Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam orientuje się ktoś ile w warsztatach biorą mniej więcej za wyminę rozrządu bo nie mogę nigdzie tego wyczytać. Ile mniej więcej kosztują części a naj lepiej jak by mi ktoś napisał jakie części musze powymieniać przy tej operacji i co przy okazji warto wymienić bo w poniedziałek chcialbym iść wszysko pozamawiać i chciałbym wiedzieć co dokładnie musze mieć żeby podczas wymiany niczego nie zabrakło
Opublikowano
A dla czego musisz wymienić rozrząd jest az tak żle ile masz kkm na liczniku
Opublikowano (edytowane)
A dla czego musisz wymienić rozrząd jest az tak żle ile masz kkm na liczniku

 

Mam prawie 30tyś na liczniku i rozrząd już dość mocno od pół roku słychać więc muszę go w końcu wymienić

 

 

Czy poza tymi rzeczami muszę coś jeszcze mieć i co warto podczas tej rozbiurki warto wymienić:

 

1. łańcuch rozrządu

2. napinacz łańcucha

3. koło wałka rozrządu

4. koło na wał korbowy

5. koło zwrotne

6. szyny prowadzące + napinające ( 4 sztuki )

Edytowane przez Mati6227
Opublikowano
ja nigdy łancuszka nie wymieniałem w m40 z paskiem kosztowało mnie to ok 300 pln
Opublikowano
Dlatego sie dziwie ze chcesz wymieniac rozrzad na łańcuchu ale napewno jest to duzo droższe niż te stare na paskach
Opublikowano
to ze jest głośny to nie znaczy ze sie zaraz rozsypie przy 300kkm mysle ze mozna spac spokojnie a pieniązki wydał bym na inne rzeczy te łańcuszki praktycznie są dożywotnie no oczywiście jak sie ma duzo kasy to dla własnego komfrtu psychicznego można to zrobić ale to jest bardziej profilaktyka niż leczenie
Opublikowano
Koledzy co wy piszecie :duh: Nic nie jest dożywotnie bo nasze BMki to jednak kupa metalu i gumy. BMW zaprojektowało łańcuch na niewiele ponad 300 tys. km i jeżeli auto było użytkowane przez kogoś kto nie jest emerytem to niewiele ponad 300 wytrzymują i zaczynają hałasować. Następnie zaczynają bić o obudowę tak, że widziałem wyrytą prawie na wylot już nie raz. Należy to naprawić a nie oszczędzać na inne wydatki bo następny etap po biciu to koniec silnika. Wypowiedzi o paskach też tu nie pasują bo to diametralnie inna bajka. Co do kosztów to Ci nie pomogę bo właśnie kupiłem nowy silnik IS i jest świeżo po zmianie (właściciel miał dostęp do części i zmienił profilaktycznie przy 180tys.) przez co mam to po zmianie ale nie znam ceny :(
Opublikowano
A dzieje Ci sie cos z pompa wody ? Jezeli nie to nie warto wymieniac, zawsze tez mozna sprawdzic, wyciagnac, ocenic stan lopatek i bedziesz mial jasnosc. Mozna uznac ze jest to w miare "po drodze" przy robieniu rozrzadu ;)
  • 1 rok później...
Opublikowano
mam tez male pytanko a czy niewystarczylo by wymienic napinacza??i czy ten rozrzd idzie samemu wymienic w domu !moje autko to bmw 318is M43 moze ktos poratuje i przesle schemat tego rozrzadu albo filmik z wymiany NAPEWNO KTOS TO POSIADA :mad2:
Opublikowano

Nie śpiesz się tak z tym rozrządem nie trzeba wymieniać całości

http://static.bmwfans.info/images/epc/NjM1X3A=.png

Najczęściej hałas w rozrządzie w 318is to wina elementów nr 14 i 17

Łańcuch spokojnie wytrzyma 500tys km a robota bez zdejmowania łańcucha jest na tyle prosta że samemu można to zrobić, a mechanik dużo nie weźmie.

U mnie przy przebiegu 350tys km wystarczyło wymienić sam napinacz nr 17 i ucichło. Najlepiej to rozebrać i wtedy patrzeć czy ślizg napinający też nie jest zużyty.

BMW forever!!!
Opublikowano
NA wstepie przepraszam za pomylke koledzy!! moj silnik to faktycznie m42 318is bo to 93rok :lol: zrobie wlasnie w ten sposob rozbiore rozrzad i sprawdze co nadaje sie do wymiany! bo moze faktycznie nietrzeba ruszac łańcucha.... mam tylko pytanko ?co w tym napinaczu moze sie psuc???z tego co wiem to jest docisk hydrauliczny niepowinno mu sie nic dziac dobrze mowie? :8)
Opublikowano

Witam

 

Zazwyczaj wszelkie wcześnie wykryte wady rozrządu w M42 ograniczają się do wymiany napinacza - i koniec problemów. Zakładasz nowy napinacz i jazda. Pytasz co może się stać 20-letniemu napinaczowi hydraulicznemu?? hmm... dziwne pytanie - starość nie radość!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Przykleję się do tematu, ja również mam dziwne odgłosy w silniku i zastanawiam się czy to nie rozrząd macie gdzieś dźwięk z wadliwego rozrządu ? mam 265 tys na liczniku i silnik ma taki przebieg ale to m43 również z is coupe 1992r, myślałem że pompa ale jak by była pompa to by było coś nie tak z chłodzeniem, a i zawsze to by było słychać, ale on ma odbicia idzie normalnie i nagle jakoś głośno potem znów ciszej i głośno albo jak mu w rurę dam to już wogóle porażka, naciągnąłem pasek na alternatorze bo było luźnawo, jak poradził bizon przesmarowałem rolki odpowietrzyłem po raz kolejny układ chłodzenia no i lipa dalej coś nie tak, dźwięk dochodzi jakoś ze tunelem chłodnicy a z tego co wiem tam gdzieś jest rozrząd, dźwięk wydostaje się jakoby z wewnątrz konia.

Poradzicie czy muszę jechać do gościa na ocenę stanu technicznego silnika ?? boje cie jechać nim dalej a powinienem podjechać do bielska z łodzi i wydaje mi się to ryzykiem ... Koszt wyceny podali mi na 200 pln :/

Co do kosztów rozrządu to sam łańcuch można zamówić w łodzi w jednym z dobrych sklepów za 150-190 zł, tylko pewność do silnika mówili że musi być 100% no i resztę części potrzebnych do tego również mają wszystko od ręki a nawet jak nie to ja na części u nich czekałem max 3 dni z dowozem do domu, sprzedaż wysyłkowa również jest przez nich prowadzona, jak by co to pisać dam na nich namiary i numery telefonu.

Opublikowano
dzieki mattiss wiem o co ci chodzi z tym napinaczem :8) biore przyklad z ciebie i w sumie tez jestem tego zdania !! wy wiecie lepiej ? ja sie ucze ale jestem bystry damy rade napinacz i ewentualnie slizg napinacza :8) :twisted:
Opublikowano
acha piotrek napinacz rozrzadu i slizg ewentualnie jak znaki na rozrzadzie sie nie zgadzaja to wyciagnity lancuch choc watpliwe :roll:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy mam małe pytanko ?może kolega MATTISS mnie oświeci co do tegp napinacza!!?jeśli kupie nowy napinacz ?to wykręcam stary i wkręcam nowy tak???????nietrzeba go w żąden sposób ustawiać?bo teżtakie żeczy słyszałem PRAWDA TO???? i może zna cie jakieś namiary na jakiś sklep internetowy żeby zakupic ten napinacz i sam ślizg napinający bo z tym ślizgiem jest problem....aby go dostac przypominam bmw e36 318is 140km 93rok prosze o odpowiec bo juz niewim gdzie szukać :mad2:
Opublikowano
Nowy napinacz trzeba ścisnąć na imadle aż kliknie tzn załapie :). Ślizgi to tylko w ASO przynajmniej o innym źródle nie słyszałem, ale sprawdź najpierw swój bo jest to element niemal nieśmiertelny.
BMW forever!!!
Opublikowano

Witajcie

 

Ja w takim autku 5 lat temu placilem za kompletny rozrzad z robocizną ok 1800 zł na dobrych częściach chyba ori nawet -napinacz, łańcuch, dwie prowadnice, 3 koła zębate i chyba to wszystko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.