Skocz do zawartości

LUZ Lancuszka ROZRZADU w TDS 318... POMOCY!!!


Skroczek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:)

Znajomy mi kiedyś mówił ze jak chcesz sobie sprawdzić czy masz juz łańcuszek wyciągnięty rozrządu to odkręć korek i wsadź palce bo zaraz kolo wlewu masz łańcuszek!! I tak właśnie sobie dziś sprawdziłem i co sie okazało ze mam LUZ :roll: Łańcuszkiem sobie delikatnie ruszam i to nie jest az taki minimalny.... :? Bo mnie nie zaciekawiło jak odpalę autko to słyszę tak jak by coś dzwoniło w silniku :| I czy łańcuszek ma być stabilny bez żadnych luzów :?: :?: :?: I czy ktoś już wymieniał rozrząd i ile to ok kosztowało?? i czy cos sie stanie jak sie będzie jeździć na tym łańcuszku :?: :?: Przynajmiej do wyplaty.... Pozdrawiam

Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obaw możesz jeździć do tej czy przyszłej wypłaty :wink:

Minimalny luz zawsze będzie. Poza tym luz łańcucha nie musi być spowodowany tylko jego rozciągnięciem ale też wyrobieniem ślizgów lub uszkodzeniem napinacza. Jeżeli tylko dzwoni przy rozruchu to jeszcze nie ma tragedii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana rozrządu niestety do najtańszych nie należy. Jeżeli faktycznie masz wyciągnięty łańcuch to wypadałoby również wymienić koła zębate no i napinacz ze ślizgami. Jakiś czas temu elementy kosztowały mnie ok 900 pln + robocizna. Co do samej jazdy na łańcuchu który jest juz troche wyciągnięty to raczej nic wielkiego nie powinno sie stać, jedynie możesz napotkać problemy z zapalaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie łańcuch było już konkretnie słychać, najbardziej na wysokości 2tyś obrotów ...po prostu było słuchać dość głośne jego rzężenie. Musiałem zakupić dwie prowadniczki/ślizgi (górną i dolną) oraz dwa łańcuchy - kosztowało mnie to 480zł. Mechanik powiedział żeby wstrzymać się z zakupem hydraulicznego napinacza bo może być dobry (i był dobry). Pamiętam oryginalny napinacz hydrauliczny był dość droższy bo oryginał 220zł, a zamiennik mogłem mieć za ok 130zł. Rozkminiaj ceny oryginałów bo nieraz warto troszkę więcej dołożyć. U mnie nie trza było ściągać głowicy. Stare ślizgi miały trochę pokruszony plastik po którym suwał się łańcuch, a jeden łańcuch był wyciągnięty ponoć aż o jedno ogniowo(!).

Koszty: 480zł (części) + 300zł (robocizna) + 5l oleju + dwa paski wielo wpustowe. = 1000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie przy jakich przebiegach słychać łańcuch, ja mam ponad 200000 km albo i więcej :) autko chodzi idealnie, nic nie hałasuje, zapala super hmm czemu tyle osób ma problem z tym łańcuchem ??

pozdrawiam Tomek

czy rodzaj oleju może mieć wpływ ?

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy 160 tys padł napinacz, po rozebraniu okazało sie że dzięki niemu dostały ślizgi i sam łańcuch ucierpiał, możliwe że był on wadliwy albo ktoś nie przestrzegał wcześniej terminów wymian. Teoretycznie łańcuch powinien starczyć na cały żywot silnika.

Co do pytanie odnośnie tego czy olej może mieć wpływ - wydaje mi się, że ma, ale niewielki. Łańcuch w trakcie pracy cały czas jest smarowany, w momencie uruchomienia silnika najpierw olej musi dotrzeć do wszystkich elementów. Olej rzadszy powinien być szybciej rozprowadzony, z kolei gęściejszy nie powinien tak szybko spływać. Dlatego uważam że większy wpływ ma to jak traktujesz samochód niż sam olej. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mój wóz ma lekkie życie jak narazie , zobaczymy co będzie dalej

:)

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak bede musial podjechac do servisu BMW... Jest nie dawno otwarty u mnie w miescie nowy servis tylko BMW!! To powinny sie znac co nie co :roll: Zaworki tez mi sie troszke juz tluka a niby ma przejechane dopiero 205tys. km.... A powiecie mi jeszcze jaki akumulator nalepiej kupic?? bo mam jeszcze orginalny BMW ale juz slaby jest... o jakiej mocy?? tak zeby alternator go naladowal... Dizelek musi miec ten pierwszy strzal:) Zapala mi przewaznie od pierwszego strzala jak jest cieply to raz przekreci czasami dwa i gra... :)
Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to wygląda w przypadku sedana/kombi ale sprawdź wysokość akumulatora, w compact'cie spece z bmw zafundowali akumulator tzw. niski. Polecam centre future, bosch padł po jednej zimie, futura daje rade.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to wygląda w przypadku sedana/kombi ale sprawdź wysokość akumulatora, w compact'cie spece z bmw zafundowali akumulator tzw. niski. Polecam centre future, bosch padł po jednej zimie, futura daje rade.

 

Dzieki:)

Znajomy tez mi polecil ta firme "centre" przy najbliszej wyplacie trzeba pomyslec o nowym....

Slaby tez jest ze wzgledu na sprzed CAR AUDIO firma "JBL" a on duzoooo pobiera mocy.... :P

Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.