Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie dotyczy jaką sondę mogę włozyć od jakiej pojemności jeżeli nie będzie od 1,6 M40. Jutro muszę kupić koniecznie sondę i chyba zdecyduję się na uzywaną. Teraz tylko pytanie jak ją można sprawdzić i od jakiego innego silnika można włożyć jeżeli nie było by od 1,6 M40?

 

Sprawa jest dosć pilna.

Opublikowano

Potrzebujesz sondy 4-ro przewodowej ktora reguluje napiecie w zakresie od 0 do 1V

odradzam uzywke gdyz moze postarczyc tydzien a moze miesiac

za ok 170 zl masz nowke z gwarancją

Będziesz Mógł Wyprzedzać
Opublikowano (edytowane)

Ja kupilem u siebie w miescie w najblizszym motoryzacyjnym

potrzebujesz dokladnie

sondy nr:

0 258 986 503

albo z wtyczką:

0 258 005 324

Edytowane przez DJ_Misiek215
Będziesz Mógł Wyprzedzać
Opublikowano
Niestety uniwersalne mogą sprawić że więcej będzie paliło :evil:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Niestety uniwersalne mogą sprawić że więcej będzie paliło :evil:

 

Skad takie info??

 

uniwersalna a uniwersalna to jest roznica

temat byl poruszany na forum ale tak w skrócie

 

Sondy sprzedawane na allegro po 80zl/szt podobno boscha to są zwykłe podrobki - skad takie info, a no na stronie boscha nie ma nic na temat tych produktow. Mozna sobie zobaczyc na nr ze bosch takich nie zna

 

Kazdy moze sobie dokladnie sprawdzic jaka sonde potrzebuje i ile ich ma w katalogu boscha dokladnie tu: http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/

 

Sonda uniwersalna boscha wygląda tak:

http://img73.imageshack.us/img73/6771/dpp3agt36rmo1mxajkjmf7ixj6.jpg

i jest to produkt oryginalny boscha z tym ze nie ma zagniecionej wtyczki

Nalezy wtyczke odciąd od starej uszkodzonej sondy najlepiej w polowie, za pomocą dostarczonego zestawu polaczyc 4 przewody odpowiednio laczac kolory ze sobą - tutaj ciekawostka polaczenia nie mogą byc lutowane!!!

 

Jesli ktos sie nie chce bawic w laczenie kabelkow mozna zakupic taką sonde http://img108.imageshack.us/img108/861/wuimzpn1mqf4pyoilzgenr1ex5.jpg

Jest to taka sama sonda jak wyzej z tym ze ma zalozoną wtyczke i producent kroi za to 150 zl więcej

 

Wracając do podrobek na allegro np taka: http://www.allegro.pl/item576969891_sonda_lambda_4_przewodowa_uniwersalna_typu_bosch.html

Pierwsze co sie rzuca w oczy to "Sonda typu bosch

2 sprawa nigdzie na aukcji nie ma podanego nr katalogowego

 

Co do tych tanszych uniwersalnych z allegro niech sie wypowiedzą inni bo ja nie mialem z nimi doczynienia

 

Pozdrawiam i polecam w tym przypadku oryginalny produkt zeby pozniej nie powstawaly tematy: "2 razu w roku zmienilem sonde co sie dzieje"

Będziesz Mógł Wyprzedzać
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja własnie zaraz założę sonde .Muszę ją wymienić,ale mam z m43 .Sprawdzałem i do M40 i M43 są te same numery na reolm...więc zobaczymy,ale cóż raczej nie jest to oryginał.Kupiłem na ebay

 

P.s - Ja pierdziele.Nie moge odkręcić starej. Prawie gwint obrobiłem,i [BAD] blada.Będę chyba musiał na warsztat uderzać :mad2:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
P.s - Ja pierdziele.Nie moge odkręcić starej. Prawie gwint obrobiłem,i [bAD] blada.Będę chyba musiał na warsztat uderzać :mad2:

 

Nałóż klucz na sondę i lekko zacznij w niego pukać np. młotkiem (tylko lekko, chyba że nie zależy ci na starej sondzie ,to wal śmiało :lol: )

Pukaj delikatnie przez jakiś czas a jak masz dobre dojście to najlepiej dwa młotki naprzeciw siebie i równocześnie

Stary patent mechaników taboru autobusów. komunikacji miejskiej na odkrecanie tłumików w ikarusach :twisted2:

Opublikowano
No nie zależy mi na starej sondzie,ale tak mocno ciągłem że normalnie mnie skurcz w szyi chwycił a na dodatek pukałem młotkiem.Problem w ty że nie mam kanału tylko takie 2 najazdy kupiłem,i na leżąco odkręcać próbowałem.Ale naprawde ...zastanawiałem się czy nie jest zespawana :lol: a jak wyzywałeeeem. Używałem tyle siły,próbowałem się nawet nogami zapierać i się obkręcać zaczooł klucz.Nie wiem czo teraz mam zrobić ale chyba do znajomego pojade na dźwig :roll:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Prędzej Coca Colą poleje a jak nie to poddam obróbce termicznej tzn Palnik i jazda. :norty:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Mialem taka sonde uniwersalna BOSCHA i komputer co jakis czas pokazywal blad (moze elektryk zle zarobil wtyczke trudno powiedziec) jak by ktos chcial to moge tanio oddac :mrgreen:

 

Zalozylem dedykowana BOSCHA i nigdy nie mialem juz problemu z falowaniem obrotow blad juz sie nie pokazal

Opublikowano

Ja jestem na etapie diagnozy sondy w swoim aucie.

Wiem że mam sondę tytanową pracującą w zakresie 1-5 V Siemensa (rebrand NGK).

 

Postanowiłem ją odpiąć na jakiś czas aby sprawdzić różnice w działaniu silnika.

I co ? ZERO różnicy!

Obroty trzymają się idealnie. Przyśpieszenie takie jak z sondą. Spalanie również bez zmian :)

Czy to normalne ? A moze po prostu sonda jest uszkodzona od początku i nie mam punktu odniesienia. :D

Czy są jakieś 100% objawy które powinny się pokazać po odpięciu sondy ?

Opublikowano
Jeżeli silnik po odpięciu sondy pracuje tak samo jak z podpiętą, to prawdopodobnie sonda jest uszkodzona i ECU nie bierze pod uwagę jej wskazań. Dlatego brak różnicy.
Opublikowano
A nie powinno być jakiś falowań obrotów czy innych objawów o których jest masa na forum gdy pada lambda ? Może się to odbyć tak bezobjawowo ? Nie mówie tu o spalaniu bo faktycznie mam trochę da duże ale już od początku jak mam samochód. Chodzi o pozostałe objawy.
Opublikowano
Jest coś takiego jak tryb awaryjny. Po rozpoznaniu błędu któregoś z czujników komputer przestaje brać z niego odczyty i przyjmuje dane domyślnie zaprogramowane przez producenta. Sonda lambda jest czujnikiem który tak na prawdę nie jest potrzebny dla prawidłowej pracy silnika. Jednak jej niewłaściwe działanie może powodować spadki mocy, zwiększone zuzycie paliwa i oczywiście toksyczne spaliny. Ma jednak niewielki wpływ na falowanie obrotów na biegu jałowym. Weź pod uwagę ze sonda dopuki się nie nagrzeje nie działa prawidłowo, a silnik mimo to prawidłowo pracuje. Co innego z innymi czujnikami, lub gdy uszkodzony jest więcej niż jeden. Wtedy dochodzi już do anomalii. Podejrzewam że całkiem sporo samochodów jeżdzi z niewłaściwie działająca sondą. Jej przebieg jest określony na ok 150tys.km, a nieraz auta mają duzo większy przebieg i fabryczną sondę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.