskową , dodam że się zapowietrzała. Z relacji kolegów z forum pierwszy objaw kończącej się pompy ale po tym zabiegu zrobione około 20tys i spoko . Zobaczymy jak tak długo pojeżdżę na razie nie rozstaja się z moją bunią i jak coś walnie to napewno dam znać.

Pozdro

Opublikowano
Sprzęgło bierze dobrze już od połowy, a wężyki były wymieniane wszystkie i dodam że nie ma wycieków. Jak by był jakiś wyciek to miał bym przynajmniej usterkę zdiagnozowaną. Czytając wiele wątków na ten temat, to nasze bunie z tymi silnikami czasami są wielką zagadka :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.