Skocz do zawartości

urwany czujnik klockow... co zrobic...


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witamkoledzy, ja mimo wymiany klocków i czujników mam nadal świecącą kontrolkę klocków. Sprawdzałem przebiegi przewodów i zgasło na kilka dni. Teraz mam znowu światełko. Ręce opadają. Gdybym miał schemat to bym miernikiem poszukał gdzie jest ta przerwa a tak to jest zgaduj zgadula.
Szulman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zewrzeć kabelki żeby przestało świecić ? :jawdrop: :mad2: To może wywal całą resztę kontrolek bo się jeszcze i te zaświecą :mad2:

 

Podaj adres, wysle ci czujniki w prezencie :D Mr. Druciku :P

 

Co do drucika to dobrze powiedziane :mrgreen: A co do czujników to rozdajesz je ? Bo ja akurat przed wymianą jestem ale ja wymieniam czujniki bo z kabelkami to ja nie dru...ekhem nie kombinuje :mrgreen:

 

Witamkoledzy, ja mimo wymiany klocków i czujników mam nadal świecącą kontrolkę klocków. Sprawdzałem przebiegi przewodów i zgasło na kilka dni. Teraz mam znowu światełko. Ręce opadają. Gdybym miał schemat to bym miernikiem poszukał gdzie jest ta przerwa a tak to jest zgaduj zgadula.

 

 

Wymieniałeś klocki po obu stronach ? Jeśli tak to zostaw kilkadziesiąt sekund na pozycji on jeśli nie zgaśnie trzeba będzie sprawdzić :mrgreen:

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi BMW. Wymieniłem wszystkie klocki i oba czujniki. Światełko nie zgasło, dopiero po długich poszukiwaniach nagle zgasło. Tak było przez kilka dni. Jakieś trzy dni temu w czasie jazdy znowu się włączyło. Przyczyna musi być gdzieś dalej w instalacji. Będę dalej szukał bo to mnie drażni jak coś świeci a nie ma awarii w klockach. Jak znajdę to napiszę.
Szulman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rozpetalem.... Panowie, wiem, ze czujnik klockow jest tani, ale szlak mnie trafia jak cos mi swieci na desce;) Chciałem chociaz na dwa dni swoim sposobem sprawic, aby nie swiecilo( zanim kupie czujnik w IC). A tak na marginesie, to nie do konca potrzebuje czujnik zuzycia klockow bo i tak zawsze kontroluje ich stan organoleptycznie;) Nigdy nie doprowadzam, zeby czujnik wytarl sie o tarcze.

KOlego "Bardzo Madry Wybów", te wszytskie kontrolki robią dla coraz wiekszych idiotow za kierownica... tak trudno spojrzec na kolo od czasu do czasu. Niby czujnik to tylko 35-40 zl, ale to az 30% ceny klockow;)

Ja jak najbardziej podpisuje sie pod tym, co pisze;) i nie wstydze się tego mowic, hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlego "Bardzo Madry Wybów", te wszytskie kontrolki robią dla coraz wiekszych idiotow za kierownica... tak trudno spojrzec na kolo od czasu do czasu.

 

No każdy ma prawo wyrazić swoją opinie i jedyne co ci mogę powiedzieć to jednak się przydają niejednemu :mrgreen: I jak tu się nie zgodzić że nie dla idiotów to robią albo można to ująć inaczej dla leniwców żeby się nie musieli sami o nic martwić :roll2: W końcu im bmw wygodniejsze tym więcej "leniwców" zainteresowanych marką :norty:

 

Niby czujnik to tylko 35-40 zl, ale to az 30% ceny klockow;)

 

A to cię ochrzanie :mrgreen: Stać cie na bmw ? To stać cię na wydatki :norty:

 

Co do kolegi szulman ja też tak nieraz miałem i sama gasnęła po 2 dniach a może to być też gdzieś jakiś psikus w instalacji :mrgreen:

 

Pozdro :mrgreen:

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo madry cos tam

Co do kolegi szulman ja też tak nieraz miałem i sama gasnęła po 2 dniach a może to być też gdzieś jakiś psikus w instalacji Mr. Green

 

jak nie umiesz resetowac kontrolki po wymianie czujnika to mogła ci gasnać nawet "jeden" rok albo wcale, poszukaj na forum to znajdziesz.

 

kabel jest drogi bo w zamienniku kosztuje cos kolo 40-50 zeta w orginale to nie pamietam. czyli okolo 1/3 ceny klocków. warto kontrolowac stan klocków, ja osobiscie wymieniałem w poprzednim aucie klocki co 100 tys km z przodu i co 150 tys km w z tyłu;

tarcze z przodu co 200 tys a tarcze z tyłu co 300 tys km.

przy każdej wymianie oleju prosze mechanika o sprawdzenie klocków i kolo mówi mi: wytrzymają jeszcze 15 tys, albo trzeba wymienić za 15 tys km!

 

czujniki miałem w orginale, nigdy nie miałem potrzeby ich wymieniać.

proste jak drut, albo budowa jakiegoś cepa!!

 

p.s.

robiłem w 95% trasy wiec może ktoś być zdziwiony przebiegami miedzy wymianami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Ostatnio wymieniałem czujniki w moim BMW 316ti compact. Widziałem na wielu forach różne informacje czy te czujniki dają zamknięty czy otwarty obwód. Więc tak:

sprawny czujnik (niestarty) daje zamknięty obwód

uszkodzony czujnik (przetarty) daje obwód otwarty

 

co za tym idzie jeśli przerwie się gdzieś kabel od takiego czujnika to wyskoczy nam błąd tak samo jak przy zużyciu klocków.

 

Po wymianie tych czujników błąd nie znika. Trzeba albo skasować błąd przy pomocy komputera albo odłączyć na kilka minut akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.