Skocz do zawartości

Z R -> D i z D -> R pukniecie w tylniej cześci (wał,d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu , podczas przełaczania biegu, na postoju, z R na D lub z D na R, kiedy napina się wał, mam lekkie puknięcie, czasami głuche, czasami metaliczne, w okolicach dyfa. Podczas jazdy nigdy nie wystapło , aczkolwiek czasami, kiedy skrzynia zrzuca z 3 na 2 jest lekkie "tyK, także w tylniej części.

Zaznaczam ze jestem przewrażliwiony, i każdy dzwiek mnie stresuje, ale chyba nie powinno tak być ?

 

Kto ma jakieś doświadczenia i kto co zmieniał ? Manuale także.

Jakie modele dotyczy wyrywające sie mocowania dyfra ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Mam podobne puknięcie i już 7 miesięcy diagnozuję nie wchodząc pod auto :D

Ponieważ jest to głuche puknięcie podobne do puknięcia w podłogę stawiam na zawieszenie dyfra.

Opublikowano
Ha ! Ja jakiś czas temu byłem pod autem i nic nie znalazłem :) Ale też obstawiam zawieszenie dyfra.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
To samo ma mój kolega w 330iA, Wygląda to na wadę mocnych e46. Nauczyłem się tak operować sprzęgłem, że praktycznie się tego pozbyłem. W automacie o sprzęgło ciężko.
Opublikowano
M330d, jakub zapisuje się do klubu mam to samo od ok 8 miesięcy :mrgreen: Tylko że u mnie takie głuche puknięcie występuje przy zmianie z P na R i nieraz przy ostrym ruszeniu ze świateł. Mechanik mówił mi że to najprawdopodobniej jakiś "elastyczny łącznik wału" lub właśnie jakieś tuleje w zawieszeniu dyfra. We wtorek jestem u mechanika bo moja B zaczęła grubo spiewac (najprawdopodobniej pęknięty kolektor lub wydmuchana uszczelka pod kolektorem) to poproszę żeby się temu przyjrzał :wink:
Opublikowano

Ha, u mnie tez takowe pukniecie występuję jak zbyt ostro traktuję sprzęgło. Gdy operuję sprzegłem delikatnie puknięcia nie ma...

Czasem występuje też gdy z niskich obrotów gwałtowniej wejdę na wyższe...ale to nie zawsze...zazwyczaj na 3 i 4 biegu...

 

Tak czy inaczej narazie podchodze do sprawy bez paniki...

Opublikowano
Byłem dzisiaj u mechanika. Ogólnie z tym puknięciem ciężka sprawa. U mnie lekki luz ma łącznik wału i tuleja w zawieszeniu dyfra. Także do końca nie wiem co powoduje to puknięcie. :mad2: Narazie dam sobie z tym spokój ale jak zrobi się trochę cieplej trzeba będzie się tym zająć.
Opublikowano

Nie tylko w automatach ale we wszystkich e46 ktorymi mialem okazje się przejechac taki problem wystepowal - gluche stukniecie przy zmianie biegów dochodzące gdzies z pod auta. To chyba uwarunkowane przebiegiem - wniosek, ze jakis element gumowy na dysyć :mrgreen: osobiscie nauczylem sie minimalizowac to pukniecie (instynktownie) poprzez odpowiednia zmiane biegów. Kiedys ktos pisa o tlumiku sketnym na wale, jeszcze inni o podporze itd.

 

Wypadaloby sie kiedys przejechac do ASO i definitywnie rozwiazac ten problem

 

Warunki na diagnoze: wbic 1 toczyc sie 10km/h i na sprzegle zmieniac z 1 z 2 - bedzie głucho stukać. To samo bedzie przy jezdzie na 5 i gwaltownym/raptownym odpuszczeniu gazu

 

W automacie u kolegi m330d zalecalbym diagnostyke komputerową :twisted2: :dance: (taki maly joke)

Xdrive

Koder

Opublikowano
witam.kupilem auto z takim defektem(E46 323I).przyczyna byla tuleja tylna mocowania mostu.mozna to zdjagnozowac tylko na kanale,niech jakas osoba usiadzie na miejscu kierowcy i na wstecznym biegu puszcza i wciska sprzeglo(bez jazdy),a ty przyjzyj sie mostowi w miejscu mocowania do budy.zobaczysz ze most chodzi jak wachadlo
Opublikowano
witam.kupilem auto z takim defektem(E46 323I).przyczyna byla tuleja tylna mocowania mostu.mozna to zdjagnozowac tylko na kanale,niech jakas osoba usiadzie na miejscu kierowcy i na wstecznym biegu puszcza i wciska sprzeglo(bez jazdy),a ty przyjzyj sie mostowi w miejscu mocowania do budy.zobaczysz ze most chodzi jak wachadlo

 

A odgłos jaki temu towarzyszy jest głuchy jakby ktoś uderzał w podŁogę. Przy uszkodzeniach łącznika na wale odgło jest metaliczny.

Opublikowano
Od jakiegoś czasu , podczas przełaczania biegu, na postoju, z R na D lub z D na R, kiedy napina się wał, mam lekkie puknięcie, czasami głuche, czasami metaliczne, w okolicach dyfa. Podczas jazdy nigdy nie wystapło , aczkolwiek czasami, kiedy skrzynia zrzuca z 3 na 2 jest lekkie "tyK, także w tylniej części.

Zaznaczam ze jestem przewrażliwiony, i każdy dzwiek mnie stresuje, ale chyba nie powinno tak być ?

 

Kto ma jakieś doświadczenia i kto co zmieniał ? Manuale także.

Jakie modele dotyczy wyrywające sie mocowania dyfra ?

 

 

Podczas przelaczania z polozenia P na D,R nacisnij hamulec troche mocniej a gluchy dzwiek bedzie o wiele mniej odczuwalny.

Opublikowano
Wow no ja tez jezdze z tym juz rok i nauczylem sie operowac tak sprzeglem ze jest ok Bylem raz u mechanika na ogledzinach i nic nie znalazl ,bo i lacznik i tuleje z tylu byly ok. Zobaczymy natepnym razem moze faktycznie to mocowanie dyfra :cool2:

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

no ja odświeżę temat bo po dłuższym okresie bez problemów trafił mi się jednak jakiś :

Sprawa wgląda tak ruszam ostro i tył auta jakby wpadł w rezonans drga stuka jak by żabimi skokami się poruszał i podobnie przy ostrym bucie na 2 tak koło 3 - 3,5 tyś na mokrym dziś ten objaw mi się pojawił :( coś aż wydechem telepie tak zaobserwowałem jak koleś ruszył moim autem a ja stałem z boku :( acha jak koła zaczynają się obracać znaczy ślizgać już nie ma szarpania : ( mechanik mówi amortyzatory z tyłu ale bez przekonania ...

dodam że niedawno wymieniłem mocowanie dyfra tą dużą tuleję i dwie małe :( może ktoś spotkał się z czymś podobnym ?? Bo amortyzatory żeby to powodowały ?? Dodam że mam delikatnego virusa w aucie

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
no ja odświeżę temat ...

 

ale żes odświeżył... :doh: przecie to co napisaleś nie ma nic wspólnego z tym tematem

Zbir
Opublikowano
oj przepraszam ale nie dopisałem że dźwięki dochodzą z okolicy mostu tył auta ,a postanowiłem tu o to zapytać gdyż stukanie i głuchy dogłos zmusikły mnie do wymainy mocowania dyfra i niestety nic to nie dało może ciut :( myślę że moje problemy mają wspólne podłoże ze stukaniem opisanym w tym wątku. dziękuje koledze Zbir za subtelne zwrócenie uwagi na temat wątku. Mam nadzieję że moje sprostowanie jest wystarczające. Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.