Skocz do zawartości

Zmiana oleju w E46 320D


postmaster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opiszę moją sytuację: kupiłem 320D w Niemczech i przyjechałem do Polski, z książki serwisowej wynikało, że należy już wymienić olej, ale niestety nie było wpisu jaki był wlany. Czytając sugestie forumowiczów zdecydowałem się na Liqui Moly 5W40 TopTec 4100. Zawiodłem się dość mocno, ponieważ silnik po wymianie zaczął wyraźnie głośniej pracować. Podczas odpalania silnika zimnego słychać nawet zawory, czego przed wymianą nie było. Zadzwoniłem w końcu na serwis, w którym dokonywane były wszystkie wymiany i uzyskałem informację, że olej był lany 0W30 sygnowany logo BMW. Zrobiłem 400km na Liqui Moly i muszę go wymienić bo nie mogę znieść takiej pracy silnika. Proszę tych, którzy się dobrze znają na olejach o radę, który dokładnie olej wybrać o parametrach 0W30, żeby był w pełni syntetyczny, a nie jak TopTec mineralny z dodatkami, które to "mają go uczynić syntetycznym" :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze wyjscie to castro edge 0W40 - jeden z najlepszych olejów na rynku ...

 

wydaje mi sie ze 0W30 to na warunki naszego klimatu może byc czasemi troche za mało...

 

Owszem EDGE ale ja mam kupowane w salonie auto i od zawsze lany był Castrol LL ale 5w30 i taki kupuję ja czyli Castrol EDGE 5w30 z norma BMW LL 04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Tylko teraz zasadnicze pytanie, gdzie kupić :?: Tzn, czy kupić np tu:

http://allegro.pl/item535524216_castrol_edge_0w_40_formula_rs_5_l_niemiecki.html

a może ten :

http://allegro.pl/item537997232_castrol_edge_turbo_diesel_5w_40_5l_gliwice_tanio.html

 

czy dać spokój i kupować w sklepie :?: Tyle, że różnica w cenie jest znaczna, a będąc w Niemczech widziałem te oleje i są identyczne, jak te sprzedawane na allegro. Co sądzicie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Tylko teraz zasadnicze pytanie, gdzie kupić :?: Tzn, czy kupić np tu:

http://allegro.pl/item535524216_castrol_edge_0w_40_formula_rs_5_l_niemiecki.html

a może ten :

http://allegro.pl/item537997232_castrol_edge_turbo_diesel_5w_40_5l_gliwice_tanio.html

 

czy dać spokój i kupować w sklepie :?: Tyle, że różnica w cenie jest znaczna, a będąc w Niemczech widziałem te oleje i są identyczne, jak te sprzedawane na allegro. Co sądzicie :?:

Większość jak nie wszystkie na Allegro są z jednego żródła z Berlina , możesz kupować to nie jest kicz ale lepiej wiedzieć od kogo się bierze , większość z zachodniopomorskiego ma lewiznę więc wcześniej czy póżniej się do nich US dobierze dlatego takie ceny , kupują w AutoTip na SŁUPA i unikają VATu , można potem mieć kłopoty kupując u nich , śmiał o możesz kupić o allegrowicza o nicku MOTO-PLUS , mają hurtownie w gliwicach i działają legal , uzytkownik -Kodar- również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam pytanie odnośnie oleju do 320d i nie chce zakładać następnego tematu o tym. Planowałem wlać valvoline durablend 5w40 ale widze że nie pisze nic że spełnia normy bmw longlife. Pisze że spełnia normy vw do pompowtrysków ale nie mozna lać do silników które mają longlife. http://allegro.pl/item567387246_valvoline_durablend_diesel_5w40_5l_vw505_01.html Czy w takim razie lepiej wlać castrol edge turbo disel, który na opakowaniu ma napisane że spełnia wymagania bmw LL?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie oleju do 320d i nie chce zakładać następnego tematu o tym. Planowałem wlać valvoline durablend 5w40 ale widze że nie pisze nic że spełnia normy bmw longlife. Pisze że spełnia normy vw do pompowtrysków ale nie mozna lać do silników które mają longlife. http://allegro.pl/item567387246_valvoline_durablend_diesel_5w40_5l_vw505_01.html Czy w takim razie lepiej wlać castrol edge turbo disel, który na opakowaniu ma napisane że spełnia wymagania bmw LL?

Nie masz pompowtrysków więc się tym argumentem nie kieruj. Podobnie jak kilka osób wyżej stawiam na Edge Sport :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ja równiez nie zkaładam odrębnego wątku.

 

Otóż zakupiłem E39 520D z 2000 roku z przebiegiem 200 tyś.

 

Facet lał ten olej:

 

http://www.allegro.pl/item571004961_oryginalny_bmw_5w_30_5w30_ll4_quality_longlife_04.html

 

Przyszedł czas na wymianę i nie wiem czy nie wybrać jakiegoś półsyntetyka.

 

Czy coś się stanie, jeżeli ,,za wcześnie" przejdę na półsyntetyczny? Bo wiem, żę syntetykiem mogę wykończyć silnik jeżeli wcześniej laną półsyntetyk

 

Z góry dziękuję za odpoiwedz.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krotko jesli nie duzo to jezdzij dalej na syntetyku (polecam shella 5W-30 na 50 000 tys km bez limitu czasu, na allegro 140zł za 4l bardzo dobra cena)

ale jesli juz tych litrow'' musisz dolewac to przy tym przebiegu na półsyntetyk mozesz przejść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel lał właśnie olej 5W30 quality longlife BMW i dał mi namiary na gościa od którego kupował.

 

Auto ma 200 tyś i wszędzie piszą, że przy takich przebiegach i wieku auta (w końcu to 9 lat) nalezy przejść na półsyntety.

 

Spotkałem się z opinią, że z kolei jezeli olej jest za gęsty to silnik będzie głośniejszy po nagrzaniu się.

 

Jedyne czego się obawiam to że wlewając syntetyk ,,rozpuszcze nagar i wykończę silnik".

 

Silnik jest w idelanym stanie, od zakupu (3 miesiące i 5 tyś) nic nie dolewałem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel lał właśnie olej 5W30 quality longlife BMW i dał mi namiary na gościa od którego kupował.

 

Auto ma 200 tyś i wszędzie piszą, że przy takich przebiegach i wieku auta (w końcu to 9 lat) nalezy przejść na półsyntety.

 

Spotkałem się z opinią, że z kolei jezeli olej jest za gęsty to silnik będzie głośniejszy po nagrzaniu się.

 

Jedyne czego się obawiam to że wlewając syntetyk ,,rozpuszcze nagar i wykończę silnik".

 

Silnik jest w idelanym stanie, od zakupu (3 miesiące i 5 tyś) nic nie dolewałem.

 

Pozdrawiam

 

Nie przechodż na żaden półsyntetyk!

Zmienianie oleju wraz z wiekiem i zużyciem silnika to totalna głupota!

Żaden inny olej nie zapewni tobie takiej ochrony jak pełen syntetyk-czy upały, czy to arktyczne mrozy, czy ostre butowanie!

Pomyśl tez trochę o turbosprężarce, która najbardziej odczuje zmianę na półsyntetyk-wirnik w szczycie osiąga 110 000 RPM!

Tak więc lej syntetyk.

Pozdro

sex, drugs and BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja ma trochę inny problem,

 

kupiłem niedawno bmw e46 320d, przy kupnie koleś zrobił mi dolewkę oleju, bo zauważyłem że jest minimum. Lecz silnik przy pomiarze był po 10 min pracy i gdzieś ok. po 15 min nastąpiło sprawdzenie. Dolał mi olej na max. przejechałem nim ok 2300 km i teraz dopiero zacząłem się zastanawiać co ten typ mi dolał.

Jest to samochód z końca 2001 r. i ma przejechane ok 200 000.

 

Jak myślicie, jaki olej teraz zastosować, skoro silnik po takiej trasie nie wziął grama oleju??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze takie pytanie. Kupiłem auto i bede zmienial olej. Wiem że poprzedni właściciel, który miał go 6 mies lał 10w-40 castrol magnatec. czy nic sie niestanie jak wleje pełen syntetyk 5w-40 castrol edge? Pytam bo niektórzy maja teorie ze nie zmienia się na żadszy bo wypłuka sie nagar i narobi szkód. Silnik ani turbo nie poci się nigdzie i nie bierze oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.