Skocz do zawartości

Przy hamowaniu lekko szarpie autem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na początku napiszę iż auto stało 2 tygodnie, wczoraj go odpaliłem, tarcze były lekko zardzewiałe, przejechałem już ze 100 km i nic, dalej podczas hamowania jest odczuwalne takie pulsacyjne hamowanie, a do tego przy 90 km/h trzęsie kierownicą. Nie wiem czy to jest od tych lekko podrdzewiałych tarczy czy od czegoś innego. Zaznaczam, że przed postojem nie działo się tak. Sprawdzałem przed chwilą i tarcze już prawie są czyste, jedynie z tyłu jeszcze jest trochę zardzewiała. Co robić bo tarcze raczej od stania się nie pokrzywiły.
Opublikowano
Ja bym stawiał na to, że pokrzywiły ci się tarcze hamulcowe, jak ja miałem takie objawy w poprzedniej Bawarce to musiałem zmienić tarcze z przodu.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
Ale jak to możliwe jak nie jeździłem w ogóle autem, co prawda lekko były chwycone hamulce ale chyba nie mogło to skrzywić tarcz. Auto nie jeździło w ogóle przez 2 tygodnie i stało prawie cały czas w takiej samej temperaturze. Tarcze to raczej twardy materiał a podczas hamowania nie bardzo szarpie kierownicą na boki tylko odczuwalne jest hamowanie jak by to powiedzieć pulsacyjne.
Opublikowano
Ja bym jednak najpierw zaczął od tarcz. Nie jest też dużo roboty zdjąć koło i spradwzić tarcze lub nawet podjechać do jakiegoś mechanika żeby to zrobił, pewnie dużo za to nie weźmie.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

kolego może cylinderek przyrdzewiał i przy hamowaniu nie wychodzi do końca, może któraś z gumek przy śrubach się zerwała i przy hamowaniu za mocno szarpie łapą od klocków, może któryś z wahaczył się skończył.

Ale tak jak koledzy zacząłbym od tarcz i klocków

brokat_
Opublikowano

Dokładnie tak jak koledzy mówią, tarcze w E-39 jak widać to dośc często poruszany temat :( niestety ( lubią sie krzywić) autko nie jeździło, wsiadłeś odpaliłeś, były pordzewiałe i przy hamowaniu odkształicyły sie, a hamowałeś delikatnie przez pierwsze kilometry czy od razu hamulec i tyle?? Wiesz jak były pordzewaiłe, należało może jadąć delikatnie je zetrzeć tz. rozpedzic się i delikatnie wciskajac pedał hamulca pozowlic aby sie same dotarły a raczej oczysciły z tej rdzy.

A tak na marginesie, co zrobić z cylinderkami mi chyba nie zawsze odbijaja, gdzie moza kupic nowe ??

Opublikowano
A tak na marginesie, co zrobić z cylinderkami mi chyba nie zawsze odbijaja, gdzie moza kupic nowe ??

 

Ja kupiłem w intercarsie cylinderek (35 zł) można je również wyczyścic jedni mówią że papierem ściernym ja polecam polerować cylinderek na drewnie jak ma duże wżery wymienić na nowy) i paste ATE (32zl) oraz zestaw reperaturek gumowych (22 zł). Na chwile obecną mam spokój z tarczami i cylinderkami. Polecam wymianę również płynu hamulcowego

brokat_
Opublikowano
Mi tez szarpie przy hamowaniu, ale zanim wymienie pół zawieszenia wolałbym wiedzieć co to. Podejrzewam, że lewy wahacz się kończy, przy przejazdach z małą predkoscią właśnie tam wali najbardziej. Kiedy hamuję też szarpie i to mogą być tarcze, ale jeśłi podczas hamowania skręcę lekko kierownicę w lewo to stuka jak przy przejazdach. Wahacz, drążek ?
Opublikowano

Więc tak, po odpaleniu były trochę chwycone hamulce, ale nie szarpłem autem tylko powoli ruszyłem i puściło, zaraz po ruszeniu nie hamowałem dość agresywnie. Ciśnienie w kołach :cool2:

Z czasem zauważyłem, że przestaje tak szarpać ale wciąż szarpie, ale tak jak pisałem - nie są to szarpnięcia na boki tylko przód i tył.

Opublikowano
jesli zrobiles 100km i tarcze byly jeszcze niewyslizgane to sprawdz przedewszystkim zaciski ham. kolego !! rdza powinna zejsc z tarcz po paru kilometrach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.