Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
siema.mam do was male pytanie moze ktos mi podpowie ostatnio mialem problem z czujnikiem polozenia walu korbowego wiec go wymienilem na najtanczy jaki znalazlem 70zl a orginal chyba kosztuje cos kolo300zl i od tamtej pory tak mi sie zdaje ze auto jak by stracilo moc i czasami mi sie zdaza ze mam problem z odpaleniem(na zimnym silniku)moze ktos z was wie cos na ten temat.Dzieki Edytowane przez ktus
Opublikowano

Sam sobie dałes odpowiedź po części dlaczego ( najtańszy czujnik, podróba)... :| w tym przypadku tak jak z przepływomierzami chinskimi i uniwersalnymi sonndami lambda, w naszych autkach zazwyczaj sie one nie sprawdzają, wymień na oryginalny czujnik cos ok 240zł na allegro widzialem oryginały a ASO pewnie cos ok 300zł ale uwazam ze tylko taka opcja ci została jesli chcesz sie cieszyc spokojna jazdą i pełnią mozliwosci autka, no chyba ze cos innego masz walnięte. Reasumujac problem tkwi w tej częsci którą kupiłeś oszczędnie, niestety taka oszczędnośc jest pozorna, zapłacisz raz jeszcze za czujnik no i za robocizne , chyba ze sam wymieniales. Kup oryginał a bedzie poprawa, chociaz ktos z forum zakupil oryginał i był walnięty od razu, wiec zwróc uwage na to i kup w ASO albo gdzies gdzie masz gwarancje i w razie fabrycznej wady mogłbys to oddac.

 

PS : Swoją dorga jakie miałeś objawy, że musiałes go wymienic, wykazał ci błąd czujnika komp czy wymieniles bo tak sie wydawało słuszne??

Opublikowano
Uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego objawia się najczęściej ,,wypadającymi,, zapłonami, a to przekłada się bezpośrednio na problemy z odpaleniem jak i utratą mocy podczas normalnej jazdy (tak jak napisał autor tematu).
Pozdrawiam
Opublikowano
Tzn, ze może wystapić jedna z powyższych mozliwości czyli: albo utrata mocy albo problem z zapaleniem. Ja mam tak, że autko czasami jest mułowate zwlaszcza na ciepłym, na zimnym jest ok, ale to moze przez to ze mam katalizator do wymiany i szczerze powiem, ze tez nie wiem jak to rozwiazac zeby było cicho i seryjnie bez utraty mocy i wielkiego spalania
Opublikowano
Tzn, ze może wystapić jedna z powyższych mozliwości czyli: albo utrata mocy albo problem z zapaleniem. Ja mam tak, że autko czasami jest mułowate zwlaszcza na ciepłym, na zimnym jest ok, ale to moze przez to ze mam katalizator do wymiany i szczerze powiem, ze tez nie wiem jak to rozwiazac zeby było cicho i seryjnie bez utraty mocy i wielkiego spalania

 

Objawy opisane mogą występować jednocześnie, będziesz miał problem z odpaleniem, a jak już odpalisz to jadąc będziesz czuł, że silnik nie pracuje prawidłowo, odczuwalne szczególnie przy podjeżdzaniu pod wzniesienia.

 

Jeżeli czujnik nie pracuje prawidłowo to po podłączeniu do komputera będzie to od razu sygnalizowane błędem.

 

Co do mułowatego auta, zacznij od testu komputerem, może to wcale nie katalizator.

Pozdrawiam
Opublikowano
racja, ale na kompie zadnych bledow nie ma. lewego powitrza nie łapie a katalizator grzechocze wiec juz nie spełnia swojego zadania, ponoc mozna wstawic jakas rurke ale czy warto to nie wiem, chodzi mi o to zeby był seryjny cichy i nie stracił na mocy, podepne jeszcze raz pod kompa moze cos wykaze
Opublikowano
Tyszkanin dobrze prawi. U mnie objawem uskzodzonego czujnika położenia wału korbowego były problemy z odpalaniem (odpalał leniwie po 4 sekundach i słyszałem przy tym odgłos jakby ktoś uderzył młotem w auto) oraz brak mocy, gaśnięcie silnika przy niskich obrotach. Wymiana rozwiązała problem.
Opublikowano
Jzezeli czujnik, który założyłeś to nie orginał tylko jakiś tańszy odpowiednik to masz odpowiedź skąd ciągle błąd. Miałem to samo po wymianie, dopiero zakup orginału załatwił problem. Czasami lepiej wydać te kilka złotych więcej.
Opublikowano
czy taki czujnik w 530d moze powodowac ze autko czasami nie odpala? a powiedzmy po jakims czasie odpala bez problemu ? co do mocy to nie wiem nie mam jak porownac lecz jak jechalem w 5 osob pod gorke to bylo slychac wyraznie silnik no i nie przyspieszal

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
:D Ja miałem taki problem z czujnikiem wałka rozrządu tak wykazało badanie na kompie lecz po jego wymianie nic się nie poprawiło powiedział mi elektryk że moge mieć rozrząd o jedną faze przestawiony co wy na to????? :mad2: czy to możliwe czy może też mam co innego z tą bunią....
Opublikowano
To jedź do innego elektryka, najlepiej z orginalnym programem, nie mów mu co się dzieje, niech sam komp wykaże, a później myślcie. Jak Twój obecny mechanik mówi, że "może to, może tamto" to znaczy że trzeba go opuścić, bo problem go przerasta, chyba że masz worek z brylantami w bagażniku, wtedy można wymieniać wszystko po kolei. Pozdrawiam.
Opublikowano
No kris masz racje tylko mieszkam w małym nakle gdzie jest jeden mechanik z kompem a nie wiem czy na przestawionym rozrzadzie moge sie dalej ruszać bo mu po wykasowaniu błędu wciąż wyskakuje czujnik wałka rozrządu i stwierdził że mam przestawiony.???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.