Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie jestem mechanikiem ani nie posiadam wykształcenia mechanicznego ale szybko się uczę :) stąd moje pytanie.

 

W związku z problemem z odpalaniem na ciepłym silniku mam podejrzenia co do regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej. Zanik kupie nowy i wydam na niego troszkę kasy chciałbym się dowiedzieć co dokładnie robi ten regulator. Czy chodzi o to że powyżej pewnego ciśnienia jest jak by zaworem bezpieczeństwa i odprowadza paliwo z powrotem do baku ? Jak można go zdiagnozować ? Jakie są czeste jego uszkodzenia ? Nie trzyma i puszcze paliwo czy raczej się blokuje i nie przepuszcza ?

 

z góry dzięki za informacje

Opublikowano

..problemy z odpalaniem na ciepłym silniku to też pewna wytyczna,

słyszałem ze ten regulator jest bardzo żywotny, b.rzadko nawala.

a sprawdzałeś układ zapłonowy? cewki ,rowniez fajki po nagrzaniu zmieniaja swoją oporność...

Bring Me Woman
Opublikowano
Regulartor ciśnienia paliwa sterowany jest pociśnieniem z kolektora ssącego. W zależności od podciśnienia, a co za tym idzie obciążenia silnika, ustawia odpowiednie cisnienie paliwa. Część raczej mało awaryjna.
Opublikowano
Tak jak napisałeś zadaniem regulatora ciśnienia jest utrzymywanie stałego ciśnienia na listwie wtryskowej w przypadku m50 jest to 3,5bara.Jak wiadomo sprawna pompa podaje paliwo pod dużo wyższym ciśnieniem jakieś 5,5bara z czasem oczywiście jej sprawnośc spada chociażby przez trochę zanieczyszczony filtr paliwa. Zdiagnozowac pompę jak i regulator można manometrem do pomiaru ciśnienia paliwa.Wpinasz w przewód zasilający listwę trójnik z manometrem przekręcasz zapłon i sprawdzasz jakie ciśnienie podaje pompa ,następnie czekasz około minuty obserwując zegar jeśli ciśnienie spada szybko to masz dwie możliwości uszkodzony wtryskiwacz albo zawór zwrotny w pompie paliwa jeśli ok to odpalasz silnik i na wolnych obrotach obserwujesz wskazanie nie powinno byc mniejsze niż 3,5 bara następnie test przy wyższych obrotach kiedy zapotrzebowanie na paliwo jest większe ciśnienie nie powinno byc mniejsze niż 3,0bary .Usterka regulatora to najczęściej dziura w membranie objaw to paliwo w wężyku podciśnieniowym do kolektora ssącego .
Opublikowano
Na forum było już kilka przypadków z podobnymi objawami i omawiany regulator był winowajcą. U mnie objawy są takie że jak jest zimny lub zaraz po zgaszeniu zapala OK. Ale jak Jest rozgrzany i troche postoi to już jest problem i musze trochę pokręcić żeby odpalił. Objawy chyba zalewania świec wiec może też być problem z wtryskami... ?
Opublikowano

Dzięki wszystkim a w szczególności MarekM-535i za ciekawe informacje.

Z tego co napisałeś wynika że głównym objawem uszkodzenia regulatora jest pojawianie się paliwa na wężu nr. 11 na poniższym schemacie. A powinno być tam zawszę tylko powietrze. Dobrze wnioskuję ?

 

 

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/320i-M50/ECE/L/M/1992/09/mg-13/ill-13_0369/

  • 5 lat później...
Opublikowano

Chłopaki wybaczcie za refresh tak starego tematu ale temat trafia idealnie w mój problem, z tym, że mam M20.

Jak ściągam ten wężyk strerujący i zwiększe obroty to tryska sobie paliwo. Zimny pali od strzała, ciepły na PB kręci i kręci aż załapie.

 

Czy ktoś podmieniał, wymieniał regulator mając podobne objawy i silnik zaczał palić jak powinien?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.