Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na wstępie proszę nie dajcie mi rady w stylu wyrzuć gaz albo załóż sekwencje... (brak kasy).. ale do rzeczy:

 

Samochód postał kolo 2 miesięcy... jest palony tylko z gazu bo pompa sie spaliła.. a z reszta taki kupiłem... zawsze było ok.. powiedzmy ze miała ustawiona dość bogata mieszankę bo paliła kolo 25 litrów gazu ale paliła zawsze czy zimno czy ciepło .. deszcz czy słonce...

 

teraz postała i...................

 

odpala na gazie ładnie: obroty trochę poniżej 1000 i pięknie chodzi ale tylko kolo paru minut.. potem zaczyna szarpać.. falować obrotami i gaśnie... gdy dodam gazu to przez chwile podtrzymuje ale potem już nic sie nie da zrobić...

 

Powiedzcie gdzie szukać problemów....

Opublikowano

Kupiłem już płyn do chłodnicy.. 10 litrów... ale nie bardzo wiem jak spuścić stary... czy wystarczy odkręcić zbiorniczek płynu i zdjąć dolny wąż z chłodnicy i czekać aż sie zleje?

 

i jeszcze: jak odpowietrzyć reduktor i resztę instalacji??

Opublikowano
Witam. Zdejmujac dolny waz z chlodnicy nie zleci caly plyn, kolejny spust znajduje sie w bloku pod kolektorem wydechowyn od strony kabiny jest tam sruba. Slyszalem tez opinie ze ten samochod jest ciezko odpowietrzyc i jest z tym roznie ale roche cierpliwosci i zrobisz to. Jak sie odpowietrza masz opisane na forum musisz poszukac.
Opublikowano

Odkręcasz dolny wąż od chłodnicy, korek, odpowietrznik na termostacie i płyn zleci. Zdaje się tylko, że go nieco więcej jak 10 litrów.

Potem wąż zakładamy i dolewamy płyn aż zacznie wyciekać przez odpowietrznik. Zakręcamy go i dolewamy do końca.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano

i mały postęp: wymieniłem płyn chłodniczy.. odpowietrzyłem jak mogłem.. i w końcu dość szybko zaczął sie nagrzewać środek....

 

ale wciąż parownik zamarza... wszystkie węże ciepłe... ale te od parownika zimne...

 

parownik wpięty równolegle z nagrzewnicą... czemuuuuuu nie grzeje parownika??

 

da się go jakoś odpowietrzyć?

 

bo dopóki nie zamarznie czyli zależnie od temp. na dworze.. ok 5 min. chodzi ładnie.. 900 obrotów i dość stabilnie.. a otem zamarza i tak jak wyżej..

Opublikowano
jest poniżej zbiorniczka wyrównawczego... ale czy da się np. odpowietrzyć sam reduktor? I jak wygląda sprawa kierunku przepływu wody w reduktorze? czy mógł sie np przytkać?
Opublikowano

no to kolejna prośba... jak odpowietrzyć i co.... bo już zwątpiłem. pojechałbym.. ale jak jest ciepło to reduktor działa prze 10 min... jak zimno to parę.. gdzie dojadę? do końca ulicy?

 

 

odpowietrzałem przez termostat i ściskałem węże.... i co dalej?

Opublikowano
Poluzuj opaskę na górnym przewodzie wodnym reduktora - powietrze musi uciec... Stracisz trochę płynu ale powinien się odpowietrzyć. Kolejna sprawa to czy sprawdzałeś drożność przewodów wodnych reduktora jak i sam reduktor? Może coś Ci się w środku nazbierało i blokuje przepływ...
Obecnie AUDI S4 QUATTRO... do BMW wrócimy na wiosnę
Opublikowano
odpowietrzałem przez termostat

 

Jednym odpowietrznikiem? Czy dwoma?

 

pojechałbym.. ale jak jest ciepło to reduktor działa prze 10 min... jak zimno to parę.. gdzie dojadę? do końca ulicy?

 

Tankujesz 20 litrów PB i jedziesz. Jak ty to odpowietrzasz? Gdy silnik pracuje na gazie?

Opublikowano

tak. odpowietrzam na gazie... nie wiem ile już moja bunia nie jeździła na benzynie.. kupiłem ją i był tylko gaz i spalona pompa benzyny. grzeje się na gazie normalnie więc jakie ma znaczenie czy gaż czy benzyna?

 

chce go tylko odpowietrzyć.....

 

na termostacie są 2 odpowietrzniki? myślałem że 1 taka śruba z takim jakby wylotem pod spodem... jak ja wykręciłem po raz 1 to poleciała para a potem już tylko woda...

Opublikowano

Odpowietrzniki na obudowę termostatu M30:

 

Nr.2 nie zawsze występuje, w miejscu nr.3 w wersjach z elektroniczną przepustnicą jest czujnik.

 

http://img207.imageshack.us/img207/2659/83417391.jpg

 

http://img207.imageshack.us/img207/9067/25216161.jpg

Opublikowano

zauważyłem że nie lubią ;)... z reduktorem sobie już poradziłem.. jeszcze odpowietrzę za pomocą tych 2 śrub na pompie wody i będzie git... choć temperaturę idealnie trzyma i szybko sie nagrzewa.. 3 min na samym gazie i już z zielonego schodzi... po paru km już prawie pion...

 

teraz tylko gazownik bo nie ma mocy jakoś.... i tak obroty wolno skaczą... kiedyś była zrywniejsza.. ale trochę pokręciłem reduktorem.. gazownik naprawi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.