Skocz do zawartości

kto z was zmieniał automat na manual ?!


krystian

Rekomendowane odpowiedzi

witam monster fanów :twisted2: czy ktoś z was przerabiał E36 320i automat na manualną ? bo mam kilka pytań :mrgreen:bo przerabiam swoją Edytowane przez krystian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę bo mnie ta skrzynia zabije :!: mam wszystkie graty od E36 325 M50 ( moja to E36 320 M50 ) powinno pasować :? mój kolega swoją 735 robił i cacy :cool2: potrzebuję rad dotyczących mojej na co zwrócić uwagę i co robić by wszystko zakończyło się sukcesem :twisted2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nigdy nie rozumiałem przerabiania aut->man dla siebie... w końću automatem jeździ się o niebo lepiej...

 

Rozumiem przeróbkę jeśli : sprzedajemy auto a chcemy, aby szybciej poszło, lubimy sportowy styl jazdy (ale po co wtedy kupować auto z automatem???), bądz automat się "kończy"

 

W innych przypadkach nie rozumiem... Ludzie zawsze marzyli o automacie w samochodzie, brak latającej ręki i jeden pedał w aucie mniej :norty:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 dni spokojnej roboty. Przerabiałem koledze E30-320 na manual. Nie zapomnij zmostkować dwóch pinów w przekażniku bo nie odpalisz auta. Ten przekażnik podaje napięcie na rozrusznik po przekręceniu stacyjki , (lub go wymień na ten z manuala). POWODZENIA . :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''2 dni spokojnej roboty. Przerabiałem koledze E30-320 na manual. Nie zapomnij zmostkować dwóch pinów w przekażniku bo nie odpalisz auta. Ten przekażnik podaje napięcie na rozrusznik po przekręceniu stacyjki , (lub go wymień na ten z manuala). '' :arrow: gdzie szukać te piny lub co wymienić mogę mieć wszystko z tej 325 na przeszczep :mrgreen: tylko co i gdzie to jest ? A CO DO TEGO CZEMU ZMIENIAM TO MÓWIŁEM ŻE MNIE OSŁABIA :mad2: miki1406 MOGĘ CI SPRZEDAC JĄ BY CI BYŁO WYGODNIEJ W JEZDZIE Edytowane przez krystian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem który to jest w E36,ale jak będziesz przekręcał kluczyk to powinieneś słyszeć jak się załącza przekażnik. Ja tak robiłem,nie pamiętam numerów pinów ale sobie sprawdzisz kablem.Sprawdzaj piny pokoleji. Jak znajdziesz ten przekażnik u siebie to spróbuj załorzyć z tej drugiej ,powinno być dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisze, 2 dni roboty, żadnych niespodzianek po drodze nie ma, zakładasz 2 masówke z sprzęgłem + skrzynia i wał, dożucasz padały z pompą sprzęgła no i lewarek zmieniasz, z ciekawostek to nie zapomnij o tulejce w tunelu do której wchodzi prowadzenie lewarka, oryginalnie w automacie jej nie ma i robota mi staneła przez głupią tulejke bo zapomniałem o niej. Kolejna historia to komputer silnika, jak by Ci ktoś pisał że jest inny to nie słuchaj bo jest taki sam, mi jakiś teoretyk doradził zmiane kompa i okazało sie że niepotrzebnie bo był taki sam... Na upartego jak byś chciał żeby było wszystko ładnie oryginalnie to możesz zmienić chłodnice bo w tej co masz idą 2 przewody od automatu, w sumie jak je odkręcisz to nic nie będzie przez nie leciało ale żeby było ładnie można zmienić. Tunelu środkowego też nie musisz zmieniać bo w miejsce lewarka od automatu bardzo ładnie pasuje mieszek, w sumie musi pasować bo jest identyczny jak w manualu.

 

Ze spraw prądowych to wszystko zrobisz przy tej wtyczce która wchodzi do lewarka od automatu a więc wsteczny oraz sprawa odpalania czyli żeby odpalała bez konieczności trzymania nogi na heblach + opornik na zegarach żeby nie świeciła kontrolka od automatu

 

W sumie wszystko, da sie to tak zrobić żeby nie było śladu po automacie (poza numerem vin po którym wyjdzie jaka skrzynia była oryginalnie), e36 to nieskomplikowane i raczej uniwersalne bmw więc nie ma gadania że automat jest inny itp. Koszt z robotą to 2tyś czyli tele samo ile naprawa lub ewentualna wymiana automatu zepsutego na inny teoretycznie sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e46 to troche wiecej zabawy. Dochodzi elektryka przy pedalach do tempomatu, zmiana sposobu kontroli temp. przy chlodnicy (wisko lub zaluzja) przeprogramowanie kompa, ewentualnie zmiana zegarow by niepotrzebnie nie bilo po oczach okienko z numerem biegu. Jednak co fabryka dala to dobre, bo wystarczy zerknac na realoem ile czesci sie rozni w zaleznosci czy automat czy manual. Zawsze moga byc potem jakies problemy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu ? :jawdrop:

 

bo musi wahlować;

skrzynia nie zmienia biegów precyzyjnie;

most z automata ma krótkie przełożenie;

wał za krótki;

3 razy zmieniał most bo mu jakąś szmire wcisnęli;

wydał więcej na przekładkę niż na remont automata;

i takie tam...

 

ogólnie dla samej przyjemności z jazdy bym nie wymieniał...

tyle z mojej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mialbym smigac automatem to tylko po miescie w korkach. Na trase nie ma jak manualek, wkrecanie autka na obroty kiedy chcesz, wszystko kontrolujesz, przyjemnosc z jazdy maksymalna :) a w benzynce to bajka :)

 

:cool2: :cool2: 100% prawdy mialem pasata w automacie...powiedzialem nigdy wiecej...nie ma jak to kontrola faktyczna autka a nie pozorna bo niby jest kick-down...ale to nie to samo :norty:

joke12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już mam most i wał wstawiony od 325(szpera) półosie od 328. dobra to w takim układzie wyciągam organy do przeszczepu z 325 i wywalam moją 5HP18 :twisted2: jakieś specjalne klucze są potrzebne :?: :!: bo jak zmieniałem uszczelkę pod glowicą to wszystko było pięknie i nagle jedna śruba przy rozrządzie się znalazła i musiałem dzień poświęcić na kupienie nasadki :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w każdej ale czy pasuje wtyka od automata do manuala ? czy to trzeba przerabiać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do lewarka od automatu idzie wtyczka i tak jak Ci pisałem wyżej z nią sie bawisz a dokładnie 2 kabelki od wtyczki puszczasz na dół do włącznika wstecznego w manualu, dokładnie które nie wiem bo mam człowieka co sie prądami zajmuje i on sie tym bawił ale na 100% wszystko zrobisz przy tej właśnie wtyczce która będzie wisiała po wywaleniu lewarka od automatu, ogólnie z miernikiem w ręce cała zabawa zajęła mu 30min. Tak czy tak cały czas chodzi mi o tą wtyczke która jest w tunelu środkowym i wpina sie ją do lewarka od automatu, nie pomyl jej z wtyczką tą co sie wpina ze skrzyni, ta od skrzyni jest niepotrzebna po wszczepieniu manuala, można ją wywalić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam was i wielki szacun że się podejmujecie takich rzeczy. komentarze typu , bezsensu , nie opłaca itp. są tu wogle niepotrzebne. krystian szkoda że nie mieszkam bliżej , swap-nął byś mi do mnie tego automata to ja mam już dośc wajhowania :mrgreen:

 

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę zmienić choć mam sentyment do niej kurde bo coś mi ona nie tak chodzi jak kiedyś :cry: kupiłem te bmw mając do wyboru 325 w manualu ale nie miała klimy i golas była ta325 w koszmarnym kolorze (taki szary metalik :lol: ) a ta to full opcja klima itp do tego lubiłem jazdę automatem 5lat ją mam i nie mogę poradzić z nia sobie masa kasy i zero efektu mam dość jej wstawię manuala z 318is (koszt tej akcji to 600zł) :twisted2: bedzie foto relacja z przekładki :mrgreen: wraz z opisem uwagami oraz radami :mrgreen: tylko jak myślicie w tym temacie to opisać czy nowy temat ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
i zmieniona skrzynia :] 9godzin roboty (ja i mój brat no i pomocnik do podawania narzędzi :D ) oto link do tematu jaki założyłem :arrow: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=732342#732342 :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.