Skocz do zawartości

Problem z wentylatorem chłodzącym


dabrop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z wentylatorem chłodzącym, otóż zaraz po odpaleniu silnika wentylator się włącza bez względu na temperaturę silnika i pracuje dopóki nie zgaszę silnika. Autko posiada ten sam wentylator do klimy i do cieczy chłodzącej.

Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki mogące pomóc w rozwiązaniu problemu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam czujnik ciśnienia klimatyzacji, problem polega na tym że jest w trudno dostępnym miejscu. Może ktoś sie orientuje czyt jest to czujnik który działa na zasadzie styków czy może na zasadzie zmiany rezystancji oraz czy wentylator jest zalączany przez przekaznik czy bepośrednio przez sterownik silnika, ewentualnie jakieś schematy elektryczne mogłyby nieco ułatwić sprawę.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z wentylatorem chłodzącym, otóż zaraz po odpaleniu silnika wentylator się włącza bez względu na temperaturę silnika i pracuje dopóki nie zgaszę silnika. Autko posiada ten sam wentylator do klimy i do cieczy chłodzącej.

Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki mogące pomóc w rozwiązaniu problemu.

Pozdrawiam

 

Masz wisco czy zwykły wentylator??

po przekręceniu stacyjki włacza sie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zgadza sie ze jest elektryczny wentylator ktory jest do klimy i do wody ten sam.

Wiec kolego maslo_82 zobacz sobie w etka a nie piszesz ze ktos nie wie co pisze.

Ja mialem to samo ale u mnie styki nie kontaktowaly od czujnika od klimy a dostep bedziesz mial jak zdejmiesz nadkole.

Ale raz tez tak mialem ze musialem kupic wentylator bo polecial sterownik a masz go przy wentylatorze,jezeli padl by ci ten sterownik to wazna sprawa jest zebys kupil identyczy chodzi mi o numer katalogowy bo ja jak kupilem do swojej buni i podpiolem wtyczke to ciagle chodzil nawet gdy zamkles auto.

Patrzac puziej w etka okazalo sie ze kupilem od 1.8 a ja mam 2.5 gdy kupilem taki jak trzeba wszystko gra

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daro3 ja mam e46 320d i tu sa 2 chlodnice plus interkuler to razem 3.a wiatrak jeden. :twisted2: niechce nikogo pouczac ale moze zajzyj do swojego wozu skoro masz 520.to mozesz miec podobnie.niepewny tylko jestem co do modelu silnika jaki masz. :twisted2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz juz wierze

dzis spotkalem sie z tym w corollce hondy nowe tej juz tak maja szacun ja mam dwie

ale pamietaj wentylator chł. wody ma oddzielny włącznik (dziala na zasadzie rezystancji,zmiany temperatury) jesli sie zawiesi to albo wogole nie właczy wentylatora albo na odwor, wogole go nie wylączy. szukac go musisz przy obudowie termostatu badz w chlodnicy WODY. wypnij kostke jak sie wyłaczy to znaczy ze to jak nie to szukaj usterki tak jak mowia chlopaki przy klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie masz uszkodzony kondensator w panelu (chyba tantalowy)

Miałem taki sam problem. Poszukaj trochę, może ktoś podrzuci linka do tej strony, gdzie jest gotowy przepis, jak to zrobić.

PS. Też mam 1 wentylator do klimy i chłodnicy bez wisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.