Skocz do zawartości

Wyrzuca płyn


mario1987

Rekomendowane odpowiedzi

:nienie: :duh: nie rób tak :!: to normalne że wywali ci płyn dodam że możesz uszkodzić silnik jak jest gorący a tak robisz ( np może ci głowica pęknąć :!: ) zdaje się ze jest napisane na korku by nie odkręcać jak HOT :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod wplywem goraca plyn nabiera wysokiego cisnienia :!: :!: :!: nie odkrecaj korka bo moze ci tyle plynu wywalic ze pozniej przegrzejesz silnik :nienie: jak przepalasz samochod i ma wysoka temperature to zostaw autko na kilka chwil uruchomione bo visco pracuje i szybciej wychlodzi silnik niz jak jest zgaszony :8)

...mimo staran otoczenia nie udało mu sie zmadrzec...BMW

http://allegro.pl/show_item.php?item=641252496


http://img.userbars.pl/80/15963.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje ze cos jest nie tak,moze uklad jest zapowietrzony,a waz o ktorym kolega z gornej polki pisze nie powinien byc twardy,jezeli tak jest to cos nie gra,sprobuj odpowietrzyc system,
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest twardy muszę to sprawdzić. na początku było tak auto stało cały tydzien w weekend pognałem na cpn tam po zgaszeniu silnika zauwazyłem że wyciekł płyn , zbiornik wyrównawczy pękł . zaprowadziłem do mechanika i tam wymienili mi go na nowy i od tamtej pory jakby go ubywało aż kiedyś bo przejechaniu 50 km i gdy znowu wsiadłem do fury znowu brak płynu zauważyłem że tak jakby przez korek go wyrzuciło czy to morzliwe bo zbiornik cały !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wywa Tobie wode jak nie odkrecasz korka ?

Mialem podobnie ale z ta roznica ze gdy dalem popalic silnikowi i postawilem go po kilkuminutowej pracy silnika , wyciekal mi plyn nawet nie wiadomo skad.

Mialem takie duze cisnienie , ze mialem ciagle wycieki.

Prawdopodobnie musialem miec uszkodzona uszczelke pod glowica.

 

Na pracujacym silniku z otwartym korkiem mozna bylo widac jak zbiera sie plyn do gory do wysokiego poziomu.

Na zimnym praktycznie na absolutnym minimum.

Na zgaszonym goracym silniku wywalalo jak z butelki od szampana.

 

Tak czy inaczej przy 100 na godzine wyskoczylem tym autem w pole 5 metrow i koziolkowalem takze do dzisiaj nie wiem cos sie wtedy tak naprawde dzialo w tym aucie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:jawdrop: a wie morze ktoś jaki to jest koszt tzn. samej uszczelki i co gorsze głowicy :cry2:

Uszczelka to groszowe sprawy ale robocizna trochę kosztuje.

Dobry warsztat zrobi za mniej niż 500zł. Jeżeli po rozebraniu silnika okaże się że to jednak głowica, to dolicz jeszcze 1000zl.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie raz wywaliło i tak mi się wydaje że przez korek . nie wiem jest morze na korku jakis zawór czy po prostu był on nie dokręcomy. kiedyś też dalem jej popalić i wody nie wywaliło dopiero jak korek troche odkręciłem :mad2: wąż nie jest nie wiadomo jak twardy troche twardszy niż normalnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kolego mario1987:

Jak się nie orientujesz w podstawowych sprawach to przeczytaj "od deski do deski" INSTRUKCJA OBSŁUGI. :shock:

Po drugie:

Czy warto narażać zdrowie swoje i innych na takie głupie pomysły jak odkręcanie korka gdy silnik jest nagrzany. :norty:

Po trzecie:

Jak wszystko jest w porzo to po co grzebiesz, masz za dużo kasy?? :duh: Jak tak to zafunduj sobie przegląd w ASO. :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem wcześniej o te napęczniałe węże bo miałem tak samo a przyczyną był termostat który czasem się blokował na zamkniętym ( były ślady przytarcia na ściankach termostatu) i też wyrzucało mi trochę płynu przez zakręcony korek a węże wtedy robiły się bardzo twarde.

Dodam że strzałka od temp. na zegarach w pionie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie strzałka też w idealnym pionie a wąż nie jest bardzo twardy. byłem dziś u mechanika i wstępnie powiedział że to może być wina żle odpowietrzonego układu. Do kolegi powyżej wyżucało przez korek :?: czy tam jest jakiś zawór czy coś takiego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak powiedział mechanik źle odpowietrzony układ może sie objawiać wywalaniem przez korek płynu gdyż nie ma dobrej cyrkulacji płynu i sie przegrzewa, ale mogło ci wywalać płyn bo był złe dokręcony korek (tak w korku jest zaworek bezpieczeństwa).

 

Tak samo może sie dziać przy walniętej uszczelce albo głowicy. Musisz obserwować. Przede wszystkim uzupełnić i dobrze odpowietrzyć układ sprawdzić korek i dobrze dokrecić i cały czas obserwować temperaturę na wskaźniku i czy węże pęcznieją. Temperatura musi być po rozgrzaniu na połowie wskaźnika jak nie dociera tam albo przekracza a za chwile wraca to może być wina termostatu.

 

TEMAT ZDUBLOWANY WYRZUCIŁEM JAK COŚ TAKIEGO CI SIE PRZYTRAFI OD RAZU RAPORTUJ "R" DO MODÓW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morze jestem troche ociemniały ale prosze sie nie śmiać jak ma wyglądać procedura odpowietrzania zeby to było dobrze , czy na zimnym zapalonym i kiedy go odkręcić. Nie chce zrobić tego tak jak mój mechanik znaczy wogóle :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zgaszonym silniku i zimnym silniku.

Odkręcasz ten odpowietrznik.

Wlewasz powoli płyn do max. na wskaźniku.

Zakręcasz odpowietrznik.

Póżniej kilkakrotnie procedura:

- ściskasz przewód chłodniczy

- zatykasz palcem otworeczek przelewowy (po prawej na ściance w otworze po korku)

- puszczasz przewód chłodniczy.

przestajesz jeżeli po kilku cyklach poziom płynu nie spada.

Teraz ustawiasz ogrzewania wnętrza na maxa, właczasz silnik.

Ale korka jeszcze nie zakręcasz.

Palcem na przepustnicy podnosisz obroty silnika do około 2000 i trzymasz.

Powinien w tym momencie poziom opaść.

Dolewasz płyn do połowy na wskaźniku.

I ponownie palec na przepustnice,...

Jak poziom nie opada to koniec.

 

Naturalnie płyn opada troche przy dodaniu gazu, później wraca do tego samego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.