Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam E36 323i i nigdy nie mialem z silnikiem zadnych problemow.

Bunia smiga od zawsze na MOTULu - autko ma liczniku 228.000

Po ostatnim sprawdzeniu stanu oleju, mocno sie zdziwilem bo na bagnecie olej byl na poziomie "min".Sprawdzany byl po 24 godzinach postoju tak wiecnie ma mowy o oleju ktory do konca nie sciekl.Dodam iz nie ma za mna zadnej niebieskij chmurki, ani tez nie ma zadnych objawow po prze gazowaniu.Autkiem poruszam sie spokojnie, tak wiec nie ma mowy o bączkach itp.

Czy ktos wie moze co moze byc przyczyna takiego stanu, jakie moga byc przyblizone koszta i czy wogole sie to oplaca.W jednym warsztacie powiedzieli mi ze pewnie beda to uszczelniacze hydrauliczne, ale do konca nie mozna stwierdzic bo byc moze ze po odkrecniu "gory" okaze sie ze bedzie do wymiany cos jeszcze.

Prosze o pomoc ludzi ktorzy mieli podobny problem...wiedza ile to bedzie kosztowac i czy nie lepiej szukac "nowego serducha" dla mojego autka.

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc...

 

 

Dodam tylko iz po ostatnim sprawdzeniu stanu oleju i dolaniu go do poziomu "max", autkiem zrobilem jakies 500 km i znow po odstaniu i spr. stanu ubylo jakies 250 ml....pozdrawiam

Opublikowano
Nie jestem pewien swojej teorii, ale w M52 jest dośc skomplikowany system odmy silnika który lubi się psuć. Przeważnie ulega awarii która objawia się wydobywaniem dziwnych i trudnych do zlokalizowania dźwięków. Być może u Ciebie awaria tego urządzenia powoduje nadmierne pompowanie oleju do kolektora ssącego.
Opublikowano
W jednym z warsztatów tez cos wspomniano o odmie silnika...jestem zielony raczej w tych sprawach więc przytaknałem aczkolwiek byłbym wdzieczny za informacje czy da sie to jakoś spr....jakie są objawy itp....pozdrawiam
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
witam serdecznie, mógłbym prosić o info jak się to skończyło, i do jakich wniosków doszedłeś?, dziekuje
Opublikowano

Witaj Kolego...

 

Miałem a właściwie mam podobny problem... co prawda nie zjada mi tyle oleju co Tobie ale jednak trochę znika.

Poprzednio miałem olej shell helix ultra 5w-40 i naprawdę dużo mi go zjadało. dolewka 1l co miesiąc.

Wymieniałem olej na Valvoline MaxLife 5w40 i trochę się poprawiło. Być może chodzi o to ze tamten olej bardziej odparowywał...

 

Wymieniłem róznież u siebie separator oleju od odmy na nóweczkę z ASO ze wszelkimi nowymi wężami i pomimo to olej jednak trochę znika.

Wczoraj grzebałem trochę i po wyjeciu separatora z otworu w kolekorze - jak włożyłem palec w kolektor to było w tej dziurze trochę oleju.

Tak naprawdę to już sam nie wiem co mam z tym zrobić... Niby separator nowy - ale na nie wiem już czy działa prawidłowo czy to nie jakiś bubel. Koszt sprawdzenia separatora w aso TO 250 zł. Koszt nowego - ok 170zł więc nie wiem czy nie wolę kupic nowego.

 

Słyszalem - ktos to na forum mówił że jak masz za dużo nagaru w komorze spalania to wzrasta stopien spręzania i to może przełozyć się na powstawanie jakichś podciśnienien i zasysanie oleju do kolektora.

 

Co do zasysania korka od oleju - to nie wiem - ktos pisał ze to nieprawidłowe zjawisko- wydaje mi się że wtedy działa odma własnie...

Tylko że być może chodzi o to że działa za dobrze i wytwarza za duże podciśnienie???

 

Temat niby prosty z tą odmą i wymiana separatora -lecz jak widać nie do końca i ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat.

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Witam

 

Odma (separator oleju) wymieniłem no nowy i teraz olej znika jeszcze szybciej :cry:

Cisnienie na cylindrach :

1 & 2 - 11,8

2,3,4,5 & - 12

 

Olej teraz znika w ilosci 1,5 litra na 1000 km tak wiec chwilowo autko odstawione na parking gdyż jazda jest malo ekonomiczna :wink:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Może poprostu uszczelniacze zaworowe jak to sugerowali koledzy wcześniej. Tylko pytanie co jest droższe olej czy robota+części a na pewno dobrej głowicy ściąganie jej nie pomoże niestety
Opublikowano

Macie moze namiary na kogoś z łodzi lub okolic kto jest w stanie wykonać coś takiego bez sciągania głowicy?

Panowie z "Teresy" stwierdzili że bez sciągania głowicy to im sie nie opłaca i jak bedę chciał coś wiecej zrobić tak aby rachunek był koło 1000 zł to wtedy się tego podejmią....straciłem już resztki szacunku i bedę musiał zrobić to gdzieś indziej...

 

Dzieki za pomoc

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A czy patrzałeś czy są plamy oleju??Czy na silniku coś jest??Może gdzieś masz wyciek np na simeringu wału.Moja rada weż duży karton,podłóż go na noc pod silnik.Jeżeli nie bedzie plamy zrób to samo na odpalonym silniku.Jeżeli nic nie będzie to uszczelniacze napewno
Opublikowano

Witam

 

Niestety silnik nie posiada widocznych wycieków tak więc pozstaje już tylko wymiana uszczelniaczy.

Chciałbym to jednak zrobić bez sciągania głowicy a w Łodzi jest juz z tym niestety problem.Kiedy juz dostane namiar na zaufany warsztacik to wszedzie slyszę że trzeba mimo wszystko zrzucic głowice :(

Jeśli ma ktoś moze namiar na jakiegoś mechanika który podejmie się tego bez zdejmowania głowicy to byłbym wdzięczny - jestem z Łodzi jednak dojazd mnie nie przeraża (naturalnie w granicach rozsądku) tak więc bedę wdzięczny za wszelko pomoc

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.