Skocz do zawartości

320d głośnna praca turbosprężarki


andy_64

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam dwie E46 150PS CR.

Jedna 150 tyś. przebiegu druga 270 tyś. Dwie świstają ....... nie puszczają oleju i utrzymują ciśnienie zadane w programie.

 

Wowo na samym początku wyczerpał temat.

Turbina ma świszczeć i nie jest to objawem niczego złego.

Po rozgrzaniu silnika świst cichnie........

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

W moim aucie (przebieg 272 tys) pare tygodni temu turbina zaczela dmuchac dosyc glosno. Pojawil sie dzwiek, ktorego wczesniej nie bylo slychac, podobny do pracy odkurzacza. Slyszalny od ok 2000 obrotow w gore. Wtedy turbina wkreca sie na obroty. Wczesniej bylo tak od ok 1800. Autko przedtem puszczalo dymek, ale, co ciekawe, teraz nie jest gorzej. Dzieje sie tak przy rozgrzanym i zimnym silniku. Najbardziej mnie niepokoi to, ze pojawil sie swiezy olej w zaworze EGR oraz w rogu intecoolera (na laczeniu z plastikiem). Jezdze tak troche czasu ale boje sie dac gwaltownie w palnik by nie zobaczyc za soba niebieskiego dymu. Nie sadze jednak, ze turbo ma swiszczec bo wiem, ze bylo ciszej. Jak beda to tylko rury i uszczelki od turbiny albo najwyzej zapchany intercooler to bede szczesliwy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie także słychać świszczenie, jak silnik zimny wyraźnie słychać przy pewnych obrotach, gdy się rozgrzeje znacznie mniej, prawie niesłyszalnie.

Jakość nagrania średnia ale da się co nieco usłyszeć.

 

Na zimnym

http://www.przeklej.pl/plik/imgp6415-avi-000bfr9ug34j2j6

 

Na ciepłym

http://www.przeklej.pl/plik/imgp6417-avi-000bfrbbs34j2j6

 

 

Przy otwartych dzwiach troche lepiej słychać

 

Na zimnym

http://www.przeklej.pl/plik/imgp6419-avi-000bi3a6234j2j6

 

Na ciepłym

http://www.przeklej.pl/plik/imgp6420-avi-000bi3b4a34j2j6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Witam

Mam dwie E46 150PS CR.

Jedna 150 tyś. przebiegu druga 270 tyś. Dwie świstają ....... nie puszczają oleju i utrzymują ciśnienie zadane w programie.

 

Wowo na samym początku wyczerpał temat.

Turbina ma świszczeć i nie jest to objawem niczego złego.

Po rozgrzaniu silnika świst cichnie........

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

i chyba tak ma być w naszych BMW i tego się trzymajmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma, odma i jeszcze raz odma. Niestety te paskudztwo filcowe w rocznikach 2002-2003 przyczynia się do niszczenia turbiny. Niedawno nabyłem swoją bunie i nietety przy oryginalnym przebiegu ok 140tyskm turbo padło . Przyczyna: zasyfiona odma, której nie zdążyłem wymienić na nową :mad2: .

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niedawno nabyłem swoją bunie i nietety przy oryginalnym przebiegu ok 140tyskm turbo padło . Przyczyna: zasyfiona odma, której nie zdążyłem wymienić na nową :mad2: .

 

Ktoś Ci wcisnął auto z zakatowaną turbiną albo sam ja zakatowałeś a teraz zwalasz na odmę.

Odma ma marginalny wpływ na turbinę.

Proszę nie siej zamętu !

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyśku, nie sieje zamętu, tylko opisuje to czego się dowiedziałem na temat zależności zapchanej odmy vs turbina. Opisuje tylko opinie dwóch profesjonalnych niezależnych warsztatów zajmujących się BMW. I w obu opinia na temat 2.0d z lat 2002-2003 jest identyczna, tzn że filtr odmy zastosowany w tych latach, w tych modelach przyczyniał się w duzym stopniu do zajeżdzenia turbiny. :cool2:

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

BMW 320d 2004r. przejechane ok 170tys.

 

Problem polega na tym. Uciekał mi olej i odkładał się w układzie dolotowym. Wspólnie z mechanikiem doszliśmy do wniosku ze to odma ponieważ olej lał się z przewodu nad filtrem powietrza. Auto obecnie jest po wymianie odmy (całej) i oleju na 0W30. Niestety olej nadal znika a cały układ dolotowy jest od nowa nim zarzygany (wszystko było czyszczone przy wymianie). Stan oleju nigdy nie przekraczał średniej na bagnecie a po przejechaniu ok 4000km. jest poniżej minimum (mierzone w tym samym miejscu). Już nie wiem co może być źle czy mogłem jakoś źle odmę zamontować :) ? czy może coś może wypychać olej przez nią? POMOCY...

 

PS. Dodam ze oglądałem jeszcze turbinkę: wirniczek nie ma żadnych luzów ani na boki czy tez do przodu. Praca turbiny nie naganna a moc tez w normie . Auto rano ładnie pali i daje bardzo rzadko biały może niebieski dymek tak na 2 sekundy. Nie zostawia plam oleju!

Dziś jechałem dłużej ok. 40km. i po zgaszeniu silnika zaświeciła się żółta kontrolka oleju (co chyba jak rozumie było go już za mało przy czujniku) w normalnej jeździe po mieście się nie zapala.

 

Proszę pomóżcie bo już tracę nadzieje...

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odświeżę starego kotleta

Panowie coś się ruszyło w tym temacie?

Ktoś poradził z olejem w dolocie i gwizdem turbo czy nie?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.