Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam następującą sytuację: jadę sobie i po jakichś 30 min silnik zaczyna mi się grzać i dochodzi do czerwonego pola (muszę stanąć i odczekać aż ostygnie). Znalazłem na to rozwiązanie, mianowicie jeżeli widzę że rośnie temperatura to włączam na max ogrzewanie szyb i temperatura wraca do normy.

Nie wie ktoś może jak rozwiązać taką sytuację?

Będę wdzięczny za podpowiedzi. :mad2:

Opublikowano

Taki patent to sie stosuje w awaryjnym wypadku, a nie ze Ty sobie jezdzisz i jak sie bedzie grzal to sobie ogrzewanie wlaczysz. To jest zabieg aby doczolgac sie do chaty albo mechanika.

Jesli nie wiesz do czgeo moze doprowadzic przegrzanie silnika to poczytaj , chocby wyguglaj sobie.

Radze sprawdzic czy uklad nie jest zapowietrzony, czy sikoza pracuje prawidlowo- znajdziesz na forum jak ja zdiagnozowac, moze uklad nie miec droznosci- zatkana chłodnica , niesprawna pompa wody, zatkane kanaliki w bloku silnika

stosowales moze kiedys jakies uszczelniacze wlewane do chlodnicy?

Opublikowano
Właśnie taki patent stosuje awaryjnie. Nie jeźdżę moją BMW jeżeli jest w takim stanie. Układ sprawdzałem i zapowietrzony nie jest, sikoza??? nie wiem co to jest, mechanik też wspominał że może to być wina chłodnicy, że jest przytkana, dodam tylko że nie działa mi klimatyzacja - może to od tego? nie mam pojęcia. Raz wlewałem płyn do uszczelniania, ale tak robił nawet przed wlaniem płynu :(
Opublikowano
Termostat działa prawidłowo?? Jeśli się zatnie i będzie mały obieg to się będzie gotował. Gorącą masz chłodnice jak wskazówka ucieka w prawą stronę?
Opublikowano
Ja mialem to samo i byl to termostat. A jak ci sie wskazowka wychyla w prawo i pojedziesz dluzej po trasie bez zatrzymywania sie do opada ? Ja tak mialem i po wymianie termostatu wszystko OK
Opublikowano

przepraszam chodzilo mi o wiskoze a nie o sikoze :oops: pomylka zminilem sprzet i mam guziki gesto i stad te literowki.

co do tych uszczelniaczy to nie powinno sie ich wlewac tylko w krytycznych wypadkach nieszczelnosci, z mysla o pozniejszej naprawie ukladu. one zatykaja wszystko co sie da , jak tamuje dziure to i zatamuje kanaliki w bloku albop tez zmienia prace termostatu , osadza sie na nim i przestanie dzialac prawidlowo.

Opublikowano
I nawet jeśli robisz to awaryjnie to nie rób więcej niż jeden raz po czym napraw to i nie próbuj jeździć dalej. U mnie jedno takie przegrzanie w poprzednim e36 316 zakończyło się mikropęknięciem głowicy :duh:
Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj chyba się zajmę tym termostatem. Rozumiem że to on przełącza między obiegami wody. Jak będzie jakiś efekt to dam znać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.