Skocz do zawartości

pali sie kontrolka od airbagow


rafa160

Rekomendowane odpowiedzi

witam,bylem wczoraj w serwisie bmw w niemczech,podlaczyli pod kompa,i padla mata pasazera,i wytarla sie tasma,czy uszczelka pod kierownica.skasowali mi bledy,i powiedzieli ze poduszki dzialaja,ale przy wypadku wystrzela wszystkie na raz.zastanawiam sie czy,moga wystrzelic w czasie jazdy czy na postoju,jak myslicie.aha jeszcze koszty,mata 100eur,tasma 90eur ,i wymiana 150eur.co wy na to,warto,czy jezdzic tak jak jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzieli ze poduszki dzialaja,ale przy wypadku wystrzela wszystkie na raz.zastanawiam sie czy,moga wystrzelic w czasie jazdy czy na postoju,jak myslicie.

Wystrzelą przy stłuczce. Nie rozumiem dlaczego mają wystrzelić na postoju albo w czasie jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznie bywa,chce sie tylko upewnic,czy mozna jezdzic z ta popsuta mata,i tasma.taki wystrzal w czasie jazdy dobrze by sie nie skonczyl

 

Ale to chwilow chcesz tak jezdzic czy zostawiasz to? "niech se swieci" bo jak druga opcja to powiem tak ktos sie moze ze mna nie zgadzac- stac cie na bmw to niech cie bedzie stac na naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznie bywa,chce sie tylko upewnic,czy mozna jezdzic z ta popsuta mata,i tasma.taki wystrzal w czasie jazdy dobrze by sie nie skonczyl

 

Ale to chwilow chcesz tak jezdzic czy zostawiasz to? "niech se swieci" bo jak druga opcja to powiem tak ktos sie moze ze mna nie zgadzac- stac cie na bmw to niech cie bedzie stac na naprawy.

Bez przesady, majątku nie kosztują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wizycie w serwisie juz sie nie swieci kontrolka,wykasowali mi te bledy.a zrobic to bede musial tak czy inaczej,dogadalem sie z nimi na 200eur,czesci plus wymiana,nie jest zle.a to ze tasma jest przetarta,to wyszlo im na kompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem sytuacji, to za pomoca komputera mozna wyeliminowac takie bledy?(przy ciagle niesprawnym zespole) z tego ci mi wiadomo, moge sie mylic, to jesli mamy zepsuta mate pasazera i usuniemy blad to wyskoczy on na nowo, jesli mata jest fatycznie niesprawna, to samo tyczy sie tasmy w kierownicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pomoca komputera,wykryli mi ta popsuta mate,i tasme w kierownicy.a palaca sie kontrolke w jakis sposob naprawili ,tak ze teraz dziala normalnie i gasnie po przekreceniu kluczyka.ale nie zmienia to faktu ,ze tasma z mata jest do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanicznie napewno nie integrowali w usterke,bo cala operacja trwala max 15min,i nie mieli na to czasu,poza tym jezdze juz do nich od 4-ech lat,jestem ich stalym klientem,i nigdy nie probowali mnie na nic naciagnac.nie jestem pewny tylko co do tego,ze popsuly sie te dwa elementy na raz.w kazdym badz razie zapewnili mnie ze,poduszki sa sprawne,tylko w razie stluczki wybuchna wszystkie na raz.kontrolka tez dziala normalnie ,tak jak przy sprawnym systemie.nie wiem,moze mate pod siedzeniem jakos omineli,i wylaczyli z systemu,ale co z tasma?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ,a jest mozliwe,zeby padly te obie rzeczy na raz? czy na komputerze mogli tylko stwierdzic,ze to albo tamto,ale na sto procent nie wiedza i zeby wyeliminowac usterke mosza wymienic dwie czesci zeby byc pewnym,albo wymienic jedna podlaczyc i sprawdzic czy jest ok,a powiedza ze wymienili dwie i skasuja za dwie.jest jakis inny sposob na sprawdzenie co dokladnie jest do wymiany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to mozliwe ze paldo i jedno i drugie, tymbardziej jezeli stwierdzli ci to w serwisie z komputerem, bo w 90% przypadkach awarii poduszek pada jedno albo drugie, wiec tyle to ja bez kompa moge stwierdzic, ale mnie dziwi fakt, ze za pomoca komputera ingerowlai w te usterki tak ze nie pali kontrolka od airbag'ow, moze podjedz do zwyklego mechanika, nawet w pl, daj 30 zl za komputer, chocby niech ci go sprawdzi w carsoft'cie i juz ci napisze co jets nie tak..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale specjalistów masz w tym warsztacie czy tam serwisie, niech mnie ucza.. :modlitwa:

Naprawiam sensory na codzien, żyje z tego.

Wykasować to mogli tylko Ci błędy i Ciebie!

A wracajac do odpowiedzi na problem:

1. w E46 zdarza sie ze psuje sie sie trwale sterownik i to objawia sie tak jak napisales na poczatku, podczas jazdy ewentualnie jak auto postalo a ako bylo sprawne - naprawa wymiana sterownika

2. tasma - jesli sie przerwala mozna sprobowac ja naprawic, ewentualnie mogli Ci wykasowac blad bo teraz jeszcze styka - ale nie kosztuje majatku

3. co do maty to nie warto wymieniac bo nowa tez Ci sie popsuje, nagminna usterka - koszt nowej w serwisie to chyba 300 zł, zalozenie emulatora 100- 150 zł (lub sam poszukaj opisu emulatora w necie)

4. moglo sie zdarzyc ze bledy pojawily sie od niesprawnego aku.

Jakies jeszcze pytania?

Pozdrawiam! ;)

Edytowane przez lilo
Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3. co do tasmy to nie warto wymieniac bo nowa tez Ci sie popsuje, nagminna usterka - koszt nowej w serwisie to chyba 300 zł, zalozenie emulatora 100- 150 zł (lub sam poszukaj opisu emulatora w necie)

 

kolega w pkt 3 mial chyba na mysli mate;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za wykasowanie bledow nic nie zaplacilem,aku mam sprawne,bo jezdze codziennie do pracy 100km.co do tasmy ,to nie jestem zwolennikiem naprawiania czesci,od ktorych moze zalezec moje ,albo czyjes zycie.nie rozumiem dlaczego odradzasz mi wymiane maty,jak zaloza nowa i sie popsuje to ich problem,mam rachunek i dwa lata gwarancji,wymienia na nowa.napisz czy masz mozliwosc sprawdzenia,co mam konkretnie do wymiany,mata, sterownik,czy tasma.jezdze czesto do bydgoszczy,przez wagrowiec,to mozemy sie umowic i wpadne do ciebie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ale specjalistów masz w tym warsztacie czy tam serwisie, niech mnie ucza.. :modlitwa:

Naprawiam sensory na codzien, żyje z tego.

Wykasować to mogli tylko Ci błędy i Ciebie!

A wracajac do odpowiedzi na problem:

1. w E46 zdarza sie ze psuje sie sie trwale sterownik i to objawia sie tak jak napisales na poczatku, podczas jazdy ewentualnie jak auto postalo a ako bylo sprawne - naprawa wymiana sterownika

2. tasma - jesli sie przerwala mozna sprobowac ja naprawic, ewentualnie mogli Ci wykasowac blad bo teraz jeszcze styka - ale nie kosztuje majatku

3. co do maty to nie warto wymieniac bo nowa tez Ci sie popsuje, nagminna usterka - koszt nowej w serwisie to chyba 300 zł, zalozenie emulatora 100- 150 zł (lub sam poszukaj opisu emulatora w necie)

4. moglo sie zdarzyc ze bledy pojawily sie od niesprawnego aku.

Jakies jeszcze pytania?

Pozdrawiam! ;)

 

Witam,

Możesz potwierdzić jak ma wyglądac prawidłowy emulator? Piszą na forum, że ma to byc dioda 1N400x i kondensator 10nF. Niestety u mnie zrobienie tego pozwala uniknąć błędów airbag, ale raportuje system, że fotel jest nie zajęty. Jak zrobić by był zajęty? Może to trzeba zlotuwać diode z rezystorem np 25kOhm a nie z konddensatorem?

Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.